Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Странен проблем с вентилатор на купето


SeVo

Recommended Posts

След като направих кратко търсене из интернет и нищо не намерих, реших да ви попитам:

Днес забелязах, че при работещ климатик, оборотите на вентилатора "плават". Ту се увеличават, ту намаляват. Колата е Ок1 FL с климатроник. И го прави доста дълго (карах я поне 100тина километра). Не съм имал време да я закача на vag com-а...

Някой има ли идея? Управлението на вентилатора ли се е скапало? Преди година имаше навика да не тръгва, или да си се спира и пуска когато му скимне. На самия вентилатор нищо му няма. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Така…

След като никой нямаше представа какъв може да е проблема на моя климатроник, се наложи да спрa с четенето на форуми и да поразглобя малко.

Оказа се, че проблемът е в т.н. „клапа за рециркулация” или по-конкретно – серво моторът, който я движи.

Свалянето не е чак тъкъв проблем, както го пишат във форумите, а именно: демонтаж на табло и т.н. Може да се свали с по-фини пръсти след демонтаж на жабката, вентилатора и разкачане на малко кабелчета.

Вътре в този сервомотор имам едно електро двигателче, три зъбни колела и един потенциометър. Това ново в ЕураТек струва 265 лв. ?!?!?!?

Проблемът е в сцепено голямо зъбно колело, което превърта спрямо оста.

Към това колело има прикрепени плъзгачи, които контактуват с графитни писти по платка под колелото. За съжаление, превъртайки колелото е изпочупило и тези плъзгачи.

В чуждите форуми, ремонта на колелото е просто лепенето му или по-качествения – поставянето на едно пръстенче, което да не позволява да се отваря главинката на колелото.

Ще ползвам чужди снимки.

Ремонта на лъзгачите на потенциометъра го направих чрез запояване на нови такива към ламаринката на старите (новите са от потенциометър – донор). Дали работи – не знам, не съм го монтирал още. Маханичнта част съм сигурен, че ще е ок, за потенциометъра не съм…

Въпреки ремонта съм поръчал от китайците заместител за 18 евро.

post-960-0-18993900-1434982314_thumb.jpg

post-960-0-99267300-1434982326_thumb.jpg

Редактирано от SeVo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... За съжаление, превъртайки колелото е изпочупило и тези плъзгачи. ...

Предполагам счупените плъзгачи са причината, а колелото е резултата. Поне моя опит с тоя тип потенциометри е такъв.

 

И стискам палци всичко да е наред след сглобяването и монтажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да споделя и резултат.

След монтаж му, серво моторът работи!

Както казах, плъзгачите на потенциометъра ги оправих чрез запояване на нови такива от потенциометър-донор (стотинки от магазина за електронни компоненти). Зъбното колело бе ремонтирано чрез набиване на малко пръстенче, което да държи главинката да не се разтваря, съответно залепването й. Не знам дали ще му е полезно на някой, но ако се чуди от къде и какво пръстенче  да търси, аз използвах на едно BNC(куплунг) пръстенчето което е част от байонетния захват (стотинки от същия магазин).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.