Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Почистване (смяна) на мокет за багажник


zheliazkov

Recommended Posts

   Здравейте колеги, искам да започна темата с малко предистория. Става въпрос за "първата" ми кола (или по-точно все още на майка ми). Казано с две думи - караме я и двамата. Сами се досещате, че семейната кола (или по-точно на жена) се използва за всичко, наистина имам предвид всичко! Колата е Октавия 2 2005, 1.9 tdi. Беше взета от приятелско семейство на 70 000 и за 3 години с баща ми броячът стигна до 227 000км., а след това (2011г.) до сега я кара майка ми (главно градско) и в момента е на 250 000км. Така, първо искам да кажа, че за всички тези километри - колата е страхотна.. Товари, вози, доставя удоволствие - Шкода..

   Вече по същество. От всички тези приключения, които е преживяла (от различни видове препарати за растителна защита, през всички полета, а след това и с майка ми), по интериора си личеше умората - или по-точно в багажника.

 

DSC_6423.jpg

 

Сами виждате какво беше положението. Когато казват, че всичко може да се случи на една кола - в багажника се беше счупил буркан с мед. Да мед.. Мед, който стоеше сигурно седмица отзад, защото никой не се сети да ми каже. Както и да е, опитах се да го изчистя възможно най-добре, пръсках го и с различни препарати - поизчисти се, но на места още се усещаше как "лепка". А и кората отдолу се беше разлепила на места. Бях решен да я оправя един ден, а този ден дойде миналата седмица. В главата си имах едно изображение на начина, по който исках да изглежда. Исках да използвам дизайна на багажника на Аудито, което баща ми кара в момента. Става въпрос за твърдата кора, която се маха от багажника. Една доста бледа идея, всъщност изпълнението и ми беше бледо.. За мокета смятах да взема нов, но ще видите какво последва.

Така, за да свалите мокета:

 

DSC_6424.jpg

 

DSC_6425.jpg

 

Често казано не знаех, че седалките се вдигат по този начин, а щом се вдигнат така, облегалките падат още по-надолу.. Интересно.

Така, щом ги вдигнете - почистете. 

 

DSC_6426.jpg

 

Така, сега намираме пластмасовите винтчета, намиращи се точно под страните подпори на седалките

 

DSC_6428.jpg

 

Отвиват се доста лесно, а след това се повдига малко пластмасата, за да може да се "измуши" плата.. Просто е.

 

DSC_6430.jpg

 

До тук - добре. Сега сваляме облегалките на седалките.

 

DSC_6433.jpg

 

Между двете облегалки се вижда едно болтче - сваляме го..

 

DSC_6435.jpg

 

Така, сега измушваме и планката, която се държеше от него.

 

DSC_6436.jpg

 

Готови сме. Доста проста, но ефективна система. Отново Шкода.

Сега остава с малко гимнастика да свалим самите облегалки. Те са вкарани в едни "пинчета" в краищата, а по средата са на планката, която свалихме (не е напълно точно, но когато започнете работа е просто).

 

На снимката се вижда, че за да свалите мокета - трябва да се махне средния колан, но точно тогава нямах правилния инструмент за целта... Действах директно като срязах плата и измуших колана - просто и най-вече СКРИТО.. 

На практика сте готови да свалите мокета.

 

DSC_6437.jpg

 

Погледнете само дали имате оцелели пластмасови винтчета и в багажника (приличат много на тези, които свалихме по-рано). Ако имате - махнете ги и мокета ще е свободен.

 

Като от завода.. Ужас.

 

DSC_6438.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми стигна броя на снимките, затова ще са на няколко пъти явно...
 

Щом стигнах до тук, реших да почистя и останалите платове. Вижда се на снимката какво е положението.

 

DSC_6439.jpg

 

За 30-тина минути - толкова. Успях да премахна доста голяма част от мръсотията. Има на места останало, но това е заради формата на четката, която ползвах.

