Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Octavia 2 TFSI vRS 5W30 или 5W40


Recommended Posts

Доста се рових в нета и все противоречива информация намирам. Ясно ми е, че разликата между второто означение W30 и W40 е в това, че W40 запазва качествата си (най-образно казано) при по-висока температура. Но ме интересува има ли друга разлика между двата вида масла, която следва да взема под внимание заради турбото? И двете при повечето производители на масла покриват VW502 стандарта. Но това не ми е достатъчно за да направя избора.

 

Втори въпрос. Motul, Mobil или Total? За сега везните клонят към Mobil. И трите производители имат 5W30 и 5W40 по VW502.

 

Трети въпрос. След евентуално избистряне на въпроса W30 срещу W40, дали да е 0 или 5 преди W. Разликата, която знам е течливостта при ниски температури. Друга разлика, свързана отново с турбината има ли? 0 и 5 пак ги има по VW502 стандарта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Mishelle

    11

  • Pepino

    6

  • bega4kata

    14

  • b3lq7a

    8

Най-много писали в темата

Originally Posted by TheeFT viewpost.gif
a 0w is a one of the worst things to could do to your engine, the oils are too thin to properly dissipate heat and becoming even thinner at high temps, creating a terrible layer of protection between cylinder walls and pistons, if you run a 0w your just accelerating the scaring on your walls or decreasing your engine life. ya people say 0w are great because of there viscosity being low and being able to get into the cylinders quicker at start, but pros and cons are justified.

^that is a common misconception about a 0wXX (0w40, 0w30, etc) oil

a 0wXX oil is really a 5wXX that has a lower pour point than 5wXX. 0wXX is able to pour at temps below -45C.

to achieve such a low pour point, Group IV and V synthetic basestocks had to be used...meaning that a 0w oil was indeed a true synthetic and not synthesized from crude oil like a Group III. Recent advancements have had Group III oils with lower pour points than -45C.

a 0wXX oil can be thicker in viscosity at 40C and 100C when compared to a 5wXX oil 

Example:

Mobil 1 0W-40
SAE Grade 0W-40
Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ºC 80
cSt @ 100ºC 14.3
Viscosity Index, ASTM D 2270 187
Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.2
HTHS Viscosity, mPa-s @ 150ºC, ASTM D 4683 3.6
Pour Point, ºC, ASTM D 97 -54
Flash Point, ºC, ASTM D 92 236
Density @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.855

and, compared to Mobil1's 5w30

Mobil 1 5W-30
SAE Grade 5W-30
Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ºC 64.8
cSt @ 100ºC 11.3
Viscosity Index, ASTM D 2270 169
Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.0
HTHS Viscosity, mPa-s @ 150ºC, ASTM D 4683 3.09
Pour Point, ºC, ASTM D 97 -45
Flash Point, ºC, ASTM D 92 230
Density @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.80

the supposedly thinner 0w40 has a higher viscosity at 40C than the 5w30. notice that the pour point of 0w40 is -54C and 5w30 is -45C


Comparing the Mobil1 0w40 to Motul X-Cess 5w40, the 5w40 specs are:

Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ºC 92
cSt @ 100ºC 14.6
Viscosity Index, ASTM D 2270 165
Pour Point, ºC, ASTM D 97 -33
Flash Point, ºC, ASTM D 92 230
Density @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.853

The Motul 5w40 has a higher viscosity at 40C but a lower pour point (-33C) when compared to Mobil1 0w40. At 100C, the 0w40 and 5w40 have very close viscosity ratings (difference of 0.3).


To summarize, 0w oils are not the worst you can do to your engine. They are not too thin to provide protection and do not become "even thinner" at higher temperatures.

 

Мисля че това ще ти е полезно, извадил съм го от http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=119616

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0-40 Юли :)

Ако ти е скъпо и я държиш в гараж,дето не е супер студ 5-40

Специалистите от Трансексперт какво казват по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, благодаря ти. Ще чета още, инфото е полезно.

 

Сами, в гаража е +20 градуса през зимата (толкова е и през лятото). Писах, че знам разликата между 0W и 5W. Интересуваше ме, освен температура/вискозитет има ли друго, пряко свързано с това означение, играещо някаква роля върху турбината. Част от отговора намирам от горния линк на Влади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемам. Но още нещо ме човърка. Защо част от авто производителите доскоро препоръчваха 5W40, а сега дават 5W30? Същата информация я има на сайтовете на Мобил и Мотул - избираш моята кола и на двете места вече излиза 5W30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0-40 Юли :)

Ако ти е скъпо и я държиш в гараж,дето не е супер студ 5-40.

