Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Шум от нещо като турбина


MorganCreek

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам проблем, но ще ми е малко трудно да го обесня от къде идва.

Колата е Октавия 2003, 1.8Т и отпред под радиаторите имам нещо като турбина.

Всяка сутрин като запаля колата се чува много гаден стрържещ шум от нея и не знам какво да я правя.

Предполагам вкарва създух във въздушния филтър когато е студена колата да обогатява или не знам.

Познат каза да я сваля и изхвърля, но не мисля, че това е правилното решение след като не знам за какво служи.

Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели решение :)

ПС : потърсих в форума, но не открих нищо с този проблем.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип корпуса на тая "прахосмукачка" е сглобен с нитове и с времето се разхлабват и започва по-шумна работа. Решението е да я свалиш, да разпробиеш нитовете и да сложиш болт с гайка на тяхно място! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам, но стърженето е като на лагери или нещо подобно. 

За какво служи тя? и мога ли да я изулирам без последствия за автомобила?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип корпуса на тая "прахосмукачка" е сглобен с нитове и с времето се разхлабват и започва по-шумна работа. Решението е да я свалиш, да разпробиеш нитовете и да сложиш болт с гайка на тяхно място! 

И при мен е така както го описва колегата.Виждам че мястото и е пред мотора близо до кулера и достъпа е отдолу.Чудех се от къде е този шум но вече е сигурно че ще изчезнат нитовете и ще има болтове.Аз принципно държа да е в оригинален вид колата и не бих я махнал.Това е secondary air injecton pump.Работи само при студен мотор.При мен се включва пак за малко около 50 градуса.Мога да направя някоя друга снимка като го сваля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази "прахосмукачка" се слага да се намалят емисиите на вредните газове,за Евро 4 мисля.

До колкото знам,ако я махнеш ЕКУ-то си търси,и набива грешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес разглобих "прахосмукачката" и какво да видя, всичко си е ОК само едно леко опиране на ламаринената турбина в пластмасата на корпуса.

Смазах я - нямаше нужда, но го направих и сложих болтове на мястото на нитовете и установих, че от там идва проблема. Нитовете се разхлабват с времето и корпуса започва да опира в ламаринената турбинка. Стегнах хубаво, подадох 12 V, но не препоръчвам да го правите защото мисля, че си има управление и не беше хубаво за нея :) И какво да чуя :) Нищо :) вече го нямаше този стържещ шум :)

Проблем може да срещнете единствено със свалянето на въпросната прахосмукачка. Аз лично я свалих за точно 20 секунда като прерязах планката с шлайфа и като я монтирах я заварих наново :) 
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таз "прахосмукачка" мисля , че се слага за северните страни уж по-бързо да загрява (нагнетява топъл въздух от изпускателния колектор) и наистина може и без нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера я свалих и и смених нитовете с болтчета с шайби и гайки. Днес сутринта не се чуваше нищо. Процедурата при мен отне по 15 мин сваляне и качване и около половин час мотане с болтчетата. Изисква се канал или подемник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая прахосмукачка или вентилаторче работи когато колата е студена и набива студен въздух в катализатора за да лъже ламбда сондата че сместа е бедна и така компютъра пуска повече гориво и оттук се обогатява сместа и катализатора достига по бързо работна температура и оттук има вече катализа, защото на катализатора му трябва определена температура за да катализира иначе не работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Тоест стърженето което се чува,като лагер при палене,не е от стартера,а от тази прахосмукачка.При мен го има от както си купих колата и си мисля, че е стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И имам такава ел. турбинка. Смуче въздух от кутията (след филтъра) с дебел маркуч и с по-тънък надува някъде отзад над изходящия колектор. Не  знам какво точно прави, но при мен малката тръба която надува беше нацепена на много места. След време я смених с един маркуч и нямаше разлика...тръгва при първо палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах по-горе,тази помпа освен за по-бързо загряване на двигателя,спомага и за постигане на по-висок стандарт при изгорелите газове.

За Шкода Октавиа 2.0/AQY стандарта е Евро 4.

И двигателя не работи коректно ако я премахнете,ЕКУ-то си я търси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното при мен е, че като запаля колата и турбинката като тръгне колата сякаш работи неравномерно. Секунди след това като спре колата заработва перфектно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвай 100 октанов бензин и няма да имаш такива наблюдения.

Подкрепям при мен беше същото от както почнах да наливам 100'ца нямам проблеми, но шума на стържене при първоначално палене си го има, а не се наемам сам да я сваля :-(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам на газ, но ще сложа 100 октанов, по принцип знам, че е по сух бензина, но аз само паля на бенз и..........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Secondary air injection pump работи само на студн двигател.При мен колата преминава на газ след като тя спре.100 октановия бензин не решава проблема на 100% но не се усеща толкова много.Ако сложите читав 100 октанов бензин (в БГ такъв няма) сигурно няма да се усеща въобще.Но ефекта от 95 бензина с тръцкането е на лице.В интерес на истината дори и да се усеща "нервност", двигателя реагира мигновенно, има си пълна сила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте, драги съфорумници и колеги!!! 

Имам питанка относно  Secondary air injection pump на шкода октавия 2001 AQY бензин. Свалих си моята, защото виеше като карпатски вълк и какво да видя - няма нитове нито болт с гайка. Как се разглобява, ако някой се е сблъсквал с този проблем?

Поздрави и благодаря предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пуснеш една снимка, ще е по-лесно да ти дадем насоки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ето и малко снимки относно предния ми пост  :fiu:

 

 

https://imageshack.com/a/img923/4573/PiexyP.jpg

https://imageshack.com/a/img924/3134/OneO2z.jpg

https://imageshack.com/a/img924/8007/CVPRwT.jpg

https://imageshack.com/a/img922/8206/kAUuHz.jpg

Благодаря предварително!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това май нема разглабане.

И аз така мисля, въпреки че пробвах и с развиване. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е сменяна и е сложена някаква по-нова модификация, която не подлежи на ремонт. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Най-вероятно е сменяна и е сложена някаква по-нова модификация, която не подлежи на ремонт. :D

 Даааа, точно така. Някой я е гледал колата което добре за следващия собственик.Вариант е и да си вземеш става с нитове и да си ги подмениш.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.