Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с турбото Октавия 1 1.9tdi 90к.с.


chiquita

Recommended Posts

Здравейте колеги. Отдавна гледам колко много хора се оплакват от турбото и си викам брей добре, че нямам и аз този проблем но уви дойде и моят ред.  До сега не ми е забивала турбината нито веднъж но вчера тръгнах за риба и по пътя реших да изпреварвам да да ама не. Повече от 120 не иска да вдигне. Така лека по лека пристигнах. Като изгася колата всичко се оправя и стигна ли 3500 оборота и забива отново. Направи ми впечетление, че при изгасване на колата акутатора помръдва но при подаване на газ не мърда на никъде, а на ръка се движи лесно. Извадих един маркуч който отива към въздушния филтър и си сложих пръста вакум има следователно помпичката си работи, но не съм махал все още кората отгоре за да видя другите маркучи как са. Ако някой има идея за какво става дума ще съм му много благодарен. Благодаря Ви предварително.

P.S. Някой има ли представа как се вади маркуча за вакума от акутатора защото така катоо го гледам ми се струва, че влиза някак си вътре в него и ме е страх да го издърпам със сила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес закачих колата на VAG-Com изчистих всички грешки които беше натрупала колата и реших да видя какво се случва. Тръгнах в началото ми се стори добре но хоп на 130км/ч пак заби. Закачих я отново на VAG-Com и излезе тази грешка: 00575 - Intake Manifold Pressure              17-10 - Control Difference - Intermittent

Някой дали има представа на какво се дължи това чудо.

P.S. Това което си мислех, че е акутатор се оказа някъква дроселова клапа така, че не може да се съди по горния ми пост.

Благодаря на всички колеги които имат желание да ми помогнат предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как мога да установя дали работи тъй като знам, че ако работи когато колата е запалена той трябва да щрака е щрака си, но някъде четох, че това не е гаранция, че работи коректно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, сега ще видя какво ще правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво трябва попринцип трябва да прави клапан Н75 някой има ли представа? Вадя всички маркучи от него и паля колата, от вътре ми подават газ но няма вакум на нито един от щуцерите на клапана както и на маркучите които влизат попринцип в него което ми е малко странно? Някъкви идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

legaltk благодаря за линка който си ми пуснал към нечии спор. От цялата тема която си ми пратил така и не разбрах обаче как работи клапан Н75 ако наистина знаеш как работи и кога прави вакум ще си ми от полза и то много. Мотора е AGR и не е с геометрия на турбината. Благодаря на всички които имат желание да помогнат.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана определя кога да "пусне" вакум към актуатора за да се отвори гейта. Обикновен електромагнитен клапан има вътре :)

Редактирано от uboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи от някой друг такъв клапан и пробвай иначе някъде ставаше и ако се разменят  N75 и този на EGR-ра за да разбереш дали е заминал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах но уви пак същото се получава.Друго какво може да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да взех на заем друг, изчистих грешката и пак заби и съответно пак я натрупа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатор има ли или е премахнат?

Може и всмукателния колектор да е запушен и да е за чистене.

Може и да е от уестгейта /разтоварващия клапан/ на турбината.

:hello:

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

legaltk колата е внос от Германия преди около 8 месеца по това съдя, че катализатор трябва да има , освен ако не са го искорубили някъде майсторите на които е ходила. Къде се намира разтоварващия клапан?И за всмукателния колектор нищо немога да кажа. Как мога да ги установя тези неща? Благодаря Ви много за идеите и помощта която ми оказвате!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разтоварващ клапан-клапан на турбото-актуатор - различните майстори по различен начин го наричат.

Той се намира на самата турбина. Нов струва около 100+ лв. и след смяната му е нужна настройка.

Пуснете си ю-туб и търсете с търсачката. Има и Google.

Ето и от нашия форум - http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/44534-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5/

:hello:

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има малко разлика :) актуатора е онива гуменито с лостчето а гейта е самия клапан, който разтоварва турбото.

Колата пренадува ли бтв ?

Направи лиг с ваг ком

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм.
Виж трети пост - грешката е написана.

 

00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference

Possible Symptoms
  • Reduced Power
Possible Causes
  • Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
  • Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
  • In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator.
Possible Solutions
  • Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
  • Check Hoses
  • In 1Z/AHU engines, clean rust scale off wastegate/actuator to allow lever to move.
Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е актуатора, В семейството две коли така забиваха на 120-130 км/ч. и след смяна и двете вървят перфектно. Може да се движи, но не изцяло, обикновенно запича  до някакво положение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има малко разлика :) актуатора е онива гуменито с лостчето а гейта е самия клапан, който разтоварва турбото.

Колата пренадува ли бтв ?

Направи лиг с ваг ком

 

Мааааалко бъркате:

 

90 коня има два мотора - единия е AGR (с уестгейт турбина), другия е ALH (с променлива геометрия).

 

Първия има разтоварващ клапан, втория има актуатор.

 

Колегата първо трябва да уточни кода на мотора.

 

Запушени колектори не се държат по този начин.

 

П.С. Сега видях, че колегата казва, че има актуатор, значи е ALH. Актуатора на сигурно се проверява като се свали и се види дали се движи свободно (да не е ръждясал) и дали държи налягане (да не е пробит). И двете са много чести явления при 90 коня моторите, защото се мокри (технологично недомислие).

Като го свалите ще можете да проверите и геометрията, трябва съвсем свободно да се движи на ръка, до степен да "звънка".

 

Реално проблемите с пренадуване са от актуатор, запекла геометрия, N75 - в тоя ред на честота на появяване.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.