Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Профилактичен сервиз на нова Октавия


musaka

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Седях си днес спокойно и баща ми реши да ми се обади и да ми пусне мухата. Взех нова Октавия февруари месец и сега е на 6500 км. Та, трябва ли да я водя на първоначален сервиз, да я видят как се е разработила, дали течностите й са в норма, ала бала? Или ако има нещо такова са щели да ми кажат. Защото от Шкода нищо такова не са ми казали, а колата си пише, че е за сервиз след 2 години или 30 000 км.

 

Поздрави,

Мартин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Ако ти харесва колата, обичаш си я и т.н... и мислиш да я ползваш 6-7-8 години поне... По-добре си смени първото масло сега или до 10-тина хиляди километра. Не сменяй масло на 30 000км... Като гледам така, ти ще въртиш около 15 000км/годишно, та е добре всяка година Февруари/Март да си правиш обслужването. Достатъчно некачествени неща се слагат по колите, не е нужно да седят по 2 години в тях. Моята логика е такава.

 

Не го разбирай грешно - можеш и на 50-60 000км веднъж да смениш маслото, горивен, въздушен и маслен филтър - няма проблеми (така правят в чужбина - на 100 000км около две смени на масло и горивен филтър най-много), обаче определено има разлика, ако го сменяш на 15 000км, вместо както е предписано на 30 000км, например.

 

Иначе, няма какво да й гледат изобщо - само набутвация с пари е това - не е нужно. Караш си я, сипваш горивце и това е. Едно време се е ходело и т.н. - сега няма смисъл - нищо интересно няма в агрегата - гледаш си сам колко ти е антифриза, има ли ниво над минимума (супер е значи), гледаш си маслото около максимума да е, но не над него и това е всичко. Нищо извънземно няма - нищо не трябва да се пипа, да ровичкат, да плащаш излишни пари и т.н. За всичкото това трябва само да отвориш капака и си готов. За това нещо ще ти вземат сума ти пари /ако не попаднеш на човек, разбира се/.

 

Карай смело - колите са много здрави и хубави, не си сбъркал :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм 10К и не съм ходил в сервиза. Ако имаше изискване да ги посетиш, щяха да ти кажат. Колата е гаранционна, и ако нямаш проблем, аз лично не виждам смисъл да се набутваш. Понеже съм бивш дългогодишен маздаджия, и с трите коли, които взимах от тях ме караха, като стане на 1000км. да им я карам в сервиза. Нищо не правеха по колата, просто оглеждат. Сега и при тях вече го няма това нещо.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коментираме го редовно.За бензиновите:  На 10-15000 или 1година задължителна смяна на масло,маслен филтър,въздушен филтър,климафилтър.

                                                                       На 25-30000 или 2години задлъжителна смяна на антифриз и спирачна течност.

 

Всичко друго е ала-бала.Нищо не се е променило в поддръжката на един бензинов двигател.Ако ще я продаваш след 4 години и не ти е жал за колата,можеш и на 50000км да сменяш, но.................      Много са хубави Октавиите и заслужават обслужване на ниво според мен.

 

За дизеловите не знам.Не съм карал дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията. Като цяло съвпадат с моето. Ако до тогава нищо не се е появило, около 15К може да се замисля за маслото но ще видим :)

 

Поздрави,

Мартин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза защо задължително? Какво налага смяната му?

След 2-3 години губи антикорозионните и противозамръзващите си свойства. Казвайки това - аз съм го сменял два пъти за 10 години (т.е. на около 3-4 години).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Г11 да, но г12, г12+ и г13 са лонглайф и карат 5 години. Нормално е да се смени при смяната на ремъците като се сменя водната помпа. Извън това е прекалено, поне според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам, че антифриза се сменя на 7год, колкото е и максималния срок за ремъци и ролки, спирачна течност на 3год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

25 годишна Шкода 120.

 

Спирачна течност не е сменяна. Антифриз - един път. Преди зимата си го проверявам във фризера.

 

Не казвам, че и вие трябва да правите така. Само да ви кажа, че на автомобила му няма нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами Жоро, смени я. Хигроскопична е и събира влага. Още нещо- нашите коли за целия си живот не са правили такъв пробег, какъвто новите правят за 3 4 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами Жоро, смени я. Хигроскопична е и събира влага. Още нещо- нашите коли за целия си живот не са правили такъв пробег, какъвто новите правят за 3 4 години.

