Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Клирънс (височина) на Octavia 1 4x4


kabico

Recommended Posts

Здравейте,

 

от доста време се оглеждам за нов автомобил. Ползвам кола предимно уикендите с мнг багаж и често по чукари и селски пътища лятото, а зимата до планинските курорти. Обмислях Мазда 6, Пасат Б5.5, но мисля че Октавията предоставя най-добро съотношение цена-качество. Единственият проблем за мен е височината. Четох много от форума за така наречения пакет "Лоши пътища" и изглежда наложителен. 

Въпросите ми са:

1. Каква е точно височината на Октавията. Намерих само за РС 117-119мм.

2. Има ли разлика във височината ако е 4х4, и има ли метална кора и по-различни амортисьори ( Главно заради височината питам)

3. Има ли някакви сериозни минуси (всеизвестни проблеми) този двигател?

4. За сега съм се спрял на версията със 150к.с., комби, която бих газифицирал. Повечето, които виждам в нета са внос от Швейцария, трябва ли да ме е страх от ръжда или нещо друго?

 

 

 

Поздрави,

Христиан

Редактирано от kabico
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, много добре си се насочил. Моята кола е 2.0 116 к.с. 4х4. Каква точно е височината не знам, но спрямо много други коли изглежда по-висока. Реално това не е джипка, а лека кола. Въпреки, че като я взех и първата седмица се чувствах като в джип (зимата, комби, 4х4)...

Моята кола няма никаква кора...

И аз много се оглеждах за кола с такъв двигател - това което бих оглеждал и проверявал е турбото и съединителя. И двете не са евтини за смяна.

По мое лично мнение, почти никой не продава турбо кола 2,3 употреба със здраво турбо. Но това си е мое мнение и не е задължително да е вярно :)

Кола внос от Швейцария може да има ръждички тук там по окаването и по релсите на предните седалки...

Оглеждай цялостното състояние на колата и по възможност я закарай за преглед в сервиз преди да плащаш.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пасата определено е по-добър. Вътрешно има повече пространство, по-висок клас автомобил е, вози по-комфортно и разбира се има по-висока цена на поддръжка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

За пасата ме притеснява по-скъпата поддръжка. Предпочитам Октавия. Не държа да е 4х4, но предполагам, че те са по-високи от стандартните. Няма ли къде да се провери точната височина?
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4x4 e по-висока е от стандартна дори от такава с пакет за лоши пътища за двигател не ти препоръчвам да е 2.0 или 1.6 бензин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Имах точно такъв Пасат - В5.5, ТДИ 131 к.с., 4Motion, Variant /комби/.

Никога не съм мерил клиренса, но според мен, е нормален - като на всеки обикновен автомобил.

Кори има, но са пластмасови - оригиналните са доста здрави /разбира се, не като металните/, но са скъпи - 320 лева в Порше и чакане 3-4 седмици. Заместителите са:

Тайвански - 180-190 лева, но са далеч като качество;

Китайски - 60-80 лева, но са мнооого далеч като качество, равносилно е на "пари на вятъра".

Отделно има две странни стойки /на които се закачат/, които ако са свалени от предния собственик, пак са пари /120-150 лева/, за оригинални.

Относно поддръжката - мисля, че като пари, няма почти никаква разлика с Октавия - говорим за качествени части.

Относно задвижването - до 2001, само с Торсен;

2002/2003 - и Торсен и Халдекс; след 2003 до края - само Халдекс.

Моят, беше 2002 с Торсен. Това "чудо", дори на заледен паркинг, не можах да го накарам /умишлено/ да поднесе задницата с повече от 10 сантиметра, а да се завърти - забрави...

Толкова сигурност, и при мокро и при сняг/лед, никой автомобил не ми е давал, а съм имал много и всякакви... Чувствах се като в БТР зимно време!!!

И въпреки, се не е особенно висок, е адски проходим, чак непонятно!