 

DSC_6442.jpg

 

 

DSC_6443.jpg

 

Доста по-чисто...

 

 Сега за плата - Реших все пак да видя какво мога да направя и с него. Първо отлепих дървената кора, която беше заприличала като фон за филм на ужасите, а след това сложих мокета на земята. Отново го третирах и два различни препарата, малко търкане и... Взе че започна да се изчиства. Потърках го още и видях голям напредък. НО все още имаше петна, които не излизаха. За мое щастие се сетих, че мога да го измия на някоя автомивка (по-точно на тези за по 1 лев, за 3 минути, защото са направо прекалено силни водоструйките там). Метнах го в багажника и отидох.. За 2 лева и малко измокряне се изпра перфектно.. Общо взето всичко излезе от мокета.. Не остана и следа от петна и мед. Оставих да се оттече (изключително бързо съхне - за около 20-тина минути и то в 5, без грам слънце).

 

А това е и резултата:

DSC_6445.jpg

 

DSC_6448.jpg

 

Бих казал - заводско..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега за кората. Както споменах, исках да направя доста по-различен дизайн. Отидох до баумакс (хоуммакс..) и взех МДФ 6мм. По принцип съм добър с размерите и визуализацията, но точно тогава нещо не мислех.. Взех плоскост 2х2 (все още не знам защо), след като я видях, ми я сряза на две - 1х2 (но си имах две парчета). Така, успях да ги прибера в колата - отново доста лесно, е с малко българско инДжинерство, но се получи.

 

Първа стъпка - тъй като багажника отзад не е напълно прав, си направете "кривка" от картон, следвайки контура на багажника.

 Това е в дъното, точно до облегалките

 

11716073_976848312355614_716185228_n.jpg

 

Не е нужно да е перфектно, после ще се прешлайфа така или иначе.

Отбелязваме и режем.

 

11720675_976848272355618_1734295213_n.jp

 

Така, след това отивате отново до багажника и мерите как пасва. Ако сте с плоскост като моята, изберете си колко навън да излиза "статичната" част на кората и режете. За мен този размер беше, по спомен, 40см. Така не се покрива гумата - има лесен достъп до всичко нужно.. След като сте доволни с напасването, можем да започнем с предната кора.

За нея направих следното:

 

11713462_976848285688950_1669308385_n.jp

 

От снимката си личи състоянието на миналата кора.. Идеята е да се копира самата извивка, която вече си я има на дървото. След това се продължава до края на страните. По принцип има доста по-точни методи, но това беше "идеята на момента".

След като е грубо изрязано, поставяме кората на място и с помощта на прост пергел можем да прекопираме точния профил на багажника. Сега като го пиша, осъзнавам, че ако бях направил същото с парче картон, бих си спестил едно рязане, но..

 

11717050_976848275688951_68154054_n.jpg

 

След като сте доволни с напасването, мерите си разстоянието от статичната кора и режете. Като препоръка, бих ви казал да си оставите малко отгоре, за да няма "три пъти го режа, все късо идва".. После допълнителното дърво се шлайфа лесно и пасва много добре.

 

11717216_976848255688953_1136407082_n.jp

 

Вече доволен от резултата

 

11694222_976848249022287_2006459279_n.jp

 

Сега следва да залепим мокета

За целта, поставих парчетата долепени на пода в гаража. След това наложих мокета отгоре. Повдигнах го само от едната страна и напръсках обилно със спрей-лепило (върши чудна работа и съхне за 10-тина минути)

 

11733266_976848235688955_1209438912_n.jp(

 

Вече залепено (извинявам се за снимката)

 

11720755_976848225688956_1779660612_n.jp

 

Оставяте да изсъхне около 20 минути и след това разделяте двете парчета с макетен нож.