Знам, знам. Всичко знам. Събира влага и т.н. Аз ти говоря на практика. Кво кат събира влага. Тя течността събира влага и без колата да се движи. Какво значение има тук пробега изобщо.

Моята е на 130 000. Да, за 25г. нищо не е. Ооообаче към 100 000 са градско. Нали се сещаш какъв тормоз е това за спирачки и съединител, който също е с хидравличен привод. Нищо не съм пипал човече! Само съм сменил едно задно цилиндърче и два пъти гумички на спир. помпа. Другите колелета не са отваряни! Системата на съединителя ИЗОБЩО.

Някой с нова Шкода, като направи 100 000 градско да ми се обади. Не че няма да издържи, ами колата ще е продадена вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с водата в спирачната течност няма да я усетиш в града. Надали ще натискаш толкова, че да и вдигнеш температурата над 100 градуса и да закипи. Но при едно по-продължително спускане може да има доста неприятни изненади. Аз наскоро изпитах "удоволствието" от прегрялата спирачна система. Добре, че беше на писта и имаш доста място да се разходя из пипера  :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В града джантите загряват не можеш ги пипна. Освен това и спускания съм правил. Абе, за 25г. всичко съм правил с тази кола....и въобще не съм й треперил!

 

п.п. просто знам как да я карам и експлоатирам. ;)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 2-3 години губи антикорозионните и противозамръзващите си свойства. Казвайки това - аз съм го сменял два пъти за 10 години (т.е. на около 3-4 години).

С колко губи на година?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С колко губи на година?

Аз съм досипал 1/2 бутилка G12+, и може би 1/2литър вода. Ако са досипвали в ЕТ може и да е повече. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Аз смятам, че нещата се променят, както двигателите и техните изисквания, така и консумативите. Доказателство - 1 л двигателно масло Кастрол за О3 струва 44 лв., купено от ЕТ. До сега съм купувал полусинтетично 5 л на тази цена за пасат без турбина. Затова смятам, че междусервизният пробег е съобразен с двигателя и консумативите за него. Ако купуваш евтино масло, сменяш на 10 к км всяка година (на свой риск, ако си с турбина), при скъпото на 30 к. км на две години, както препоръчва производителя. Разбира се, ако искаш и не те бъркат разходите можеш да сменяш и по-често, това не вреди на двигателя, а е загуба на време и средства. Много важен момент е и начина на управление и натоварване на двигателя - "състезателите" трябва определено по-често да прибягват до обслужване и смяна на консумативи. 

Успех на всички и дано само с обслужване да минаваме!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Доказателство - 1 л двигателно масло Кастрол за О3 струва 44 лв., купено от ЕТ. До сега съм купувал полусинтетично 5 л на тази цена за пасат без турбина. Затова смятам, че междусервизният пробег е съобразен с двигателя и консумативите за него. Ако купуваш евтино масло, сменяш на 10 к км всяка година (на свой риск, ако си с турбина), при скъпото на 30 к. км на две години, както препоръчва производителя. ...

 

 

Ееех... :) Много заблуда има в тези думи... честно. И със евтиното, което уж на 10к км всяка година се сменя може да изкараш 50 000км ти го гарантирам, дори и 3 години можеш да го караш, без проблем да има. Нерядко дават "жена карала 500 000км с едно масло", примерно... Идеята не е в това. А това, че си даваш излишно парите, 100 пъти съм го казал, как точно се печели "конкурс" за доставчик на масло тип "OEM" и как точно се договарят цените... както и да е :) Не си спомням точно кой, но май Боре написа, че BMW вече са официално с Шел, както Шкода, пък Шел-а с който дойде моято го изяде до 10 000км повече от половината и светна лампата. Таа... нали... качеството е топ, пък преди години беше 35-6 лева на литър в ЕТ и 24-5 в... Шел, разбира се. Масла 1:1 еднакви! :)

 

Всеки си дава парите за каквото на него му е кеф, да му е спокойно... на него предимно. Това повече го разбирам, отколкото да кажеш, че маслото в ЕТ е от Марс доставено и има "лековити свойства", а другото е от Земята добивано и "причинява само рак"...

