Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Халдекс О2 2009


Plamen84

Recommended Posts

Здравейте,

Възможно ли е, халдекса на О2 2009г да бъде без филтър и ако е така, през колко време или километри трябва да се сменя маслото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...
  • Отговори 52
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • b3lq7a

    17

  • zar

    15

  • shaft

    6

  • bega4kata

    5

Най-много писали в темата

60к км е интервала за смяна на маслото в диференциала и раздатъчната кутия,а за филтъра е напълно възможно да няма,защото например аз на моя Скаут нямам,а не вярвам от 2009-та то 2010 да направили някакви драстични промени по трансмисията :)

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

След посещение в ЕТ за обслужване на халдекса, ми казаха, че моят нямал филтър. Доста странно ми прозвуча, защото Октавия 2 4х4 преди фейслифта има такъв филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

След посещение в ЕТ за обслужване на халдекса, ми казаха, че моят нямал филтър. Доста странно ми прозвуча, защото Октавия 2 4х4 преди фейслифта има такъв филтър.

Един консуматив по-малко,което може само да те радва :eusa_clap:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Радвам се ама напразно!Когато съм публикувал по-горния си пост не съм си и помислял,че днес ще съм в сервиза на Сами и Васко и ще видя филтъра със собствените си очи ,че даже ще го сменя с нов,заедно с маслото на Халдекса!Филтъра го има момчета-видях го и го снимах днес!!!Снимките ще покажа по-нататък ,че стана късно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами(бега4ката) писа наскоро в друга тема - точно за този филтър! Каза, че ще ми обясни, ако му се обадя, но не съм сигурен колко ще го разбера(виждал съм го 2 пъти тоя халдекс диференциал и да ми обясни няма файда, няма да го права аз...). Ще го помоля, когато има време, да направи една тема за всички нас! В крайна сметка с това се занимава, а го знае защото е добър и мислещ майстор, ако реши може да сподели своя опит. Сами, мерси предварително!

 

От къде да знаят хората щом го нямат като резервна част  :D

 

те не знаеха, че има раздатка на Йетито и че там се сменя маслото, ти за това им се чуди. Там всичко е Plug&Play, и на никой не му пука за друго освен да спазва едни предписания, които често са с грешки!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм особено запознат с халдексите, кое сменят гаранционно, кое насилствено, кое крият и т.н. Обаче, който потърси в нета, дори са три думи "skoda haldex filter" - излизат стотици хиляди резултати... дори излизат и партидни номера...
 
И щом има филтър, значи той би трябвало някога да се сменя... Самият производител е решил, че за период от 5 години, докато трае гаранцията, този филтър явно си издържа, а след това трябва нови продажби да се направят, за да може да оцелее, като производител... толкова е ясно...
 
Ето и в Еуратек цената на филтъра за 1Z Октавия, Пасат, Ауди, Сеат за всичките е един и същ:

Octavia_Haldex_Filter.png

 

Номер на филтъра, като оригинална резервна част: 02D 598 574 (02D598574)
 
Снимка на филтърчето (като цяло на комплекта):
4df0a6bc65c60.jpg
 
 
Линк към чешки онлайн магазин:
http://www.skoda-diely.sk/eshop/02d598574-filter-oleja-spojky-haldex.html
 
Не е много трудно - отне ми около 5 минути да разбера, че има филтър, как изглежда, къде се намира точно... и да намеря цената му в Еуратек и не в Еуратек :)
 
Поздрави

 

ПП:

 

Къде се намира:

При VW:

https://www.drive2.ru/l/4373837/

645634cs-960.jpg

 

 

Резултати от елементарно търсене в гугъл:

https://www.google.bg/search?q=haldex+vw+filter&newwindow=1&biw=1920&bih=932&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwig0JXF1KHMAhWmKMAKHaCtA_MQ_AUIBigB#imgrc=elyhP1gt389dgM%3A

 

http://www.briskoda.net/forums/topic/270015-4x4-service-schedule/

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, за кое поколение са тези филтри? Какъв е обема им, каква е пропускливостта като микрони, кога ще се напълнят и вискозитета на маслото на Волво и Шкода е един и същи? Има и сменяеми варианти, но не са на халдекс 4 при Шкода. На Шкода я слагат и доста години по-късно, това че се водят Х4, значи ли и че многото дискове са същите и целия диф е 1 към 1. За това е интересно да се видят снимки на волво, фв и шкода с х4 диф. Интересно е да се види също и свален от шкода филтър и дали и колко е пълен!

 

пп. Това, което ми казаха от сервиз на мен е, че този филтър побира отделените частици от многото дискове в дифа. И обема му е такъв, че преди да се напълни, ще са се изтрили дисковете. Така е сметнат. Нека тук обсъдим всички страни и възможности като ситуации и да намерим най-добрия вариант за нашите х4.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтрите са и за 3 и за 4 - общо взето изглеждат ми еднакво по снимките... Щом го водят 1Z - 1Z е от 2004 - 2008, след това е 1Z3, въпреки, че пак трябва да е 1Z... 

 

Ето и още една тема точно за 4-ката при братовчедите:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6986344-Haldex-gen-4-fluid-and-filter-and-Diff-fluid-change

 

От VAG групата най-вероятно филтрите са еднакви... но не съм сигурен в това нещо - по снимките гадая. Кутиите може и да са различни при различните "братовчеди".

