Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проекта "Аз реставрирам Шкода"


Vtecho

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Изключително ми е приятно да ви запозная с "поредната" Шкода 120L във форума.

035559208-big.jpg?r=0

035559209-big.jpg?r=0

035559210-big.jpg?r=0

 

(Съжалявам но имам само тези 3 снимки докато беше още цяла)

Тази червена красавица е собственост на дядо ми и след дългогодишно кандардисване дойде и нейният ред.

На кратко историята на Шкодата започва през 83-та когато е закупена от Дядо ми и ни служи почти безотказно до 2011г. Тогава започна да замесва странни гозби в картера. Не съм изненадан от този факт тъй като още от ранна детска възраст имам спомени как когато отидем на риба или някъде другаде шкодичката редовно си изхвърляше водата.

Въпреки това 80% от спомените от детството ми са в тази кола и това я прави много ценна за мен, че даже май и за цялото семейство.

Както и да е. Сега съм се нарамил с задачата този член на фамилията да си възвърне блясъка които е имала навремето докато е чакала Дядо ми в Кореком.

 

За момента колата е в това състояние: 

035559219-big.jpg?r=0

035559220-big.jpg?r=0

035559221-big.jpg?r=0

035559222-big.jpg?r=0

035559223-big.jpg?r=0

035559225-big.jpg?r=0

035559226-big.jpg?r=0

 

Планът ми (който може би е доста амбициозен) е да пръсна купето цялостно , където има гума (било то тампон или маркуч) да бъде заменен с нов, Мотора  е вече в бокса 

с нови бутала, ризи , сегменти, лагери , ангренаж ... абе след оснвен ремонт ( Този стар "фишек" с буталата се оказа доста скъпо удоволствие) . Ще кача и снимки на мотора в скоро време. И на последно място да и се напудри интериора.

За жалост сега съм на фаза кътурване на купето и където има ръжда по пода да бъде обработена и след това предполагам че ще го мина с BODY. 

Та за напред ще си обновявам прогреса тук и ако има нужда от акъл и ноу хау се надявам да помагате!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, завиждам ти, защото аз пропуснах своя шанс, да направя същото.

Купето изглежда в прекрасно състояние, а като чета, какво се случва с двигателя, скоро ще си готов...

Поздрави - за начинанието, ентусиазма и прочие!!!

П.С. Защо е с фарове и решетка на 105 ?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл! Страхотно начинание си започнал! Стискам ти палци! Пък, като си готов, се надявам да я виждаме по клубните срещи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не използвай Боди, с времето се надига и под него ръждясва. Ползвай шегрен на Novol по - добър е и двукомпонентния им грунд също съм много доволен от него. Специално за грунда изсъхне ли няма по здраво нещо от него . 120 ката изкара 1 зима само на грунд , няма 1 точка ръжда!

За мотора - капака на повдигачите на клапаните става от фаворит /фелиция до 2001. Алуминиев е, и не тече от гарнитурата. Сложи му и датчик за маслото от фелиция, завива се без преходника и няма опасност да го скъсаш при завиване и не тече масло

Адмирации за проекта. И един тъп въпрос - като я гледам не се движи... там не и ли вали в купето ?

 

П.С. Защо е с фарове и решетка на 105 ?!?

защото е 1984. Води се междинка и се пройзвежда с тези фарове през тази година. Малко е мелез. Може и да е със стария съединител, може и да не е, същото важи за масления филтър , и полуоските. Малко сбирщайн ;) 105 има с тези фарове от 1984 до 1990

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега и добре дошъл! Сериозно си се захванал. Само мога да те поздравя за ентусиазма и любовта към този автомобил. 

И в моето семейство имаше Шкоди 100, ама нищо не ми оставиха. Всичко се продаде на времето....

Ще сменяш ли някакви ламарини? Желая успех! Ще следя новините около Шкодата. ;)

 

 

П.С. Защо е с фарове и решетка на 105 ?!?

 

Сашо е прав. Първите Шкоди от серията "М" /или така наречените "японки"/ са с такива фарове и решетка. От 85та г. вече 120ките са с трапецовидния фар. И на Шкодко оранжевата слънчевка е такава, ама й смени фасона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа, когато баща ми, купи 105-та, през 1987-1988 /не помня точно/, беше лесно, да ги разпознаеш..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

 

 като я гледам не се движи... там не и ли вали в купето ?

Всеки път след работа я покривам да не я мокри иначе много трудно да се вкарва / вади от гаража голо купе.

Като ламарини си купих нова маска че старата е усукана и ме дразни. А е усукана от моя милост по време на първото ми самостоятелно шофиране като малък :blush:

Също така и вежди лява и дясна.Не си личи на тези снимки но особено дясната в задната част е много зле. 

Относно покритие за дъното Шагрен ли е оптималният вариант ?

