Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Халдекс О2 2009


Plamen84

Recommended Posts

Ако не може да се обясни НЕсмяната на този филтър с конструктивни изменения в халдекса, нещата са ясни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • b3lq7a

    17

  • zar

    15

  • shaft

    6

  • bega4kata

    5

Най-много писали в темата

Тия дни го мисля, как точно да се направи запитване относно тези разлики, на уж еднакви дифове! Мисля, че ще е добре да се съберем заинтересованите и да пуснем общо запитване(като собственици - посочвайки си примерно VIN номерата), защо не и от името на Шкода Клуб България(ще помоля Юли да каже приема ли?). Може би ще ни обърнат по-голямо внимание, ако сме 5-10 човека... Нека желаещите се преброим тук...!

 

пс. Благодаря на Сами(бега4ката) за подробното описание и снимковия материал,  на Венци(Шафт) за проучването и на колегата ZAR за снимките!

пс2. ZAR можеш ли да го отвориш този филтър и да го снимаш вътре, а ако не ти се занимава и ти е удобно да ми го пратиш по ЕКОНТ за моя сметка?

 

 

Gen 4 .0BR
Gen 4. 0BS/0AY
Gen 4.0BY

 

това са 3те версии на Х4, Йетито доколкото намирам информация в нета е с Gen 4 .0BR .

 

Audi A3/S3: 09- 

Audi TT: 08- 
Seat Altea: 07- 
Skoda Octavia: 08- 
Skoda Superb: 08- 
Skoda Yeti: 10- 
Volkswagen Golf: 08- 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дни го мисля, как точно да се направи запитване относно тези разлики, на уж еднакви дифове! Мисля, че ще е добре да се съберем заинтересованите и да пуснем общо запитване(като собственици - посочвайки си примерно VIN номерата), защо не и от името на Шкода Клуб България(ще помоля Юли да каже приема ли?). Може би ще ни обърнат по-голямо внимание, ако сме 5-10 човека... Нека желаещите се преброим тук...!

 

пс. Благодаря на Сами(бега4ката) за подробното описание и снимковия материал,  на Венци(Шафт) за проучването и на колегата ZAR за снимките!

пс2. ZAR можеш ли да го отвориш този филтър и да го снимаш вътре, а ако не ти се занимава и ти е удобно да ми го пратиш по ЕКОНТ за моя сметка?

 

 

Gen 4 .0BR

Gen 4. 0BS/0AY

Gen 4.0BY

 

това са 3те версии на Х4, Йетито доколкото намирам информация в нета е с Gen 4 .0BR .

 

Audi A3/S3: 09- 

Audi TT: 08- 

Seat Altea: 07- 

Skoda Octavia: 08- 

Skoda Superb: 08- 

Skoda Yeti: 10- 

Volkswagen Golf: 08- 

С най-голямо удоволствие бих го направил ,ако не бях го оставил в гаража на Сами.Не с есетих да го взема за да направя напречен разрез и да го снимам за съжаление!Между другото един колега от форума на л.с ми каза ,че се кани също да ходи при Сами за същата манипулация и ако са изхвърлили моя стария филтър може да го накараме да запази неговия и да ти го изпрати или снима!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Днес бях при Сами за смяната на филтъра. Абсолютно същата картинка като на колегата ZAR. Направих и снимка, но така като гледам няма никаква разлика с неговия филтър-толкова "кален" и мръсен. Също така ми смениха и маслата на диференциал и скоростна кутия, които по принцип не се сменяли ;)

Съжалявам, но не запазихме филтъра...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Днес бях при Сами за смяната на филтъра. Абсолютно същата картинка като на колегата ZAR. Направих и снимка, но така като гледам няма никаква разлика с неговия филтър-толкова "кален" и мръсен. Също така ми смениха и маслата на диференциал и скоростна кутия, които по принцип не се сменяли ;)

Съжалявам, но не запазихме филтъра...

Изтървахме те и тебе за филтъра ,жалко :( Още ме е яд ,че не го взех за да го изпратя на 

b3lq7a ,като компромат!Пламене ,а маслото на раздатката сменихте ли го? Защото точно неговата липса доведе до счупването на моята миналата година.

