Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода 120Л 1980г-моята радост!


Skoda_man

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Колеги измеждудругото братовчед ми дойде да ме види.Спорихме с него ...казва ми ,че шкодето с 4 човека вътре и багаж по нанагорнище никаква я нямало..аз му казвам,че като  е технически изправна ще се справи без проблем.Вие имате повече опит.Това което казва той нали не е вярно?Защото имам село близко край София,Ярлово се казва и до там повечето път е нанагорнище.Става въпрос за пътя,Бистрица,Железница,Ярема...ако го знаете.Аз съм твордо ЗА Шкодата,заден двигател...и куп плюсове.

Редактирано от Skoda_man
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Skoda_man

    27

  • maxrpm

    20

  • joro-120L

    11

  • Skoda 130LR/h

    7

Най-много писали в темата

Шкодата е прекрасен автомобил, но за жалост маломощен! По тоя път с 4 човека ще е приключение! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moже, може. Слагаш съединител 190мм, за да не се запали, глава от 100S/105 стягаш на 6,5кг, карбуратор от лада 1200 класик с механична 2 ра клапа, делко от фаворит, комутатор от БМВ Е28 и даваш + директно на бобината без вариатора и нещата започват да се случват :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДобрИ утро, драги колеги! Пиша ви 5 минути след като слязохме от колата. Дойде едно приятелче. Доляхме вода  и запалихме да позагрее. После до бензиностанцията. Сипахме 7 литра бензин, оттам към ресторанта да мушнем по едно шкембе с малко хлебец. Никакви проблеми, но това при "пенсионерско" каране. После на наклона между Дружба и Младост решихме да тестваме колата-ще си покаже ли рогата? Качихме наклона с бая газ и после по Малинов си я настъпихме стигна до 95-100 градуса, но нямаше описания проблем с изхвърлянето на водата (забравих да спомена в първия си пост, че когато я докарахме след покупката маркучът, който от казанчето отива в двигателят беше доста хлабав-почти излязъл от щуцера. Вчера този проблем също бе отстранен.) Спряхме в Младост за кратка почивка да видим какво е положението. Водата си клокочеше, поради 100-те градуса, което си е и нещо нормално. Свалихме лявата гривна на фара, после и решетката. И... изненада! Радиаторът беше достатъчно студен за да може да си сложиш спокойно ръката на него, без да се опариш. Перката работеше през цялото време (благодарение на ключето). Колата загрява само след  по-спортно каране, при нормално каране 50-60 км/ч. няма никакви проблеми-не вдига повече от 85 градуса. Стигаме до извода, че радиаторът е затлачен, защото всички тръби, които ни посъветвахме да проверим си бяха топли, та чак пареха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като те гледам как си я караш колата , която би трябвало да се движи на репатрак , си мисля че верно не ти пука особено и както се предположи ,ще се разминеш с пропаднала риза . :) Има си време за каране и време за ремонт.

 

Нека ти покажа как се взема кола в  нейзправно състояние

 

post-1079-138453427235.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... Колата загрява само след  по-спортно каране, при нормално каране 50-60 км/ч. няма никакви проблеми-не вдига повече от 85 градуса. 

Нормално каране на Шкода105/120 е да се движиш с 100км/ч,а с 5 скоростна кутия-дори120км/ч.

Когато водната система функционира нормално,стрелката е закована на 80 градуса,само в екстрени жеги и баири може да се качи до 90 гр.

....Обърни си внимание на колата,защото по този начин я разсипваш с всяко едно каране!

...Поне да беше махнал термостата....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре си купи нов радиатор. По спомен цената му е около 60 лева. Колкото и да промиваш стария, няма да постигнеш повече от 50-60% от ефективността на новия. Разбира се, преди да свалиш стария, си е хубаво да се промие системата, за да не задръстиш и новия с ръжди и котлен камък!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Този пост е писан вчера от моят приятел.Ние много внимаваме,просто той искаше да провери загряването да не идва от спортно каране разбирате ли.Иначе не се кара така,това не е москвич или жигула.Термостта има ли смисъл да го сваляме при положение че маркуча от него е врял?Ако трябва да го свалим но явно не е в него проблема.И за колата много ми пука,аз не съм спортен тип шофьор и никога няма да бъда.Моят приятел дойде за да я почнем,но първо решихме да видим кое как работи с малки тестове.Първият път когато я взехме не можехме веднага да я разберем..Дадох му я на него да види какво е положението защото той се занимава от дълги години със соц автомобили и навярно разбира повече от мен.Явно до радиатора не стига охладителна течност това се вижда много ясно.На мен ако не ми пукаше за колата нямаше постоянно да се притиснявам за нея все едно ми е дете.Нали тези радиатори са от стария тип,ако има от японка да ходя да си взема от Сточна гара. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се обадих до магазина за Шкода прав си колега 105 RS 60ЛВ е нов радиатор отивам още днес да го взема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени термостата ! Щом не достига топла течност до отпред термостата не отваря до край ! Лесно се проверява , развиваш трите болта вадиш го и го слагаш във гореща вода и си проличава . Поздрави .

