Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на aмортисьори


dark2avenger

Recommended Posts

Здравейте,

реших да сменям задните амотисьорите на колата (Шкода Октавия 2 хечбек) си сам ... по отношение на свалянето, от долната страна е ясно един болт с лесен достъп, въпроса отгоре се сваля амортисьора заедно с тампона - има две гайки които ги покрива под калника или от купето вътре може да се развие горната гайка на амортисьора - т.е. без да се сваля тампона ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два вида окачване има за 2006 г. зависи дали шасито ти е 1Z или 1U, но и при двата можеш директно от купето, без да сваляш тампона ( разбира се ако не искаш да видиш дали същия е здрав )

 

post-15099-0-81765200-1431688480_thumb.jpg

post-15099-0-78880200-1431688492_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да видя на октавия 1 как ще го отвинтиш от вътрешността на колата. Ако на двойката е като на единицата, трябва да развиеш двата болта, и после на свален амортисьор отвиваш горната гайка на амортисьора от тампона. Ще трябва и да държиш контра с нещо за гайката.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да видя на октавия 1 как ще го отвинтиш от вътрешността на колата. Ако на двойката е като на единицата, трябва да развиеш двата болта, и после на свален амортисьор отвиваш горната гайка на амортисьора от тампона. Ще трябва и да държиш контра с нещо за гайката.

Гледайки посоката на болтовете , които държат тампона ( от схемите ) ... имаш право.

Както на О1 е ... т.е. сваляне комплект с тампона ... и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко кофти са разположени болтовете на тампона ... под кората на подкалника , дали трябва да го свалям кората  ? надявам се тампоните да са здрави ,  имате ли наблюдения дали се разбиват лесно ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко кофти са разположени болтовете на тампона ... под кората на подкалника , дали трябва да го свалям кората  ? надявам се тампоните да са здрави ,  имате ли наблюдения дали се разбиват лесно ....

 

Правих преди известно време това упражнение на Fabia 6Y5, по-точно сменях шок-тампоните на амортисьорите, че се бяха разпаднали, но като гледам първата картинка, която nelasms е дал за 1Z, конструкцията е подобна.

Не би трябвало да има нещо сложно в свалянето на кората, тя се държи на десетина рапидки и като я свалиш, достъпът към горните два болта за тампона е отличен.

 

Има разни клипчета в youtube, които показват нагледно нещата, ето няколко примера (показват операцията на VW, но на Шкода е подобно):

 

 

Както е показано в клипа, би било малко улеснение да имаш свободен крик, с който да нагласяш височината на моста при монтирането на амортисьорите към купето - примерно подпираш колата на стабилна опора, а крика - под пружината

Поздрави

Редактирано от Peter_CLX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

благодаря много на всички ... днес ги смених успешно, не ми се налага да свлям подкалниците, те се огъват дотолкова че да имам достъп до горните два болта, много трудно развъртях долния болт само с ключ има достъп до него. За съжаление в последствие разбрах че съм пропуснал нещо - на втората схема под номер 10.На старите прахоуловители го има, май трябваше да пробвам да го преместя, но новите са малко по различни и ме съмнява дали ще стане.

Редактирано от dark2avenger
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.