Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фарове с лупи за О2


a_stankov

Recommended Posts

На половина е меко казано.  Може би на 80-90% ще е по-точно. Но има случаи в които е просто неизбежно. 

 

Но да се върнем на темата :) Мица дойде със стандартни рефлекторни фарове. След не малко километри реших, че по-добрата осветеност е наложителна, поради честите ми пътувания по тъмно. По това време нямаше голям избор от по-силни крушки и затова се спрях на вариант ксенон с рефлектори. Определено осветеността стана по-добра, но и нивото на заслепяване на насрещните мина допустимата граница. Съответно си поръчах сегашните фарове, които са с лупи. Комбинацията от лупа + ксенон коренно промени видимостта и комфорта, като в същото време практически елиминира заслепяването на насрещните. В същото време продължих да изпитвам проблеми с осветеността на нивата. Преди около три години попаднах на xTremeVision-а на Phillips и реших да пробвам. Олеле - все едно смених фаровете, та дори и колата. Е, продължава да е по-зле от ксенон + лупа, но нито заслепявам, нито изпитвам дискомфорт при карането. 

 

И за да завърша темата - наскоро купих и монтирах LED H4 крушка на мотора. Осветеността е доста по-добра от стандартна крушка, но по-лоша от вариантите +100 и нагоре % (NightBreaker, xTremeVision и сие). Заслепяването остана в съвсем разумни норми. 

Има ли разлика, според теб, между NightBreaker и xTremeVision?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • b3lq7a

    16

  • marto

    12

  • PRR

    7

  • elmo

    6

Най-много писали в темата

Нямам преки наблюдения за NightBreaker, а само споделена информация. Затова ще се въздържа от коментар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика, поне аз, не виждам между NightBreaker+ и xTremeVision, бил съм и с 2та вида на старите фарове. С лупата само NightBreaker съм ползвал и то малко.

Ксенона сложих от ксенон бг, най-скъпия им немски за към 200лв (RayTech7) с малки баласти които са във фара и ако не отвориш самия фар много трудно да разбереш, че не е фабрично.

Редактирано от elmo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика, поне аз, не виждам между NightBreaker+ и xTremeVision, бил съм и с 2та вида на старите фарове. С лупата само NightBreaker съм ползвал и то малко.

Ксенона сложих от ксенон бг, най-скъпия им немски за към 200лв (RayTech7) с малки баласти които са във фара и ако не отвориш самия фар много трудно да разбереш, че не е фабрично.

 

Аз съм се спрял на същия модел ксенон. За съжаление оригинални Хела се оказа, че е доста трудно да се намерят на добра цена. Ще пробвам с Депо. 

Редактирано от marto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е да те чета - но, честно казано, мен са ме ослепявали брутално и заводски ксенони - през страничните огледала. Вътрешното ми се затъмнява само. 

Правят го джиповете, които просто са по-високи.

 

Преди карам с Найт Брейкър. Прекрасни крушки, карах H4 с разход от 2 на година.

Сега, от две години, съм с крушките, с които дойде колата. Честно казано - може би съм недоскив, не зная, но на къси към 100км/час ми е некомфортно и все посягам към дългите. 

 

И точно в този момент датчиците за наклон подсказват на машинките на фаровете да се насочат надолу. Има си и изисквания при строеж на път - с какъв максимален наклон и денивелация за определена дистанция! Всичко е измислено и ако се спазва, няма да има заслепени! За частни случай като излизане от подземен гараж - да няма как да се свалят толкова, че да не заслепяват ;)

 

Аз нямам ксенон вече(но съм имал фабричен около 70х км на друга кола),и според мен Борето няма да ти откаже да ти покаже на неговия хипопотам как се държат фаровете и какво правят в различни ситуации като наклон, натовареност на колата, скорост и тн....!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Почна да писука от 2 месеца насам, до тогава нямаше никакви проблеми

 

 

Здравейте. Бих искал и аз да се включа към темата с молба за съвет. Продадох Фабията (rs-ка, която си беше заводски с ксенон) и от няколко месеца съм с Октавия 2 (2006-а, 1.9 дизел 4х4). 

