Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 2 TFSI vRS 5W30 или 5W40


Recommended Posts

Стефчо, Пепи има предвид Кастрола, който Сами ми препоръчва. Поне така разбирам поста му. Идеален е за О3 бензин RS, но по спецификация на VW и производителите на масла, в случая на Кастрол, не се препоръчва за О2 бензин RS. Т.е. за моята кола не става 0W40.

 

Под това "не става" имам и опит. На 20XE на Кадета, понеже не харчи масло, на първата смяна, след като го взех от Сами, реших да му сипя 5W40. Не го харчеше и него, но мотора започна да звучи някак странно. Поразрових се в нета за инфо и се оказа, че този двигател е излязъл от завода с препоръка 10W40. Изхвърлих веднага налятото и сипах препоръчаното. И всичко си дойде на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    14

  • Mishelle

    11

  • b3lq7a

    8

  • Pepino

    6

Най-много писали в темата

Аз карам с това! За около 5000 км нямам никакви забележки!

 

http://www.bulmotors.com/car-oil/motor-oil/xenum-5w40/xenum-gpx-5w40-carbon

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също препоръчвам Пентосин(това ползвам). Кастрол, Мобил и други известни масла не бих си купил от България! По добре да е по малка компания производител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип си прав. Аз обаче, от 8 г. взимам масло за 3 коли само от Владо (Асе) и съм доволен. Взимал съм само Мотул е сега видях, че той не предлага Мотул 0W40. Има Кастрол едж 0W40.

Каквото е маслото за О3 РС бензин, такова би трябвало да е и за моя мотор :eusa_think:

Бат Стефко, има на Мотул такова масло. Ето какво препоръчват за твоя голф от Мотул, без значение дали е CJXB, CJXC или CJXD мотор, т.е.280/290 или 300 к.с.

 

Нормални Интервали : Смяна 15000 км / 12 месеци, продукти :

8100 X-CLEAN FE 5W-30 (целогодишно)

8100 X-CLEAN+ 5W-30 (целогодишно)

8100 X-CLEAN 5W-40 (целогодишно)

8100 X-CESS 5W-40 (целогодишно)

8100 X-LITE 0W-30 (целогодишно)

8100 X-MAX 0W-40 (целогодишно)

SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 (целогодишно)

SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40 (целогодишно)

 

Удължена смяна  : Смяна 30000 км / 24 месеци, продукти :

8100 X-CLEAN+ 5W-30 (целогодишно)

SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 (целогодишно)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз Мотула го вземам директно от централния склад на Проспийд в София. Определено им имам повече вяра от другите вносители в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такъв "Кастрол 0-40 перформанс" аз не можах да открия. Има CASTROL EDGE, CASTROL MAGNATEC, CASTROL GTX, ама performance :sorry: .

За Октавия 3 vRS 2.0 бензин препоръчителното масло за удължен пробег е CASTROL EDGE 5W-30, а при нормална смяна е EDGE 0W-40 A3/B4 !!!

 

При Октавия 2 TFSI RS 2.0, маслото, което кастрол препоръчва, е EDGE 5W-30!!!

 

Колеги, не слагайте някакво масло, защото някой ви е казал, че той е доволен от него. Неговата кола е с друг мотор, не е като вашия!!!!!!!!!!

И перформанс пише че е,и за Фолксваген пише че е. Ккаво още трябва да пише,че да го налеете на специалната буреноска :)

Да ви направя един етикет да пише буреноска импровед :)

Каквото и да и налеете,все ще върви.

 

В сайтовете дето ги гледате в интернет,не я приемайте за чиста монета информацията. Има много несъответствия.

post-1700-0-60083700-1437412952_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Германия ми го носи приятел.

Пентосин и Кастрол.

 

Като чета, май на немски не пише. :eusa_liar:

Един истински педантичен Шкода фен не би написал "Каквото и да и налеете,все ще върви". :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти снимам ли дето и на Немски пише?

Всъщност тази партида на Кастрол е произведена за Франция.А по принцип се пакетира в Австрия и е производство на BP.

Аз по принцип от години работя с този човек и основно с Пентосин.Само с Пентосин съм карал и всичките ми клиенти карат с Пентосин от Емо.Той ми го носи от Германия.Те да видят какво им пише на тубите.

Понеже Пентосин не правят 0-40 ,казах на Емо да ми донесе Кастрол.Той се занимава и с внос на масла Пентосин и Манол за Русия и ми донесе Кастрол.Но пишеше на френски на него,и такъв модел точно Кастрол няма в сайтовете в интернет на Кастрол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинете ме за спама , ама ако ВР произвежда Кастрол , кой произвежда маслата ВР (сигурно Плама и без друго ги беха хванали преди с ментета на ВР) :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........и такъв модел точно Кастрол няма в сайтовете в интернет на Кастрол.

