Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Фарове с лупи за О2


a_stankov

Recommended Posts

Привет,

 

имам следното питане, може ли на О2 с обикновени рефлекторни фарове да се сложат такива с лупи и халогенна лампа от О2 Скаут. В ЕТ Пловдив ми казват, че не може. Аз съм сигурен че съм чел за такива интервенции тук във форума но не мога да намеря темите.

 

Моля споделете Вашият опит, ако става всичко plug and play ли е, или е необходимо доработка на инсталацията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    7

  • elmo

    6

  • b3lq7a

    16

  • marto

    12

Най-много писали в темата

Здравей колега, ето я темата
http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/34905-фарове-с-лупа-за-октавия-02/page-4?hl=1Z1+941+017#entry255579

 

даже заглавието е като твоето :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и то без рязане/пилене и т.н. Аз съм го направил това упражнение и си работи настройката на височината на фаровете от вътре в купето. Всичко си става като фабрично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер благодаря Ви за отговорите. Сега остава да мина през ЕТ за нови Хела фарове. По телефона една дама ме убеждаваше, че манипулацията е невъзможна тези фарове от Скаут не ставали за моята кола. Но бях сигурен, че съм чел за такива манипулации тук във форума и понеже не можах да се сборя с търсачката затова пуснах и новата тема.

 

Благодаря на всички отзовали се, отиваме на ъпгрейд :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай от морга, там е най-евтино, имаше няколко скаута до скоро из сайтовете за коли. ЕТ си е цифра и после 150-200 лв за хубав ксенон ще минеш 1000 лв.

Редактирано от elmo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а има ли чувствителна разлика в светенето с халогенна крушка при двата варианта ?

 

/аз съм доста доволен от рефлектора на халогенния фар, при пряко сравнение с лупата на стария супърб не мога да хвана разлика/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се бяхме сетили снощи като взима сенниците трябваше да светна да видим каква е разликата. Определено светлината е по-бяла с ксенона, преди карах с Night Bracker + на рефлекторния. Не съм карал вечер с лупите и Осрама, на 2рия ден сложих ксенон. Може да направим сравнение ако има желаещи аз си пазя Х7 ците. Само един DSLR ще е добре, че да имаме и хубав снимков материал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а има ли чувствителна разлика в светенето с халогенна крушка при двата варианта ?

 

/аз съм доста доволен от рефлектора на халогенния фар, при пряко сравнение с лупата на стария супърб не мога да хвана разлика/

 

Аз съм с Night Breaker Unlimited на лупа за къси и искам да ти кажа че светят като на рекламата, преди няколко дни си регулирах фаровете и без да се изхвърлям светят на поне 30 -40 метра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Здравейте. Бих искал и аз да се включа към темата с молба за съвет. Продадох Фабията (rs-ка, която си беше заводски с ксенон) и от няколко месеца съм с Октавия 2 (2006-а, 1.9 дизел 4х4). 
Фаровете на Октавията са с рефлектор, с халогенни крушки. Подмених ги, сложих Osram Nightbraker, регулирах фаровете и положението се подобри, но изобщо не може да се сравни с ксенона на Фабията :(

Проблема е, че леко недовиждам и карането на тъмно ми е доста некомфортно. Изетох всички теми изписани за манипулацията по смяна на фаровете, но все още се колебая как да процедирам. Вариантите са:
1. Ксенон на рефлекторните фарове (много и все различни мнения от "заслепява и е безмислено" до "няма никакви проблеми"). Не искам да правя глупости и да тормозя останалите на пътя, но пък дали няма възможност (макар и компромисно) това да е вариант?
2. Китайски, тайвански или подобни фарове с лупи и ксенон (струва ми се най поносимо като цена, наполовина от следващия вариант, но до колко ще е ефикасно?)
3. Hella фарове с лупи и някой по-читав ксенон.

Съжалявам, ако нещо съм сбъркал и не му е мястото на това питане тук, но предпочетох да не отварям нова тема, която да дублира вече написаното. 

Любопитно ми е ако има някое по-прясно мнение. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че леко недовиждам и карането на тъмно ми е доста некомфортно.

Без да се засягаш колега,но консултирал ли си се с лекар по този проблем?

Защото ксенона няма да поправи този проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се засягам колега - разбира се, че съм се консултирал и нося очила, което компенсира. Това ми е първата кола без ксенон и не съм свикнал с по-слабата осветеност, по-неравномерната осветеност и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сте прочели поста ми колега, ще видите, че изрично съм написал, че не съм от ония "кретени" дето забожда ксенон на който и да е фар, без да мислят. Търсих мнения от хора, които са пробвали и едното и другото.
Както и да е, вече е решено - купувам оригинален фар с лупа и слагам ксенон. Така ми се струва, че никой няма да бъде заслепен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сте прочели поста ми колега, ще видите, че изрично съм написал, че не съм от ония "кретени" дето забожда ксенон на който и да е фар, без да мислят. Търсих мнения от хора, които са пробвали и едното и другото.

