Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на двигател, 1.9 ТДИ 105 к.с.


Stojkica

Recommended Posts

Здравейте,

 

Това е първият ми пост в този форум. Не съм компетентен откъм всички термини по двигателя.

 

Регстрирах се заради случка, която имах в последно време с моя автомобил.

 

Имам Шкода Октавия, 1.9 ТДИ, 105 к.с., първа регистрация октомври 2007-ма, закупена от мен от Еуратек. Колата е на 172 000 км. Около 5% от километрите са извън България.

До скоро, всичко, което съм сменял за тези 7 години и половина бяха консумативи, както и щетите по каско, които не включват някакъв по-тежък удар, а са само боя и понякога леко очукване на ламарините. Единственото извън тях беше някаква тръба от турбото, която през 2011-та струваше към 800 лв с труда в официалния сервиз на Еуратек в София. Доколкото знам доста колеги с този двигател са имали проблем с тази турбина (вкл. Сеат и Фолксваген). Тогава колата беше на около 120 000 км.

 

Дойде началото на април тази година и на магистралата се чуха три удара откъм двигателя за по-малко от секунда. Движех се със 120-130 км/ч. Спрях веднага в аварийната и повече не можах да запаля. Пътна помощ ме издърпа обратно в София.

 

Майсторът, при когото я закарах я разглоби в началото на този месец (юни), защото нямаше как да направя ремонт веднага. В дъното на блока имаше елипсовидна дупка голяма колкото немалко яйце. Показа ми в една торбичка поне десетина парчета, големи по 1-2 см. Буквално приличаха на салата.

 

Купих "нов" двигател. Човекът от моргата ми каза, че е от Голф 5 и е на 130 000 км. Няма как да знам дали е вярно, но двигателят беше същият като моя - BXE.

 

Майсторът сложи "новия" двигател и колата запали нормално. Когато я изкарахме от гаража светна лампичката която прилича на волан - в жълто. Воланът се въртеше много трудно, очевидно сервото не работеше. Когато я изкарах на околовръстното на София ми трябваха около 3-4 км, за да ускоря до 130 км/ч. Освен това между 1500 и 2000 оборота започваше едно придърпване приличащо на хълцане. В първият момент не разбрах защо няма ряз колата, но после жена ми кара зад мен друга кола и каза, че в определени моменти се вижда много черен пушек. Тогава си помислих, че вероятно е проблем с турбината. Освен това се чуваше доста силно свистене от двигателя - подобно на изпускане на гума през вентила, но доста по-силно, предимно при подаване на газ.

 

Прибрах колата вкъщи и на следващата сутрин видях отдолу малко петно от масло, което беше изтекло след паркирането на предния ден.

 

На другия ден закарах колата обратно при майстора, за да види какво става. По пътя смених гумите от зимни с летни. След като колата слезе от стенда воланът омекна и лампата на таблото изгасна. Вече се въртеше нормално, т.е. доста леко.

 

След това отидох при майстора, той я видя, покарахме я и каза, че не е сигурен каквъв е другият пробелм и защо колата не ускорява. В понеделник си запазих час за днес (сряда) в един сервиз. Междувременно вчера му я оставих, за да извика някакъв негов колега, който да напълни климатика, който беше изтекъл при смяната на двигателя. На следващото палене на колата тази сутрин, след като тръгнах,  турбото проработи и колата вече си ускоряваше нормално. Свистенето също беше изчезнало. Като видях, че това вече прилича на моята кола, дадох газ няколко пъти. Жената пак беше зад мен с друга кола и не забеляза да излиза черен дим, както в предните дни.

 

В момента единственият проблем, който остава е с този малък теч на масло (дано не сериозен). Разбрал съм се с него да го погледне тези дни и него. Предварителната му прогноза е, че семерингът изпуска по малко.

 

Въпросите ми са. Някой има ли идея на какво се дължат странните поведения:

1) на сервото - защо в първия момент до смяната на гумите беше толкова твърдо? Може ли да се очаква някакъв проблем вбъдеще?

2) на турбото - защо не проработи докато климатикът не беше напълнен? Имат ли някаква връзка двете неща? Може ли да се очаква някакъв проблем вбъдеще?

