Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте колеги,

Шофьорската ми врата е леко увиснала или поне така ми се струва, защото когато я затварям, при контакта с бравата се усеща съвсем леко повдигане. Освен това има едно скърцане (само в сухо време), което смятах, че е от пластмасата на колонката между двете врати, но май си е от вратата. Спомням си, че в една тема беше споменато същото скърцане и колегата беше установил, че и при него е от вратата. Въпрост ми е, може ли да се оправи и има ли някаква настройка на пантите?

Публикувано

Регулират се вратите , но работата е пипкава и гадна. Имаш два реглажни винта отвън под калника , за достигането им се сваля пластмасовата кора и после достъпа е с къс торкс и гаечен ключ (много е малко мястото ако не се свали калника).

Вътре има още два реглажни винта , но за да ги достигнеш сваляш кората под волана , бушонното табло кората на колонката и планката държаща таблото от ляво и тогава през едни отвори в колонките могат да бъдат достигнати. След като разхлабиш леко винтовете можеш да регулираш вратата по височина.

Успех!

Публикувано (Редактирано)

:wacko_2: Леле, много сложно ми звучи. Май ще отида в някой сервиз, че с моите леви ръце ще счупя нещо  :D

Гена, благодаря за бързия отговор. 

Редактирано от axel
Публикувано

Колега пробвай да хванеш вратата от долу при леко открехнато положение и да я повдигнеш на горе с ръце.При мен имаше ефект един бояджия ми го показа.

Публикувано

Това последното е доста рисково. Особено някой по-силен ако го прави.

Публикувано

И аз имах проблем с увиснала шофьорска врата. Намерих си панта (втора употреба), а майстор ми я смени за 15-20 мин.

Публикувано

Това с повдигането....хм, странно ми се вижда, но може пък да пробвам леко да я напъна. Не съм як, така че няма сташно :D

Смяна на пантата не е изключена, но пък след това ми се струва, че пак би трябвало да се регулира?

Най-добре май ще е да се регулира тази. Ще взема да се пробвам някоя неделя пък ще видим ква ша я свърша :eusa_think:

Публикувано

И аз имах проблем с увиснала шофьорска врата. Намерих си панта (втора употреба), а майстор ми я смени за 15-20 мин.

Колега и аз така като теб,само е нова.Това е варианта !

Публикувано

Ако вратата не се разминава с много по-добре си регулирай задържащата кука на колонката ... ако имаш повече от 2-3 мм. със задната врата и въобще луфтовете са нарушени тогава пристъпвай към сложната регулировка . Между другото пантите са толкова здрави , че не вярвам да могат да се разбият , а и да се износят и да се появят луфтове мисля , че има възможност да се оберат с дистанционни шайби.

Публикувано

Да отбележа че ако от там не успееш да постигнеш целта, има болтове и от вътрешната страна на купето, зад бушонната кутия, но ако това от вън ти се струва трудно за отвътре да не говорим :)

Публикувано

Утре ще огледам по-внимателно луфтовете, но ми се струва, че при затворена врата всички са ок.

 

Да отбележа че ако от там не успееш да постигнеш целта, има болтове и от вътрешната страна на купето, зад бушонната кутия, но ако това от вън ти се струва трудно за отвътре да не говорим :)

Гената го описа и това упражнение в първия си пост, всъщност то ми се стори сложно :)

Публикувано

Утре ще огледам по-внимателно луфтовете, но ми се струва, че при затворена врата всички са ок.

 

Луфтовете са наред защото куката на колонката фиксира правилно вратата. Нали каза в първи пост, че при затваряне, вратата се повдига нагоре. Ако свалиш ключалката надолу, както казва Гената, за да не усещаш напрежение при затварянето, тогава може да избяга фугата.

Публикувано

Да, всъщност си прав Жоро :D  Явно при всички случаи, играта ще е с пантата.