От вчера до днес доста материал изчетох на тема масла. Излиза, че 0WXX има и други, дори бих казал основни предимства, на които следва да се обърне по-голямо внимание. Като например, по-добро е дори при +30 градуса. Другото - означението XXWXX е добра отправна точка, но не единствената и основна при избора на масло. Влязох в голям филм...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахахаха... колко изчетох и аз на тази тема, когато избирах маслото :D Определено никога няма да намериш точното, въпроса е да намериш "златната среда" за себе си и това е... 

 

Аз залагам на Мобилското, защото все още си го правят сами, не го препакетират други компании... колкото до 5w30 или 0w30 - при бензинката не знам кое е по-добре... за турбината по-течливото, за да маже по-бързо, защото най-големия проблем идва от сухите стартове... и колкото по-скоро го намаже, толкова по-добре. Маслото също има и охлаждащи свойства. Затова казват дори и в книжката "не гасете веднага колата, след дълго каране, ами я оставете да поработи 1-2 минути на празен ход на място" - с цел да се охлади "карантията"...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш ли колко сме се дърляли на тая тема преди години тук във форума...

 

Истината е, че производителите масово натискат да се мине на 30ка. Идея нямам защо, но в нета можеш да прочетеш какви ли не конспирации по въпроса.

 

Моя опит е следния - карам основно с Мотул 5W40. Колата не иска доливане до 10к километра, веднъж я карах 15к и се наложи да долея 500гр., но лампа не ми е светвала.

Веднъж сипах кастрол 5W30, колата тропаше видимо повече. Успя да изгори маслото за 7000км, на толкова светна лампата, просто не ми се вярваше, реших че е счупена колата. Смених го с мотул 40ка и няма ядове.

 

Нулата вече са доста по-скъпи масла и са си правени наистина за множество студени стартове. Реално за твоята гаражна кола, в България, мисля, че е излишно изхвърляне. Грамотни хора сме, не мачкаме газта преди да загрее, това би трябвало да е достатъчно.

 

Реално въпроса който би следвало да те мъчи е - откъде да купя истинско масло. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля , че различните вискозитети са измислени за различните климати , защото с 15W40 на север мотора няма да превърти грам и всичко в картера ще е станало на грес , а на +40 това масло с 0 отпред много вероятно да стане на вода ... аз лично до сега съм обръщал внимание какво казва Аутодата -та и до сега не ме подвеждала , а по масларските сайтове може да прочетеш какви ли не глупости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стандарта не трябва ли да е VW 504.00? Ако VW 502.00 е вярното , тогава слагай 5W40, ако ще го сменяш на 10000-15000км.  5W30 e за лонг лайф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля , че различните вискозитети са измислени за различните климати , защото с 15W40 на север мотора няма да превърти грам и всичко в картера ще е станало на грес , а на +40 това масло с 0 отпред много вероятно да стане на вода ... аз лично до сега съм обръщал внимание какво казва Аутодата -та и до сега не ме подвеждала , а по масларските сайтове може да прочетеш какви ли не глупости.

 

Гена, реално при 40 градуса какво се случва не е интересно на никой, щото то маслото доста бързо я подминава тая температура и отива къде 90-100 :)

 

То затова има две цифри - първата е за студения старт, а втората е какво се случва при работна температура. Има много широкодиапазонни масла, на маторя например се налива 0W50. Отделно има една камара други параметри, като HTHS вискозитета, ама ако задълбаем в теорията освен да се объркаме друго няма да се случи. Според мен 5W40 е разумния избор за нашите ширини, може и 5W30 ако колата е по-нова и човек иска да кара лонг лайф. Както каза Иван, 5w30 най-често са по лонг лайф спецификация.

 

Реално много по - важно е маслото да е истинско(до колкото в БГ има нещо истинско). Даже и магическата VW 5XX спецификация според мен е малко измислена. Щото взел производителя на маслото едно шише занесал го в VW, ония казали - става. Ама после от онова масло, до това дето ти продават тук... колко ли общо има? Добре че пусти мотори са здрави - ония в Италия само доливат и кво...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Истината е, че производителите масово натискат да се мине на 30ка. Идея нямам защо, но в нета можеш да прочетеш какви ли не конспирации по въпроса.

