Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода 120Л 1980г-моята радост!


Skoda_man

Recommended Posts

Привет драги колеги!За мен е чест и удоволствие да стана част от Вашият екип.Форума го знам още от 2008г,страхотни сте!Нека да се представя:Казвам се Борислав на 24г и съм голям фен на шкодите 105-120л.Днес станах собственик на едно прекрасно Шкоденце.Модела е 120л-прозводство началото на 1980г.Вие най-вероятно сте запознати малко или много с нея.Продаваше се в няколко сайта както и тук.Става въпрос за зелената Шкода от квартал Люлин 10.Вчера ходихме с най-добрият ми приятел да я гледаме...взе ни окото..За тези години е много запазена от към купе (много грес)и двигател.Има голям ряз ,много е пъргава...Днес официално стана моя собственост.След известно шофиране на колата се откри следният проблем:загрява и към 95-100г изхвърля по-голямата част от водата...от казанчето.В момента е на вода,но разбира се ще мина и на антифриз.Наложи се на два пъти да спираме за да се охладят нещата..Има си ключ за вентилатора направен от вътре,което не помогна почти нищо...По колата са сменени всички гумени маркучи,окачване,гърне и части от двигателя.Той е над-80 000хл км.Прочетох доста теми за проблема и с моят приятел ще започнем да действаме едно по едно по цялата охладителна система.Може разбира се да е и нещо по двигателя,центровка или пък гарнитура...но той ще бъде последен.Първо започваме с охладителната система,радиатора,термостата и т.н.Общо взето това е всичко което на този етап мога да кажа за колата.Ще се радвам да се видим и запознаем.Ще си взема един стикер на клуба и в най-близко бъдеще ще започна да идвам на срещи.Първо да оправим проблема...че си е сериозно нещо...Поздрави и благодаря за вниманието!Утре ще кача и снимки.

Редактирано от Skoda_man
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 104
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Skoda_man

    27

  • maxrpm

    20

  • joro-120L

    11

  • Skoda 130LR/h

    7

Най-много писали в темата

Честито колега! Много безаварийни километри ти желая и очакваме снимки! Както и да дойдеш на някоя среща, да я огледаме тази госпожа! :)

 

Относно проблема със загряването, ако не се сложи по-мощен вентилатор на радиатора си е мъка, за градско каране, особено в София! Но все пак може да провериш следните неща:

 

-свали пластмасовата решетка между фаровете и когато колата достигне 80 градуса, опипай с ръка целия радиатор, за да видиш дали е равномерно топъл (ако е топъл изобщо). Ако се затопля неравномерно, може да има запушване в самия радиатор, още повече пък ако е оригиналния, направо го сменяй, защото има ужасен топлообмен и 100% е задръстен. Ако изобщо не достига никаква топлина до него, то или не ти е добре обевъздушена системата (обезвъздушава се при 1500 оборота на двигателя от малко кранче до казанчето за течност на чистачките, трябва да потече гореща вода, без никакви мехури) или термостата е пътник. Ако случайно се окаже термостат, вземи си Wahler. Това е най-добрият вариант, сменяш го и забравяш повече за проблеми с термостата. По спомен е около 15 лева.

-ти хубаво имаш ключ за принудително пускане на перката, но проверявал ли си, дали работи изобщо?! Тръгва ли сама при достигане на 90 градуса? Можеш да си вземеш хубав датчик за нея от магазина на Симеоновско шосе (около 12 лева).

 

Ако има нещо неясно - питай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен!

Задължително си сложи по голям вентилатор на перката , останалото Пепи ти го е казал

Ето тук от какво става:http://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,5381.msg90283/topicseen.html#msg90283

Не гледай че е руски , страшно ефикасен е!

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво :) Със здраве да си я караш. Пусни малко снимки. Ще се оглеждам за зелена 120-ка по софийските улици :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво :) Със здраве да си я караш. Пусни малко снимки. Ще се оглеждам за зелена 120-ка по софийските улици :)

Тази трябва да е - http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/50151-skoda-120l/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега! Със здраве да си я караш!

Питай предишния собственик защо колата загрява!!!

Къде загря - градско, извънградско, изкачване на наклон със завои....