 

П. п На валер термостата  е около 30 лв

Редактирано от Skoda 130LR/h
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако смени радиатора с нов и проблема остане, какво правим ? Дали не е възможно турбината на водната помпа да е с корозирали перки и да не е останало почти нищо от тях ...... колата е набор 80-ти и не се знае тая помпа въобще сменяна ли е някога?

Защото аз съм виждал с очите си подобно нещо, вярно колата бе Ситроен АХ дизел 88-90г. по спомен с несменяна помпа от нов и със подобни симптоми на хвърляне на водите ..... 

Само като идея , да се разкачи някое от съединенията към радиатора и да се види как е дебита при работещ мотор, на празен ход и на обороти .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега колата сме я разглобили от Части и установихме следното: Термостата е валери и с теста с водата напълно си се отваря. Свалихме радиатора доста ръждива е водата от него...пуснахме водата от казанчето и потече бистра силна струя от лявата тръба под купето от пред.По късно ще кача снимков материал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , без да те притеснявам (може и да не съм прав) , но карането с вода е убиец на плаващите ризи . Този метал единственото нещо , което го пази от корозия е антифриза и пак се наблюдава корозия във водната риза и намаляване на обема и. Не знам дали си вадил поплавък от старо тоалетно казанче да чистиш окиси от водата , та във водната риза се получава почти същото с цилиндровите втулки (както ги наричат в книгата). Другото лошо на водата е голямото температурно разширение , което разказва играта на водни съединения и гарнитури.

Всичко това се избягва като се кара с антифриз ... аз лично карам даже с прекалено гъст ... не знам до колко е рентабилно при 12 + литра , но е по-добре за охладителната система.

Скоро гледах по Дискавъри за някакъв безводен охладителен агент , който освен , че е доживот (ако не се пръсне водно съединение и не излети в канала) , няма корозия и температурно разширение ... аз лично не съм се интересувал , но ако имаш възможност потърси нещо за него.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, не си прав и шашкаш колегата. Температурното разшиерение на антифриза е по-голямо, затова има и разширителен съд. В антифриза има вода. Корозията е на лице при чугуна-втулките. При каране с чист антифриз концентрат ще текнат водните съединения, щото антифриза е мн. пробивен. Не виждам смисъл. Единствено се препоръчва антифриза да се разрежда с дестилирана вода против образуване на котлен камък, който запушва тесните отвори на питата на радиатора. Тази кола е на 35г. Квото е ръждясало-ръждясало. Колегата от оня ден я кара с вода. Кво толкова е станало. А преди да се измисли антифриза??-не се хващай за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро , ща върна в осми клас да повториш физиката :tongue_1: температурата на кипене на водата е 100 градуса , когато се добави антифриз съответно се повишава температурата на кипене пропорционално на концентрацията , а точно парата при кипене предизвиква голямото разширение т.е. ако докараш температурата на кипене до 140-150 градуса ще намалиш съответно и разширението от парата (така си го обяснявам аз де ... може и да не съм прав) ... колкото до корозията - в антифриза има добавки забавящи корозията и понеже с времето се изчерпват за това препоръчват синия антифриз да се сменя на 3-4 години , то е ясно , че цилиндровите втулки не можеш да ги запазиш като нови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

човече, нормалната температура е 80-90гр. За по-високи не говорим. И при тях антифриза се разширява повече.

В осми клас...... не помня вече. Стига с тез теории. Едновремешните бангии, които са се карали с вода нямат разширителен съд!

И това няма ама нищо общо с проблема на колегата. Не знам защо го смяташ за важно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха хааа , специфичният топлинен капацитет на водата е по голям от този на който и да е антифриз , тоест при едно и също количество

вода и антифриз , загрети до еднаква температура водата ще погълне по голямо количество топлина.

 

И толкоз с предимствата и. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водата е най-добрият топлонисител. Чист антифриз има много лошо топлопренасящи качества, затова се разрежда с вода, а не защото е скъп. Точката на кипене се променя най-вече с повишаване на налягането в системата. 1 бар, измества точката на кипене с 10 градуса!

