Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода 120Л 1980г-моята радост!


Skoda_man

Recommended Posts

приемам следствен експеримент. Човека Х плаща на 120 ката гражданската и бензина. Колата не е карана от година.  Шофирам по стил посочен от него в диапазон от обороти посочени от него. Ако прегрее, му връщам парите двойно! :)

Колата е със стоково охлаждане, с малката водна помпа, смени маркучи изцяло (ама найстина сменени) и японков радиатор.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Skoda_man

    27

  • maxrpm

    20

  • joro-120L

    11

  • Skoda 130LR/h

    7

Най-много писали в темата

Ако е тиква , няма ли веднага след запалване да почне да бълбука в компенсационния съд ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е дизел , ама пак си има компресия в камерата ... то не е задължително да е духнала гарнитурата , една пропаднала риза стига , ама все пак е минала и през Симо ако той не е видял нещо нередено не знам кой ... ще се разтуря нещо и аз си мисля , че с термостат само няма да мине.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на това мнение, но ризата може да се провери май само като се свали главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 ама все пак е минала и през Симо ако той не е видял нещо нередено не знам кой ...

 

Ходихме при майстора Симо.

Оказа се износени лагери на коляновия вал.

 

Есента баща ми ходи при някакви майстори.

Смениха коляновия вал

 

 

Аз съм го написал , пешо го е написал , аз спирам да коментирам

 

 

Честито от мен !

Смени гарнитурата на главата, защото си я издухал и най- вече не карай колата зимата , ако искаш да ти изкара повече от 2 години .

 

 

Честито колега!,,,,  Ако случайно се окаже термостат, вземи си Wahler. Това е най-добрият вариант, сменяш го и забравяш повече за проблеми с термостата. По спомен е около 15 лева.

-ти хубаво имаш ключ за принудително пускане на перката, но проверявал ли си, дали работи изобщо?! Тръгва ли сама при достигане на 90 градуса? Можеш да си вземеш хубав датчик за нея от магазина на Симеоновско шосе (около 12 лева).

 

 

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви колеги,тези дни ще я видим.Защото сега съм го закъсал здраво с кръста и не мога дори да се свия да си измия лицето на чешмата...имах лек инцидент на работата.Като се оправя веднага я почваме и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пожелавам ти леко и бързо оздравяване, мен последния път ме държа близо месец, като уж ми изписаха лекарства, пих ги пък ефект нулев. Приготвяй се че Таня шлайфистката е чак в Орландовци до пощата пък главата е има няма 20кила ;)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно за 5 ти път го казвам :D Първо при темп . 80 90 градуса напипай тръбите на радиатора и пиши , да мислим за какво иде реч .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Приготвяй се че Таня шлайфистката е чак в Орландовци до пощата пък главата е има няма 20кила ;)

 

тази глава може изобщо да не опре до шлайф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от 9 годишен опит с Шкоди, мога и пари да сложа че е крива, това 3, максимум 4 пъти да го прегрееш и е чао. Докато открих истината в термостата Валер, знаеш ли колко често я прегрявах :D

 

Ванка, то е ясно че главата се сваля последна...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е тиква , няма ли веднага след запалване да почне да бълбука в компенсационния съд ?

Чугунената глава много рядко се пуква или изкривява ! А дори и когато е издухана гарнитурата мехурите си ги прави . Първо трябва да се разбере дали циркулира водата и от тогава на сетне да се търсят по-сериозни причини ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, съмнявам се за спукана глава. Ако се наложи свалянето й, първо проба за пукнатина. Чугуна трудно се криви, но лесно се пука, най-вече от резки температурни разлики. Напр. прегрят и УГАСЕН мотор, долят със студена вода. Алуминиевите глави се кривят.

За това и посъветвах колегата, като последна проба - без термостат и добре да обезвъздуши система с ОТВОРЕН кран на парното. Мисля тази подробност я пропуснахме.

Но, да му пожелаем бързо оздравяване и да си оправи любимата Шкодичка!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пукат 130 ките, дори и при нормална употреба на едно и също място. Питай кранки, 120 ките са си ок, пък и снимката е много скъпа. Шлайфа е 15лв , гарнитурата е 10 ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 120 ките са си ок....