Тестово поставяне

 

11716050_976848229022289_1449978810_n.jp

 

Вижда се по ръбчетата дървото, но дори с обикновен маркер (да знам как звучи) се замаскира доста добре. Не съм фен на такива фиксове, но понякога се налага.. Пък и спираш да го забелязваш на 2-рия ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, за да копирам дизайна, който исках, ми трябваше "потопена пластмасова/метална дръжка". Веднага се сетих за тези на профи колоните, но се радвам, че не избрах този път. Вместо това си взех това:

 

11716055_976848219022290_904659297_n.jpg

 

Дори на снимките се вижда различния цвят на крайчетата. Пък и честно казано исках да е малко квадратно. Затова не ги използвах.

По принцип, Митко (моя милост) карат нещата по-набързо точно накрая.. Затова се получи малък гаф с рязането - мааалко по-широко стана и фрикционното закрепване излезе от ума ми

 

11715869_976848215688957_1600063653_n.jp

 

Така изглежда просто поставено

 

11714368_976848182355627_1718631213_n.jp

 

Така.. И тук се виждат голите ръбчета. Решението..?

 

НЕ, този път не е маркер

 

11733327_976848209022291_866832126_n.jpg

 

Това красиво нещо се лепи с ютия и става доста добре.

Нямам снимки нито на процеса, нито на крайния резултат, но ви уверявам, че е добре

 

Сега за закрепването на дръжката. Отново едно от първите ми идеи се оказа решението на проблема, е поне засега

 

11737125_976848205688958_2046436162_n.jp

 

Не бяха само с точната ширина, но по този начин от другата страна остава повече място за пръстите. Иначе като здравина, сами виждате, че "няма мърдане" (няма да играе хоро, я..).

Тук се вижда и кантирането, да минахме и около дръжката - и там е черно..

 

11719960_976848179022294_2061234597_n.jp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво остана - Все още не съм закрепил статичната част, но и това ще стане скоро. Когато бях доволен с размера на парчетата не бях включил дебелината на канта и ДА, явно три канта имат значение, но сега поне влиза плътно и няма никакво разместване. Дръжката си е почни перфектна, лесно се хваща и ми харесва като цяло. Също така на статичната кора залепих едно парче фибран, май? Доста плътен материал, който не позволява и минималното пропадане на другата кора. Сега мога спокойно дори да се кача в багажника, без да мръдне (не че имам някакво приложение на тази "функция", но мога да се хваля с това поне). Надолу ще пусна още снимков материал и накрая ще са и препаратите/лепилото, което ползвах.

 

DSC_6535.jpg

 

DSC_6538.jpg

 

DSC_6540.jpg

 

DSC_6543.jpg

 

11720521_976977275676051_353130181_n.jpg

Чисти много добре. Лесен за употреба, пък и е немски - не се греши :D

 

С този минах багажното - резултатите се виждат.

11739630_976977109009401_990293535_n.jpg

 

А с този продукт лепих мокета

11737145_976977105676068_2012454159_n.jp

 

Та това са общо взето 2 дена работа, като се започва работа след 5 и до към 9.. Може и по-бързо, но когато има повече хора, работата се забавя, а разговорите стават неизбежни, но в крайна сметка това е една от страните на "домашните" майстори и цялото приключение което е свързано с всеки проект. Благодаря Ви за вниманието и специално на всички, прочели целия пост :D..

 

Идеи за колата - много.

 

Ако се досещате това за какво може да се ползва в колата.. и все пак след този дълъг пост проявите интерес, ще се радвам да споделя един друг проект

11655526_976977279009384_1243276612_n.jp

 

Това е от мен, надявам се да съм бил колкото се може по-полезен. Беше забавно, както и да го правя, така и да го споделя с вас. Имам още идеи за продължение на багажното. Ще подхвърля само, че го има като опция за комбито и става въпрос за закрепяне на багажи.. Но това за по-нататък. Благодаря за вниманието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за вложения труд и желанието да го споделиш с нас. Благодаря и за приложения снимков материал. Вижда се, че с мерак си правил всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за креативността и положения труд, резултатът е много добър, а идеите ти са свежи. Очакваме продължението...

