Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

2003 Octavia 1U5 1,9 TDI


Recommended Posts

Казано с две думи - новата ми ежедневка вече е 2003 Octavia 1U5 1,9 TDI.

Закупих я на 14-ти май, а това са първите снимки, които й направих:

 

035479376.jpg?r=0

 

035479378.jpg?r=0

 

035479379.jpg?r=0

 

Конкретната кола като цяло изглежда сравнително добре, особено като се има предвид, че идва от Италия. Разбира се, има няколко козметични дефекта, разни неща за ремонтиране, сменяне и т. н. Ако има любопитни, по-късно мога да разкажа повече, въпреки че този модел за повечето фенове е пределно ясен и може би вече безинтересен. 
Задължително е обаче да благодаря е един приятел, който ми даде много ценната си оценка за колата, преди да я купя! Сетне искам да благодаря на други двама приятели, които дойдоха с мен за самата покупка! Благодаря, приятели!

Редактирано от vasilisa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, Роска! Много безаварийни километри ти желая! Пусни малко повече инфо за колата, виждам заден парктроник ...  :plate_rulez:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, Петьо - благодарско за пожеланията!
Какво повече за колата... Избрах я бързо. Аз по принцип съм малко махнаджия, т. е. настроен съм първо да виждам дефектите и може би поради тази причина си купувам ежедневна кола от сто години... А и 120-ката все пак е най-хубавата кола, нали така! Та си бях казал, че през май ще купя първата кола, която поне малко ми хареса. Оказа се, че това е тази Škoda. Натоварихме се трима юнаци, пътувахме от Варна до Пловдив, или по-точно до село Труд, автокъща "КАЕЛ" (която смело мога да препоръчам). Първите ми впечатления за колата бяха добри - не видях най-запазената машина, но не видях и уморена, и замаскирана италианска баба. Видимите дефекти са общо взето дреболии - боядисвани брони, както и цялата задница, преден ляв мигач без капаче, доста надрани джанти, счупено копче на подлакътник, счупено капаче на преден ляв говорител, пепелник, който е нещо странно потънал, но пък се отваря. По механиката - скърца нещо отпред, явно уморени тампони на амортисьорите или нещо подобно. Първоначално си мислех, че просто се е разсъхнала от стоене (внесена е през февруари) и, че това леко скърцане ще изчезне, но то пък взема, че стана още по-силно след два дена. Друго, което чух там, но все пак реших, че няма да е болка за умиране - виещ(и) лагер(и). Останалото ми се стори в рамките на нормалното и така след само около 800 метра пробно каране и около 30 минути оглед вече чаках да ми донесат договора за покупка :)
:plate_rulez:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито Роска!

Със здраве и без аварии да си я караш. Гледам от нашия край си я взел - на късмет да ти е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра е, Росене! Да ти е честита! Копчето за подлакътника е 5-10 лева в продавалник. Капачето за говорителя също не е никак скъпо. Виж за тропането отпред дали не са тампончетата на стабилизиращата щанга - те са досадно скърцащи, но са по 15 лева. Лагерите са малко по-скъпи, но не са болка за умиране! Двигателчето кое точно е не разбрах, но единичките се славят с добри и безпроблемни "сърца"! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, много добре изглежда. Само безпроблемно каране ти пожелавам.

Това скърцане е много досадно, и при мен го имаше, когато взех колата и беше от тампоните на стабилизиращата щанга, както спомена колегата. Лагерите са по около 60 лв ако не ме лъже паметта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, Велко, колега axel - благодаря за пожеланията!

