Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на масло


Recommended Posts

  • 5 седмици по-късно...
  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Бойко Борисов

    8

  • b3lq7a

    7

  • rosen1919

    6

  • ivand911

    5

Най-много писали в темата

Сложих му 5/40,защото шкодилака си е на почти 350 000км и според мен с 5/30 ще има по фолямо триене на частите и съответно по-бързо износване и моментния разход на гориво също ще се вдигне.

В написаното няма нищо вярно. При този пробег следва да избираш между 5w40 и 10w40 (може би и 15w40), като избора се определя основно от разхода на масло. Между 5w30 и 5w40 се избира когато съобразяваш наличие или липса на дпф.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих му 5/40,защото шкодилака си е на почти 350 000км и според мен с 5/30 ще има по фолямо триене на частите и съответно по-бързо износване и моментния разход на гориво също ще се вдигне.

При теб избора трябва да е 10 40 или 15 40, за 5 40 и 5 30 Юли ти е обяснил. Идеята е на по разхлабен мотор да се слага по-гъсто масло...!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На двигател помпа дюза се слага масло само 505.01.  Има двигатели над 1 милион километра и то само с такова масло, по предписанието на производителя на колата. Няма 10W40 или 15W40.  На 505.01 отговарят масла 5w40 и 5w30. Тотал  сигурно също има масла които отговарят на 505.01.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В еуратек ми казаха че на тази скоростна кутия не се сменяло маслото само ако се счупи.Благодаря за съветите колеги ще ги спазвам.

И на мен така ми казаха за Йетито и О2ката в ЕТ (и двете с ръчни скоростти), но се консултирах с Евгени от Трансексперт и той ми каза да поискам едно ново оригинално масло от тях и да прочета какво пише на опаковката! После ги смених...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето - на маслото пише, че има срок на годност 4 години. :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето - на маслото пише, че има срок на годност 4 години. :)

 

Поздрави

И че е същото масло като това за първоначално слагане в кутията... ;) Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На двигател помпа дюза се слага масло само 505.01.  Има двигатели над 1 милион километра и то само с такова масло, по предписанието на производителя на колата. Няма 10W40 или 15W40.  На 505.01 отговарят масла 5w40 и 5w30. Тотал  сигурно също има масла които отговарят на 505.01.

Отговорът ми беше към Бойко, който споменава масло, километри и невярна зависимост, без да уточни двигателя. Така че поста ми е верен в общия случай, според това, което той е написал като заключение. Относно VW стандарта и PD също може много да се напише, за да те оборя, но няма да е по темата. Всеки сам преценява какво да сипе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам че двигателите трябва да се карат с предписаното масло. Ако имат голям харч следва да се ремонтират, а не да тровят по задръстванията. 5в40 съм го сипвал на дизелов двигател на 350 000 км и работеше чудесно, а двигателят беше произведен преди да е имало такива масла.

Иначе и аз смятам, че Бойко не е прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

 

до сега слагам 5w30 ,но мисля да взема 5w40 . Останало ми е литър и малко от 5w30.  Дали е удачно да ги смеся или да го оставя старото да доливам ако се наложи?

 

(ВХЕ 1.9 ТДИ)

 

Поздрави :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне е ново, нали? ;)

 

 

 

Ееее разбира се :)   Другия път мисля да му налея Шел 5/40,понеже ще го взема на супер оферта.Иначе двигатела е BXE

Редактирано от Бойко Борисов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

 

до сега слагам 5w30 ,но мисля да взема 5w40 . Останало ми е литър и малко от 5w30.  Дали е удачно да ги смеся или да го оставя старото да доливам ако се наложи?

 

(ВХЕ 1.9 ТДИ)

 

Поздрави :)

 

 

 

 

Ако не харчи масло,го смеси няма проблеми за да не хартисва материял ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не харчи масло,го смеси няма проблеми за да не хартисва материял ;)

А, ако харчи?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее разбира се :) Другия път мисля да му налея Шел 5/40,понеже ще го взема на супер оферта.Иначе двигатела е BXE

При мен евтиното често ми е излизало по-скъпо и предпочитам да не пробвам... А, сетих се за тази картинка!

post-7686-0-80073900-1450202768_thumb.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, ако харчи?!?

