Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за О1 4х4 и каравана


roa

Recommended Posts

Здравейте колеги!

На дългосрочна командировка съм в Словакия.

Забелязвам, че Октавиите 1 4х4 са доста евтини тук - от 2 о 4 хиляди евро (разбира се пробег над 180000 км), и понеже имам някакви идеи за каравана която ще е със спирачки, но и с тегло поне 1,5, ми се искаше да чуя мнения на хора които познават модела - ако хакдекса е потдържан добре струва ли си да търся Октавия 1, 4х4 с идеята в бъдеще да тегли и каравана?

Редактирано от roa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

Октавия 1, 4Х4 на добра цена винаги си струва да се търси. Разбира се запазена и добре поддържана.

Ако е стегнат този автомобил е много приятен за каране.

За теглене на каравана вероятно ще е по-подходящ варианта с 6 ск. и 101 к. с.

За Халдекса съм срещал доста големи стойности на допустим въртящ момент.

За каравана е важно съединитела на двигатела да е як.

Редактирано от ASK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За теглене на каравана вероятно ще е по-подходящ варианта с 6 ск. и 101 к. с.

 

 

Не знам дали ще опре до 6та с каравана.

Моят съвет е колегата задължително да си вземе дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигател ATD с 4х4 се е доказал в годините.

Търси читав екземпляр /да не е за 2 х.е/.

Няма лошо да проследиш сервизната книжка - какво му е сменяно?

:hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Здравейте, собственик съм на Peugeot 307 SW 1.6 бензин 109 кончета :) имам си и една хоби каравана 800 кг, но за съжаление разбрах, че пежака няма да се справи с нея, та за това съм се насочил към нещо малко - по мощно и 4х4 разбира се :) държа да е бензинов двигателя, та се чудя 1,8Т 4х4 на Октавия 1 дали е удачен мотор и задвижване за теглене на караваната :)

Благодаря :)

Редактирано от DBO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртящия момент на дизела (помпа дюза 101 коня) е 240 нм, а на 1.8турбо е 210 нм. Отделно дизела е с много по-як съединител 240 мм срещу 228 мм за 1.8т. Това са данни, от които може да де направи извод кое е по-добро за теглене на каравана. Сигурно и с 1.8турбо става, но вероятно дизела ще е по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, като човек който не разбира от автомобили, не виждам да са толкова големи разликите -  само 30 нютона и само 12 мм на съединителя, толкова ли е фрапираща наистина разликата от тези показатели?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено има, иначе нямаше да го споменавам. Въртящият момент и съединителя са ти двете най-важни неща за теглене на каравана/ремарке. Не знам на бензин или газ ще го караш, но имай предвид че 1.8т 4х4 далеч не е икономична кола и като поддръжка не е по-евтина от дизела. Също си има скъпи компоненти, не можеш да я сравняваш с поддръжката на някой атмосферен бензинов. Изборът си е твой, пиша само за да може да направиш информиран избор.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Благодаря за отговора, сега пред мен стои въпросът за дизелов автомобил, разбрах че с бензина работата ще е доста по - сложна :) Дилемата ми е дали да е помпа - дюзата на единицата или да инвестирам пари за комън рейла на двойката, държат цени тези машинки :) от изчетеното из форумите разбирам, че помпа -дюзата е по малко екологичния вариант с повече шум и вибрации от двигателя, или бъркам? И въобще дали 101 коня и 240 нютона ще са ми достатъчни на 4х4 или да не се вманиачавам за проходим автомобил е да избера обикновеното 1,9 със 131 коня мисля? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 131 коня надали има повече от две обяви на пазара. Няма как да намериш добра. За каравана по-скоро един пасат b5.5 1.9 131 4motion.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 131 коня надали има повече от две обяви на пазара. Няма как да намериш добра. За каравана по-скоро един пасат b5.5 1.9 131 4motion.

 

 

На същото мнение съм като Ники, още повече че притежавах и експлоатирах /при това душмански/ такъв Пасат, цели 9 /девет/ години. Доста идиото-устойчив автомобил.

 

Продадох го на комшийката ми /над мен/ и още си го кара и пее жената.

