Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

О2 Фейслифт въпроси


TouringInternational

Recommended Posts

Здравейте, нов съм във форума и все още нямам Шкода, но се надявам в скоро време да се сдобия със съответния автомобил- Шкода Октавия 2 комби, фейслифт 2011г. 1.9тди, защото имам много изгодна оферта за конкретен автомобил Прочетох почти целия подфорум и понаучих доста неща, не съм имал досег с Шкода досега. Имам няколко въпроса, надявам се е удачно, че направих отделна тема за това. Не знам много за автомобила, освен че е каран доста, на около 200 000км., 1.9 помпа дюза, ръчна кутия. Засега не знам как ще е технически, но съм уговорил с приятел, който работи във ФВ в Плевен (нямаме официален сервиз на Шкода) да й направи диагностика и да я прегледа като цяло. Ако колата е поддържана стриктно (както ми казаха), какво мога да очаквам като евентуални ремонти след този пробег, като изключим консумативите естествено. Съединител, ангренаж, такива неща ми се въртят в главата, на какво може да ме посъветвате да наблегна при огледа? Цените горе долу ги подразбрах за основните неща.

Благодаря ви предварително и поздрави за готиния форум!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2011г. би трябвало да е CR, а не PD. Тоест 1.6 или 2.0, а не 1.9.

Редактирано от ivanstoyanovvvv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е 1.9-ка... произведена през 2010-та, пък да е регистрирана началото на 2011-та - затова така да са му казали на човека, а може и да го връткат за годината, да не е 2011, а да е 2010... ;)  Моята е произведена краят на Октомври 2009, пък е регистрирана началото на Януари 2010, така че може да му е регистрирана началото на 2011 без проблем, а да е от средата или към края на 2010-та. Някъде към средата/края на 2010-та се появиха 1.6-ците, като 1.9-ката отпадна от производство... но някоя от най-последните бройки може да е тази.

 

Моторът е уникален! Страхотен е просто! Моята е на 5 години и половина - към 87 000км. Не мога да дам компетентно мнение, какво точно се сменя на 200 000км, но слушай/гледай за обичайните неща, като на всяка кола...

 

Общо взето няма какво толкова да се строши и да се каже кое точно да се гледа, поне според мен. Ако е гледана колата, супер :) Нещата за които повечето говорят по чуждите форуми са - вал за смяна, но на около 300 000км..., съединител на около 250 000км сменят, турбина евентуално - пак на толкова ги сменят най-често по чужбините или когато се строши, разбира се... и в общи линии това е всичко, което съм прочел аз...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за получилото се объркване, аз съм бил в грешка. Тъй като не съм запознат с двигателите, бях разбрал, че въпросната О2 е с по-малкия дизелов двигател. След четене тук и сравняване с аутодата, реших, че двигателя е 1.9 пд. Колата със сигурност е 2011, купувана е нова от БГ, не знеах факта, че тези години са 1.6 CR. В общи линии доста се поизложих пред вас :blush:

Тъкмо се бях зарадвал след всичките прочетени суперлативи за 1.9 пд, а за по-новия двигател какво ще кажете колеги? Той е от по-скоро и предполагам не се е доказал още като по-стария агрегат.
 

Поздрави и съжалявам пак за объркването, но от скоро чета по темата и ще навляза в нещата малко по малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма грижа! Споко, никой не знае всичко, а достатъчно много двигатели има при различните производители, така че не е проблем ;) Аз даже се бях зачудил за 1.9 през 2011, но все пак има и такава възможност... знае ли човек :)

 

Иначе за 1.6 TDI - колегата Izolini ще каже най-добре, мисля, че е доста доволен от агрегатчето :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам О2 фейслифт от 2010г 1.9 PD. Като цяло съм доволен от колата. Мой колега има обсолютно същата от 2010г. само, че неговата е 1.6 CR. Сравнявали сме ги двете коли и определено предпочитам 1.6. Доста по-тихо и меко работи от ПД мотора, създава усещането, че е по-пъргав, но практически са с почти еднакви характеристики и е малко по-икономичен. На колегата е на около 110 хил. км. и мотора не е правил проблеми. Ако трябва да избирам определено ще е 1.6 CR.

Иначе модела е сполучлив. На тези километри е добре да се видят съедините+маховик как са, турбото, както при всички дизели. Задни амортисьори е добре да се проверят. Моделът има един досаден проблем от тези години - електрическият стъклоповдигач на предна дясна врата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, проблемът се оправя с 10-тина-15 лева за ново зъбно колело, което може да се намери и на по-тънка цена по принцип ;) Така, че аз съм писал в едната тема за повдигача, оправя се за около 1 час, без да има вариант да се счупи абсолютно нищо. В Еуратек струваше от 480лв до към 600лв (по спомени)...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпа дюзата е по-приятния мотор за каране за мен. В което и да е ПД като се кача - все едно съм го карал цял живот. Докато при CR не ми се получава така. Но пък са много по-тихи. Няма пълно щастие :) Която и да вземеш няма да сбъркаш. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата shaft, не е от голямо значение, че е на 200 000 км, важното е през тези 200 000 км да е гледана както трябва! Ако стопанинът и е бил "точен" и "акуратен" - няма да разбереш, че е на 200 хил.! И аз ще кажа - виж как е съединител и маховик, закачете задължително на VAG COM-а за да се види дава ли грешки! Като цяло, CR-а е в пъти по-тих от ПД, което, поне за мен, не е никак маловажно! Разликата между PD и CR е, че при CR-а ако откаже някоя от дюзите спира целия двигател, докато при PD ще си продължиш да си тракаш ;) Ако е гледана кола - взимай, няма да съжаляваш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пд - то безапасно и лесно става 130+коня,а и с едно турбо над 160.

