Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Суперб 1 - тегли на дясно


stanley

Recommended Posts

Здравейте,

Колата е Шкода Суперб 1.9 TDI Автоматик 2004г.

Проблема е следният:

Когато купих колата преди около година теглеше на дясно. Тогава беше с железни джанти 16-ки и едни доста стари и износени летни гуми. Имаше и биене във волана.

След като сложих друг комплект метални джанти 16-ки и зимни гуми, биенето във волана изчезна, но колата продължи да си дърпа леко на дясно.

Тази пролет купих комплект алуминиеви джанти 17-ки – фабрични за модела и летни гуми 2-ра ръка Uniroyal Rainsport 2 – 225/45/17 с посока.  Гумите бяха поставени в сервиза на Симеоновско в София – Интерпан (бързо и коректно обслужване както винаги) и ми казаха, че джантите са прави и гумите са супер. С новите джанти и гуми тегленето на дясно остана.

Ходих на реглаж в един прехвален сервиз в Силистра (бях на гости и много ми похвалиха сервиза) на лазерен стенд и човека изравни стойностите и каза, че колата е пушка – но тегленето остана.

След това реших, че тези от стенда в Силистра нещо не му разбират и ходих в Експрес 2 в Дружба – Дамян ми прави реглажа – огледа колата отдолу, разхлаби няколко болта после затегна калибрира и каза, че всичко е изправено и изравнено. Каза, че е преместил и „магарето“ леко – ако не се лъжа – след намесата му тегленетео остана. Препоръча ми обстоен преглед на окачването и да въртя гумите за да ги елиминирам като евентуална причина.

Последва посещение на Трансексперт сервиз-а на околовръстното. Там ми показаха няколко нацепени тампона на горните носачи и също, че тампоните на долните криви носачи са „омекнали“ – факт и ми препоръчаха да подменя цялата предница, защото това било най-добрия вариант за моят тип многоточково окачване. Офертата беше 1400 лв за предница Лемфьордер (или 460 лв за комплект носачи Монро, ако Лемфьордера ми е скъп) + 260 лв за труд с включен реглаж след това. Нито едната от двете оферти не ми допадна.

Между временно ми се появи лека вибрация във волана при около 90 – 100 км/h – отново посетих сервиза на Симеоновско и след баланс на 4 –те гуми вибрацията изчезна. Използвах момента да сложа досегашните предни гуми отзад за да тествам – тегленето надясно остана.

След малко четене и кратка консултация смених тампони на горните носачи (4-те) и тампоните на долните криви носачи с Лемфьордер от Ауто+(шарнирите били здрави) , возията определено стана по стегната и приятна, но тегленето надясно остана. Казаха ми, че реглаж след смяна на тампони не е нужен. Ами ако тези „омекнали“ тампони са бъркали реглажа ???

След това посетих сервиза на Ники в Лозен за обстоен преглед на окачването. Ники прегледа колата и констатира, че видимо няма причина за тегленето. Еднакви здрави пружини, амортесьори, носачи, тампони, биалетки. Маншоните на рейката са сухи и няма луфт във волана.

Ники кара колата заедно с мен и също каза че има странно теглене на дясно и ме посъветва да проверя рейката при хора занимаващи се с това. Насочи ме към Оги (преди е работил в сервиза за рейки в Техническия Уиверситет, сега работи сам в Люлин).

Оги прегледа колата и измери усилието на волана наляво и надясно и каза, че всичко е  в нормите (усилието беше една идея по-леко надясно), вдигна колата на подемник и запали мотора волана стоеше без да мърда. Посъветва ме да търся проблема другаде т.е. не е в рейката.

И сега след като ми писна да ходя по сервизи, където ми казват че колата е супер, а тегленето надясно си остана моля за съвет от вас.

Благодарности за всички, който ми отделиха време и внимание. На някои места съм плащал за пргледи, на някои места – не.

Приемам всякакви съвети за проверки и тестове, както и за места (сервизи в София, въпреки че вече наистина не ми се занимава), където биха се заиграли да раследват причината за моят проблем.

P.S. Колата не износва неравномерно гумите!

