Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Проблем с кора под двигателя


johnnie213

Recommended Posts

Имам много досаден проблем с пластмасовата кора под двигателя. Непрекъснато се разкачва от миналата година, когато спрях по принуда по време на пътуване в един случаен сервиз за лек ремонт на климатика (прекъснат захранващ кабел на компресора). В сервиза нямаха подемник и канал, а само една мини естакадка. Качиха предницата на колата на нея и доката се усетя момчето дръпна предната част на кората за да достигне до компресора без да я свали цялата по нормалния начин. След като отстрани проблема със скъсания кабел и компресора заработи ме увери, че е монтирал и кората. След около 70-80 км кората се разкачи в предната част и започна да се влачи. Едвам намерих един човек, който имаше канал за смяна на масло и той успя със свински опашки да я закрепи някак. През пролетта в един сервиз при извършване на други услуги помолих да прегледат и кората и да я захванат както трябва - уж я укрепиха и вчера пак увисна.

 

Преди време имаше една обява за поставяне на метални кори от Наско от Перник. Колеги се бяха възползвали от услугите му и бяха доволни. Намерих му телефона и му звъннах снощи за да се уговорим да си сменя и аз кората, но греда - човека каза, че в момента е в Германия и вече не се занимава с тази дейност.

 

Ще съм благодарен ако някой ме насочи за София къде мога да си реша досадния проблем по някакъв начин, че другата седмица ми предстои по-дълго пътуване и ми е притеснено, че ако не взема мерки пак ще се налага някъде по пътя да търся съдействие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Мерси много за информацията. Свързах се с човека и се оказа, че има налични кори. Разбрахме се утре да отида да я видя на място и ако ми хареса да си взема - 105.00 лв е с крепежните елементи и е дебела 2 мм. Ако я взема ще гледам да направя снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз реших този проблем с нови кори от ЕТ.

:hello:

 

Аз днес проверих през справката на ЕТ за метална кора цената само на щита без крепежните елементи е 474.06 лв. В Етка излиза за дизеловите двигатели като номер 1J0018930B, който се различава с една буква от номера за бензиновите - 1J0018930C. Два пъти звънях на отдела за части за да питам дали има налични кори и никой не ми вдигна.

 

А ти пластмасови или метални си си купил? И има ли някакъв общ номер за поръчка на кората заедно с крепежните елементи - или всичко се поръчва отделно?

 

За сега мисля да се спра на варианта, който ми е дал skodafen по-горе. Във форума на VW има доволни хора, които казват, че се монтирали лесно и всичко си съвпадало като отвори, размери и крепежни елементи. Цената също ми изглежда прилична. Утре като я видя кората ще пусна информация какво съм решил окончателно. Само ще трябва да търся подходящо място за монтаж.

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих си металния щит от колегата от VW форума. Сега обаче остава проблема с монтирането. В задната си част щита се захваща в съществуващи 3 отвора някъде по роговете на колата за което в комплекта са сложени 3 нит гайки. Нямам обаче такава нитачка с която да захвана гайките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Металният щит вече е монтиран, благодарение на Евгени от Трансексперт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Привет johnnie213,

 

Би ли споделил какви са ти впечатленията от металния щит до момента - по-защитен ли е двигателят от неравности по пътищата и по-високи бордюри, щитът достатъчно здрав ли е, за да издържи автомобила (примерно при преминаване в коловози), колата по-бързо ли загрява, като цяло доволен ли си?

Също така, как би посъветвал да се монтира щитът - предполагам, че в Трансексперт с радост ще се заемат :)

 

Питам, понеже отскоро имам Октавия 1, която няма централната кора под двигателя и не е повдигана допълнително, а по пътищата е възможно да бъде закачен картерът.

 

 

Благодаря ти предварително!

 

Поздрави,

Николай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.avto.bim.bg/Metalna-kora-pod-dvigatel-za-SKODA-OCTAVIA-ot-1996-do-2004_p51581m561.html 

 

Колеги аз съм с ей такава руско производство и я карам като джип. Преди 2 дни сменях вътрешните карета и я свалях за 15 000км по хубавите ни родни пътища не е мръднала освен някой леки драскотини :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих си металния щит от колегата от VW форума. Сега обаче остава проблема с монтирането. В задната си част щита се захваща в съществуващи 3 отвора някъде по роговете на колата за което в комплекта са сложени 3 нит гайки. Нямам обаче такава нитачка с която да захвана гайките.

