Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Автоматично отваряне на пета врата на Спейсбек


Германеца

Recommended Posts

Здравейте, колеги! За тези от вас, които се интересуват от автоматично отваряне на петата врата при Рапид Спейсбек споделям един линк: http://www.ebay.de/itm/131254371397?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Така изглежда при мен в готов вид: http://youtu.be/GtgHNpbQkUY

за което съм много доволен и си отварям една бирхен :cheers:

 

Поздрави!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли много рязко това отваряне? После при затварянето няма ли проблеми - ако е само силни амортисьори ми се струва не много добра идеята. Има вероятност като натисна копчето капака да ме халоса, ако съм на близо.....Гледам има и за Октавия комби - колега дай малко повече инфо какво точно продават от горния линк понеже една дума не мога да хвана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли много рязко това отваряне? После при затварянето няма ли проблеми - ако е само силни амортисьори ми се струва не много добра идеята. Има вероятност като натисна копчето капака да ме халоса, ако съм на близо.....Гледам има и за Октавия комби - колега дай малко повече инфо какво точно продават от горния линк понеже една дума не мога да хвана.

Той другия вариант е с щанцови пружини като при Иван. Обаче прочетох в английския форум, че така остава напрежение в амортисьора, защото пружината в затворено положение го притиска, не го оставя да се прибере в крайното си положение, и с времето той бил изпускал. На мен не ми се струва логично да е така, ама не разбирам достатъчно?! А за отскачането - и при по-силен амортисьор и при пружина не е ли по-рязко само в началото, после си е плавно. От крайно горно положение с по-силния амортисьор ще е по-трудно сигурно да се дръпне, но не много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, приятели! Значи, аз не знаех какво точно купувам, хареса ми идеята. Беше ми чудно как аджеба ще се осъществи това отваряне, понеже съм го гледал на колите на разни баровци - гости на хотела, в който бачкам. В кутията, която получих, имаше общо четири неща - две по две еднакви. Едната двойка представлява една гумирана отвън пружина, която се нахлузва на тънката част на амортисьора. За целта същият трябва да бъде "откопчан" от "ябълката", която го свързва с вратата. Това е цялата философия. Другите неща са две парченца самозалепващо дунапреново фолио, опитвам да го оприлича на нещо, но така или иначе - каквото и да е там, което се залепва отвътре на двете страни на челюстите на клещите, за да не надерат основата на амортисьора, когато се вади от ябълката... Демек, германеца се е погрижил нещата да стават културно. Както и да е, не това е важното, а следното: за Рапидите, предполагам, че важи за всички, може и за другите Шкоди, софтуерно е предвидено, при кратко натискане на бутона за отваряне на багажника, същия само да се отключва... При по-дълго обаче се и отваря..., но само ако има помощ, които да го вдигнат от нулево положение. Стоковите ми амортисьори поемат вратата след първите около десет сантиметра, т.е. ако отворя "на ръка" от нула до десет сантиметра (условно), оттам нагоре вратата се вдига сама. Та тези "пружини" изтласкват вратата, преодолявайки тези първи "десет сантиметра". Разбира се, когато вратата се затваря, тези допълнителни "пружини" се задействат при оставащи десетина сантиметра, което прави затварянето на вратата с една идея по-трудно. Нищо от нормалния ход на амортисьора не се променя, защото "пружината" действа в рамките на фабрично проектираното движение на същия. Ако се приеме "отворено-затворено" за 100% тя действа примерно в 20% да кажем. Надявам се, а и постът ми е в тази насока, да съм бил полезен. Ако някой се интересува мога утре да направя едно видео. Понеже имам горчив опит, да кажа предварително - не съм продавач на този продукт, нито ми се плаща, ако някой от вас си го купи. Споделям, като пред съмишленици, онова, което считам за интересно и то само с най-добри чувства. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той другия вариант е с щанцови пружини като при Иван. Обаче прочетох в английския форум, че така остава напрежение в амортисьора, защото пружината в затворено положение го притиска, не го оставя да се прибере в крайното си положение, и с времето той бил изпускал. На мен не ми се струва логично да е така, ама не разбирам достатъчно?! А за отскачането - и при по-силен амортисьор и при пружина не е ли по-рязко само в началото, после си е плавно. От крайно горно положение с по-силния амортисьор ще е по-трудно сигурно да се дръпне, но не много.

Пружината се монтира между кожуха на амортисьора и вратата, а когато вратата се затваря тя притиска пружината към основата (кожуха) на амортисьора. Мисля, че върху последния не се прилага никакво вредно усилие, което да го повреди. Дано да е хубаво времето утре да направя едно видео, така може би ще е ясно. :plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз купих от тези ... действат перфектно ;)

http://www.ebay.com/itm/Skoda-Octavia-II-Combi-springs-for-automatic-boot-lid-trunk-/231576576219?hash=item35eb0a20db

Редактирано от nelasms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружината се монтира между кожуха на амортисьора и вратата, а когато вратата се затваря тя притиска пружината към основата (кожуха) на амортисьора. Мисля, че върху последния не се прилага никакво вредно усилие, което да го повреди. Дано да е хубаво времето утре да направя едно видео, така може би ще е ясно. :plate_skoda:

Благодаря за разяснението, колега! Значи си е точно с щанцови пружини, на nelasms са направени на същия принцип. Цената на пружинките ме подведе и не бях сигурен от превода дали не са други амортисьори.

Поздрави!

 

ПС: В същност по-мощен амортисьор дали ще изтласка капака от долно положение, както би го направила пружината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПС: В същност по-мощен амортисьор дали ще изтласка капака от долно положение, както би го направила пружината?

 

Ами, не виждам причина да не го изтласка. Обаче сега се сещам, че пружината реално действа за съвсем кратко, само първоначално да изхвърли вратата. Ако е по-мощен амортисьор първото, което ми идва наум, е, че като цяло по-трудно ще се затваря вратата. Още от най-горна точка, като почнеш да я дърпаш да се затваря, би било доста неудобно вероятно... Ама не знам, де. Както казах, не виждам причина и така да не стане. Най-важното е софтуерно да я има функцията "късо-дълго натискане" на бутона на ключа. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ееее, можело е да мина по-тънко, бе, мамка му и мечка. Нищо, дума дупка отваря. Сега поне ще се знае, че има и по-евтини варианти. Наздраве, колега :banana_beer:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

някой да е пробвал тези на хечбек? 

http://www.ebay.com/itm/Skoda-Octavia-II-springs-for-automatic-boot-lid-trunk-/231571551165?hash=item35eabd73bd&vxp=mtr

 

Поздрави :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Както писах по-горе, показвам самата "пружина":

 

https://youtu.be/Wpx9nToPK8w

Редактирано от Германеца
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Здравейте,  ще може ли някакви размери на пружините,  мисля че  тук могат да се намерят:  

https://www.hennlich.bg/produkti/pruzhini-shchancovi-pruzhini-248.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...
На 16.06.2018 г. at 11:01, ijulian написа:

Здравейте,  ще може ли някакви размери на пружините,  мисля че  тук могат да се намерят:  

https://www.hennlich.bg/produkti/pruzhini-shchancovi-pruzhini-248.html

Ето:

5E732777-8A59-45DE-8109-A2E964278573.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.