Относно возията - още си мечтая за нея: няма дупки, неравности, жп прелези, нищо... Минава тихо и плавно, като кораб! Но, при здраво и поддържано окачване. Именно това е скъпата част - алуминиевите носачи. По спомен, долни предни - 240 лева, горни предни 320-360 лева, оригинални, а в този автомобил изобилстват :)

Факт е обаче, че за 8 години, ми се наложи да сменя само един - преден, долен, ляв носач /колегите с 2.5, 6 цил. - всяка година, по няколко/ - просто забрави за неоригинални - през 3-6 месеца...

Относно разхода - градско в София, дори Белобрадия няма да падне под 10/100, по-скоро 12/100, но пък извънградско, е точно 1/2 че и по-малко /с много мазохизъм и максимални 90 км/ч - 4.9/100 - никога вече, щях да получа нервна криза!

Адски маневрен автомобил - завира се на места, дето с 50 см. по-къси, се отказват.

Много носи на багаж и товар.

Общо взето, това е...

Поздрави

 

П.С. Щях да забравя - ангренаж, ролки, обтегач и водна помпа - около 500 лева;комплект маховик, лагер и т.н. - около 1000 лева; масла и филтри не ги коментирам - евтино е, все пак, събира едва 4 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз намерих, височина от 140 мм за 1.8Т 4х4, според някакъв сайт за спецификации на коли. Разгледах и за другите модели пак дават 140 мм. Не знам дали това е референтно и точно като информация. Металната кора явно идва с така нареченият пакет "лоши пътища" който се поръчва допълнително. 

След няколко прочетени теми си правя извода, че 4х4 не е по-повдигната спрямо другите модели...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички 4х4 О1, които съм виждал наистина са с по-висок клиренс от тези само с предно. И аз бих ти препоръчал да избягваш 1,6 ( то май няма 4х4 с този мотор ) и 2,0. 1,8Т ще е доста по-добре. Октавията определено е по-евтина за подръжка от пасата.

Относно кората, нямам представа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В моята книжка с техн. данни е дадено - височината на нормално комби е 1457 мм., а когато е 4х4 е 1481 мм. С 24 мм. е по висока.  За просвета няма данни, но вероятно и там е подобна разликата. Според ръководството за експлоатация просвета на нормално комби е 137 мм. тогава 4х4 сигурно е поне 150. Ще взема да легна и да го измеря утре с ролетката :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодата определено е по евтина като поддръжка и ако това е определящ фактор се насочи към нея.При Пасатите има различни окачвания(амортисьори и пружинии) съответно различни височини.Металната кора ти е най малкия проблем според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Боре - само лека корекция, не се е родил 5.5 с халдекс. Такъв има от б6 нататък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След няколко прочетени теми си правя извода, че 4х4 не е по-повдигната спрямо другите модели...

Точнп. Има високи на предно и ниски четирикраки и обратно. При втора ръка кола най-вече зависи за коя държава е правена и какво е искал клиента. Но 4х4 както и при останалите от vag групата не значи автоматично висок клиренс. Като правило за БГ, пакета лоши пътища на o1 на предно върви с подложки на окачването, но на 4х4 нямам идея дали могат да се слагат такива неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники, напълно си прав...

Моля за извинение Колегата, че несъзнателно го подведох!

Амаа, така е, когато човек говори по спомени и наизуст, без да провери!

Без реално да съм се интересувал, но по спомени, ми бяха казали, че В 5.5 след фейслифта /фейслифт на фейслифта - всъщност В5.5 е фейслифт на В5/, е с Халдекс, а не е....

Наистина, едва В6 е с Халдекс!

Благодаря, за навременната корекция, Ники.

Продължавам с две ръце, да твърдя, че В5.5 е чудна машина, особенно ако е гледана /изключвам фаровете с лупите - според мен, са конструирани, да

НЕ светят, просто са ужасни, виж - дългите стават/!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам 1.9 TDI 4×4.... чуден автомобил...лесен и евтин за подръжка. Мисля че разликата във височината на клиренса идва само от втулките за повдигане. Те са 2 см.с тях мисля че става 19 см. От 17 см. За нормалното изпълнение. И в ЕТ. Оригинални струват 22 лв.парчето. А за корите.....наско от перник NKD... кори. Има много писано и снимано...уникално зрава и добра изработка...има различни варянти.

Надявам се съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.