Редактирано от Vtecho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , шегрен е оптималния вариант според мен защото отдолу я бият камъчета от пътя , и от шегрена ще отскачат , защото е мек, а и така си е оригинално. Веждите , и като цяло купето ми се вижда  в много добро състояние. Съветвам те ако нямаш апарат за точкова заварка , да китнеш веждата. Смяната само на веждата за мен ще е компромис, тъй като там на заварките ще хване ръжда.

 

п.с. Бутала колбеншмит ли сложи или оригинални чешки ?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

 

п.с. Бутала колбеншмит ли сложи или оригинални чешки ?

Цял чешки "фишек" с бутала ризи и сегменти и пистонни болтове. Симо на зоопарка ми помогна да го намеря че вече трудно се намират.

Редактирано от Vtecho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл, колега! Страхотно начинание си подхванал. Ентусиастите като теб, вече са голяма рядкост, та ако имаш нужда от помощ или съвет, с радост ще помагаме!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Дойде време за ъпдейт относно прогреса :) Понеже бях сам тези дни и не можах да започна работата по купето, пък тамън взех заплата реших да напазарувам някой работи (които бяха налични). Оказа се проблемно намирането на тампони за стабилизиращата щанга не ги произвеждали повече... Имате ли идея къде да търся?

035573710-big.jpg?r=0

 

И по малогабаритните детайли ги минах с водоструйката да падне гняста. 

035577716-big.jpg?r=0

И след: 

035577719-big.jpg?r=0

 

Оказа се доста лесен процес. Сега остава да сваля ръждата и да мина гредата с черно.

А пък левия тампон явно е страдал някога, съдейки по формата му:

035577721-big.jpg?r=0

Редактирано от Vtecho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следи продавалника, често излизат обяви за части дето хората за складирали едно време. Аз имах късмета да си намеря чисто нова греда за кутията + тампоните на нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива начинания като твоето,колега,ми доставят огромна радост!

Това е мечтата на всеки един от нас-да реставрира автомобила си от нулата.Някои са го постигнали,други-не,но винаги е приятно да се комуникира относно това!

Моят съвет е :Да не бързаш с реставрацията на купето,в смисъл - да изпипваш нещата!

Качествена реставрация на купе се постига чрез:

1.Песъкоструене на купето

2.Обработка с преобразовател за ръжда/Вюрт/

3.Цялостно изръсване с качествен епокси-грунд

4.Изръсване с качествен защитен слой/шегре/..../Боди не е решение!/

5.Ръсене с боя/за отдолу става дума/ и пръскане с парафин в кухините

...Ето това е теоретично добро решение,но скъпо и претенциозно.

...Но си заслужава,когато става дума за любимия автомобил и марка!

Искрено ти желая успех и ще следя темата с интерес!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега, страхотна тема се заформя и тук - реставрация на 120-ка "от-до"! Пожелавам успех на проекта!
Тази кола според мен е интересна, защото ако е от 1983-та, както си написал, значи е от първата година, в която се появява това купе, а такива коли са останали много малко. Външните им отличителни белези са "малките" фарове, които колегите вече обсъдиха, а освен това - уплътнения на предно и задно стъкло от стария тип (с лайстна в самото уплътнение), липса на странични мигачи върху предните калници, както и предна маска без отвори за охлаждане на спирачните апарати (под бронята). Това са много специфични неща и ако ще гониш автентичен вид, би било добре да ги запазиш. Нови калници и маска без отвори едва ли ще намериш, но пък отворите се запушват лесно. Преди да действаш по веждите, помисли дали само с кърпене на отделни части няма да е по-лесно (като ползваш парчета от нови вежди). Обърни внимание и какви вежди си купил, защото на колите преди средата на 1983-та (преди фейслифта) веждите на задните калници са различни - по-малко издути и с по-нисък ръб (при пряко сравнение разликата е очевидна).
Тук може да намериш доста компетентни мнения и съвети от хора, които не са си реставрирали колите, но знаят доста за модела 105/120, а освен това има и колеги, които са си реставрирали колите, при това основно сами - няма да посочвам конкретно, ти ще ориентираш с времето. Бих ти препоръчал да поразгледаш и тук - темата е от друг форум, за реставрация на друга марка (собственикът обаче има и 120L, като тази от аватара ми), но пък е пример за доста неща: http://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,6173.0.html
Успех още веднъж с проекта, аз лично с нетърпение ще очаквам новини от прогреса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за начинанието :) 

И аз имам един въпрос, имаш ли представа колко горе долу тежи купето в този разглобен вид. Предполагам се е налагало да се мести, дали 4 човка могат да я преместят 3-4 метра? Питам те, защото и на мен ми предстои да си рзкоствам колата и ще трябва да се мести насам, натам.

 

Поздрави       

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колега. 

Купето от 4 човека се мести без никакви проблеми. В този си вид според мен не тежи повече от 300-350кг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.