Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фарове с лупи за О2


a_stankov

Recommended Posts

Аз говоря за коли, които са не по-стари от 2013-14 годинa. Понякога светлината им е толкова силна и заслепяваща, че е по-зле дори от някои с китаец в рефлекторен фар. Не вярвам някой с кола за толкова пари да се е стиснал за заводски ксенон, но не се знае... 

Редактирано от marto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • b3lq7a

    16

  • marto

    12

  • PRR

    7

  • elmo

    6

Най-много писали в темата

Аз говоря за коли, които са не по-стари от 2014-14 години. Понякога светлината им е толкова силна и заслепяваща, че е по-зле дори от някои с китаец в рефлекторен фар. Не вярвам някой с кола за толкова пари да се е стиснал за заводски ксенон, но не се знае... 

Знае се ;) лично съм виждал така направена 3ка 2014та, специално поръчана без ксенон с цел икономия на 2-3х лв. На съсед е и я разпознавам от 3 преки че е тя...

 

Пак ти казвам - ксенона е опция, само в най-високите нива на изпълнение влиза като стандартна екстра, в останалите се доплаща!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Пак ти казвам - ксенона е опция, само в най-високите нива на изпълнение влиза като стандартна екстра, в останалите се доплаща!

 

 

Това е ясно, макар че ми е чудно как предишната ми фабия беше с ксенон. Вярно, рс-ка, но една от първите произведени. Беше гола като пушка, нямаше ел.огледала дори, но беше с допълнително поръчан ксенон като екстра.

 

Наясно съм, че допълнително сложен ксенон не е по правилата. Надявам се поне новите фарове с лупи (макар и с халоген) да постигнат по-добър резултат от сегашните. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ясно, макар че ми е чудно как предишната ми фабия беше с ксенон. Вярно, рс-ка, но една от първите произведени. Беше гола като пушка, нямаше ел.огледала дори, но беше с допълнително поръчан ксенон като екстра.

 

Наясно съм, че допълнително сложен ксенон не е по правилата. Надявам се поне новите фарове с лупи (макар и с халоген) да постигнат по-добър резултат от сегашните. 

И аз имам о2ка без ксенон и лупи. Светят ми много добре фаровете! Направи един реглаж(на Йетито това и филипс +70% крушки оправи проблема, макар че е с H4 то и свети по-зле от комбинацията H1 H7 на о2ката, а е 5год по-ново и на половината километри) Другия вариант е да са ти прегорели рефлекторите на фаровете и за това да дава слаба светлина. С лупови и +% крушки би трябвало да свети достатъчно. 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабричен или не, когато се изкачвате по хълм заслепявате. Проблема не е в нивелирането, а в това, че хълма е объл, което означава, че в определен момент фаровете просто светят над хълма, съответно в очите на идващите насреща. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабричен или не, когато се изкачвате по хълм заслепявате. Проблема не е в нивелирането, а в това, че хълма е объл, което означава, че в определен момент фаровете просто светят над хълма, съответно в очите на идващите насреща. 

И точно в този момент датчиците за наклон подсказват на машинките на фаровете да се насочат надолу. Има си и изисквания при строеж на път - с какъв максимален наклон и денивелация за определена дистанция! Всичко е измислено и ако се спазва, няма да има заслепени! За частни случай като излизане от подземен гараж - да няма как да се свалят толкова, че да не заслепяват ;)

 

Аз нямам ксенон вече(но съм имал фабричен около 70х км на друга кола),и според мен Борето няма да ти откаже да ти покаже на неговия хипопотам как се държат фаровете и какво правят в различни ситуации като наклон, натовареност на колата, скорост и тн....!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

И аз имам о2ка без ксенон и лупи. Светят ми много добре фаровете! Направи един реглаж(на Йетито това и филипс +70% крушки оправи проблема, макар че е с H4 то и свети по-зле от комбинацията H1 H7 на о2ката, а е 5год по-ново и на половината километри) Другия вариант е да са ти прегорели рефлекторите на фаровете и за това да дава слаба светлина. С лупови и +% крушки би трябвало да свети достатъчно. 

 

Това беше едно от първите неща, които направих с купуването на колата - сложих Найтбрейкъри и регулирах фаровете на стенд. Положението се подобри, но недостатъчно. Възможно е да е и от фаровете. Единият е оригинален, другият обаче не. Стъклата са чисти, рефлекторите също изглеждат в добро състояние. 

Ще видим, смяната с новите ще си покаже. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това беше едно от първите неща, които направих с купуването на колата - сложих Найтбрейкъри и регулирах фаровете на стенд. Положението се подобри, но недостатъчно. Възможно е да е и от фаровете. Единият е оригинален, другият обаче не. Стъклата са чисти, рефлекторите също изглеждат в добро състояние. 

