Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Автоматично отваряне на заден капак О2 хеч


Izolini

Recommended Posts

Привет, колеги,

От както видях на 31 май на НИМ отварянето на задния капак на Иван/nelasms/ (четвъртата снимка от този пост) не ми излиза от главата идеята да направя и при мен същото. След това се появи и темата на Германеца за Рапид. И при двамата е направено с вкарване на щанцови пружини на стъблото на амортисьорите. И на двамата автомобилите са комби, като в затворено положение на капака стъблото на амортисьора се скрива почти цялото и натяга пружината, която после при отключване изтласква достатъчно капака, за да го поеме после амортисьора и да го отвори до край.

До тук с въведението.

При хечбек в прибрано положение на амортисьора стъблото остава открито над 5 сантиметра и пружината (ако се прави по този начин) трябва да е много дълга.

 

Въпросът е - ако вместо пружинки се сложат по-силни амортисьори, то те ще изтласкват ли капака още от крайно долно положение?

 

Оригиналните амортисьори на О2 хечбек са 405 N по каталог. На моите дори пише 390 N. Намерих амортисьори 560 N, които в затворено положение са по-къси с 3,5 мм, а в отворено с 2 см (при мен по-късия краен ход дори е желателeн, заради ниския таван на гаража - 2 см по-къс ход на амортисьора се равняват на 10 см разлика в крайното горно положение на капака).

 

Поздрави!

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 76
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Izolini

    19

  • paradox

    7

  • edisonov

    7

  • kalata

    5

Най-много писали в темата

За хечбек има други пружини.

http://www.ebay.com/itm/Skoda-Octavia-II-springs-for-automatic-boot-lid-trunk-/231571551165?hash=item35eabd73bd&vxp=mtr

И пак ще се отваря сам капака отзад. Не ти трябват амортисьори. Тук е май с такива:

 

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

някой пробвал ли ги е да каже какви са му впечатленията. По-трудно ли се затваря багажника?

Поздрави :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За хечбек има други пружини.

http://www.ebay.com/itm/Skoda-Octavia-II-springs-for-automatic-boot-lid-trunk-/231571551165?hash=item35eabd73bd&vxp=mtr

И пак ще се отваря сам капака отзад. Не ти трябват амортисьори. Тук е май с такива:

 

 

 

 

Problem-free  functionality on Skoda Octavia II Combi. Problem-free functionality should be on Octavia saloon too.

 

Би трябвало да функционира и на хечбек. Ама за "би трябвало" нещо...

Амортисьорите на 560N, за които говоря ги има в България, цена на двата 40 лева. Но понеже не разбирам принципа на действие на тези амортисьори не знам дали ще изтласкват от по-рано капака?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам те колега. Но като гледаш клипчетата, според теб тия амортисьори не са ли оригиналните? Друг вариант, няколко желаещи си купувате един брой от тия пружини и ги пробвате. Ако не работи ще трябват допълнителни амортисьори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В същност въпроса е дали няма да стане САМО с по-силни амортисьори, без пружини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Руснаците изписаха фермани по тая тема. Не става само с амортизатори, трябват и тласкащи пружини за преодоляване на началния момент .

Много "братушки" си наслагаха таквиз пружини. Имало 2 вида - червени и сини, като едните са хеч, другите за комби. В резултат багажника трябвало по-силно да се захлопва, а някои изреваха, че отивала да се огъва тенекията на купето в местата, където се крепят амортисьорите.

 

п.п. Онзи ден имах честта да бъзикам редуктора за отваряне на багажника на А8 . Там друга бира, но отварянето при ауди е по друг начин и при наще шкоди е неприложим и остава само начина с пружините, които аз пък не бих поставил, понеже ми е кеф като пусна капака - сам да се затваря....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, точно за преодоляване на първоначалния момент става въпрос. Т.е. и на по-силни амортисьори им трябва "инициатор" за да го преодолеят, така ли?

За пружините: Червените са по-силни от сините (основните цветове по сила са зелен, син, червен, жълт), но трябва да има и разлика в дължината между хеч и комби. Не виждам обаче защо да трябва да се захлопва по-силно багажника, ако е с пружини? Пускайки го от определена височина има достатъчно тежест да преодолее пружината и да си се затвори, поне на Иван на комбито е така. Но в темата в бришкода има изказване от германец, според когото пружините при затворен багажник оказвали натиск и скапвали по-бързо амортисьорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натискат и кривят ламарината, то на амортисьора няма какво да му стане от натиск. Самото купе е под напрежение като е с пружини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с по-силни амове няма как да стане - мнението ми съвпада на 100% с Димон. Ако сложиш по-силни от заводските капака трябва да се затваря много по неудобно - т.е само с дърпане за вътрешната дръжката няма да става - ще трябва в един момент да си прехвърлиш ръката отвън (бързичко, че иначе пак е горе) и да натискаш и ако колата не е много чиста .... не мерси. Играл съм го този филм с пасат комби едно време - иначе отварянето беше много яко - само докосваш и помагаш 2-3см и се вдигаше сам. И мен по ме кефи да се затваря лесно от колкото да се отваря сам. Това с пружините не е чак толкова лошо и при нови амове става, но след извесно време като поизпуснат (както са мойте :) ) няма да може да се вдига сам

Хората са го измислили как трябва да бъде и са го направили на някои комбита на суперб например..., що не му сложиха едни пружини за 2,5€ и колко по-просто и надеждно щеше да стане? :)