Жоро, засега италианската пловдивчанка слуша. За две седмици вече е ходила на море, на река, на село, в чужбина и на строеж - ежедневка, няма как. Лошото от моя страна е, че още не съм я обслужил. Всъщност още в деня след покупката един добър приятел (естествено шкодаджия) ми смени маслото и всички филтри, което ме подсети за още един дефект, който бил типичен - счупена е пластмасовата тръбичка, в която влиза щеката за измерване нивото на маслото. Поръчах си оригинална, от ЕТ, обаче се оказа, че у нас такава няма, та ще чакам около десет дни за нея... Днес закупих ролки, ремък и водна помпа. Тъпото е, че имам няколко добри познати, които се занимават с автомобили и всички ми обещаха пълна помощ при обслужването и въобще при поддръжката, а аз ще мога да ида само при един от тях... Но това да са ми проблемите... Днес бях при един от тези ми приятели, просто така, да се видим. Там пък беше негов познат - добър бояджия, та това ме подсети за още един дребен дефект на колата - леко увиснала шофьорска врата - точно, както го е описал axel в темата му от днес. Та двамата спецове просто награбиха врата и почти вдигнаха колата, надигайки вратата нагоре. Сега тая врата се затваря повече от перфектно. После ми провериха вратите по интересен начин - затворени, натискайки горните им ъгли (рамките на прозорците) към Б-колонките. Оказа се, че предна пасажерска врата "зяпа" лекичко, а решението беше коляно под стъклото (за опора) и ръчно опъване на ръба на вратата отвън - навътре. Не беше приятно за гледане, сетих се и за онзи стар клип от завода на Trabant, но пък ефекта и от двете интервенции беше супер. Но така е - който знае къде да пипа, постига ефект. Направо тоя човек беше като един автомобилен чекръкчия - супер бързо и сръчно, въпреки че изглеждаше грубо, а ефекта се усети веднага. Съветът беше пантите на вратите да са добре омазани с грес. Моите са съвсем чисти (като на кола за продаване), но скоро няма да имат този добър, търговски вид. Като цяло това са несъществени неща, за които май изписах доста думи... 

Велко, по-късно ще напиша как ASZ успя бързо - бързо да ми развали настроението малко след Пловдив, доста преди Стара Загора. За късмет не се оказа нещо фатално (поне засега) и все пак се прибрах доволен от покупката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да го пробвам първо това и аз :D

 

Ами не знам дали да препоръчам... Не знам и при мен колко траен ще е ефектът, но сега просто имам "нова" врата...

Друг един приятел - много добър тенекеджия и реставратор на стари коли, ми разказа, че са доста тегави за реглаж тези панти. Каза ми също, че на някаква Octavia е успял да подложи тънка пластина, но така и не питах за подробности. Явно обаче тези врати увисват заради деформация, а не заради износване, което ако е вярно, би трябвало да значи, че със силно повдигане на вратата (на колата, чрез вратата  :fiu: ), би трябвало да се противодейства на тази деформация...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен ! Със здраве да си я караш , много безаварийни километри да й навъртиш и да ти служи вярно :)

Хубаво е когато има добри познати , които да помагат :).

п.с. А мотора е сравнително рядък за Октавия 1 ... поздравления :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и тук Роска! Дано не се окаже скрита лимонка тая кола, че около великден ходихме пак там да гледаме за един приятел кола и от 200 коли 2 ставаха.. На късмет да ти е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря, благодаря!
Тоше, и аз се надявам да не е нещо твърде замаскирано! Но дори и да не е, това е кола, карана 12 години. Когато я видях за първи път, на километража пишеше 185424km, т. е. средно по 15452km на година, което вече е малко дори и за България... Все още не знам на колко километра е реално, но колкото - толкова. Запазена кола се намира трудно, особено ако човек разполага с по-ограничен бюджет, така че с някои неща трябва да се направят компромиси. 

