Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

4х4 дискусия


joro-120L

Recommended Posts

Съгласен. :) Дъртите руски машини я нямат тази екстра - центр. диференциал и си вървят без да се чупят, но абсолютно има логика в твоите думи и е така. Аз дори и не знаех, че съществува този тип диференциал. Появил се е в последствие. И задължително трябва да се блокира, иначе е безпредметен.

Пълноприводното 4х4 не е отживелица, защото споменатото в моя пост Митсубиши е с такъв привод и е произведено 2010г. Мисля, това е нов автомобил. И сигурно е с центр. диференциал, щото се държи перфектно на пътя, като управление. Обаче е с някакъв автоматичен блокаж на центр. диф., а как се блокира, няма значение. Важното е, че работи.

Не е чак отживелица, имах предвид, че тази технология не е подходяща за масова употреба и най-малкото за леки коли. Този пикап, както и всяка машина с включващо се 4х4 - парт-тайм, няма централен диф. Реално в този случай като включиш 4х4, все едно имаш кола с централен диф, който е 100% заключен. Това е просто една  твърда връзка между предния и заден диференциал. Ценното е, че независимо от сцеплението на двата моста , те постоянно получават тяга. Детето има такива детски колички и са доста проходими  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    20

  • Anubis

    6

  • bega4kata

    5

  • Toshiro

    4

Най-много писали в темата

Не е чак отживелица, имах предвид, че тази технология не е подходяща за масова употреба и най-малкото за леки коли. Този пикап, както и всяка машина с включващо се 4х4 - парт-тайм, няма централен диф. Реално в този случай като включиш 4х4, все едно имаш кола с централен диф, който е 100% заключен. Това е просто една  твърда връзка между предния и заден диференциал. Ценното е, че независимо от сцеплението на двата моста , те постоянно получават тяга. Детето има такива детски колички и са доста проходими  :D

Има заден диф, който много тегаво се заключва и още по-трудно отключва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Реално в този случай като включиш 4х4, все едно имаш кола с централен диф, който е 100% заключен. Това е просто една  твърда връзка между предния и заден диференциал. Ценното е, че независимо от сцеплението на двата моста , те постоянно получават тяга.

 

Да, това ми е ясно. Когато има центр диф, той трябва да се блокира, за да получават еднаква тяга двата моста. Да разбирам, че и Митсубишито няма центр. диф. така ли. Не му знам подробно трансмисията. Само предполагам, че има, нали уж е модерно. При положение, че няма, значи не е толкова страшно това дето го описа за 4х4 без центр. диф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Ето тук е обяснено по-подробно за Халдекс-а:

http://www.billswebspace.com/HALDEX.pdf

Евала за Pdf-чето и голямо Благодаря!Станаха ми ясни доста неща около новата ми придобивка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да има реален опит с Митсубиши Паджеро и кутия Супер Селект, че съм се навил на едно с десен волан да си ходя на село и да бръмча зимата с него. В провинцията е страшно понякога по отношение на пътища.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви подводни камъни има ли? Целенасочено се оглеждам за МП2 2.8ТДИ десен волан, защото са в доста по-добро състояние от европейските им събратя. В офроуд форума има доста изписано и се води безпроблемно камионче, но там са малко фанатици и ремонти по 800 лева ги нямат за нищо. Хъбове няма нали така? Каква е блокировката на централния диф? Аз разбирам, че е механично заключване, но този текст ме обърква: "Она стала еще совершенней благодаря несимметричному межосевому дифференциалу, распределяющему крутящий момент между передними и задними колесами в отношении 33:67 в обычных условиях движения (сухая дорога). Это позволило снизить эффект недостаточной поворачиваемости, характерной для полноприводных трансмиссиий внедорожников (повышенное усилие на руле при входе в поворот), облегчив управление. При пробуксовке колес вискомуфта автоматически блокирует межосевой дифференциал (распределение крутящего момента 50:50), улучшая проходимость автомобиля и повышая активную безопасность на скользких дорогах. Раздаточная коробка теперь получила электрический сервопривод, что позволило снизить усилие на рычаге выбора режимов трансмиссии. Кроме того "умная" коробка передач с электронным управлением не позволит включить неправильный режим, который может повредить трансмиссию." 