 

5 години вече карам със Mobil 1 ESP Formula 5w30 507.00 и го сменям на 12-тина 000 км някъде (малко по-състезателно ми е карането, но винаги с акъл - на магистрала съм със 140-150км/ч, на извънградско винаги със до 90-100км/ч - всичко това е само по километраж измервано). Вземам го от Германия от един и същи човек на цена около 100-тина лева за 5 литра и съм страшно доволен. Това масло може да се кара до 2 години или около 30 000км без никакви проблеми /така пише на опаковката му/. Та, това е същото масло, което излиза над 200 лева и се сменя на 2 години, пък аз от много "хитрости" го сменям всяка година и ми е готино така, вместо да ми кисне 2 години в агрегата. ;)

 

Поздрави

 

ПП: Иначе, че всичко се изменя - да така е, трябва да се вземат пари, не е никаква друга идеята! Спомням си на Москвича се купуваше масло за до 20-30лв (цялото, заедно с филтрите - не знам колко литра е маслото), каквото дойде и до ден днешен стои в гаража пущината, без да се мърда хич, стана на 27 години и ако му завъртя ключа ще запали от раз... само му трябва хубав акумулатор. Тия новите боклуци след някой друг месец на едно място запичат всичко и почваш профилактиките и глупостите! Ама така е - икономика, пари да се вземат и всичко останало, което може или не може да се носи... :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега shaft,

 

Навярно грешно съм бил разбран. Написах, че маслото е купено от ЕТ за да акцентирам, че купувам препоръчаното от производителя масло, тъй като нямах представа с какво масло купувам колата. Маслото което ти цитираш, че използваш е със същите характеристики, препоръчани от производителя.  Предполагам, че не съветваш колегите да употребяват масла с по-ниски характеристики, които да сменят на 500 к км. Според мен ти се грижиш правилно за своята кола, относно смяната на маслото, в този смисъл беше и моето мнение, формирано от практическия ми опит. Не препоръчвам марки и търговци, а да се спазват предписаните характеристики за маслото.

 

А относно качеството на маслото в Германия и България, скоро имаше журналистическо разследване на чужди журналисти по ТВ, че качеството на едни и същи стоки в Източна Европа и Западна Европа е различно - факт!

 

Нищо лично.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега shaft,

 

Навярно грешно съм бил разбран. Написах, че маслото е купено от ЕТ за да акцентирам, че купувам препоръчаното от производителя масло, тъй като нямах представа с какво масло купувам колата. Маслото което ти цитираш, че използваш е със същите характеристики, препоръчани от производителя. Предполагам, че не съветваш колегите да употребяват масла с по-ниски характеристики, които да сменят на 500 к км. Според мен ти се грижиш правилно за своята кола, относно смяната на маслото, в този смисъл беше и моето мнение, формирано от практическия ми опит. Не препоръчвам марки и търговци, а да се спазват предписаните характеристики за маслото.

 

А относно качеството на маслото в Германия и България, скоро имаше журналистическо разследване на чужди журналисти по ТВ, че качеството на едни и същи стоки в Източна Европа и Западна Европа е различно - факт!

 

Нищо лично.

Поздрави!

Съгласен съм напълно с теб, не казвам нищо лошо. Идеята ми беше, че няма смисъл да се дават много пари за нещо което получаваш от друга марка и е хубаво, а тук едни 100% надценка над надценката са само за ”името”.

 

Идеята ми е, че като се каже ”оригинално” или от ЕТ купено, абсолютно нищо не значи за мен (е...значи, купил си си нещо евтино за двойно повече пари). Няма 100 вносителя, няма такива филми, като ”собствен внос”... Има ”прекупуване” и ”препродаване”. Затова няма смисъл от излишни пари.

 

Никога не бих казал да се кара с някакво незнайно масло, което дори не е по спецификация на производителя, но точно казвам, че не е нужно да е препоръчана от производителя марка... За мен е грешка.

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това с тия цени на лонглайф Кастрол не го разбирам. Това го снимах преди 5 дни в Испания
DSC_2753.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и в България са такива цените, ако го вземаш от официален представител. Ако е от ЕТ е x2, от препуквачи и сервизи х1,5. В ЕТ масло Castrol 5W30 + маслен филтър + смяна = 250лв. Масло Pentosin PENTO SUPER PERFORMANCE III 5W-30 + маслен филтър (оригинален) = 140лв ако си го смениш сам. Разликата от 110лв е "данък гаранционна кола".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно същата 4л. туба, със точно това масло го взех от мой приятел, който работи в "Мотобул" за 68 лева миналата седмица. За пет литровата туба ми каза ако не бъркам 85 лева, но ми беше много защото имам 1л. неотварян. Друг е въпросът каква е цената в магазините и по сервизите. Ако не бъркам взимам маслото с 45 процента отстъпка, което е доста добра цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.