 

Предлагам да приключим с физиката и да дадем ред на колегата, да сподели как се справя с проблема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!Днес отново се занимавахме с Шкодето.Така изписвам нещата който направихме и диагностицирахме:Свалихме термостта варихме го и си отвори напълно...марката на термостата е Валер.Той работи напълно изправно.Сменени са всички гумени маркучи не са запушени и няма проблеми по тях.Тръбите отдолу също имат проводимост.Това го забелязахме като свалихме радиатора.Радиатора е промит и прочистен и е в пълна изправност.Започна да си нагрява супер добре,преди изобщо не грееше.Перката т.с вентилатора също работи и бързо охлажда радиатора.Обезвъздушихме системата от тръбите от долу си тече силна струя бистра вода охладителната система е проводима.Колата пак си прегрява...90...Какво да правим по нататък?Обаждах се на един колега Ангел и той ми каза ,че е гарнитура на цилиндровата глава...нямам възможност за ремонт на тези неща...дадох последната си стотинка за да купя колата и се надявах ,че няма да се стига до тук.Но явно на там отиват нещата.Колегата Ангел ми даде телефона на майстор на име Сашо той я правил преди и я знае колата.Говорих и с него каза да му я докарам до Сухата река да я види но ако става въпрос за глава ми каза 135лв плюс повдигане на ризи и тези неща още 80лв.Грубо казано 215лв.Ех какъв късмет имам само...само да не беше това... а колата иначе много е бързооборотна не гасне и дърпа много дано да не се окаже това....Както не разбирам от двигатели направо се притиснявам.Моля давайте съвет или помощ какво да правя.Искам всичко да е неред но и финансите ме притискат..Питах за майстор Симо но ми казаха,че се изместил от Зоологическата градина...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След написаното , мога само да подметна , че кранчето за обезвъздушаване е в багажника от дясно. Но като се има предвид че я познавам тая глава, знам че си я духнал. Сложи си и 40 лв за репатрак, не се излагай. На ризите най - вероятно още нищо им няма , ама ако продължиш да я палиш може и да им стане. Разбери че стрелката на водата е като жената - мръдне ли 1мм от 80С за повече от 20 секунди е на лошо. Не я карам от днес и от вчера , не ти го казвам случайно ! ;)

 

От тук излизат 2 варианта

- чакаш до заплата

- вземаш кредит от банка.

- вземаш пари от човек

 

И най - вече не се ядосвай . Аз на моята и смених всички водни съединения и маркучи за е**ати парите още преди да съм я подкарал, после си скъсах нервите докато намеря карбуратор който да не струва 50лв, на първо изкарване спуках гума в Дружба,после на великден ми се счупи фибъра на водната помпа, та го сменях и после ходих с масло по ръцете на църква... Приемай тези перипетий с усмивка.

Щом твоя човек разбира от някой работи , поразпитай го, понаучи се и така ;)

 

ето ти книжките за Шкода

guestxx.data.bg

noconnection.data.bg

 

И да  знаеш, че главата се притяга еднократно след 150км след смяната на гарнитура.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата пак си прегрява...90...

 

Какво означава това. Държи 90 или ги минава и завира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много важно нещо е да развиеш пробката на двигателя и да направиш всичко възможно от там да потече свободно вода!!!!

Виж също центровката на запалването - от това също може да загрява над норм. граници.

Струва ми се ,че за един ден не може да си направил добра промивка на системата,а просто си правиш експерименти,само и само да караш колата.

Не се сърди,ако съм рязък,но тези неща искат време и търпение и изпипване!

Термостата да не е обърнат?-Монтира се с изпъкналата част към главата.На него пише на каква температура отваря - виж да не би да пише 87....

Трябва да пише 80

Пиша ти тия неща с надеждата да не ти се налага да даваш пари за ремонт на главата,но има голяма вероятност да се стигне до там.

Когато купуваше колата,трябваше да я покараш първо,да установиш ,че грее и съответно да се пазариш за по-ниска цена.

При тебе желанието просто да имаш кола и да се возиш е на първо място,затова сега бързаш и ти се иска всичко да е ОК.

Да ти кажа,и аз съм същия,но вече малко поодъртях и търпението ми се поувеличи,но те разбирам.

Само не се отчайвай и не намразвай колата,ще се оправи,но не днес,а след някой друг ден! :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На него пише на каква температура отваря - виж да не би да пише 87....

Точно за това писах по-горе. Да не са го объркали в магазина и да са му дали от Фаворит на 90гр.

 

Ама колегата май не слуша кво му се говори.

Махни го този тъп термостат и пробвайте колата без него! За трети път ти го пиша! Обезвъздушете я правилно! Тогава ми говори какви градуси държи! Ако пак грее 100% процента сваляш главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градусите бягат към 100.Но нали термостата отваря напълно и работи?Започна да отваря към 81-82 градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градусите бягат към 100.Но нали термостата отваря напълно и работи?Започна да отваря към 81-82 градуса

 

добре. Щом си го усетил кога отваря. Сваляй главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.