Публикувано

Не е толкова сложно колкото изглежда , но е много пипакаво (питай Мартинчо(martien)) , но при него видимо не бяха регулирани ... ние се справихме само с лявата :)

 

Луфтовете са наред защото куката на колонката фиксира правилно вратата. Нали каза в първи пост, че при затваряне, вратата се повдига нагоре. Ако свалиш ключалката надолу, както казва Гената, за да не усещаш напрежение при затварянето, тогава може да избяга фугата.

Жоро , на моита Фобия го имаше този момент с повдигането и луфтовете си бяха наред , но на финала като се беше разхлабила и почна да ми духа я регулирах и луфтовете продължават да са си наред ... то по някога е толкова минимално , че не влияе на нищо , а и на кола втора ръка не знаеш кой се е учил ;)

Публикувано

Хич ме няма по пипкавите работи. Може да приема съвети на живо пред НИМ на някоя среща преди да почна процедурата :D

Освен за регулирането на вратите, научих и какво е торкс от тази тема :D

Публикувано

Жоро , на моита Фобия го имаше този момент с повдигането и луфтовете си бяха наред , но на финала като се беше разхлабила и почна да ми духа я регулирах и луфтовете продължават да са си наред ... то по някога е толкова минимално , че не влияе на нищо , а и на кола втора ръка не знаеш кой се е учил ;)

 

Това е различно от случая на Влади, мисля. Аз писах в подкрепа на твоето мнение. Сега духало.

За да не ти духа, съответно и да не ти тече вода вътре, вратата се регулира различно от провиснала врата и тогава фугата си е права. Т.е. вратата трябва да мръдне на вътре, но тогава може да избяга от калниците и задната врата. Като я гледаш отпред -идеална фуга.

Но има опасност врати и калници да не са "в линия" като погледнеш автомобила отпред странично. Както и да е. На Формана ще ги направиш.

Публикувано

Ще взема лупата на някой НИМ и ще я погледнем ... то Влади и без друго не бърза да ръчка ;)

Публикувано

Не лупа. Шублер ще ти трябва. Знам, че си техничар и ги усещаш нещата.

А Влади за да си повдигне вратата, трябва да подложи шайби на долната панта или ако пантата позволява подобна регулировка.

Публикувано

Май намерих нагледно как става:

Публикувано

 и преден калник трябва да се сваля?

Публикувано

До колкото разбирам от написаното от Гената и това видео е, че самото регулиране е по-лесно ако е свален калника. Ако не:

 

.........Имаш два реглажни винта отвън под калника , за достигането им се сваля пластмасовата кора и после достъпа е с къс торкс и гаечен ключ (много е малко мястото ако не се свали калника).

........
Публикувано

Видя на Росен как са я оправили. Знам го това, но не искам да го пиша във форума. Това бих го направил само с мой автомобил.

Преценката е лично твоя.

Публикувано

В 99%от сервизите така ще процедират.

Публикувано

В крайна сметка резултатът е същия, само дето в единия случай се разглобява половин кола.

Публикувано (Редактирано)

Скоро правихме тази манипулация, както Гената вече спомена (Гена, :cheers:).

Моята врата видимо беше провиснала, но повдигайки вратата при отворено положение не показа видими луфтове. Чак когато развихме пантите се намери малък луфт в горната панта.

Самото разглобяване от вън беше на сложен калник и разкачен наполовина подлакътник при напълно навит ляв волан (регулирахме шофьорската врата).

От вътрешната страна повече ядове ни създаде болта на горната панта, който е скрит от таблото и се наложи да се разглобят повечко неща (Гена, пак :doubleup:). Уплътнения не сме сваляли (в клипа с VW разкачат и него).

Гената вече обясни в детайли какво се сваля и как се прави.

Мога да кажа, че след манипулацията вратата заспа идеално. Преди опираше долу в прага и му е ожулила боята. Сега се затваря супер леко, пасва на уплътненията идеално и няма шумове, въздух или вода.

За съжаление дясната врата я чака същата процедура (Гена, :hello:).

Нямах много възможност да снимам, но отвътре нещата изглеждаха горе-долу така:

post-10158-0-21813400-1433271704_thumb.jpg

Редактирано от martien

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.