Поздрави

 

П.С. Благодаря за снимковия материал и обясненията - все пак, не всеки, има такова мислене!

Браво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшна работа колега! Само един въпрос, тази дръжка за кората с този алуминиев профил няма ли да закача дъната на качения багаж? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано - да. Даже онзи ден малко ми закачи и ръката... Ще го видим по-нататък. Харесва ми доста как изглежда (не съм от типа хора - форма пред функция, но в този случай ще стои така, докато намеря друго, подобно, решение).

ПС: Разширих малко проекта, но изчаквам да върнат колата, за да наснимам прогреса. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления колега!

Благодарности, че споделяш с нас!

Очакваме новите ти проекти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново. Първо искам да благодаря за положителните отговори и се надявам да успея да отговоря на създадените очаквания. Така, днес успях да посвърша малко работа, тъй като от 1 седмица колата не беше при мен. А ето какво се случи и преди това.

 

Първо идеята - смятам, че ще е полезно да имам от релсите за закрепване на багаж, точно каквито има комбито (май, не съм сигурен дали е допълнителна екстра). Както и да е, смятам, че ще е и удобно за ползване. Първата ми стъпка беше да отида до Хоуммакс (какво глупаво име..) и да започна да умувам план за действие. Тъй като нямаха нищо, наподобяващо релса - трябваше да импровизирам. След доста обмисляне и чудене взех нещата, които уж ми трябваха. Взех два П профила, два Т профила (трябваше да са четири, но нямаха) и един двойно Т профил (който щях да разрежа на две). И взех един продукт на Бизон (Течен метал), от който останах приятно изненадан - напълно си заслужава парите!

 

На снимката го няма двойно Т профила

 

DSC_6550.jpg

 

Така, стъпка едно - Мерите нужната дължина на цялата релса, маркирате върху нея и просто режете.

 

DSC_6552.jpg

 

DSC_6553.jpg

 

След това проверявате как пасва. Ако има нужда прешлайфайте. Аз разполагах и с лентов шлайф, който улесни работата много. След това последваха действия, които не бяха доста обмислени, дори никак.. Тях ще ги прескоча засега.

След това ми се наложи да разрежа двойно Т профила. Процедирах с възможно най-българския инструмент - зегето. Но постигнах напълно задоволителен резултат.

 

DSC_6561.jpg

 

Да, не е право, но ще бъде от страната, която никога няма да се вижда, следователно не си струваше усилието да стане право.

 

DSC_6563.jpg

 

Е ето така трябва да изглежда (суха проба).

 

DSC_6564.jpg

 

Време беше да изпробвам лепилото.

 

DSC_6569.jpg

 

Дори не ми се наложи да стягам профилите по никакъв начин. На снимката се вижда, че вече Т профилът, има ръбче, което се "законтря" перфектно в другия профил.

След това последва малко шлайфане и дооформяне. Това е резултатът.

 

DSC_6570.jpg

 

DSC_6572.jpg

 

Повторих същата процедура и с втория профил. Взимайки извивката от вече готовия профил.

Проверяваме как пасва.

 

DSC_6573.jpg

 

За мен е задоволяващо :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така сега следва стъпката със закрепването на профила към багажника. Знам, разпробиване.. Мислех си, след като пробия съответните дупки, да мина с някаква клечка/четка отворът, но в крайна сметка процедирах по бързия начин. Надявам се да нямам проблеми, поради следните причини - първата е, че самите нитове, които минават през пода се впиват до такава степен, че затварят напълно дупката (поне така е в главата ми). Ако следваме тази логика, не би трябвало да има кой знае колко пробив на вода. Нитовете са и алуминий. Пък и дупките са по 3 от страна. Не знам честно казано.. По принцип никога не съм харесвал да пропускам такива неща, защото спиш спокойно след това (не че не се наспивам де, но.. :D). В крайна сметка - каквото стане (да, не е от най-добрите тактики, знам).