 

Аз търсих твоя "перформанс" тук: https://www.castrol.com

Ама щом го няма на официалният сайт на кастрол или е разработка за "военните", или е ментак страшен. :D :D :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакам скоро да ми блокира двигателя.

Няма да блокира, нов е. Ама ако е менте, износването ще е много по-голямо.

Спокойно! Ти не я караш много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айдеее, пак се почна...

Сами, за едно нещо бъркаш, и то като Кифла в МОЛ.

Цитирания от теб "перформанс", във френскоезичната част на етикета на маслото /в немскоезичната не се вижда/, НЕ е Вид, Модел, Серия, Гама или каквото и да решиш, масло, а просто един рекламен слоган - превежда се: За по-добри резултати, при спортно натоварване... Това е превода, без заемки от латински, каквито двата езика ползват...Ако ти го преведа дословно, няма и да разбереш какво точно казва "франсето", просто защото в транслирането на думи, не се ползват дословни преводи, на базата на корените на думите, а идиомите се избягват при такива послания - целта е да са лесно разпознаваеми, лесно разбираеми и достъпни за средния потребител!

Иначе, си на 100% прав - чудесно масло, и на чудесна цена /особенно в твоя случай/!

Не е извънземно, както Венци каза, но е наистина "премиум" клас - като за нормални автомобили.

Поздрави

 

П.С. Дано не се разсърдиш нещо, постът ми е изцяло добронамерен. Някои неща, не са такива, каквито изглеждат - етикетът и маслото...

П.С.2. Совите не са това, което са... Кой уби Лора Палмър ?!?

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът беше за мазането на турбината, ако не греша.

Според мен Юли вече трябва да е направил своя избор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не разбирате майтап вие.

Нали нарочно не съм снимал цялата опаковка щото пише СПОРТ бе.

Колоко усмивки да сложа.

Пепи,аз и без туй ще я продавам скоро,така че все ще изкара...другия да му мисли,ко ма интирисува.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Сега сериозно!

И 0-30 да и сложи ,и 5-40 да и сложи и 0-40 да и сложи Няма да има проблеми.Ще си върви колата.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ама понеже на капачката пише Кастрол,а кастрол 5-40 е по-слабата серия -Магнетик,за това препоръчвам 0-40 едж.

 Но щом не обичате Кастрол, и питате кое е най добро за тази бегачка.....сложете и двойноестерно на Мотул 0-60 или Мобил рейсинг 0-50.Ще може да прави обеколки на Калояново без да се притеснява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сложете и двойноестерно на Мотул 0-60

Колега удобно ли е да те помоля да пуснеш снимка линк или каквото и да е за точно това конкретно масло?

Защото нещо не го намирам никаде.

Което означава или,че рупаме доматите с колците или ти си пишеш е така без да проверяваш и познаваш конкретна марка и продуктите и или го произвеждаш сам това 0W60  от : 300V hi rpm 0W20 и 300V Le mans 20W60 може би си прав,че ако се смеси едно-към-едно ще стане 0w60.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2-3 год карах с мотул 20 60. Освен, че е скъпо след 2000км ej255-цата рязко почваше да го харчи. След консултации с познати, който го ползват, разбрах че това масло е за къс пробег и голямо натоварване на ДВГ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, мисля, че не разбра смисъла на темата. Имам достатъчно познания и опит, за да си избера сам масло, с което колата "ще върви", както пишеш. В тази наскоа нямам нужда от пускане на подобна форумна тема. Ако се обадя в Трансексперт, които ти захапа в началото на темата (не знам защо го направи...), ще получа адекватен избор (вече съм го получавал) и колата пак ще върви. Ако ти се обадя на теб, пак ще налея масло, с което колата ще върви. Ако отворя нета и се разровя из страниците на производителите, пак ще избера масло, с което колата ще върви. Но не в това беше идеята. Всяко масло на всеки производител има различни характеристики в различните температурни диапазони. Различава се по основа и по присадки. Различава се по още куп критерии. Интересно ми беше да видя обосновани мнения на тема защо едно масло е по-добро от друго. Пишеш, че търся специално масло за специалната Буреноска. Няма такова нещо. Знам, че го написа в кръга на шегата, но иди после доказвай, че нямаш сестра... Търся отговори за себе си, които биха били полезни и на други хора. Има достатъчно информация по темата в чужди форуми. Доста четох. Но там има инфо, защото хората не са се ограничили до това да напишат "сипи това" и "сипи онова", както правиш ти и още един-двама по-горе. За да има инфо, трябва някой да го предостави. Това е идеята на един форум. Пишеш, че много знаеш по темата, в което не се съмнявам, но било много за писане. Добре де, погледни по-горе колко поста си пуснал. Ако беше отделил същото време и същите усилия, можеше вместо няколко, да напишеш един, но обоснован. На база твой сервизен и личен опит, подкрепен с цифри и/или доводи например. Не си ли съгласен?

