Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мотор 2.0 TDI BKD започна да пуши


takew

Recommended Posts

Онзи ден ,след като ми светна лампата на резервоара,покарах още 50-60 километра и на първото Еко заредих догоре.На следващия ден започнах да виждам синкав пушек в страничното огледало.Въпросът ми е възможно ли е да е заминало турбото или е просто от нафтата?Други симптоми няма, антифризът не мърда,маслото също.Автомобилът върви добре няма загуба на мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вкарал си боклуците от дъното на резервоара, изкарай я на дълго с хубава нафта и евентуално някаква добавка за чистене. Дизел никога не се кара в резерва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вкарал си боклуците от дъното на резервоара, изкарай я на дълго с хубава нафта и евентуално някаква добавка за чистене. Дизел никога не се кара в резерва

 

Не съм съгласен. Десетки пъти съм карал на резерва, включително и ми се е случвало да карам 15-20 километра след като компютърът е казал, че имам гориво за 0 км. Никога не съм имал проблеми с боклуци и утайки в резервоара. Карам само със Shell V-Power Diesel и OMV Diesel MaxMotion. От опит казвам, че има разлика от коя бензиностанция се сипва горивото. Става въпрос не от коя верига, а от коя бензиностанция от веригата. Когато ползвам високооборотна бензиностанция в София, всичко е ОК. При по-малките бензиностанции от същата верига, даже и в София, понякога нещата не са ОК.

Редактирано от mitko0511
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 93000км на 2.0ТДИ БКД не съм имал един път проблем - винаги на Шел от скъпата нафта и никога в резерва. Вашия мазохизъм ме учудва - никога не е имала проблеми ама пусто сега след 50-60км в резерва видиш ли се разпуши... Колата с пълен резервоар градско минава над 600км извънградско над 900км. Бензиностанции има под път и над път, не виждам причина за каране в резерва. Не е проблема в нафтата, а във боклуците влезли във филтъра. Сменете го и ще се оправи - след като не желаете да я прочистите на дълъг път. Като си знаете за бензиностанциите и тн защо си сипвате, където знаете че не е наред? Нещо не ви разбирам? От нас тук какво се очаква да хвърляме боб и да гадаем какво сте направили, къде сте сипали, какво сте сипали и тн и да ви дадем съвет и после вие да кажете не съм съгласен. Излага се проблема после се търси решение. Вие го изложихте наполовина и въпреки това отново казвам - може да се оправи като се изкара боклука от филтъра, който е влязъл след като сте я карали в резерва! Вариант 2 е да отворите резервоара, да източите нафтата от ЕКО и да си сипете ШЕЛ, като продължи да пуши значи е от филтъра. Как ще развалите турбо от липса на нафта на мен не ми е понятно! 

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изгорях половин резервоар и допълних с макс моушън,никаква разлика.

Пробвайте в ШЕЛ от скъпата нафта, аз намирам доста разлика в работата на празен ход, в мощността и в разхода на гориво! Но имам този автомобил от 8год и го познавам много добре

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Омешах мненията на TAKEW и MITKO0511... От недоглеждане реших, че пише един и същи човек. 

 

Mitko0511 - следващия път пробвай колко ще мине след като покаже 0км преди да изгасне... Винаги съм се чудел! Явно твоята е по-специална и не прави проблеми като остане без гориво. 

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа на колегата Белята за принципа на горивоснабдяването от резервоара. :)

Тръбата, влизаща в резервоара се нарича сонда. В края на сондата има много фина цедка против боклуци. Освен това, сондата не опира в дъното на резервоара, а е на дистанция. И всичко това е измислено заради евентуалните утайки в резервоара. Спокойно може да си карате, докато компа ви казва, че имате гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа на колегата Белята за принципа на горивоснабдяването от резервоара. :)

Тръбата, влизаща в резервоара се нарича сонда. В края на сондата има много фина цедка против боклуци. Освен това, сондата не опира в дъното на резервоара, а е на дистанция. И всичко това е измислено заради евентуалните утайки в резервоара. Спокойно може да си карате, докато компа ви казва, че имате гориво.

:PDT_Armataz_07:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа на колегата Белята за принципа на горивоснабдяването от резервоара. :)

Тръбата, влизаща в резервоара се нарича сонда. В края на сондата има много фина цедка против боклуци. Освен това, сондата не опира в дъното на резервоара, а е на дистанция. И всичко това е измислено заради евентуалните утайки в резервоара. Спокойно може да си карате, докато компа ви казва, че имате гориво.

И аз да ти кажа на 1.9ТДИ а3 00год сестра ми като го покара в резерва и почна да пуши... Пуши си, пуши си и като смених филтъра и се оправи. С колкото и майстори да съм говорил всеки казва че дизела вкарва боклук от резервоара като е в резерва! И на О2 БКД понякога сондата опира в дъното на резервоара, поне на моята опираше! Оттам имах скърцане, което в ЕТ оправиха като свалиха резервоара и го смениха - гаранционно! Така че не смятам, че си прав за БКД! А кой как ще си кара си е негова работа - сервизи бол, хората трябва да се хранят.

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/39279-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC-%D1%81-%D0%BE2-%D1%81%D0%BA%D1%8A%D1%80%D1%86%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2-%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%BE%D0%B0%D1%80%D0%B0/&do=findComment&comment=213230

 

ето темата, която съм пуснал в далечната 2011! В последствие не съм писал решението там, бях известно време в Италия и нямах интернет! 