Ще видим, смяната с новите ще си покаже. 

Моите наблюдения са, че десния фар е по-важен, защото свети доста по-надалече и някакси по-силно(сигурно защото винаги е по-високо регулиран), ако той не ти е оригинален, проблема може да е в него!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той е оригинален, левият е някакъв китаец. За съжаление дори и най-добре регулираните фарове и скъпи крушки не могат да достигнат осветеността на ксенона. Просто следващата задължително ще е отново с ксенон  :BangHead:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той е оригинален, левият е някакъв китаец. За съжаление дори и най-добре регулираните фарове и скъпи крушки не могат да достигнат осветеността на ксенона. Просто следващата задължително ще е отново с ксенон  :BangHead:

Така и аз си казвам, трудно ми е да карам на къси с Йетито със 150км/ч на междуградски път нощно време, но с о2ката пак казвам нямам проблем. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И точно в този момент датчиците за наклон подсказват на машинките на фаровете да се насочат надолу. Има си и изисквания при строеж на път - с какъв максимален наклон и денивелация за определена дистанция! Всичко е измислено и ако се спазва, няма да има заслепени! За частни случай като излизане от подземен гараж - да няма как да се свалят толкова, че да не заслепяват ;)

 

Двете "коли" са с еднакъв наклон :sorry:

Dazzle.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете "коли" са с еднакъв наклон :sorry:

Dazzle.jpg

Чудесно, сега ако свалиш с 10-15градуса горната "скица", ще покажеш нагледно как действа системата за саморегулация!  И ще видиш как в момента преди разминаване без заслепяване ще е х2 или нещо от сорта.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата за саморегулация няма да напрви нищо в случая и заслепяването е факт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма причина да я свалям! Както написах - "колите" са еднакво хоризонтални, т.е. датчиците на двете "коли" отчитат едно и също. Съответно фаровете им ще се регулират на еднакъв ъгъл. Точно както е в момента на картинката. Просто датчиците на колата не знаят за идващия наклон. Между другото при приближаване на хълм се получава обратния ефект - вместо да заслепяваш фаровете "забиват" в земята до момента в който не почнеш самото изкачване. Това "удоволствие"  го изпитвам всяка вечер докато се прибирам ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма причина да я свалям! Както написах - "колите" са еднакво хоризонтални, т.е. датчиците на двете "коли" отчитат едно и също. Съответно фаровете им ще се регулират на еднакъв ъгъл. Точно както е в момента на картинката. Просто датчиците на колата не знаят за идващия наклон. Между другото при приближаване на хълм се получава обратния ефект - вместо да заслепяваш фаровете "забиват" в земята до момента в който не почнеш самото изкачване. Това "удоволствие"  го изпитвам всяка вечер докато се прибирам ;)

На рисунката не изглеждат така и споменаваш един от няколкото варианта, при които се вижда нуждата от саморегулация.

 

пс. Не са ли по-чести моментите на подаване на газ и до ускорение? При изпреварване или при лека денивелация(все моменти, в който сработва тази според теб ненужна система)? А в градски условия при "редене" на 1ва - 3та с по-агресивно шофиране?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ме разбрал :) Целта на саморегулацията е да се нагласят фаровете автоматично спрямо натоварването на автомобила. Но тази саморегулация не работи в описания от мен случай. Причината - саморегулацията работи на принципа на диференциалния кантар. Т.е. имаш датчик за ниво отпред и отзад. В зависимост от разликата фаровете се вдигат (ако предница е "клекнала") или падат (ако задницата е "клекнала"). На картинката, която сътворих, няма разлика в натоварването, а само в релефа на терена, при това в частта която предстои. В този случай саморегулацията е безсилна. 

 

Между другото саморегулацията работи и при ускорение/спиране поради "разтоварването", съответно "клякането" на предницата. Ама това пак е различно от нарисуваното на картинката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това имах в предвид, че показа един от случаите, в които има нужда от саморегулация, но тя не е ефективна. Има и моменти, в които е неизбежно! Но със заводски ксенон тези неприятни за отсрещния моменти са сведени наполовина, според мен. 

 

пс. И най-вече в градски условия където времето е по-дълго заради ниската скорост и честотата на разминавания е много по-интензивна заради трафика. 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На половина е меко казано.  Може би на 80-90% ще е по-точно. Но има случаи в които е просто неизбежно. 