 

Здравей колега :)

Исках да те питам един въпрос относно металния щит и по-конкретно за нит гайките. Това което ми интересува е какво се случва с кората, ако човек отиде в сервиз за смяна на масло ? Кората има ли специален отвор за източване на маслото или трябва да се сваля цялата при подобен тип интервенция по автомобила ? Общо взето бих се радвал на всякакъв тип информация относно сваляне/монтиране на кората и т.н. 

 

:plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същата,метална от 105лв.При мен нит-гайките ги заварихме за магарето.

Кората върши страхотна работа.

Вече почти не се съобразявам от къде минавам.Понесла е доста удари.

При смяна на масло задължително сервиз с подемник,на канал не става.Трудно ще отвиеш пробката,за масления филтър забрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

да разбирам, че въпросната кора си има нужния отвор, за да не се налага да се сваля при интервенции като смяна на маслото ?

Много ми е интересно като са заварени въпросните нитове, ако се наложи някакъв ремонт, за който кората ТРЯБВА да се свали, какво се прави в този случай ?

Друго което се сещам е, че преди време бях мернал мнение на един колега, че след монтирането на такава кора започва някакво отвратително дрънчене от блъскането на метал в метал. Има ли начин да се сложат някакви тампони между кората и шасито на автомобила с цел да се премахне този неприятен звук ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

да разбирам, че въпросната кора си има нужния отвор, за да не се налага да се сваля при интервенции като смяна на маслото ?

Много ми е интересно като са заварени въпросните нитове, ако се наложи някакъв ремонт, за който кората ТРЯБВА да се свали, какво се прави в този случай ?

Друго което се сещам е, че преди време бях мернал мнение на един колега, че след монтирането на такава кора започва някакво отвратително дрънчене от блъскането на метал в метал. Има ли начин да се сложат някакви тампони между кората и шасито на автомобила с цел да се премахне този неприятен звук ?

 

Кората има отвор, но аз сменям маслото в сервиз, който има сонда с която се изсмуква маслото и не се налага отвиване на пробката (при честото отвиване и завиване се пука картера - вече имам една заварка). Иначе няма никакъв проблем кората да се маха. Заварките се правят единствено за да може да се "сплескат" нитгайките при първоначалното навиване на болтовете, тъй като инструмент за занитване на такъв размер нитгайки е твърде скъп и е наличен на много малко специализирани места. Просто в сервиза поставят нитгайката в отвора, с телоподаващо я захващат на 2-3 места и затягат болтовете - гайката се смачква в задната част и вече може да си развиваш и навиваш болтовете многократно - същото е като нитовете, но става разглобяемо съединение (в празния отвор вече имаш резба в която се завива закрепващия болт). Между другото този метален щит е напълно съобразен със съществуващите отвори по колата. Освен с трите болта с нитгайки се захваща на още две места посредством налични в комплекта крепежни елементи - двете места са в предната част под бронята като махнеш двете решетки (в едната е куката за теглене с въже). Има си два болта които се отвиват и с тях се закрепват две шини за които се захваща щита в предната част.

 

Виж http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/44118-слабото-място-на-октавиата/?p=272227 колегата pavlito е монтирал същата кора и е приложил доста добри снимки.

 

Относно шума - не съм забелязал такъв. След повече от година експлоатация съм доволен. Забравих за проблемите (провисване, влачене и т.н.), за които съм писал по-горе. Зимата, когато натрупа сняг и се образуват коловози също съм спокоен. Няколко пъти закачам легнали полицаи и то с прилична скорост и за сега щита и картера са си цели. За мен си върши работата и си заслужава парите.

 

p.s. Забравих да спомена, че моята Октавия 1 е фейслифтова - гледам, че твоята е преди фейслифта - трябва да провериш дали шита за твоята е същия - дали са налични всички монтажни отвори и двата болта в предната част под бронята.