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разкапсуловам диференциала, защото се предполага, че филтъра е същия или поне на вид, ами ако са с различна пропускливост и евентуално се затормози помпата на халдекса...??? Малко ми идва в повече! На това последно ауди е с по-голям диф - на ттс не е същия като моя, сигурно и помпата ще е друга. Трябва да съм сигурен, че от на Волво или ФВ филтъра е същия със същите показатели и вътре самите дискове и помпата са същите(може и на Шкодата да са усъвременени... защо не?) и маслото, че е едно и също. Ако после има проблем заради вискозитета на маслото и промененото налягане.. Тая интервенция трябва да се провери, преди да се прави! Поздрави, Венци! 

 

пп И едно доуточнение - много често уж една и съща част слагана на различни марки коли е еднаква, но впоследствие се оказва, че има дребни разлики - пример на турбини, на скоростти много! Волвото е х4 от 2003та, тигуана е от 2006-7ма, Йетито излиза 2009та. Дори и външно да изглеждат еднакво, не знаеш вътре дали няма промени, усъвременени материали, промяна във вътрешната конструкция(гледай и с маховиците - колко версии и тн през годините сменят)...! Прекалено хард обвинение към завода е, че нарочно са го оставили с несменяем филтър за да се разваля и впоследствие да си ремонтираш/сменяш дифа. Ще напиша запитване до завода - на Шкода и на Haldex! Лесно ми е да разкапсуловам/преправа кутията - не е много пари филтъра, но искам да съм убеден, че е правилно и за добро!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено, така като го кажеш, става много сложно :D Трябва да се търси, но сега точно нямам време да ги погледна нещата...

 

Ще потърся по-качествено какви са точно разликите, ако има, и ще драсна пак, че ми стана интересно ;)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга подробност е интервала за смяна на масло - на Ауди(както е написал човека от темата, която си постнал) е 60х МИЛИ, а на Йетито е 60х КМ... Освен това замесваме освен производителя на марката коли и производителя на халдекс системата! Много НЕвероятно ми се струва да са се наговорили точно за на Шкодите халдексите да са по-ненадеждни и да се развалят. Пада реномето на Шкода и на Халдекс(какво излиза Халдекс 4 на ФВ и Волво е надежден, тоя на Шкода е трошлив...)! 

 

пп. Говорим за привидно еднакво изглеждаща система, с различно управление, сметната за различни като тегло и предавателно число на скоросттите коли!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтър и почистване на помпата,че спря на Йети на 43000км.

Наистина всички казват че няма.

Ама има и се замърсява дори повече от на предноно поколение халдекс,щото този работи постоянно на 5%

 

На Нигуана ми,който купих врора ръка, естествено не беше сменян,също ми твърдяха в Автотрейд,че нямал ф.На 52000 е и беше доста мръсен.

Тази седмица сменях филтър на колега от форума от Бургас.На 150 000 направо кал и частици по филтъра.Той си го снима,ако чете да пусни снимки.

post-1700-0-95960700-1461361008_thumb.jpg

post-1700-0-70201800-1461361067_thumb.jpg

post-1700-0-01648600-1461361100_thumb.jpg

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, това от тигуана ли е филтъра?

 

Мерси, още веднъж, за информацията! Ще ползвам снимките ти в майла ми до Шкода Чехия и производителя на Халдекс(борваргнер май бяха преди, а сега са само Халдекс...). Ще кача тук и запитването ми и отговора им. Дано и колегата със скаута да качи снимките си... Тая работа е много интересна, ако дадът малоумно обяснение, а не технически обосновано заради конструктивни изменения и тн да няма смисъл от смяна, ще е голям майтап как ги хвана в крачка(ти пусна това инфо)...

 

Лично аз съм объркан и не знам какво да кажа на този етап...!

 

Поздрави!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Следя темата с интерес но не знам на моята О2 ,2008 г кое поколение Халдекс е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, ще изчакам и със скаута снимките... Ще искам обяснение за този феномен от производителите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Следя темата с интерес но не знам на моята О2 ,2008 г кое поколение Халдекс е?

4то си и ти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не мога да се оправя със качването на снимките във форума ама ги сложих тук:

филтъра погледнат отгоре със всичката гняс в него:

 http://jacobe.snimka.bg/auto-racing/mk3.728011.36854554

новия и стария филтър : 

http://jacobe.snimka.bg/auto-racing/mk3.728011.36854600

 новия филтър сглобен със старата пластмасова втулка,която Васко и Сами извадиха внимателно без щети:

http://jacobe.snimka.bg/auto-racing/mk3.728011.36854598

 

Това е състоянието на филтъра след изминати 175 к км. очевидно само с "документална" подръжка на колата.

 

Извинявам се за идиотския начин на публикуване на снимките ама ми трябва консултация по въпроса,че нещо се огелпих :)

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, ще изчакам и със скаута снимките... Ще искам обяснение за този феномен от производителите.

Феномен ,наречен Фолксваген Груп или накратко WAG(и за скандала с емисиите не се учудвам).Аз един ден преди да скокна при Сами и Васко във Варна се отбих и до представителството на VW и търсихме ли търсихме в резервните части ,ама и там го няма това животно.Ама защо пък Волво го пишат като част и му дават сервизен интервал,се питам аз :) Има още много други въпросчета за разискване,на който хора говорили с представителствата споделят ,че са "говорили" много по-успешно със тухлени стени  ,ама нямам време сега да си чеша езика :)

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.