Както и да е, вече е решено - купувам оригинален фар с лупа и слагам ксенон. Така ми се струва, че никой няма да бъде заслепен.

Ксенон системите са с датчици за наклон и система за измиване на фаровете. Каквито и да са фаровете(с лупа или тип "буркан") без система за саморегулация ще пречиш на насрещните коли. Най-вече когато качваш или спускаш баир. В БГ въпреки, че според евро наредби тази интервенция е забранена, се прави. В ЕС обаче глобите са високи.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм напълно съгласен с теб, особено в моя вариант. Аз имам пръскалки за фаровете и ръчна регулация в купето, която ползвам спрямо това колко е натоварена колата. Това го правих и преди с халогенните крушки както е и предписано в книжката на колата.

Редактирано от elmo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си правила определени в наредби. Това че на теб ти харесва или ти се струва, че е добре, е едната страна. Правовата страна казва, че това е изменение и следва да се мине технотест. А там ще те върнат - няма миячна система и система за саморегулация. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, има си изисквания за които особено на запад следят. Ако си с лупи дори и с китайски ксенон по може да минеш, но на рефлектор забрави. У нас няма проблеми да караш с квото искаш, важното е фаровете да са пуснати.

Въпреки това има рефлектори, които не пречат с ксенон, но повечето са отвратителни за каращити срещу теб. Голф 4 с ксенон е от най-заслепяващите.

 

Иначе автоматичния нивелир при оригиналния ксенон доколкото знам работи според натовареността на колата. При палене фаровете се соморегулират, но специално при октавия 2 незнам да го правят динамично по време на движение. Така че може да се оправиш и с ръчен реглаж, стига да знаеш в каква позиция да ги правиш според товара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Октавия също има регулиране от купето, не е автоматично разбира се. Като начало ще опитам с подмяна на рефлекторните фарове с такива с лупи, надявам се оригинални. Любопитно ми е дали ще има разлика в светенето на фара с лупа спрямо рефлекторния, със стандартна халогенна крушка H7.

А някакви препоръки за афтърмаркет ксенон? Загледал съм този модел (4300 или 5000К), но ако някой има впечатления ще съм благодарен, за да не се окаже, че е просто с надута цена, а не дава нищо повече като качество:
http://xenon.bg/product/752/raytech-h7-ksenon-sistema-h7-za-kola-ac-tip-35w-300-svetlina-malki-balasti-24-m-palna-garantsia.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, има си изисквания за които особено на запад следят. Ако си с лупи дори и с китайски ксенон по може да минеш, но на рефлектор забрави. У нас няма проблеми да караш с квото искаш, важното е фаровете да са пуснати.

Въпреки това има рефлектори, които не пречат с ксенон, но повечето са отвратителни за каращити срещу теб. Голф 4 с ксенон е от най-заслепяващите.

 

Иначе автоматичния нивелир при оригиналния ксенон доколкото знам работи според натовареността на колата. При палене фаровете се соморегулират, но специално при октавия 2 незнам да го правят динамично по време на движение. Така че може да се оправиш и с ръчен реглаж, стига да знаеш в каква позиция да ги правиш според товара.

Нищо не правиш с ръчен реглаж или ако правиш ще е при всеки наклон ;). Наскоро писахме дълго в една друга тема(ако модераторите решат нека върнат мненията или да ги сложат тук, че са ги махнали - темата беше за нова кола и тн). Имайте в предвид, че заслепявайки насрещния може да предизвикате ПТП!

 

пс. Вече се замислям да пусна едно запитване до КАТ - кога възнамеряват да почнат да спазват изискванията на ЕС за техническа изправност и промени в светлинната уредба!  Всяка 3та кола в момента е с измислен ксенон и те заслепява дори в огледалата за обратно виждане! Поне като се разминавам с такива пускам всичко, което имам като светлини - и дълги и фарове за мъгла... 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно заслепяването - доста често ми се случва да бъда "заслепен" от коли, които очевидно са със заводски ксенон (чисто нови Бмв-та, Мерцедеси, Пежо и т.н). Говоря дори за градски условия, но може би системата за нивелиране не винаги работи или проблема е другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно заслепяването - доста често ми се случва да бъда "заслепен" от коли, които очевидно са със заводски ксенон (чисто нови Бмв-та, Мерцедеси, Пежо и т.н). Говоря дори за градски условия, но може би системата за нивелиране не винаги работи или проблема е другаде.

Марката не определя наличието на заводски ксенон. 80% от собствениците на Мерцедеси и БМВта са направили същата процедура... монтаж на измислен ксенон! На фабричните дори и следи ъгъла на завой, не говорим само за адаптация според скоростта и наклона! Фабричните на коли след 2005та се различават от 1км...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.