 

Така, избирате си начин на закрепване, ако използвате нитове - намирате се е бургиите. Всичко става доста бързо. Аз използвах първоначално две бургии, но след 3-тия отвор, използвах само финалната бургия. Голям съвет от мен - покрийте тези лесно-драскащи се профили с хартиено тиксо! Или използвайте винтоверт, който се контролира лесно. Ще видите защо.

 

DSC_6576.jpg

 

Не е кой знае какво (щом и аз го казвам), но просто може да се предотврати. Не че очаквам релсите да останат небелязани, но нека стане по естествен път.

Тук последва малко главоблъсканица, но беше решена с доста елегантен метод. Ето го и проблема.

 

DSC_6578.jpg

 

Хмм, а сега какво? Шайбички?.. Нещо друго?

Гайка! (която след това махам, разбира се)

 

DSC_6579.jpg

 

Ето как върви.

 

DSC_6580.jpg

 

След като закрепим единия край (в случая - този на петата врата), нитосваме и другия профил или поне аз така направих. След това притискаме плътно към корите и следвайки останалата ивица на мокета - подравняваме (не мога да обясня, ако се загледате, ще видите как мокета е на еднакво разстояние от релсата). Така след това нитосваме и края откъм седалките.

Вижда се как релсата е плътно до кората.

 

DSC_6581.jpg

 

След това хващаме една рулетка и познайте.. Опитваме се да направим релсите успоредни една към друга.. С малко усилия и... стават нещата.

 

DSC_6584.jpg

 

До тук добре. Бях доста усмихнат, правейки тази снимка.

Сега да се захващаме на работа. Измерваме разстоянието между релсите, вземете го точно и от няколко позиции. Бележим върху кората от миналия път и режем (разбира се снемате еднакво количество материал от двете страни. Просто трябваше да го спомена).

 

DSC_6585.jpg

 

Режем и тестваме.

 

DSC_6586.jpg

 

Така, след като сте доволни или може би по-рано трябваше да ви кажа, че има още няколко милиметра, които трябва да се свалят от страниците, за да има място и за другите Т профили (по един за всяка страна). Аз лично не се чувствах сигурен със зегето и точните мерки в едно изречение, затова избрах бавния, но уж по-точен метод. Е получи се де. След като имаме размера - просто нанасяме същите очертания върху малката част на кората (считайки, че релсите са сравнително успоредни.. Абе дайте си малко в повече.). Тук следва малко снимкова дупка, но процедурата е напълно същата. След като приключите, слагате първо малката кора, след това и голямата. След това напъхвате Т профила между релсата и кората. Когато сте доволни продължаваме.

Дойде времето и да изпробвам напълно бизона (да залепя този профил към дърво).

DSC_6587.jpg

 

Учудих се.. Изглеждаше малко "на кантар", но взе, че стана. Тук се вижда и бъркотията в гаражо-кино-складо-работилницата, но това е друга тема. Оставих така кората за около 2 дена (не и трябваше толкова, но така стана). Не знам дали забелязвате, но профилите не са отрязани. След като се залепят, смятах да ги отрежа възможно най-точно - така и направих. Другото, което беше "проблем" е следното - Т профилите ми бяха май 10мм., а кората идваше към 7-8. Получаваше се ръб, който пречеше за правилното лягане на кората. Да, можех да разрежа още един двойно Т профил и да си реша проблемите, но тази част вече ще се вижда и ми си искаше да е по-добре направена (поне в главата ми).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво се случи днес.

Първо започнах с отрязването на допълнителния профил.

 

11759506_986092718097840_9723423_n.jpg

 

След това, с една ножовка, отрязах допълнителния алуминий от профила. (Става въпрос за долната страна). Тук нямам снимка, но стана доста добре. На места само тръгна да реже и малко дървото, но освен това - други проблеми нямаше. Точно в 2 спрях да режа (какво да се прави, нищо че е петък..). Лепилото не помръдна. След това директно отидох и сложих кората в багажника.