 

оригиналния вентилатор си охлажда нормално, стига да работи. Мн. добър съвет!. Той колегата ще не знае от къде се пали Шкодата, вие го карате вентилатор от Лада да търси! Да се набутва, да сваля, да качва, да приспособява вентилатори...... и преди да е установена причината за загряването. Аз що съм с оригиналния вентилатор?? и не само аз! Някои може ли да ми каже?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината и аз съм си с оригиналната перка. За 7 години съм спирал веднъж заради загряване и то защото копчето за пускане на перката отказа. Иначе си се справя. А 2007-2008ма ставаха доста по-сериозни тапи в София, преди да оправят околовръстното. Студентски град -Перник за над 3 часа. И винаги сме били поне 4ма с багаж.

 

@legaltk - това трябва да е. Аз имам слабост към зелени задномоторки :) И много се кефя като се появи някой младеж на 20++ със 120-ка във форума :)

 

Ей сега ми се докара зелената машина. Ще ходя да врътна едно кръгче и без това не съм я карал от месеци :)

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкода 120 Л , когато е наред при 40 градуса навън и каране в градски условия рядко и се включва перката ! Поддържа 80 градуса . 

 

Слушай сега !

1- Виж когато загрява 95 - 100 градуса клекни отпред и хвани двата маркуча на радиатора , ако са топли значи охл . течност  циркулира

2 - Ако тръбите са студени лошо ! Няма циркулация или от ниско ниво на охл. течност или има въздух във системата. Голяма вероятност може да е и от термостата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито от мен !

Смени гарнитурата на главата, защото си я издухал и най- вече не карай колата зимата , ако искаш да ти изкара повече от 2 години .

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито от мен !

Смени гарнитурата на главата, защото си я издухал и най- вече не карай колата зимата , ако искаш да ти изкара повече от 2 години .

Нека първо да започне от лесните и дребни неща ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахаха , той ако знае какво трябва да смени по тая кола за да стане като хората , на човека свят ще му се завие. Аз само го подготвям .... Първия фейслифт е най- красив, но е пълен с кусури и недомислици.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря Ви за вниманието и информацията.Днес и уших калъфи на седалките.Други проблеми освен загряването няма.Всичко по окачването е сменено и има нови части и по двигателя.Знам за гарнитурата на главата,нея последна ще я видя,нека да проверя охладителната система.

Редактирано от Skoda_man
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти трябва и помощ свиркай, постоянно има хора на линия, които с радост ще ти помогнат ;) Със здраве да си я караш и безаварийни километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много Ви благодаря колеги.Ако имам затруднения ще пиша.Много й се радвам! Каква огромна разлика има в сравнение с другите соц коли от онова време.Много финен автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Честито колега! Със здраве да си я караш!

Питай предишния собственик защо колата загрява!!!

Къде загря - градско, извънградско, изкачване на наклон със завои....

 

оригиналния вентилатор си охлажда нормално, стига да работи. Мн. добър съвет!. Той колегата ще не знае от къде се пали Шкодата, вие го карате вентилатор от Лада да търси! Да се набутва, да сваля, да качва, да приспособява вентилатори...... и преди да е установена причината за загряването. Аз що съм с оригиналния вентилатор?? и не само аз! Някои може ли да ми каже?

Благодаря колега!Колата загря още като я докарахме вчера.Карали сме градско от Люлин 10 до Младост 1. Стигна до 100 градуса,водата излезе от казанчето...Вентилатора работи пуснахме го още щом тръгнахме за по голяма сигурност..да ама не неможе да ни помогне,два пъти спирахме за се охлади и да долеем вода.Иначе двигателя бяга много набира супер!Старият собственик ми каза, че е сменил всички маркучи с нови и продухал радиатора,термостата също бил от 1 година...радиатора бил оригинален но си греел нормално..незнам трябва да мина през цялата охладителна система та чак до двигателя.Впрочем аз съм от Младост 1 ако има колеги на близко може да се запознаем и да хвърлят едно око.Не я карам сега защото загрява за норматив и не смея да рискувам много си я обикнах!Искам много да си я търкалям но за сега... Редактирано от Skoda_man
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от написаното разбирам, че предния собственик знае за проблема и се е опитал да го отстрани. Прогнозата е зле.

Махни на цяло термостата и пробвай. Обезвъздуши добре системата. Сигурно знаеш как става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпълни съвета на Skoda 105rs и си купи термостат Wahler 80-85C.внимавай много с болтовете на термостата да не ги скъсаш, ако тръгнат да се късат, завиваш четвърт оборот отвиваш един и така докато слезне. Смени ги и 3 те с болтове от неръждавейка от Евроболт.  Oт морга вземи радиатор от кола след 1981год с пластмасови казанчета "софикс" и алуминиева пита. Оригиналния е с стоманена пита и железни казанчета. Вземи си водна помпа от японка с голямата турбина която е без фланец. Толкова с жокерите засега от мен, че ще вземе да ти дойде нанагорно. Стискам палци !!

