Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Активиране на индиректна функция TPMS: Tire Pressure Monitoring System (система за контрол на налягането в гумите)


kaligeo

Recommended Posts

Отнася се за активиране на индиректна функцията TPMS: Tire Pressure Monitoring System (система за контрол на налягането в гумите)

Приложимо е  за някои версии на Шкода Супърб 2, но се предполага, че тези неща са валидни и за други модели на Шкода, VW група и Ауди.

Менютата и екраните може да изглеждат различно заради  разликата във версията на VCDS и контролерите на автомобилите.

Необходими средства:

  1. VCDS, препоръчително над 12 версия, лаптоп
  2. Програмиращ интерфейс, да не е съвсем китайски.
  3. Основни познания по VCDS.
  4. Смелост, защото всичко е на собствена отговорност J

 

1. Общи сведения.

 

TPMS  Tire Pressure Monitoring System (система за контрол на налягането в гумите).

Тази система предупреждава водача при промяна в налягането на някоя от гумите. 

Тук е разгледано използването на индиректен метод за мерене на промени в налягането на гумите.

За разлика от директния метод тук няма нужда от инсталирани сензори в гумите.

Използват се сензорите на ABS системата, които измерват скорост на въртене и вибрации.

При индиректния метод, след напомпване на гумите и ресет трябва да се минат поне 200 км (за предпочитане с голяма скорост, на дълъг път) за да се калибрира системата.

Този метод е заложен в новите ABS контролери на VW (mk6 или 7К6):
7K0 = Without tire pressure warning light
7K1 = Tire pressure warning light
7K2 = Tire pressure control system, direct measurement
7K3 = Tire pressure control, frequency 433 MHzhigh level version
7K4 = Tire pressure control, frequency 315 MHzhigh level version
7K5 = Tire pressure control, frequency 315 MHzwith reduced transmitting power
7K6 = Flat tire indicator

Въпреки, че метода е по-неточен, покрива европейските изисквания за безопасност и вече е приложен в много от новите модели. Би трябвало (има различни данни) да реагира на бързо спадане от 10% и бавно от 20%.

Целта на системата е: не толкова да спаси спадналата гума от повреждане, а да предупреди водача, движещ се с голяма скорост да спре навреме.

За да реагира системата на спаднала гума трябва да се измине известно разстояние с някаква скорост. При движение с малка скорост системата няма да реагира бързо!

Тоест, при тръгване сутрин  от паркинга, спадналата гума може да бъде забелязана със закъснение!

 

Подхода може да се използва за превключване от директна към индиректна система при моделите в които са налични и двете системи. Например, ако е повредена директната система или някой от сензорите.

Директната система е част от основната електрическа система и изключването и става от контролерите: Cent. Elect

 

!!!При неоригинално активиране има една уловка и неудобство:

                Няма фабрично инсталиран бутон за ресет (обикновено е част от instrument cluster, около лоста за скорости).

RESET на събитието (спаднала гума) може да се направи само с интерфейсния кабел и VCDS! При спадане на гума светва лампа в таблото и след запалване излиза предупредително съобщение. Съобщението изчезва след малко, но лампата свети до RESET.

Би могло да се инсталира и хардуерен бутон/кабел (описано е по-нататък). Цената на такъв кабел е близка до тази за VCDS и изисква не малко усилия (прекарване на кабели между купето и ABS контролера...). Тоест, закупуването на кабел за VCDS би могло да е по-разумната алтернатива. 

 

Преди да започнете да активирате функцията, напомпайте гумите до желаното от потребителя ниво!

Малки промени в налягането (0,1-0,2 атм) не би трябвало да доведат до активиране на аларма.

Възможно е при смяна летни/зимни гуми да се наложи ресет на системата, дори и да се повторени предишните налягания в гумите. 

 

2.Активиране на лампата в таблото.

 

а.Влиза се в контролера за таблото INSTRUMENTS,

 

opt1430071344n.jpg

b.Натискаме Coding-07

 

 

viu1430075603o.jpg

 

c.Натискаме Long Coding Helper:

 

opt1430071449i.jpg

 

d.Активира се byte 2, bit 0.

Излиза се със запис (Exit, Do it).

 

Би трябвало да е вече активна лампата за спаднала гума в таблото (до мярката за 160 км/час):

 

klz1430071518q.jpg

Ако не е активна, ще светне след промените в ABS контролера!

 

3. Активиране на функцията в ABS контролера.

 

a.влиза се в контролера на ABS:

 

jdv1429466755v.jpg

 

b. Натиска се бутона за Coding-07, Long Coing Helper

 

klz1429466817k.jpg

 

c. Маркира се byte 16, bit 2.

 

Излиза се със запис (Exit, Do it).