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не се чудиш как в далечната 2007ма са давали 5год гаранция - на служебните коли на ЕТ и предприятията свързани с нея винаги са давали 5год гаранция. Моята беше регистрирана така заради тази удължена гаранция!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта от 9 г. я карам (150к) и винаги съм зареждал след като ми е светнала ЛамБата. Никога не е пушила, но  я карам само с випауър и горивния филтър го сменям на 50к. Колегата Такев най-вероятно е заредил много кофти нафта...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко пъти съм докаравал колата да покаже компютъра, че ми остава гориво за 0км. Е не ме оставяла на пътя де... Блейка съм си, признавам, но като светне лампа, редовно карам до като опре стрелката в нулата.

 

Нафта сипвам обикновенна, верно от големите вериги, но не робувам нито на марки, нито на премиум алабализми.

 

Колата е на 250 000 километра и 8 години! Т.е. достатъчно време да се съберат утайки...ако ще се събират.

 

Сив пушек не е пушила никога!

 

Ако пушека е сив, вероятно е колегата да има друг проблем.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да пропуши и от добавки в горивото

примерно като съм сипвал преди разни редекс-медекс за прочистване на системата се е случвало да пропушва

иначе от малко гориво - не

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Омешах мненията на TAKEW и MITKO0511... От недоглеждане реших, че пише един и същи човек. 

 

Mitko0511 - следващия път пробвай колко ще мине след като покаже 0км преди да изгасне... Винаги съм се чудел! Явно твоята е по-специална и не прави проблеми като остане без гориво. 

 

Пич, моя работа си е с колко гориво ще карам и докъде ще карам. Ако искам даже и с пълен резервоар пък мога да реша да си я тикам нагоре по баира. А ти си вярвай безрезервно на компютъра и недей на мислиш излишно.

 

Това с празния резервоар го дадох за пример, че не съм имал проблем с боклуци и утайки в резервоара даже и когато резервоарът е бил почти напълно изпразнен. С това исках да кажа на автора на темата да има едно наум, че проблемът му може и да не е свързан с утайки от резервоара, още повече, че той далеч не е стигнал до крайно изпразване на резервоара. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с боклуците на дъното на резервоара за мен лично са пълни глупости. Ако резервоара и горивото в него бяха неподвижни щях да се съглася, но не е така.

От движението на колата по неравности, ускоренията при тръгване и спиране предизвикват доста солидно движение на горивото. Всякакви утайки от дъното биха се вдигнали и смесили с останалото гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие явно не сте виждали свален резервоар на кола карана в БГ няколко години... Другия път като сменяте филтър, гледайте да е по на края резервоара и погледнете какво има на дъното. 

 

https://www.google.bg/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%D1%83%D1%82%D0%B0%D0%B9%D0%BA%D0%B0%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%B4%D1%8A%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%20%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%BE%D0%B0%D1%80%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%B4%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D0%BB

 

Малко ще ви улесня. 

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз все си мисля, че дори и да имаш някакви отлагания по дъното, единственото което могат да причинят е да ти запушат системата/филтъра, като ефекта ще е придърпване, недостатъчно мощност поради недостатъчно подавано гориво.

За да пуши сиво без да има горните симптоми, проблемът е друг (може и кофти нафта, но не и утайки, те няма как да стигнат до цилиндрите, за да изгорят)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден ,след като ми светна лампата на резервоара,покарах още 50-60 километра и на първото Еко заредих догоре.На следващия ден започнах да виждам синкав пушек в страничното огледало.Въпросът ми е възможно ли е да е заминало турбото или е просто от нафтата?Други симптоми няма, антифризът не мърда,маслото също.Автомобилът върви добре няма загуба на мощност.

 

 

аз все си мисля, че дори и да имаш някакви отлагания по дъното, единственото което могат да причинят е да ти запушат системата/филтъра, като ефекта ще е придърпване, недостатъчно мощност поради недостатъчно подавано гориво.

За да пуши сиво без да има горните симптоми, проблемът е друг (може и кофти нафта, но не и утайки, те няма как да стигнат до цилиндрите, за да изгорят)

 

 

Обикновено някой, който е сипал некачествена нафта, се оплаква от черен дим, лоша динамика и понижена мощност - нещо, което в случая май не се споменава да е точно така.

BTW, колегата в началото казва, че маслото не е мръднало - това след какъв пробег е проверено? Щото ако си минал 200-300 км след зареждането на предполагаемата “лоша нафта“, я има видима разлика в нивото на маслото, я - няма. И освен това, при какви режими виждаш синия пушек - само при ускорение ли или и при равномерно движение без голямо натоварване...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Минах около 600 км.Пушекът се вижда и на свободна скорост(на място).

Редактирано от takew
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да е турбото при така описаното състояние... след 600км и пушек на място. Можеше да започнеш с тях... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро въпросът може би е вече - дали е от турбото или нещо в двигателя... при обичайната проверка с вдигането на щеката за маслото дали има някакво повишено духане с маслени пръски повече от нормалното...

 

Но все пак, на този етап вероятно е най-добре колегата да следи маслото и ако има повишен разход, вече да се мисли за някакви действия по въпроса.

Между другото, по-горе тръгна дискусия за лошо гориво като възможна причина, обаче не стана дума за евентуално кофти масло, ако е налято при последна смяна (особено ако е скорошна)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сив-масло, черен-нафта, бял- антифриз.

 

Сив-нафта, черен-богата нафта, бял-не запалена нафта, бял-антифриз.

СИН-масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.