Извинявам се за дългият пост, благодарности на всички, който имаха търпение да стигнат до края.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незная дали ще ти помогне това, но съм имал подобен проблем на друга кола (Ситроен), освен изброените от теб неща смених и втулки на носачите и стабилизиращата щанга и нищо. В крайна сметка се оправи направо случайно, скъсах каре и направо си взех нови полуоски и тегленето изчезна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата тегли на дясно и при движение "по инерция".

Не се усеща разлика в температурата на предните колела, т.е. няма проблем и в спирачните апарати. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите , който ми писаха на лично.

Ще се радвам ако и други споделят някакви преложения по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това ще те успокои - и моята е така. Тегли леко надясно и не износва гумите.

Минал съм почти по същия път, както и ти /без да ходя до Силистра/ и резултат няма.

Карам си така, свикнах и не ми пречи.

:hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имах Суперб 1, при който се появи същото досадно леко дърпане в дясно. Ходих по майстори (някои от изброените от теб), правих реглажи, без резултат. Накрая продадох колата ... 

при мен беще леко, докато карам не го усещах, може би бях свикнал вече, но като пуснеш волана и се виждаше какво е положението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам теория по въпроса и с риск да ме нахраните ще я споделя (моята кола също тегли). И аз доста реглажи, геометрии, баланси и т.н.т. направих до момента в който минах в София, по една от многото пренасочени улици в насрещното и забелязах че колата тогава тегли на ляво... Та идеята ми е че нали повечето улици, булеварди и пр. са с наклон към канавките до бордюрите а колата тегли по наклона на пътя. Карайки по нормално-широка двупосочна улица, винаги дясната страна на колата е по на ниско или поне в наклона на улицата. Мисля че освен за водата, наклона го правеха и за безопастност та ако заспиш да не се удариш челно с някой а да отидеш към бордюра (банкета)  :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава би трябвало всички да теглят на дясно.....

Това е само и единствено моя теория и не искам да ангажирам никой с нея, при положение че всички проби и тестове са направени, или поне почти всички това е единственото обяснение което мога да дам за себе си.. Другото за което сега се сещам е някакво отпускане на самата рейка, дори и без видими белези като луфт във волана, или накрайниците.......... Бе със сигурност има някакво логично обяснение, но още не сме го разбрали ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В теорията на колегата BLADE има логика, но наблюденията ми са от много и различни по състояние пътища: първокласни, вторкласни, магистрали и малки селски улички, където едва ли са се старали да првят наклон за оттичане на водата и безопасност :)

За мен проблема си остава в окачването и кормилната уредба, като цяло.

Вероятно става въпрос за начален стадии на износване на някой от компонентите. Вероятно лек луфт на тампон/рейка или леко изкривяване на носач/щанга.

Те затова и препоръчват смяна на цялата предница за да не си играеш да сменяш носач по носач, тампон по тампон и накрая хем си набил пари за ремонти хем проблема си стои.

 

Гадното е че хем проблема е дразнещ, хем не е 100% наложително да се набиват пари за нова предница, защото нито хлопа нито яде гуми - просто тегли.

 

Странното е, че има Пасат-и и А4-ки с такъв тип окачване от сигурно поне 10 - 12 години, обаче като вляза в сервиз за преглед окачване и се почва едно чесане по темето, едни реторични заключения, едни предполагания и догадки и никои не казва "аз тоза окачване го мразя и не го разбирам" а напротив почва се с даването на съвети за ремонти без гарания за решаване на проблема и малко по схемата проба грешка, ама лошото е че това тото е за моя сметка. Не ми се свиди да давам пари за колата, ама ме е яд когато давам пари на вятъра.

 

Малко се отплеснах :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Здравейте,

с радост мога да кажа, че проблема с тегленето е решен.

Не е ясно какво водеше до дразнещото теглене на дясно, но е факт, че вече го няма след:

1. смяна на летните гуми и джанти  17" със зимния комплект гуми и джанти 16"

2. смяна на предни дискове и накладки

 

Вероятно причината за тегленето е следствие от влиянието няколко фактора, които в момента са елиминирани.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.