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с по-силни амове няма как да стане - мнението ми съвпада на 100% с Димон. Ако сложиш по-силни от заводските капака трябва да се затваря много по неудобно - т.е само с дърпане за вътрешната дръжката няма да става - ще трябва в един момент да си прехвърлиш ръката отвън (бързичко, че иначе пак е горе) и да натискаш и ако колата не е много чиста .... не мерси. Играл съм го този филм с пасат комби едно време - иначе отварянето беше много яко - само докосваш и помагаш 2-3см и се вдигаше сам. И мен по ме кефи да се затваря лесно от колкото да се отваря сам. Това с пружините не е чак толкова лошо и при нови амове става, но след извесно време като поизпуснат (както са мойте :) ) няма да може да се вдига сам

 

Моя и сега иска яка засилка, за да се затвори, а на отваряне трябва да го дръпна съвсем леко само няколко см и си се отваря до горе. Въпроса е когато си с по два сака в ръка да се отваря сам, ама явно няма да стане без пружини. В края на краищата ще видя точно колко дълги трябва да са въпросните пружини, в Люлин има офис на фирма, която ги произвежда и ще се пробвам да си взема две от тях. Ако стане - стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си представи каква засилка и сила ще трябва ако се сложат още по-силни?? Средностатистическа жена няма да може да го затвори :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята и сега не може, високо идва дръжката. Аз и заради това исках да сложа по-късите амортисьори, които ще свалят капака с 10 см. Ще взема да ги сложа, и без това ще ми решат проблема с ниския таван на гаража, а пък ако успяват и да отворят капака сами - дюшеш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице , имаше една серия амортесьори за Фелиция , които направо ти избиваха зъбите в момента , в който натиснеш бутона , та ако искаш да си докараш някоя телесна повреда действай , ама аз бих заложил на пружинките :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да слушаме доктора!

Майтапа на страна, Гена. Намерих една фирма в Люлин - Краско-Ко, която има такива пружинки в портфолиото си. Ще им звънна утре или в сряда, да видя продават ли единични бройки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравяме, че с "по-силни" амортисьори капака чука яко в крайно отворено положение, освен че като му се помогне малко се отваря доста скоростно и е опасно, както се каза вече по-горе (изпробвано на хетч, но не Октавия). За плавната работа вършат работа само оригиналните амортисьори с точните Нютони. С допълнителните  пружини, ако са правилно оразмерени, би трябвало да се преодолеят първите няколко сантиметра при отварянето на капака и в един момент нататък повдигането му да се поеме само от амортисьорите. Брррр..., че дълго стана, дано да съм бил ясен ... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е ясно, с изключение на първата част:

Да не забравяме, че с "по-силни" амортисьори капака чука яко в крайно отворено положение, ... :)

Амортисьорите преди крайно горно положение задържат момента и последните няколко сантиметра се отварят съвсем плавно. Тоест няма удар при крайното положение, колкото и да е силен амортисьора.

 

Утре ще проверя една фирма от София дали доставя единични бройки такива пружинки и ще пиша за желаещите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

То не е лошо, пращаме при Гената, жената е зъботехник, та ще изкараме и някой лев.

Сериозно - който си ги сложи, ще се научи да внимава. Изкуството иска жертви!

 

ПС: Днес един колега тръгна да ми отваря предния капак и верно щеше да остане без чене  :D

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо за пружините:

http://www.surisa.es/sz8030en.html

 

 

Ето тема на колегите от брискода:

http://www.briskoda.net/forums/topic/164486-automatic-boot-completed/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо за пружините:

http://www.surisa.es/sz8030en.html

 

 

Ето тема на колегите от брискода:

http://www.briskoda.net/forums/topic/164486-automatic-boot-completed/

Колега, а защо препоръчваш червени (или поне даваш линк към тях), като в бришкода са сини? На Иван на комбито също са сини. Нещо специално ли имаш предвид? Модела на сините е WZ 8031 B 20 051

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

От това което четох разбрах,че червените пружини са R16x64 Heavy Load Die Spring ,а сините B16x51 Medium Load Die Spring.

http://www.bearingboys.co.uk/R16x51_Heavy_Load_Die_Spring-31135-p

https://www.youtube.com/watch?v=eZY7pxVOxd0

Съответно червените за хеч,а сините за комби.

 

 

Има друго разисквано,това за което беше писал-усилени амортисьори.http://www.sgs-engineering.com/gas-struts/fixed

Даже са намерили конфигуратор за това: http://www.bansbach.de/Konfigurator/en/gasfeder.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...............

 

Утре ще проверя една фирма от София дали доставя единични бройки такива пружинки и ще пиша за желаещите

С един ден забавяне - проверих цените на въпросната фирма. Цената на червена щанцова пружина с дължина 51 мм, при това 21/10 а не 16/8 е 6 лева на брой. Диаметъра на стеблото на амортисьора е 8 мм но не съм сигурен, че пружина с вътрешен диаметър 8 ще влезе. Ама при цена от 12 лева си струва да пробвам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз от няколко години съм с автоматично отварящ се багажник. Голям кеф си е. Две пружинки за нищо пари от една пловдивска фирма и няколко минути труд. Ще потърся точния парт. номер и координати на фирмата и ще пиша пак. Някъде бях качвал и едно клипче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би било супер, колега, благодаря предварително! Аз като търсих първо намерих фирмата от Пловдив, после си намерих и в София. Пружините са еднакви и в двете фирми, значи ако намериш фабричния номер ще е идеално. Просто, както съм писал и по-горе, не съм сигурен, че 16/8 ще влезе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.