А 1.6 си е мъртвец за винаги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно ви разбирам, колеги, но офертата е конкретно за този автомобил, значи 1.6 CR, щом е 2011г. След прочетеното и аз предпочитам 1.9 пд, но ще видим тази как ще е. Ще я проверим в оторизиран сервиз, така че мисля ще си излязат нещата наяве. Пък и няма да я взимам от непознат, не мисля, че ще ме излъже за нещо. Когато се запозная по-подробно с колата, ше ви споделя.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се да ви попитам относно надлъжните греди на комбито, тази кола няма. Могат ли да се сложат такива и нужно ли е да се пробива нещо? Ако е така направо напречни да търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Да вариантите се ограничават до напречни, благодаря. Чак август месец ще мога да я видя и да споделя впечатления, да видим ще го бъде ли в крайна сметка. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко месеца карам Октавия II 2010г.  1.6  105к.с. комънрейл - 4x4.Преди нея имах Пасат 2010г. 2.0 PD 140к.с.  отново 4x4. От скромното ми мнение мога да кажа ,че двигателя на Шкодата е доста по тих и по икономичен за разлика от Пасата.В градски условия не виждам разлика във вървенето и двете са еднакво пъргави.Разликата идва на извънградско с климатик при скорост над 140 км/ч определено Шкодата става по мудна.На мен лично 1.6  105к.с. по ми допадна ,като не слагам на последно място неговата икономичност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

До 2009г. специално 4x4 има със стария мотор 140к.с. и 170к.с. PD .А Пасата ми беше 2010г. първа регистрация,това не го прави автоматично същата година произведен.Идеята ми беше да изкажа мнение за двата мотора ...

 

пасат 2010 няма с 2.0 PD мотор

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за включването по темата, колеги!
За мен няма чудене между различни мотори, просто офертата ще е за конкретен автомобил, 1.6 CR, както разбрах, с ваша помощ. Събирам предварително мнения и чета, защото не съм имал досег с Шкода до момента :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега 

 

Аз съм с О2 2010г. 1,6CR , преди това съм имал пак О2 преди фейс лифт и след феислифт но 1,9ТДИ 

 

Ето моите наблюдения 

 

1. 1,9 е по добре от към динамика 

2. 1,6 има по дълга 5 скорост 

3. 1,6 е  по тих 

4.1,6 е по икономичен

5. и двете 1,9ТДИ които имах бяха между 100к и 200к км и си похарчваха масло - нормално за този мотор около 1л на 15к км

6.1,6 в момента е на 250к км и за момента не забелязвам харчене на масло като я карам от Февруари месец

 

Така че според мен ако търсиш икономичен и тих мотор 1,6 е ок 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Това ,което може също задължително да се погледне ако колата е 4х4 или Скаут да се провери дали има масло във раздатката ,и Халдекса,защото моята я купих преди няма седмица и изминах почти 1200км ,кефейки се на новата си играчка,но преди 2 дни се чу едно брутално стържене и задиране ,което спираше цялата кола и равносметката е:

-строшена раздатка(корпуса й е спукан) в следствие на липса на каквото и да е масло вътре :fool:

А колата не е навършила още 5 години и е перфектна.

Дори и предния и собственик не е знаел каква бомба му е заложил идиота,който е оставил раздатката без масло :fool:

Така ,че колеги оглеждайте се за тези неща за да не изпаднете в моята ситуация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте колеги, не съм писал скоро, защото нямаше развитие по темата. Е вече има, но не е благоприятно. В крайна сметка офертата отпадна, цената се промени и не мога да си я позволя. Хубавото е, че намерих вашия прекарасен форум, почетох доста за шкодите, най- вече за Октавия 2 и след известно време като посъбера повечко пари може да се разпиша и аз при вас. Благодаря на всички включили се в темата и дано все пак е полезна за някой друг в бъдеще.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/50762-skoda-octavia-16tdi-105%D0%BA%D1%81-cayc-2010%D0%B3/ 

Ако искаш може да я погледнеш.

 

Иначе аз бих предпочел 1.6тди пред 1.9.  Имам впечатления и от двата двигателя на сродни автомобили, 1.6 е много по-тих, наистина гори по-малко и е сякаш с по-широк диапазон на въртящия момент, докато при помпа-дюза 1.9 ми се струва че върви само между 1700 и 3000об/мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.