 

Прословутото /скъпо/ окачване е абсолютен мит. За 9 години, съм сменил два пъти преден ляв, долен носач. Никакви други. Номерът е, да не се скъпиш /около 200 лева е оригинален/ и да слагаш ментета, а само истински.

 

Въртящият момент от 310 НМ, хич не е за подценяване, отделно ако се ремапне, става автомобил-мечта.  

 

В Комбинация с 4 Motion /4х4/ - какъвто бе моят, а и все още е, и 6 степенна скоростна кутия, просто си е супер. Отделно че ти дава допълнителна усточивост при теглене на ремарке /каравана/.

 

Зимно време е като трактор, просто няма какво да го спре.  

 

За мен, е оптималният избор.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно, благодаря ви колеги за окуражителните думи, прегледах доста такива пасати и да ви кажа допадат ми доста :) всички от това поколение са помпа - дюза, нали така или бъркам? Дали си заслужава пред комън рейла... но все пак взимаш, караш, като не ти хареса сменяш- кола за до живот няма :) а какво имаш предвид под ремапване, чипосването ли?

Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно, благодаря ви колеги за окуражителните думи, прегледах доста такива пасати и да ви кажа допадат ми доста :) всички от това поколение са помпа - дюза, нали така или бъркам? Дали си заслужава пред комън рейла... но все пак взимаш, караш, като не ти хареса сменяш- кола за до живот няма :) а какво имаш предвид под ремапване, чипосването ли?

Благодаря :)

 

Да колега, ремапване/чипосване - за едно и също говоря, макар да не са съвсем еквивалентни. Просто така е разпространен този вид тунинг в разтоворния език.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=87&t=475329

На този линк може да прочетеш информация точно за този модел. В момента върви дискусия във Фолксваген форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никсън, извини ме за силните думи, но...

Дискусията /ако изобщо може да се нарече така/ се води от абсолютни лаици и стотинкаджии /на ниво "провинциален бакшиш"/, без грам познания и преки впечатления за модела !!!

По-добре колегата ИЗОБЩО да НЕ чете, тези безумия !

Според един от пишещите, окачването било екзотика и едва ли не - инопланетарно, преди 10 /десет/ години...

Другият /авторът на темата/, тръгнал с 3000 лева, да си купува и обслужва автомобил за 2х3000 /с обслужването/ !

Трети гений, предлага "англичанка" за 2 - 2.5 хилки и обръщане за още 2 хилки...

ЗАЕБИ !!!

Явно и този форум, не става вече !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На същото мнение съм като Ники, още повече че притежавах и експлоатирах /при това душмански/ такъв Пасат, цели 9 /девет/ години. Доста идиото-устойчив автомобил.

 

Продадох го на комшийката ми /над мен/ и още си го кара и пее жената.

 

Прословутото /скъпо/ окачване е абсолютен мит. За 9 години, съм сменил два пъти преден ляв, долен носач. Никакви други. Номерът е, да не се скъпиш /около 200 лева е оригинален/ и да слагаш ментета, а само истински.

 

Въртящият момент от 310 НМ, хич не е за подценяване, отделно ако се ремапне, става автомобил-мечта.  

 

В Комбинация с 4 Motion /4х4/ - какъвто бе моят, а и все още е, и 6 степенна скоростна кутия, просто си е супер. Отделно че ти дава допълнителна усточивост при теглене на ремарке /каравана/.

 

Зимно време е като трактор, просто няма какво да го спре.  

 

За мен, е оптималният избор.

 

Поздрави.

За девет години какъв пробег? Имаше ли проблеми с кардана или висящия лагер? В смисъл вибрации или шум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не съм имал такива проблеми.

Всъщност, като се замисля, освен режийни разходи, други по този автомобил, не съм имал.

А относно пробега - малък е, около 130 хиляди, но при положение че имах и ползвах и втори автомобил, и мотор, е нормален.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боре, колата е на такова ценово ниво вече...

Такива са и потребителите в момента.

А все пак няма как на да му сортирам цялата налична информация за тази кола, която е в огромни количества.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключително много съм ви благодарен на всички колеги за усилията да ме насочите към правилния избор :) сега от вас разбирам да не се притеснявам за окачването, защото с жена ми обичаме да ходим по полянки, по места където не е особено хубав пътя и се надявам да не ремонтирам ходова част след всяко приключение :)

Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.