 

От цялата тема, единственото полезно нещо са линковете, дадени от Влади и Иво, мнението на Цецо най-вече по въпроса за избор на доставчик и това на T5onko за SAPS. От тях научих, че погрешно съм смятал, че сипвайки long life масло и сменяйки го на фиксиран 10-15 000 км на колата ще й е по-добре. Отсъствието на сяра, фосфор и сулфатна пепел влошава частично качествата на long life маслото, но за сметка на това удължава живота му и го прави по-подходящ избор за DPF например. Екологията не я коментирам, тя е ясна. Така че, който има възможност според автомобила, който притежава, по-добре да си налее масло за фиксиран интервал за смяна без процентно намалени SAPS. Такива са повечето към момента "стандартни" масла 0W40 и 5W40, за които питах в началото на темата. То това е като дизела, който в момента продават по бензиностанциите. По стандарта EN590 нивото на сяра е силно занижено с цел екология. Което, обаче, се отразява негативно на част от горивната система, особено на по-старите автомобили. Най-добрият вариант, стига маслото да е добро и авто производителя да го препоръчва е 0W40 заради подобрените качества при студен старт. Като под "студен старт" не се разбира само стартиране при минусови температури. Студен е всеки старт при изстинал мотор, ако ще и +30 градуса да е околната температура. Както вече писах по-горе, почти всички добри масла имат еднакви характеристики при 100-110 градуса, без значение дали са 0W40 или 5W40. Затова е много важно, ако изборът на масло е педантичен, да се обърне внимание и намери информация какъв е вискозитета на маслото при изстинал двигател. Колкото е по-висок, толкова по-лошо "маже" маслото след завъртане на контактния ключ. А реално при стартиране под работната му температура имаме най-голяма амортизация на двигателя.

 

Разбира се, темата за маслата е цяла наука. И по нея може още много да се пише, с приложени таблици, стойности и графики. Но горното, на този етап, е достатъчно добра отправна точка за избор на синтетично масло. Ако някой се включи с допълнителна информация, това би било само в плюс на всички ни.

 

Ивчо, 20W60 няма как да е за къс пробег. Къс пробег означава много стартове. А според означението на това масло стартовете не са му силната страна, освен ако не даваш на двигателя да изстива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно за това масло 20 60 на мойта 2.5 и на още 2, само че 2литрови - ej 205ци си играхме да го следим и винаги след 2-3 месеца или около 2000км с агресивно, градско каране - много стартове, голямо натоварване на ДВГ и лятно време, маслото почваше да изчезва. Взимахме го от Ники Златков(не вярвам да е било менте). Тогава минах на ЕНЕОС СУСТИНА 0 50 и нямах разход на масло. После за зимно слагах РАВЕНОЛ 5 40 рейсинг(споменавам тази марка, чудя се как ли ще е на ТСИ това масло). 

 

пс. Следя темата с интерес, в момента йетито е с еуратеков кастрол лонг лайф и искам да го разкарам(много ме притесняват техните варели с кой знае какво пълни), но не видях съществена информация за преимуществата на друго масло, освен разликата между лонг и нормален лайф масла, която Юли спомена. Доколкото разбрах всеки си има личностни предпочитания към дадена марка и просто я спомена в темата! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя темата стана малко пишкомерна и предполагам, че моето мнение няма да е в повече. Та по въпроса - който се интересува по-задълбочено от темата може да отвори специализирания форум bob is the oil guу. Информацията там е безкрайна и доста изчерпателна.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя темата стана малко пишкомерна и предполагам, че моето мнение няма да е в повече. Та по въпроса - който се интересува по-задълбочено от темата може да отвори специализирания форум bob is the oil guу. Информацията там е безкрайна и доста изчерпателна.

 

Това го написах още в началото, но никой не го изкоментира!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разчитам на инфо от сайтове и статии.Аз се ръководя от опит и практика.Все пак от 20 години сменям масла.Много марки съм пробвал на много автомобили.И за това отговорих точно и ясно първия път.После го обърнахме на майтапи!

Последните ми наблюдения са,че оригиналното масло го гореше малко,а това не го пипа.Мотора е по тих при празен ход и натоварване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.