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтървахме те и тебе за филтъра ,жалко :( Още ме е яд ,че не го взех за да го изпратя на 

b3lq7a ,като компромат!Пламене ,а маслото на раздатката сменихте ли го? Защото точно неговата липса доведе до счупването на моята миналата година.

 

Да, смениха и него :) След като прочетох твоята тема, реших да обслужа всичко, че да ми е мирна главата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се вади този филтър?Издърпва ли се металната тапа или се развива?

Също така ми е интересно какво масло дават на разатката и скоростната кутия и по-колко събират?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се вади този филтър?Издърпва ли се металната тапа или се развива?

Също така ми е интересно какво масло дават на разатката и скоростната кутия и по-колко събират?

Металната капачка се развива.Ако я издърпаш рискуваш да ти се разпадне в ръцете,защото алуминия е в повечето случай оксидирал от химикалите дето ги хвърлят зимата по пътищата.Тънка работа е и трябва да се пипа внимателно,но Васко и Сами се справиха перфектно със задачата!

Маслата са следните:

Скоростна кутия(механична 4х4):  SAE:75W80,GL-5,2,3л.

Раздатка: 75W90 синтетично;GL-5, 0.9 л.

Заден диф.: същото като на раздатката , 1л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, смениха и него :) След като прочетох твоята тема, реших да обслужа всичко, че да ми е мирна главата ;)

Е,браво ,сега вече може да си спокоен ,че си обслужил напълно двойното задвижване  :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах защо твърдите че няма филтър при положение че има и се продава официално за 4то поколение. http://www.haldexparts.com/HALDEX111358_AUDI,_VW,_SEAT,_SKODA_GEN_4_haldex_oil_filter/p2624653_14766012.aspx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах защо твърдите че няма филтър при положение че има и се продава официално за 4то поколение. http://www.haldexparts.com/HALDEX111358_AUDI,_VW,_SEAT,_SKODA_GEN_4_haldex_oil_filter/p2624653_14766012.aspx

 

Ами... прочети хубаво темата, не през ред, всичко пише, даже и аз съм пуснал хубава информация по-горе :) Хората твърдят, че не са им сменяли филтъра досега, поне по бележките за обслужване в ОТОРИЗИРАН/ОФИЦИАЛЕН СЕРВИЗ най-вероятно няма написано "маслен филтър скоростна кутия" или нещо такова. Ходили са да питат - не са намерили такава резервна част в Шкода/Еуратек - показах по-горе и номер и всичко, че има такава резервна част, даже и комплект си има с капачката и болтовете... също и че в Еуратек го има филтърчето, цената и т.н., а като питат - казват им, че не се сменя или че няма - затова твърдят така :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Днес бях при Сами за смяната на филтъра. Абсолютно същата картинка като на колегата ZAR. Направих и снимка, но така като гледам няма никаква разлика с неговия филтър-толкова "кален" и мръсен. Също така ми смениха и маслата на диференциал и скоростна кутия, които по принцип не се сменяли ;)

Съжалявам, но не запазихме филтъра...

Кой ти каза, че не се сменяли на скоростти и диференциал? И 2те са с интервал в сервизната книжка на 60х км...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой ти каза, че не се сменяли на скоростти и диференциал? И 2те са с интервал в сервизната книжка на 60х км...

 

Това го твърдят в Еуратек за ръчните скоростни кутии, а на кутията на маслото, което продават /и те и VAG като цяло/ пише "срок на годност 4 години" - тоест в тубата има срок на годност 4 години, а пък какво да кажем, като се ползва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци - сервизния интервал за скоростите и халдекса е 4год и 60х км, тия в ЕТ не знаят за маслото в раздатката, другото си е казано...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци - сервизния интервал за скоростите и халдекса е 4год и 60х км, тия в ЕТ не знаят за маслото в раздатката, другото си е казано...