 

DSC_6589.jpg

 

Нямах никакво търпение. Вижда се на снимката, че другите профили (тези на малката кора) не са на същото ниво. Точно от там идваше и разликата във височината. Тази вечер сигурно ще ги залепя за кората и ще ги подравня след това. Ами това се получава засега. Сега остава да направя и плъзгащата система, която съм я измислил почти, но иска време. Също така и коларските болтове, които ще се ползват, трябва да се "пилнат" в единия край (за да влизат в релсата и да не задират по стените). Харесва ми, честно казано. Не че превозвам толкова неща, но смятам, че ще има момент, в който ще си кажа - добре, че ги направих :D.. По средата на проекта малко си дадох сметка, че този момент скоро може и да не дойде, но в крайна сметка ми хареса как се получи.

 

DSC_6591.jpg

 

Тук се вижда по-добре стърчащия профил. И също така колко са мръсни релсите..

 

DSC_6592.jpg

 

Ще се наложи да поизтъркам и квадратните стени на болта, но и за това ще има време.

 

DSC_6595.jpgDSC_6599.jpg

 

DSC_6602.jpg

 

Това е от мен засега. исках да направя малък ъпдейт на проекта, макар и все още да е work in progress. Какво предстои, ще видите съвсем скоро, но ще ми трябва и вашата помощ. Ще ви помоля, който има опит с инверторите за кола, да удари едно рамо за една бледа идея, която искам да осъществя. Накратко, за да не цапам излишно темата.. Трябва ли да инвестирам сума Х в инвертор с пълна/чиста синусоида или да инвестирам в по-евтините, с модифицирана синусоида. Идеята е да използвам мултимедия/проектор в колата (да, автокиното се завърна..). Ще съм благодарен на всякакви отзви, за да реша какво да купя. (а щом го направя Ви обещавам, че инсталацията ще е документирана и пълна, навярно, с изненади). Благодаря Ви още веднъж!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кво автокино, бре ? Откъде и как ще се гледа екрана - отвътре от купето в движение ли или като си сред природата ще отваряш багажника и оттам ще се изплъзва 100 инчовия проектор навън...? Уточни малко ! Луда работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е когато сме някъде (да речем Батак) просто да има начин да прожектирам един филм (Или поне така си мисля). Разбира се, че ще е на екран и със сигурност няма да е в движение :D. За проектора - направил съм стойка, която се закрепя към задното стъкло,  когато багажника е отворен. По време на "прожекция" вратите също ще са отворени, а проектора ще прожектира или на подвижен екран (който ще е от плат, закрепен за пилони, които по своему ще са бетонирани в 10лт. кофи. Или просто екранът ще е опънат между дървета или нещо статично). Възможностите са безкрайни :D. Странно - да, но би било чудесно за някакво събиране (поне така мисля).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам що не бетонираш и стойка за проектора - една "5"л кофа, ами пробиваш колата за него ? Тъкмо ще може и да са ти затворени и вратите на колата по време на "прожекция".  Малиииии.....

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно не разбирам - защо се опитваш да ме изкараш такъв, какъвто не съм? Дявол да го вземе значи, в предишния ти пост се опитах да видя позитивите (хах, може да не съм прочел както трябва/интонацията не се предава чрез текст), но.. Какъв е проблема не разбирам само. Защо трябва да се ограничаваш по какъвто и да е начин, само когато някой ти каже, че няма смисъл, налудничево е, глупаво и т.н. НЕ аз ще го направя, просто си мислих, че като го споделя тук, ще получа "акъл", а не да откривам сам топлата вода (кой знае, някой може да е пробвал вече). Както и да е.. Още нещо, което не мога да разбера - защо когато видимо някой има желание за нещо, веднага се стига до, да го наречем, ограниченото мислене на някой (и повярвай, не визирам точно теб. Говоря по принцип, защото не ми е за пръв път). И след поредното прочитане на поста ти видях, че явно пак не съм обяснил - проектора е монтиран на стойка с вакумно закрепване (и не, няма да падне, стоеше натоварено с тежести около 4-5 часа и не помръдна). Обяснявам, за да стане ясно или се правя на по-голям глупак като не улавям сарказма ти.. И да, може и да не си искал, но успя да ми убиеш мотивацията за предстоящите ми занимания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да.. Забравих нещо:

 

551173_623939284313187_2096102878_n.jpg

 

Това е гаража, за който споменах в поста. И тогава имаше хора, които не одобряваха, но явно правилните повярваха и нещо толкова далечно стана реалност. Не знам дали осъзнаваш, че съм и на 18 и точно сега искам да пробвам всичко (да, явно и автокино, след като имам вече кино в гараж). И да.. Сбърках - не успя да ми убиеш мерака, но успя да ми изгубиш малко време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се сърдиш, бе човек ? Не съм искал да те откажа или да те обидя. Просто ми се струва много играчка за едно гледане на кино на Батак. Но щом така си решил - няма лошо. Аз съм по-друг малко , по-практичен да го нарека ли ?, ако бях подвижен киносалон бих го направил по твоя начин, но ако ми трябваше за 2-3 пъти в годината не бих си играл толкова. Не се сърди, не съм искал да те отказвам или обиждам .

За старанието иначе имаш Отл. 6  !!!  :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се извинявам. Но просто понякога така реагирам. Хора сме, а както се вижда аз съм явно от първоимпулсните (май създадох дума). И да в този първоимпулсен стил се реших за това с инвертора - да, тези пари могат да отидат за нещо друго, но съм сигурен, че бих използвал тези 220v и за други цели (преди няколко седмици, например, бих се радвал на полето да имах един прост контакт и да не ми се налагаше без бормашина да измайсторявам начини за закрепване на какво ли не). Благодаря ти все пак, че не направихме поредния цирк за глупости и стигнахме до, да го наречем, градивно решение. Лек ден и на теб! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да не го приемеш като "убиване на мерака", но замислял ли си се колко време ще изкара акумулатора с включен проектор и озвучаване? Няма да е особено приятно след гледането на 1 филм да не можеш да запалиш и да си тръгнеш. Винаги можеш да оставиш мотора да работи и да зарежда постоянно, но изгорелите газове няма да са най-приятното нещо сред природата и чистия въздух, заради който сте отишли там.

Приеми коментарът ми като идея за допълнително захранване, а не като заяждане и опит да те откажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, напълно съм съгласен. Обмислях няколко варианта за решаване на този проблем - от постоянното работене на колата (което би довело до споменатото от теб), през палене на интервали и до монтирането на втори акумулатор. Какво да ви кажа, границата е наистина тънка между функционалността и безсмислената инвестиция. От друга страна вчера пак ми се наложи в колата да имам 220V за разпробиване на няколко отвора на една метална стойка по средата на нищото (и да проблемът може да се реши с акумулаторен винтоверт... май вече си търся причина да си взема инвертор). От друга страна пък, на мултимедията пие, че консумира 220W, което при акумулатор, да речем 75Ah, би издържал максимум 3 часа. Груба сметка, дори с консумация от 300W. (12V x 25A = 300W  ;  75Ah / 25A = 3h). Надявам се да смятам както трябва, все пак е по спомен от физиката. Иначе относно "отказването" ми - не се притеснявай.. Точно затова е форум. Споделяме мнения, обсъждаме идеи. По този начин могат да се откроят позитивите на един проект и да се избегнат съответно негативите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масовите инвертори 12-220 волта са по около 100-150 вата, което е крайно недостатъчно за бормашина. Има и по-мощни инвертори, но не знам инсталацията за запалката за колко ампера е предвидена. Не съм много силен по електротехника и не знам при преобразуването от 12 към 220 волта мощностите как се разпределят.

Примерно ако имаме бормашина 500 вата, при 220 волта ще харчи (500:220 = 2,27А).

При 12 волта, по същата формула ще имаме 500:12 = 41,67А.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.