Лампата на таблото би трябвало вече да свети!

 

4. Ресет на функцията.

a. Влиза се отново в контролера на ABS

Влиза се във функциите BASIC SETTINGS -04

 

b. Избира се канал 42 или се избира от менюто Tire Pressure Monitoring System (TPMS) Reset:

 

bfi1430071698t.jpg

 

c. Натиска се бутона ON/OFF/NEXT

Излиза се след DONE, GO BACK

 

d. Самообучение на системата.

 

Би трябвало лампата на таблото да е изгаснала след Reset и системата да е в режим на калибрация.

Необходими са поне 200 километра за да се калибрира системата. При по-голяма скорост би трябвало да е по-точно.

Няма ясна индикация дали и кога процеса на калибрация е приключил. Може да се инсталират модифицирани библиотеки и екрани за VCDS и да се следи промяната на определени променливи в регистрите, но е много объркващо и сложно…

 

4. Инсталиране на хардуерен бутон за Reset

Не съм го правил лично! Но технологията би трябвало да е следната:

 

a. намиране на бутон:

Би могло да се използва някой подходящ бутон, подобен на:

http://www.aliexpress.com/item/OEM-SKODA-OCTAVIA-Tyre-pressure-warning-switch/725895842.html

 

b. инсталиране.

Бутона се монтира на празното място в Instrument Cluster (около скоростния лост)

Кабела се прекарва до ABS контролера.

Свързването би трябвало да е на пин 35 на контролера.

Описание на кабелите и пиновете на бутона за ресет и ABS контролера:

 

TPMS Switch
Pin 3 - (Grey) Power +12v (Terminal 15)
Pin 4 - (Green/Black) Power +12v (
Terminal 15)
Pin 5 - (White/Black) ABS Controller (J104 Pin 35, T47/35)
Pin 6 - (Brown) Ground
ABS Connector
Pin 35 - (White/Black) ABS Controller

 

Внимание! Цветовете на кабелите и конекторите, схемата за свързване  може да са различни за разните марки, модели и модификации на автомобили и контролери!

За повече и конкретни данни да се търси в Интернет нещо като: "Retrofit TPMS switch Skoda..."

 

c.софтуерно разпознаване

Бутона трябва да се разпознае и в контролера Instruments. В същия контролер беше активирана лампата за спаднала гума!

Бита за активиране би трябвало да звучи като ”Install TPMS reset through Instrument cluster…”

УСПЕХ!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Благодаря за темата! С @Pepino(големи благодарности, за поредната модификация по колата) настроихме моята по описаните по-горе стъпки. След 200км мисля да спадна една гума до 1бар и да вида дали ще светне. Грешката през torque с elm327 ще може ли да се чисти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, не ти трябва 1 bar, системата отчита още на две десети /поне на Съби/ и впрочем, е много дразнещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все ми се разиграват гумите, дали от по чукарите дето ходя или от това, че като я паркирам я вижда слънце от едната страна ли не знам. Ако сега тръгне, ще мисля за бутон... Какво и е дразнещото иначе?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, пищи и свети, дори да няма сериозен проблем, и всеки път, трябва да я калибрираш /отнема 3 секунди/... :)

Иначе, е полезна, спор няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сутринта за пръв път видях лампата за TPMS! Явно е сработило!

post-7686-0-21989400-1452597800_thumb.jpg

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Това става ли за преди фейса ?

 

Трябва ABS модула да го поддържа. По-вероятно е да го нямаш от колкото да го имаш. Но може да се ретрофитне :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само чрез пипане по ABS контролера ли може да се разбере дали автомобила има такава опция/функция или трябва да светва удивилтена при даване на контакт?

Става дума за О2 fl

Редактирано от ses
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравеите колеги,
 
Днес се опитах да активирам TPSM по посочения начин, но без успех. Сега ми свети лампата за АВSа и не мога да я угася. Прилагам снимки с грешките, които ми изписва VCDS. Kолата е шкода суперб 2011. Ако някои може да помогне моля. Благодря предварително.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги,

 

Днес се опитах да активирам TPSM по посочения начин, но без успех. Сега ми свети лампата за АВSа и не мога да я угася. Прилагам снимки с грешките, които ми изписва VCDS. Kолата е шкода суперб 2011. Ако някои може да помогне моля. Благодря предварително.

Липсват снимките ..... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

реших проблема грешката която даваше 01486 чрез правене на този тест не става от пьрвия пьт аз поне 10 пьти го направих но накрая стана и лампата огасна.Дано ее ползно за някои.Tова е теста:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Едно малко допълнение към темата, при октавия фейслифт(предполагам и супърб) може да се рестартира функцията(копчето "SET") от Maxi Dot-a :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.