 

 

 

Ако харчи значи със сигурност няма да хартиса материял ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен евтиното често ми е излизало по-скъпо и предпочитам да не пробвам... А, сетих се за тази картинка!

 

 

 

 

Важното е  маслото да отговаря на изискванията на производитела и да не е ментак.Иначе марката е само маркетинг ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е  маслото да отговаря на изискванията на производитела и да не е ментак.Иначе марката е само маркетинг ;)

Малко са марките, които предлагат затворен кръг - добив, преработка и продажба! Повечето купуват готови бази, смесват ги според пазарните нужди, пакетират ги и ги продават... Но, под евтино масло, не разбирам на половин цена от пазарната! Дали ще е Шел, Мотул или Лики Моли - разликата в цената е по 2-3лв на литър, та за 20лв струва ли си икономията? Без майтап, Шела и Кастрола са марките с най-много ментета, дори и капачки с гривните се намират за стотинки! Предпочитам да си го взема от официалния вносител и да дам 20ти лв отгоре. Същото ми е мнението и за мешането на 5 30 и 5 40 масла... За да не иде зян литъра ще си правим експерименти. Няма смисъл! Уважавай си колата, дребни сметки са това! Поздрави 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко са марките, които предлагат затворен кръг - добив, преработка и продажба! Повечето купуват готови бази, смесват ги според пазарните нужди, пакетират ги и ги продават... Но, под евтино масло, не разбирам на половин цена от пазарната! Дали ще е Шел, Мотул или Лики Моли - разликата в цената е по 2-3лв на литър, та за 20лв струва ли си икономията? Без майтап, Шела и Кастрола са марките с най-много ментета, дори и капачки с гривните се намират за стотинки! Предпочитам да си го взема от официалния вносител и да дам 20ти лв отгоре. Същото ми е мнението и за мешането на 5 30 и 5 40 масла... За да не иде зян литъра ще си правим експерименти. Няма смисъл! Уважавай си колата, дребни сметки са това! Поздрави 

 

 

 

 

Шел менте за първи път чувам.Чисто и просто понеже в бегето тази марка,както и маслата на други вериги бензиностанции се ползват само по нощите за доливане,но не и за смяна :hello: Кастрола,мотула и мобила са най-ментосваните понеже са най-желани.Официялните представителства слагат такива ненормални надценки и зареждат от същите места където и повечето магазини.  Аз съм си взимал масло на кастрол от доверен магазин за 120лв 5л. и същото от случаен интернет магазин за 60лв,и никаква разлика в качеството.Всичко е маркетинг и пазарна икономика :hello: Да не говорими че големи марки масла като Кстрол и Мобил още от фабриката си лъжат клиентелата като им продават минерални масла със свойствата на синтетични,така наречените ,,хидрокрак,, ако си чувал и на тубата пише ,,Пълна синтетика,,   Само че в Германия тоя номер не може да мине понеже там е забранено със закон полу синтетични масла да се продават за напълно синтетични за това на немския кастрол 5/40 или  5/30 на тубата пише ,,Полу синтетика,,   Даже преди години Мобил бяха завели делу срещу Кастрол защото лъжели клиентите си като им набутвали полу синтетика за пълна синтетика.Обаче Мобил губат делото на всички инстанции,понеже Кастрол доказват че Мобил прави апсолютно същото.  Демек крадеца вика дръжте крадеца :D   Абе ако знаеш какво надлъгване става в бизнеса с масла ще спреш да си сменяш маслото :D

 

 

 

 

П.С. Мешал съм 5/30 с 5/40 не ми се счупиха валовете или да ми се е налагало основен ремонт на двигатела след това :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Привет,

Да използвам темата на колегата и аз.

Та къде и да изхвърля смененото масло, седи си в една туба в колата вече повече от седмица.

Моля, който смята в канала, поляната зад блока и т.н за отговор да не пише!

Предварително се извинявам, ако някъде има подобна тема или отговор, но като цяло в гугъл резултатите за изхвърляне на масло са свързани с технически проблеми, за които се надявам да не чета! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, можеш да го оставиш във всеки сервиз, където сменят масла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го вземат, както е казал Патрик. Всички сервизи имат договори с фирми на които продават отработеното масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.