 

Нали не говориш за автоматик? За ръчните кутии винаги са твърдяли, че не се сменяло... Ако им дадеш зор - сменят го тогава... За раздатката е ясно...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4х4 се сменя и си го дават по книжка, и на ръчни, и на ДСГ...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно смяната на филтъра в Халдекса,четейки по чуждите форуми(briskoda) ,стигам до извода ,че и там "забаламосват" хората по същия начин ,че филтъра не подлежал на обслужване,до момента в който някои не се е разровил по-дълбоко!Между другото на Волво идва с 2лв. по-евтин от този,които предлагат в ЕТ според публикуваната по-горе справка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нашия е този: http://www.haldexparts.com/HALDEX111358_AUDI,_VW,_SEAT,_SKODA_GEN_4_haldex_oil_filter/p2624653_14766012.aspx

А тези ,който е показал колегата по-горе,фигуриращи в листа на ЕТ ми се струва ,че са за някое от предните поколения на Халдекс,само филтръа има някаква прилика,но ми се струва по-къс,което може и от самата снимка да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е на пръв поглед с просто око, а дали са същите като предназначение - пропускливост, можем да гадаем, след като не е еднакъв парт номера на тоя от Волво и тоя на Шкода Х4(без сменяем филтър). Да не забравяме, че и маслото за Халдекс на Шкода и на Волво са различни, също така и интервала за смяна на масло, както и версиите на Х4.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си ,че е от голяма важност колко микрона е филтъра и тн.За сервизния интервал на Волво не съм се заглеждал,но като цяло съм съгласен с твоето становище.В случая,обаче мен ме успокоява един друг факт ,че обозначенията и номерата върху самия филтър(на две места ги има по филтъра)съвпадат,което ме кара да мисля ,че като характеристики е почти същия.Не съм направил снимки на въпросните означения по филтъра ,доколкото си спомням ,но гарантирам ,че са абсолютно същите с тези на Волво,защото аз лично ги проверих преди момчетата да монтират новия.

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този на Шкода, доколкото и Сами беше писал, няма номер, а само прилича на този на Волво...

ПП имаше тест на Аутобилд-немския на Йети 1.8тси, с несменяем филтър на х4, от 0 до 100х км и там нямаше проблем. По принцип би трябвало пак да дадът резултати на 300х км, поне така правят. Ще видим и там какво ще кажат.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този на Шкода, доколкото и Сами беше писал, няма номер, а само прилича на този на Волво...

ПП имаше тест на Аутобилд-немския на Йети 1.8тси, с несменяем филтър на х4, от 0 до 100х км и там нямаше проблем. По принцип би трябвало пак да дадът резултати на 300х км, поне така правят. Ще видим и там какво ще кажат.

На този,който извадихме от моята Шкода имаше номер на две места и те бяха абсолютно същите с тези на  новия,който сложихме и който купих от Мото Пфое за Волво.Сравняването на номера и означенията беше едно от първите неща,който прегледах внимателно преди да монтираме новия филтър,жалко ,че не направих снимки(на номерата) за да ги постна тук.Иначе като резервна част съм сигурен ,че са заведени с различни номера във ЕТКА и VIDA-та(това май беше на Волво програмата).От Ауто Билд ,ако са решили да я задържат да я карат колата до 300к км. ще дадат на всяка цена резултат.Така и станя с някой тестови коли като Сеат Алхамбра,Един C-klass на МБ и май някаква астра G ,ако не ме лъже паметта.Резултатите за Йетито ще бъдат интересни,найстина!

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко, че не си ги снимал или запазил. Полезна стана темата, но аз все още не съм убеден, а и имам много време на 72х км ми е Йетито... Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото място,където се вижда един от щампованите номера е сниман,горе на 3-тия линк,където е сглобен и готов за поставяне и той е:114388,но имаше номер и от другата страна,и се вижда ,че има нещо на 2-рия линк,където са стария и новия.Отново гарантирам ,че всички щамповани номера,каквото и да значат те бяха абсолютно ЕДНАКВИ!Ше видим ,ще покараме с новите ,известно време.Аз лично смятам след още 60 к км. отново да го сменя ,когато  правя цялостното обслужване на двойното задвижване!Положителния резултат от цялата тази тема,която разискваме е ,че ние с Халдекс 4-ките разбрахме ,че има такъв филтър ,но като пионер на тази дискусия се явява Сами.ако той не си беше разглобил Тигуана и не беше правил това Йети със спрялата помпа на 40к км.,ние все още щяхме да си живеем с мисълта ,че това там е необслужваемо ,а когато го разберем да е вече късно!

P.S:Ако следващия път съм със тази кола ,обещавам ,че всичко ще снимам и постна!Още ме е яд ,че пропуснах да го направя :fool:

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.