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вентилатора работи пуснахме го още щом тръгнахме за по голяма сигурност..да ама не неможе да ни помогне

Дори и да работи перката , а като са студени тръбите на радиатора ( тоест няма циркулация ) няма смисъл от нея ! И както си мисля ,  отиваш на термостат ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка и добре дошъл при нас !

Поздравления за избора и мерака

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Пиша от името на предишния собственник на колата.

Ето малко предистория:

Минала година започна да загрява и да не държи ниски обороти.

Ходихме при майстора Симо.

Оказа се износени лагери на коляновия вал.

 

Есента баща ми ходи при някакви майстори.

Смениха коляновия вал и термостата с нови.

Подмениха всички гумени маркучи по охладителната система.

Сваляха и промиваха и радиатора.

След като всичко се монтира колата си работеше добре.

Маркучите отдолу при бронята си бяха топли, т.е термостата си отваряше.

 

През зимата и пролетта сме я карали предимно тук в София,

на разстояния не повече от 15 км и не ни е правила проблеми.

 

Седмица преди продажбата, ни се наложи да караме

обемист багаж в провинцията. Времето беше топло.

Колата ни загря на около 20 км извън София.

Оставихме я изстине за 20 мин, доляхме вода и стигнахме без проблем.

На връщане пак ни се наложи да спираме по същата причина...

 

За този проблем сме разговаряли с купувача.

Аз не съм специалист и не мога да кажа повече по въпроса...

Надявам се да помогнете на новия собственник

да отстрани този проблем и да се радва на колата си....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от тук виждам няколко проблема на колата - първия е че е ходила е при майстори, втория е че са сменяли глупости по колата. Аз като спря да държи малки обороти я изкарвах на магистралата да я пойзмъча продухам, а не сменях вал :)

 

Другото което е - момчета ловите се много за предистория и за това какво е сменяно/правено на скоро. Това няма никакво значение , една част може да изкара 20год, може и 250километра , примерно термостатите Vernet , Termostat, те са си брак от кутията още ;)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен за колата ти!

Шкодите са много хубави автомобили и се радвам за избора ти!

Охладителната система се пълни с боклуци и твойта на 100процента е така,макар,че са сменяли части и продухвали.

Като решиш да направиш обстойна промивка,обърни се за помощ тук и ще те напътстваме.

Първото нещо,което трябва да направиш,е да махнеш термостата,да обезвъздушиш идеално и да пробваш.Колегите вече ти го казаха!

Безаварийни километри ти желая!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета и не мога да не се включа - обхванаха ме спомени.

Първо честито на колегата, и да не се отчайва, ако купето е здраво, всичко друго се ремонтира! Баща ми имаше 120Л японка и ни возеше 20 години. Това е първата кола на която съм се учил когато бях млад и неопитен шофьор. Толкова пъти съм я прегрявал, че не помня бройката. Имаше си туба с вода за доливане... В най-обшия случей, през лятото не можеше да се кара с повече от 80 км/ч, защото си изхвърляше водата. Според мен, просто такава е спецификата на колата - двигател отзад, голяма и бавна охладителна система. Лятото охлажда трудно, а зимата беше трудно да си представя, че има парно. Разбира се най-сериозният проблем е при често прегряване, да се долива вода. Но това правят всички нормални хора. Странните хора доливат с антифриз или дейонизирана вода. Та при нашата Шкода, дойде момент за основен ремонт защото започна да харчи много масло. При отварянена мотора се видя колко много бяха задръстени охладиелните канали на блока с варовик от водата. Бяха изчистени и след ремонта, имаше ефект, но не особен. Вероятно и радиатора беше задръстен с варовик, който се чисти много трудно. 

Иначе сега се сещам как може да се провери дали има натрупан накип(варовик/котлен камък) вътре в радиатора. Ако се измери вместимостта му в момента и ако някой знае колко е вмстимостта на нов/чист радиатор.

А пък иначе, така написано, че загрява и прегрява мигновенно, ми напомня на симптом за не обезвъздушена система, ама може и да е термостат. Системата се обезвъздушаваше трудно. До колкото си спомням, ние обезвъздушавахме като спирамхме колата под лек наклон. С предницата напред. Единия форсира, другия преточва система...

Това са бели кахъри, ще се оправи, ще и свикнеш на капризите :) Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.