 

Благодаря предварително за съветите и мненията, които ще се споделят тук.

Редактирано от Stojkica
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По първия въпрос - при всяко откачане и закачане на акумулатора светва "жълтото кормило" . Воланът се върти малко по-трудно и не се връща сам, а трябва да му се помага да се върне в неутрално положение. След 100-200 м каране жълтата лампа изгасва, контролерът на сервото се е адаптирал и всичко става нормално. Ако откачиш за малко акумулатора пак ще светне жълтата лампа и т.н.

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По втория въпрос - имал си откачен маркуч или връзка на турбото и когато си я закарал на майстора да ти пълни и климатика са го оправили. Затова си чувал и свистене откъм мотора и затова си пушил черно.

 

п.п. На колко км смени ангренажния ремък ? Мойто BXE също е октомври' 2007 и ми е интересно...

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 2 въпроса към автора. 

Ако не е тайна колко струваше двигателя от моргата и какво включваше - турбо, скоростна кутия, съединител, ел.блок...и т.н.?

При смяната на двигателя не са ли сложени най-хубавите части от двата мотора. Тоест турбото на твоя стар двигател и прилежащите му тръби и други.

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сервото не е работило заради слаб акумулатор. За другото не мога да кажа.

 

 

По първия въпрос - при всяко откачане и закачане на акумулатора светва "жълтото кормило" . Воланът се върти малко по-трудно и не се връща сам, а трябва да му се помага да се върне в неутрално положение. След 100-200 м каране жълтата лампа изгасва, контролерът на сервото се е адаптирал и всичко става нормално. Ако откачиш за малко акумулатора пак ще светне жълтата лампа и т.н

 

Акумулаторът си е същият. Последното му разкачане е при смяната на двигателя. Дотук добре. Но след това не е разкачан включително и при смяната на гумите. Сервото не работеше 60 км, а не 200 м - откакто запалих колата до смяната на гумите. След нея вече към 150 км няма проблем, но и акумулаторът не е разкачан.

 

 

п.п. На колко км смени ангренажния ремък ? Мойто BXE също е октомври' 2007 и ми е интересно...

 

На 120 000 км. Тогава трябваше да се смени и тази проблемната част от турбото, за която споменах.

 

 

Аз имам 2 въпроса към автора. 

Ако не е тайна колко струваше двигателя от моргата и какво включваше - турбо, скоростна кутия, съединител, ел.блок...и т.н.?

При смяната на двигателя не са ли сложени най-хубавите части от двата мотора. Тоест турбото на твоя стар двигател и прилежащите му тръби и други.

 

Естествено, че не е тайна. Дадох 850 лв само за двигателния блок (не съм сигурен за точното наименование). Дюзите и маховика бяха извадени, използвахме моите. Турбото, скоростната кутия, съединител, ангренаж, ел.блок си останаха моите, с които бях и преди. Надявам се това да отговаря и на втория въпрос.

 

От моя блок нещата, които мога да продам за втора употреба са 4 неща: колянов вал; маслена помпа; някаква тръба, която от време на време се стапяла; още нещо, което в момента не се сещам. Мога да покажа снимки, но другата седмица.

 

П.П. Сега виждам, че е възможно заглавието на темата да не е съвсем коректно, ако някой прецени, може да го промени.

Редактирано от Stojkica
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Нямам идея що за удар е било. Биелата е изхвърчала по някаква причина. Най-вероятно производствен дефект.

 

5_a2670_31838360.jpg

3_9e8f5_31838359.jpg

2_8ece6_31838358.jpg

 

П.П. Ръката е детска :-)

Редактирано от Stojkica
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Като потърсите bxe engine в google, веднага излизат снимки на пробити двигатели от счупени биели и следните форуми: http://www.audi-sport.net/xf/threads/bxe-engine.146231/ и http://forums.golf-monthly.co.uk/showthread.php?72085-VW-Audi-BXE-engine-failures. Един колега случайно попадна на тях, когато разбра от мен с какъв двигател съм (трябваше да си сменям маслото и той потърси калко литра събира). Затова си продадох моята октавия 2 2007 преди 2 години - рискът е голям да се случи на всекиго.