Ето още две снимки - преди и по време на пътя обратно:

035494797.jpg?r=0

 

035494798.jpg?r=0

 

Първоначалното ми усещане, след стъпване на магистралата беше доста приятно. Колата бягаше прилично и си ускоряваше добре на всяка предавка, което ме поуспокои и започнах да си карам равномерно със 130km/h. В един момент обаче се наложи да ускоря малко, но от настъпването на педала на газта липсваше тази реакция, която имаше до момента. Една предавка надолу - нищо кой знае какво като реакция, никаква мощност, все едно си бях със 120-ката. Помислих си, че турбото бързо се предаде. На първата отбивка установихме, че все пак турбината се чува, а висящи проводи нямаше. Оказа се обаче, че проводът от кулера, към турбината се клати доста нетипично, особено пък за турбо път. Предположихме, че от там някъде се губи налягане. Добре, че имах опитна компания, че сигурно щях да си карам така. Решението - фиксиране на клатещия се провод с въженце, съставено от миши опашки. Е, все още съм с това "решение" на проблема, но утре или вдругиден ще намерим правилното. Между другото при мен ефектът от турбината се усеща на около 2100 оборота, което не знам дали е нормално. В тема на колега прочетох, че при него това става при около 1600 оборота. Кое е нормалното, тази разлика ми се струва доста голяма...?

Редактирано от rsk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се още нещо, което установихме по пътя - има някакво изместване на задния мост. Карайки точно зад Octavia-та, виждаш и двете й леви гуми... На един супер прав участък се подведох по осовата линия и пуснах волана. При скорост около 120km/h колата не мръдна и сантиметър встрани, което ме поуспокои. На следващия ден обаче с един импровизиран отвес установих, че от едната страна между гумата и калника има разстояние около 4cm (два мои пръста  :wacko_2: ), а от другата е наполовина (един пръст). При преглед на подемник видяхме един смачкан тампон, но и до него още не съм стигнал. Задното окачване ще бъде обслужено последно. 

Друго установено засега няма praying.gif .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Роска, и тук отново да ти честитя новата придобивка. Със здраве и безаварийно да я караш. Убеден съм, че лека полека ще я стегнеш. Малко са колите втора употреба, след покупката на които просто сядаш и караш. Но пък има готино удовлетворение след всяка една успешна манипулация по автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яяя, Роска с тая Бима ме грабна, на кого е? Отпред или отзад е различна височината? Огледайте хубаво пружините да няма някоя счупена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен колега и много безаварийни. Моркова, това в което влиза щеката на маслото струва 3 лева, какво се занимаваш с официални вносители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога, Юли, gibonass - благодаря за пожеланията. И аз пожелавам на всички колеги със здраве да си караме колите, а когато се счупят - пак да сме здрави, та да си ги правим с кеф!
Наистина, каквато и да е колата, когато имаш отношение и дребните манипулации ти дават удовлетворение. Затова реших и да си поръчам тръбичката за щеката в ЕТ - явно е капризен детайл, много хора ми казаха, че е често срещан дефект при всички VAG коли от това поколение. Мисля, че ще ми е по-приятно да си я взема оригинална, въпреки че е три пъти по-скъпа, но пък 10 - 11 лева няма да ме съборят. Нямаше да ми е кеф да сложа някой ментак за три лева. Вярно е и това, че още не съм я сменил, просто защото не е доставена, но както и да е...
Тоше, на височина ми се струва, че всичко е наред, пружините са здрави, от задницата не се чуват шумове, но задният мост не е центриран спрямо надлъжната ос на колата. Моят добър приятел с BMW-то се шегуваше, че зимата ще оставям по четири следи в снега. Той е стопанин и на едно друго комби, вероятно го знаеш - зелено E30, със S14 в коша  :rolleyes: .

Относно Шкодака - днес се появи първото дефектче, откакто имам колата - преди малко забелязах, че работи само дясната машинка за регулиране височината на фаровете.
На 01-ви юни, т. е. след две седмици и два дена притежание на колата, съм изминал 1760km, което за мен е много.

 

За лека нощ пускам една градска и една селска снимка:

 

035503386.jpg?r=0

 

035503387.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на две коли не духа, абсолютно 1 към 1 с оригиналния, лека разлика в пластмасата.

Извинявам се на колегата, че му спамим темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.