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Всичко написано е вярно,но аз нямам доверие на сондите,които изсмукват "уж всичкото масло".

За парите си кората е перфектна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.avto.bim.bg/Metalna-kora-pod-dvigatel-za-SKODA-OCTAVIA-ot-1996-do-2004_p51581m561.html 

 

Колеги аз съм с ей такава руско производство и я карам като джип. Преди 2 дни сменях вътрешните карета и я свалях за 15 000км по хубавите ни родни пътища не е мръднала освен някой леки драскотини :)

колега тази твоя кора уневерсална ли е става ли и за бензинов двгател 1.8т 4х4 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кората има отвор, но аз сменям маслото в сервиз, който има сонда с която се изсмуква маслото и не се налага отвиване на пробката (при честото отвиване и завиване се пука картера - вече имам една заварка). Иначе няма никакъв проблем кората да се маха. Заварките се правят единствено за да може да се "сплескат" нитгайките при първоначалното навиване на болтовете, тъй като инструмент за занитване на такъв размер нитгайки е твърде скъп и е наличен на много малко специализирани места. Просто в сервиза поставят нитгайката в отвора, с телоподаващо я захващат на 2-3 места и затягат болтовете - гайката се смачква в задната част и вече може да си развиваш и навиваш болтовете многократно - същото е като нитовете, но става разглобяемо съединение (в празния отвор вече имаш резба в която се завива закрепващия болт). Между другото този метален щит е напълно съобразен със съществуващите отвори по колата. Освен с трите болта с нитгайки се захваща на още две места посредством налични в комплекта крепежни елементи - двете места са в предната част под бронята като махнеш двете решетки (в едната е куката за теглене с въже). Има си два болта които се отвиват и с тях се закрепват две шини за които се захваща щита в предната част.

 

Виж http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/44118-слабото-място-на-октавиата/?p=272227 колегата pavlito е монтирал същата кора и е приложил доста добри снимки.

 

Относно шума - не съм забелязал такъв. След повече от година експлоатация съм доволен. Забравих за проблемите (провисване, влачене и т.н.), за които съм писал по-горе. Зимата, когато натрупа сняг и се образуват коловози също съм спокоен. Няколко пъти закачам легнали полицаи и то с прилична скорост и за сега щита и картера са си цели. За мен си върши работата и си заслужава парите.

 

p.s. Забравих да спомена, че моята Октавия 1 е фейслифтова - гледам, че твоята е преди фейслифта - трябва да провериш дали шита за твоята е същия - дали са налични всички монтажни отвори и двата болта в предната част под бронята.

 

 

 

 

Много благодаря за изчерпателния отговор. От край време точа лиги на такава кора, защото постоянно си карам колата по чукарите, за да стигна до някое място за палатка и като чуя този звук на удар в пода на автомобила (без значение дали от картер или носач или каквото и да било)..... изтръпвам. Бих казал, че всичко споделено от теб накланя везните към закупуването на една такава кора. Ще разпитам какво е положението спряло моя модел автомобил. Още веднъж благодаря за отговора  :)

 

:plate_skoda:

Редактирано от SawBass
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mammut колега нямам никаква представа знам само че става за всички дизели защото на едно приятелче с 1,9тди ПД 101к.с. 4х4 му сложихме същата,а монтажа е елементарен.

Редактирано от sasch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега тази твоя кора уневерсална ли е става ли и за бензинов двгател 1.8т 4х4 

Става,за всички автомобили на базата на Голф 4.

Октавиа,Толедо,Леон,Бора,Ауди А 3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

купих си вече и аз такава и се надявам да имам времето още тази вечер да я монтирам 

като стане ще приложа снимки 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да съжаляваш.

Това са едни разумно похарчени пари.

Кора-105лв

Нов картер-100лв

Масло-60лв

Пътна помощ незнайно откъде-хххххлв

Както виждаш,сметката излиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кората вече е монтирана но как мога да поставя снимки тук :blush:

Редактирано от mammut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята я купих с метална кора отдолу. Не знам дали предишния собственик я е слагал в Словения или така я е купил, но изтръпвам всеки път като удари в нея. Явно има сервизен отвор, защото сменях маслото или пък лесно се сваля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.