Ако ми се беше случило, щях да си я направя електромобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен всяка кола си има слабо място.Преди да купя моята бях се насочил към Субару Аутбек 2004-2005.Масовият двигател там е 2.5 бензин. Естествено щях да го газифицирам заради разхода и естествено във форума е пълно с оплаквания, че след газификация им потъвали клапаните и трябвало да се прави основен ремонт.Т.е. и при субару си има слабо м ясто.Преди това имах Вектра Ц- много сложна електроника и когато ти изгори една лампа целият компютър се побърква. Ами във всеки модел има по нещо .Мен шкодата ме кефи като пътно поведение/проходимост/ комфорт/разход/цени за части.. ..Ако се наложи ще й направя и основен ремонт.Моят код на двигателя е BKC или BCK талона не е пред мен..Първа регистрация Декември 2005

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен всяка кола си има слабо място.Преди да купя моята бях се насочил към Субару Аутбек 2004-2005.Масовият двигател там е 2.5 бензин. Естествено щях да го газифицирам заради разхода и естествено във форума е пълно с оплаквания, че след газификация им потъвали клапаните и трябвало да се прави основен ремонт.Т.е. и при субару си има слабо м ясто.Преди това имах Вектра Ц- много сложна електроника и когато ти изгори една лампа целият компютър се побърква. Ами във всеки модел има по нещо .Мен шкодата ме кефи като пътно поведение/проходимост/ комфорт/разход/цени за части.. ..Ако се наложи ще й направя и основен ремонт.Моят код на двигателя е BKC или BCK талона не е пред мен..Първа регистрация Декември 2005

Те същите бутала там бутат като в BXE. Пък за да не потъват клапаните ( те потъват на всички коли) се капи една добавка с дозатор в смукателния колектор за да понижава t' на горене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега навремето имах Рено 19 , което беше на около 200 000 км., сложих му газ и го карах още 100 000 км. мисля, че беше 1.8 около 75-80 коня не помня вече.Ами как така не му потънаха клапаните на това ренде :)  Май не потъват на всички. Брат ми имаше Мицубиши Галант 2.5 V6 кара го на Метан над 100 000 км. студено/топло спука го от каране и рязане.....тоз двигател пак нищо не му стана....

 

Гореизброените си имат други слаби страни ама идеята ми е, че не на всички им потъват клапани. Мицубишито му изгни задницата :) цялата.

Редактирано от valentindb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото повече клапани на цилиндър толкова по-голяма вероятност за потъване. Представи си една глава с 5 клапана на цилиндър . Четири цилиндъра по 5 дупки = 20 дупки. То за материал на глава не остава място, всичко е дупки. Главата прилича на дупчено швейцарско сирене. Как няма да потънат, няма кой  да стиска ...:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...
На 23.01.2017 г. at 20:18, pdraganov написа:

Като потърсите bxe engine в google, веднага излизат снимки на пробити двигатели от счупени биели и следните форуми: http://www.audi-sport.net/xf/threads/bxe-engine.146231/ и http://forums.golf-monthly.co.uk/showthread.php?72085-VW-Audi-BXE-engine-failures. Един колега случайно попадна на тях, когато разбра от мен с какъв двигател съм (трябваше да си сменям маслото и той потърси калко литра събира). Затова си продадох моята октавия 2 2007 преди 2 години - рискът е голям да се случи на всекиго.

Ако ми се беше случило, щях да си я направя електромобил.

 

 

 

Даааа, трябваше и аз да продам моята, но тогава ми се видя малко вероятно това да ме сполети... Даже ми се виждаше малко смешно...нова кола, магазинска...

Ама ме сполетя !

Пратих на завода в Чехия снимков материал от моя вечен мотор 1,9 TDI , те ми благодариха за снимките и попитаха : " от какво се оплаквате ?"...

Тук вече не знаех какво да кажа ...Може би трябваше да благодаря, че мотора доживя до 140 хил км .

?

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т’ва, сериозно ли? Бахти катърите! Не, че е казано, че трябва да ти предоставят нов Супърб като компенсация, но по е малко “интерес” да проявят към проблема, още повече, че не е единичен случай явно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.