 

Но да се върнем на темата :) Мица дойде със стандартни рефлекторни фарове. След не малко километри реших, че по-добрата осветеност е наложителна, поради честите ми пътувания по тъмно. По това време нямаше голям избор от по-силни крушки и затова се спрях на вариант ксенон с рефлектори. Определено осветеността стана по-добра, но и нивото на заслепяване на насрещните мина допустимата граница. Съответно си поръчах сегашните фарове, които са с лупи. Комбинацията от лупа + ксенон коренно промени видимостта и комфорта, като в същото време практически елиминира заслепяването на насрещните. В същото време продължих да изпитвам проблеми с осветеността на нивата. Преди около три години попаднах на xTremeVision-а на Phillips и реших да пробвам. Олеле - все едно смених фаровете, та дори и колата. Е, продължава да е по-зле от ксенон + лупа, но нито заслепявам, нито изпитвам дискомфорт при карането. 

 

И за да завърша темата - наскоро купих и монтирах LED H4 крушка на мотора. Осветеността е доста по-добра от стандартна крушка, но по-лоша от вариантите +100 и нагоре % (NightBreaker, xTremeVision и сие). Заслепяването остана в съвсем разумни норми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На половина е меко казано.  Може би на 80-90% ще е по-точно. Но има случаи в които е просто неизбежно. 

 

Но да се върнем на темата :) Мица дойде със стандартни рефлекторни фарове. След не малко километри реших, че по-добрата осветеност е наложителна, поради честите ми пътувания по тъмно. По това време нямаше голям избор от по-силни крушки и затова се спрях на вариант ксенон с рефлектори. Определено осветеността стана по-добра, но и нивото на заслепяване на насрещните мина допустимата граница. Съответно си поръчах сегашните фарове, които са с лупи. Комбинацията от лупа + ксенон коренно промени видимостта и комфорта, като в същото време практически елиминира заслепяването на насрещните. В същото време продължих да изпитвам проблеми с осветеността на нивата. Преди около три години попаднах на xTremeVision-а на Phillips и реших да пробвам. Олеле - все едно смених фаровете, та дори и колата. Е, продължава да е по-зле от ксенон + лупа, но нито заслепявам, нито изпитвам дискомфорт при карането. 

 

И за да завърша темата - наскоро купих и монтирах LED H4 крушка на мотора. Осветеността е доста по-добра от стандартна крушка, но по-лоша от вариантите +100 и нагоре % (NightBreaker, xTremeVision и сие). Заслепяването остана в съвсем разумни норми. 

Няма място за повече спорове и не искам да изкажа друго освен ежедневните проблеми, които се създават с тази интервенция. В крайна сметка всеки си преценява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така е, докато няма контрол, всеки може да кара с каквито иска фарове (стига да са пуснати:))

Иначе аз също съм много доволен от рефлектора на октавия 2, даже не знам с какви крушки съм.

 

Иначе относно кантара, карал съм ваг-ове с биксенон, следене на завоя и тн, и за тях мога да твърдя, че при неравности и бабунки не коригират нищо в ъгъла на фара. Осветявам насрещните като за снимка. 

По същият начин и като се разминавам с някой ксенонец на някоя повдигната пешеходна пътека, той светка, аз мигам и се разминавам. Системата може и да работи в движение, не знам, но с много бавна реакция, която от неравности не се влияе.

Виж новите разработки на лазерните фарове, които автоматично следят да не заслепяваш насрещните коли (правят черни петна и тн) сигурно са доста по-динамични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм пропуснал доста от дискусията и се чувствам длъжен да до о**ра ситуацията :fiu: :banana_beer: . Стигнах до извод, че при мен няма проблеми, ксенон с оригинална лупа, миячна система на фаровете фабрична, това го подчертавам и механично регулиране на светлинния поток от купето правилно при всяко пътуване (нещо което и автоматичната система прави всеки път при запалване на двигателя и не успява при наклона винаги). Случвало ми се е доста чест да ме заслепяват особене СУВ с фабричен ксенон.

 

П.С.

 

Колегата ни чете морал за ксенона, а шофира със 150 на извънградски път, не че не съм го правил и аз, но малко не ми се връзват нещата за едно може за друго не :banana_beer:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо задължително се изисква измиваща система при ксенона? Какво толкова ще стане, ако се е позацапал малко фара..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо задължително се изисква измиваща система при ксенона? Какво толкова ще стане, ако се е позацапал малко фара..

Мръсотиите,които се натрупват по фара дават отблясъци,освен това фар с ксенон отдава по-малко температура и зимно време се натрупва сняг по фара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Стигнах до извод, че при мен няма проблеми, ксенон с оригинална лупа, миячна система на фаровете фабрична, това го подчертавам и механично регулиране на светлинния поток от купето правилно при всяко пътуване (нещо което и автоматичната система прави всеки път при запалване на двигателя и не успява при наклона винаги). Случвало ми се е доста чест да ме заслепяват особене СУВ с фабричен ксенон.

 

 

 

Колега, а може ли да споделите какъв ксенон сте сложили?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.