Редактирано от Toshiro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление по техническата част не мога да ти помогна, а и впечатленията ми са за последната модуфикация с 3,0 дизел и 200 к.с.

Като цяло автомобила е много здрав, над 200 000 км се кара душманската по всякакъв терен и до момента освен консумативи нищо не е сменяно. 

Проходимостта за моите разбирания е отлична, само веднъж ни се наложи да копаем 2 часа, за да го извадим от калта  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Каква е блокировката на централния диф? Аз разбирам, че е механично заключване, но този текст ме обърква:

 

....." При пробуксовке колес вискомуфта автоматически блокирует межосевой дифференциал (распределение крутящего момента 50:50), улучшая проходимость автомобиля и повышая активную безопасность на скользких дорогах.....

 

Тук пише. при превъртане на колелата виско муфата блокира  центр. диференциал и имаш 50:50 към двата моста. Супер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам някакъв спомен, че без този супер селект е по-добре. Имаме такъв джип(баща ми) и го избира без да е с тази кутия! Креташе доскоро с него до вилата, но заради неоправдано високия му разход(под 14/100 не може да падне, а прави глави и ново турбо) почна да си кара субаруто до там(джъсти с газ :Д) и паджерото си седи. Негово мнение е, че джъстито минава в сняг по-добре от паджерото и на спускане заради теглото. 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ако е 2.5 е проблемна главата. Иначе 2.8 дизел и 3.0 бензин са работни коне. Имам много ясна идея точно за какво ми е подобно возило. Супер селекта има само задно, 4х4 без блокировка на централния диф, демек фул тайм, (ама май има виско сега почвам да си мисля :D), 4х4 заключен диф и 4х4 бавни заключен диф, демек парт тайм. Още ще почета и ще я измисля. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.5 e нашия! След ремонта е ОК. Ще го разпитам бащата като го видя за супер селект и тн на паджеро и ще пиша. Лично аз не му се кефа на паджерото. Имахме патрол гр от старите и беше много по джип с твърдия мост отпред. Мисли за това, ако ти е за истински офроуд! Паджерото не може да скача през преспи и локви без да се чупи! 7-8год ние го карахме патрола, вече 5та е служебна на една хижа в Рила, преди 2седмици пак го карах, няма такъв кеф! Скачаш откъдето си поискаш и го караш с колкото може, като изтървеш пътеката подпираш някое дърво, задна и айде :Д

post-7686-0-92776800-1439898338_thumb.jpg

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Патрола си е камион от всякъде и мачка здраво, но не ми е по силите. Втора ръка се предлага по-малко, доста скъпо за годините си и са супер убити повечето. Фен съм на субару, но не си купих от страх, че няма да му насмогвам на поддръжката. А Паджерото е може би най-евтиното нещо, което ще ми върши работа. Ще видим тази зима как е и ако не става с колата до там, ще се обзаведа със сезонен автомобил. В северозападна България не съм ходил, но от Чирпан до Димитровград е зловещо :D Не знам как не ги е срам да слагат знак Винетка!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно субару до 2000год е по-евтино за поддръжка, данъци и застраховка от едно паджеро. Части втора ръка има много, а и нови не са скъпи. Форестер с лифт кит става до +8-10см височина. Ако е с ЛСД диф отзад и бавни(не автомат) е много проходим. Без ЛСД са слаби.Старото Джъсти и старото Леоне са 4х2 и имат бутон за пускане на задния мост 50 на 50 предно задно (4х4), някои са и с ЛСД. Много са леки и са много проходими! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.