 

и 120 ките пукат бе Саше. Няма закономерност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно както го казва Жоро е! Пукат си се стабилно, на синята помня 2 спукани. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз пък имам само 3 издухани. На 2 120ки съм си промивал системата с гъсто веро, без термостат, и после с вода от чешмата, докато работи колата, докато спре да излиза пяна. Водата става чиста като момина сълза , не съм имал никакви проблеми после с главата нито с колата. Държеше си 80 без да мърда. Тогава го направих защото колата загряваше до 90 а не до 80 и реших че има отлагания, найстина имаше , но не е стигала до 100. Просто ми е навик, отлепи ли се от 80, мен ме обзема чувство на паника и страх

 

Всеки ден гледам фелицията как след първото палене качва 100 и после отваря термостата, точно преди да ме обхване същия познат страх, изведнъж пада на 80 и след това държи 85, не мисля че е проблем

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви колеги,ще гледам да се оправя и я почвам веднага.Ще ми трябват оригинални инструменти,крик и резервна гума.Защото старият собственик не ми даде.А на път колкото и да е си трябват.Някой ако има от София може да се договорим за цена.Другото което е искам да източа цялата охладителна система и да я промия.След това да я напълня с антифриз,понеже сега е с вода.Кажете ми моля Ви колко антифриз ще ми трябва да купя и какъв?Също как да промия системата?Веро ли както казва колегата maxrpm или с оцет или с нещо друго и какъв е начина?В смисъл пълня работи източвам?Все пак първо ще проверя дали грее радиатора и тръбите отдолу и ще сваля термостата.Да си купувам ли нов радиатор или с промиване няма нищо да му има?Къде в София има магазин за части да ходя да си купя и термостат валер и колко пари е за да си приготвя?Поздрави и благодаря за помощта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да си купиш антифриз,това е истината!Количеството е около 11 литра готова течност.

За промивката-махни термостата/задължително/и му монтирай пак кожуха обратно.На блока на двигателя има пробка за източване,намира се над бенз.помпа и под капака на повдигачите,в дъното назад.Неудобна е,но трябва да я развиеш и после да ръчкаш с тънка отверка,докато не потече,защото там е пълно с гадни,збити боклуци.После,отдолу,под колата има две метални тръби с две пробки.Ти са също за източване.Внимавай като ги развиваш да не ги скъсаш,наръси ги с ВД-40.

Най-добре е да разполагаш с маркуч и вода,като развиеш всички пробки да пуснеш вода в казанчето и да потече свободно известно време през трите развити пробки.

Това правиш ВИНАГИ при пуснато парно/най-левия плъзгач нагоре/

Като промиеш малко и потече свободно от трите пробки,направи разтвор с 15 пакета лимонтозу+1-2 бутилки оцет на11литра вода ,затвори пробките и налей да кисне мин.12часа.

После източи,налей вода да поработи колата и като загрее пак източи.....и така,докато от пробките не почне да излиза бистра вода.

Антифриз си вземи според това колко пари ти се дават....-най-добре е червен G-12,без значение каква марка,а ако вземеш по-ефтин/син/,вземи Приста.

Но антифриза ти е последна грижа,когато се убедиш,че системата е чиста и не тече от никъде!

Термостат Валер купих преди няколко месеца за 23лв от произволен магазин за авточасти,с поръчка.Трябва да е 80градусов,да не ти дадат 87гр.,защото не става,той е за Фаворит.

Успех,приятелче!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай с антифриза. Ще го сложиш, когато отстраниш проблема с прегряването. Направи промивките. За пробките на тръбите ще ти трябва канал. Ако не се развият, точиш от водните съединения. Радиатора се сваля лесно. Най-добре го свали, запуши долния отвор и напълни там с разни химии, да престои и после го промий на чешмата. Ако трябва повтори процедурата.

Термостат - около или макс. 10лв. Най-десния плъзгач е крана за парното. Десислав се е объркал без да иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така, пробките мисля, че бяха за ключ 11 или някакъв подобен странен размер. Поне при моята са така ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така, пробките мисля, че бяха за ключ 11 или някакъв подобен странен размер. Поне при моята са така ...

За 13 са Пепи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не бих ги пипал. Там бие всичката вода и ако се откъснат гайките това е такъв автогол ....  Не знам доколко е добре да се слага оцет, все пак е киселина. Имаше дискусия и за Калгон. Аз се справях успешно с гъсто веро около 200грама, кара се 5-6, 10 км и после източвам от дебелия маркуч на термостата, като междувременно и обезвъздушителния кран седи отворен. Правил съм го и пред блока , но за да започне да тече бистра вода отиват около 100 литра вода и 5лв бензин за да работи мотора. Но дори и запушена да е системата, колата няма да прегрява. Дайте да видим какво ще стане след като се махне термостата. Не изключвам варианта и да е обърнат.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...... Десислав се е объркал без да иска.

Объркал съм се ,благодаря на Жоро за поправката.Преди малко се загледах на мойта и тичам да се поправя,ама затова сме екип-да си помагаме! :plate_rulez:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.