 

Реално въпроса който би следвало да те мъчи е - откъде да купя истинско масло. :)

Цецо, много си прав за всичко, което пишеш. Според мен основната причина за минаването на ..w30 масла е от ЕКОЛОГИЧНА гледна точка - аз съм чел, че точно тия масла са с ниски нива на сяра, фосфор и сулфатна пепел. Това е много важно за правилната работа и живота на катализатора и ДПФа ако е дизел! Имат доста други добавки и повечето са лонч лайф, но лично аз предпочитам 5w40 и да си го сменям на фикс интервал. Високи нива на SAPS, имат по-добри смазващи свойства, но не могат да се карат много и са враг на екологията. Много важна е базата на маслото, но найстина най-важния въпрос е откъде да се купи истинско масло.

 

Ако някой иска да прочете (и да се обърка) още повече, за това което пиша - напишете oil saps content в Гугъл и приятно четене...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От вчера до днес доста материал изчетох на тема масла. Излиза, че 0WXX има и други, дори бих казал основни предимства, на които следва да се обърне по-голямо внимание. Като например, по-добро е дори при +30 градуса. Другото - означението XXWXX е добра отправна точка, но не единствената и основна при избора на масло. Влязох в голям филм...

Колкото повече знае човек,толкова по-трудно му е да обяснява. За това пиша ,помагам и ако искате ме слушайте. Но нямам време да пиша фермани.

Аз карам с 0-40,какво повече да ти обеснявам.Ще ме слушаш. Аз като искам да си сменям лаптопа ,ще ти се обадя да те питам и ще те послушам.Така прави и ти. Кастрол 0-40 перформанс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стандарта не трябва ли да е VW 504.00? Ако VW 502.00 е вярното , тогава слагай 5W40, ако ще го сменяш на 10000-15000км. 5W30 e за лонг лайф.

Оригиналния за мотора стандарт е 502.00. 5W30 не е само в лонг лайф вариант.

 

Цонко е прав за екологията и 5W30. Проблема с оригиналното масло, за който пише Цецо е решен.

 

Под студен старт следва да се разбира не само старт при минусови температури. Студен старт имаме и при +20 градуса. Всички добри масла имат идентични показатели при достигане работната температура на двигателя и тази на маслото, защото това им осигурява покриване на съответния стандарт на vw, bmw и т.н., без значение дали са 0w или 5w, w30 или w40. Сами, по спецификация на двигателя дават 5w40. А Кастрол отпада като вариант. Много го плюят това масло "на запад". Отдават популярността му основно на отличен маркетинг и договори с автмобилни производители, но не толкова на качествата му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма 0W40...

Няма да е лошо колеги, които са доволни от маслото което ползват, да споделят и от къде са го купили, особено ако е онлайн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говориш за горния сайт има,не си видял! Аз лично съм ползвал продуктите на Millers oils. Има и опция с доставка до България с ups.

http://www.opieoils.co.uk/c-655-0w40-engine-oil.aspx

Редактирано от Стоян
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото повече знае човек,толкова по-трудно му е да обяснява. За това пиша ,помагам и ако искате ме слушайте. Но нямам време да пиша фермани.

Аз карам с 0-40,какво повече да ти обеснявам.Ще ме слушаш. Аз като искам да си сменям лаптопа ,ще ти се обадя да те питам и ще те послушам.Така прави и ти. Кастрол 0-40 перформанс.

 

Такъв "Кастрол 0-40 перформанс" аз не можах да открия. Има CASTROL EDGE, CASTROL MAGNATEC, CASTROL GTX, ама performance :sorry: .

За Октавия 3 vRS 2.0 бензин препоръчителното масло за удължен пробег е CASTROL EDGE 5W-30, а при нормална смяна е EDGE 0W-40 A3/B4 !!!

 

При Октавия 2 TFSI RS 2.0, маслото, което кастрол препоръчва, е EDGE 5W-30!!!

 

Колеги, не слагайте някакво масло, защото някой ви е казал, че той е доволен от него. Неговата кола е с друг мотор, не е като вашия!!!!!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки производител има каталог за препоръчваното масло за почти всички видове коли и съответните им двигатели. Единствено имайте предвид, че климата в България е доста по-различен от другите Европейски страни (Белгия, Холандия, Великобритания реално нямат зима) и там 5W30 може и да е добре зимата, но за България 0Wxx би било по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Колеги, не слагайте някакво масло, защото някой ви е казал, че той е доволен от него. Неговата кола е с друг мотор, не е като вашия!!!!!!!!!!

По принцип си прав. Аз обаче, от 8 г. взимам масло за 3 коли само от Владо (Асе) и съм доволен. Взимал съм само Мотул е сега видях, че той не предлага Мотул 0W40. Има Кастрол едж 0W40.

Каквото е маслото за О3 РС бензин, такова би трябвало да е и за моя мотор :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.