Фаровете на Октавията са с рефлектор, с халогенни крушки. Подмених ги, сложих Osram Nightbraker, регулирах фаровете и положението се подобри, но изобщо не може да се сравни с ксенона на Фабията :(

Проблема е, че леко недовиждам и карането на тъмно ми е доста некомфортно. Изетох всички теми изписани за манипулацията по смяна на фаровете, но все още се колебая как да процедирам. Вариантите са:

1. Ксенон на рефлекторните фарове (много и все различни мнения от "заслепява и е безмислено" до "няма никакви проблеми"). Не искам да правя глупости и да тормозя останалите на пътя, но пък дали няма възможност (макар и компромисно) това да е вариант?

2. Китайски, тайвански или подобни фарове с лупи и ксенон (струва ми се най поносимо като цена, наполовина от следващия вариант, но до колко ще е ефикасно?)

3. Hella фарове с лупи и някой по-читав ксенон.

 

Съжалявам, ако нещо съм сбъркал и не му е мястото на това питане тук, но предпочетох да не отварям нова тема, която да дублира вече написаното. 

 

Любопитно ми е ако има някое по-прясно мнение. Доволен съм от Китайски ксенон поставен допълнително. Възрастта не ми пощади зрението и при мен най добре виждам с ксенона.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчиците за саморегулиране сравняват преден мост инзаден мост и регулират фара според това колко е натоварена отзад колата. Каквато и допълнителна система за саморегулиране на фара да има колата не може да се избегне момента на заслепяване. а и е нелогично да се регулира фара според това дали се изкачваш или слизаш..

Какво, на равен път светлинния поток ще ми осветява разтояние 100м примерно, а при изкачване инслизане ще падне на 50м?

Така че колежа жулвай ксенончето на фар с лупи и не се замисляй. При този тип фар и правилен реглаж не премиш на останалите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези с AFS могат. Но доколкото знам не използват кантарите, а през кан-а четат информация за наклон на колата, скорост, положение на волана, а сигурно и друга информация. Оттук вече завъртат фаровете наляво-надясно нагоре надолу.

Личи си когато в града минава през легнал полицай, заслепяването е за част от секундата или въобще липсва, докато следващия дори и с обикновени фарове заслепява за цяла секунда. При първия дори не присвиваш очи, при втория присвиваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези с AFS могат. Но доколкото знам не използват кантарите, а през кан-а четат информация за наклон на колата, скорост, положение на волана, а сигурно и друга информация. Оттук вече завъртат фаровете наляво-надясно нагоре надолу.

Личи си когато в града минава през легнал полицай, заслепяването е за част от секундата или въобще липсва, докато следващия дори и с обикновени фарове заслепява за цяла секунда. При първия дори не присвиваш очи, при втория присвиваш.

Съгласен съм с колегата от опит, не с техническа литература.

Имам такава система и има няколко режима на светене, т.е. регулиране на фаровете.

Градски, извън градски, магистрала - всичките тези са в зависимост от скороста и до колкото знам за градското е и от значение колко често се сменят предавките. Да речем, че последното не е много меродавно според мен.

Искам да кажа, че при тази система не само кантара играе роля.

 

Може също така да се избира и режим на светене (регулиране) при движение в страни като Англия. Точното наименование на опцията в менюто го забравих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На скоро попаднах и на друг евентуален проблем - ако стане ПТП, винаги може да има основание да се смята, че си бил заслепен заради "модифициран" фар с допълнително монтирана ксенон система. В "белите" страни обаче. При нас кога ли някой ще се оневини, ще е интересно!

 

You can fit an aftermarket HID kit to a UK vehicle, and as long as the beam pattern is correct, the light is predominantly white or yellow-white, there is no glare for other road users, and the light passes all the standard MOT test checks such as being secure and pointing in the right direction, then you should be able to pass an MOT and not break the law.

 

BUT, this doesn't necessarily mean you will be road legal as you will be driving a car which has parts which have been modified and these parts won't have been subjected to the approval processes which manufacturers have to go through.

 

So, even if you pass an MOT and don't attract attention from the police, you may still find yourself in trouble if you crash, or cause somebody else to crash, and it is discovered that you've made modifications to your vehicle.

 

And, of course, you may invalidate your insurance if you perform a modification which you haven't told them about.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е те вече и найбрейкърите и екстриймвижъните трябва да се третират като модификация по тази логика :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И точно по пътя на тази ти логика, и Осрам и Филипс с +% сила на светлината са с TUV и Fully road legal - ECE certified! За разлика от HID XENON системите, на чийто оригинални опаковки пише - NOT ROAD LEGAL! Дотук и с този въпрос...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.