Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

4х4 дискусия


joro-120L

Recommended Posts

Така или иначе Самуил ще трие.

Не ги мислете загубите. Колата със задно има един кардан да завърти. С оглед мощността, това е едно нищо.

Всички истински състезателни коли са със задно и след това 4х4. И не на последно място, колата със задно има предимство на старта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    20

  • Anubis

    6

  • bega4kata

    5

  • Toshiro

    4

Най-много писали в темата

Жоро,пак си в голяма залуда :) Проблема не е в завъртането на кардана,проблема е в смяната на посоката на предаване на мощността.

Примерно при предното колянов вал,кутия,полуоси са в една равнина,а при задното двигател и кутия са надлъжно ,полуосите са напречни.При 4х4-то е най зле.Двигател и кутия при вариант напречен мотор са напречно,раздатката преобразува в надлъжно назад към кардана и после пак се преобразува в напречно от задния диф.към полуоските.Най общо казано  е това.

 

Във WTCC ХОСЕ МАРИЯ ЛОПЕС, Иван Мюлер,

Себастиан Льоб   С КАКАВА КОЛА ГИ МАЧКАТ????????  Ситроена е само с предно!!!!

Дори и на дъжд ги бият. Няма със задно вече коли.....Останаха няколко бавареца и де ядат бой.

А когато имаше много баварци ,Сеатите ги биеха от бой.

Сеат Леон бие Голф Р ,който е 4х4....

Така,че е относително,с какво е най добре.На старта е ясно,че 4х4 и задно са малко по-добре.

Но е и въпрос на настройки и гуми също.

 

Говорим за автомобили,като тези които караме при условия при които ги караме-АСФАЛТ.Туристически.Не говоря за Ф1 и супер спортни болиди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро,пак си в голяма залуда :) Проблема не е в завъртането на кардана,проблема е в смяната на посоката на предаване на мощността.

Примерно при предното колянов вал,кутия,полуоси са в една равнина,а при задното двигател и кутия са надлъжно ,полуосите са напречни.При 4х4-то е най зле.Двигател и кутия при вариант напречен мотор са напречно,раздатката преобразува в надлъжно назад към кардана и после пак се преобразува в напречно от задния диф.към полуоските.Най общо казано  е това.

 

 

Възможно е да съм в голяма заблуда. ;)  Това са едни зъбни предавки и кое как и на къде няма значение. Целта е колелата да се завъртят. Сега за предното, тенденцията е такава, навлиза масово при автомобилите - нашите, с цел по-лесна поддръжка, може би стабилност и избягване на излишни железа.

Не следя изкъсо рали шампионата, /но за Льоб съм чувал/ и не знаех, че вече има коли и само на предно и печелят.

Сигурно им са много добри пилотите. Ако говорим за стабилност и пътно поведение, няма по-стабилно нещо от автомобил с четири водещи колела т.е. 4х4. И наистина съм изненадан, че кола само с предно може да има някакъв шанс.

 

п.п. винаги се старая да бъда ясен, но тук виждам вина в себе си и ще коригирам цитата от горния пост.

 

Всички истински състезателни коли са със задно и след това 4х4.

Всички истински състезателни коли са БИЛИ на времето със задно и след това 4х4.

Сега се оказва, че са само с предно. Нещата се развиват. Не знам вече какво да мисля. Това да не е някаква тенденция, като въвеждането на пластмасите в новите коли.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Сеат Леон бие Голф Р ,който е 4х4....

Сефчо, не разбирам и много трябва да ми се обяснява.

Това какво е.  Аз говоря за ралита, ВРС :)

Сами, ще спамим малко и после ше триеш. Какви са тези дето бият само с предно? И бият ли те 4х4. Щото аз така го разбрах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Това какво е.  Аз говоря за ралита, ВРС :)

 

WTCC - Световен Шампионат за Туристически Автомобили  ;)

Редактирано от axel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WTCC - Световен Шампионат за Туристически Автомобили  ;)

 

Много благодаря! Нямам повече въпроси. Сами, очаквах да си говорим за сериозни неща. Не и за примери с туристически автомобили.

Остава и тоя Голф Р да е с халдекс. Това не е никакво 4х4. За вкъщи става. и на състезание да му тежи.

Говорим за пълноприводно 4х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря! Нямам повече въпроси. Сами, очаквах да си говорим за сериозни неща. Не и за примери с туристически автомобили.

Ами Жоре,тези автомобили са НАЙ-БЛИЗКИ до тези които караме и можем да си позволим.Аз Ферари и Ламбо не мога да си купя.

Спамете си,няма проблем,ще разчистя след време,пак,за по-добра нагледност в темата.Нали това ми е работата тук :)

 

А дори и да имах възможност,едва ли пак щях да си купя....на мен ми трябва бебевоз :)

Ако имах по-големи възможности,щях да си взема по-бърз пак бебевоз-примерно РС 6-ца или АМG E63,Панамера и подобни :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ами Жоре,тези автомобили са НАЙ-БЛИЗКИ до тези които караме и можем да си позволим.Аз Ферари и Ламбо не мога да си купя.

Спамете си,няма проблем,ще разчистя след време,пак,за по-добра нагледност в темата.Нали това ми е работата тук :)

 

А дори и да имах възможност,едва ли пак щях да си купя....на мен ми трябва бебевоз :)

Ако имах по-големи възможности,щях да си взема по-бърз пак бебевоз-примерно РС 6-ца или АМG E63,Панамера и подобни :P

 

Е, до такива крайности няма да стигаме Ламборгини и т.н.

От едно изречение ква тема се разви. Понякога и спама е полезен. Ето научих за туристическите автомобили :)

Сами, много неща в този форум се осланят на теории. Кой чел, чул някъде. Недей слагай това, не прави онова

Практиката е важна. Какво се случва на практика. И, който го е изпитвал на практика. И най-вече се хванах за някакви си загуби. Какви са те, колко стотни и какво толкова е решаващото това за нашите Туристически автомобили.

 

Шкодичката е чудесна! Не крия и много пъти съм го казвал още преди да стъпи на нашия пазар, че О3 е мн. красив автомобил.

Пожелавам ти ей така, като мен, след 25г. да я покажеш в цветущо здраве!

п.п. малко четки да ти направя :)

 

п.п.1 то нова стр. се отворила. и мнение. ще бутна един цитат горе.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Остава и тоя Голф Р да е с халдекс. Това не е никакво 4х4. За вкъщи става. и на състезание да му тежи.

Говорим за пълноприводно 4х4.

Виж тая класация и ще си промениш мнението за халдекса :)  http://www.crash.net/wrc/championship_tables/content.html

Полото е с халдекс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук съм инат и нищо не е в състояние да ме съгласи. Признавам само, ако са постоянно зацепени двата моста.

Халдекса е един съвременен "гъдел", който включва автоматично задния мост без човек да си мръдне пръста. Нали?

При нормалните коли това става от раздатката. И този топуз на дифа с електроника го няма.

Безспорно предназначението му е за проходимост у туристическите автомобили. Но чакайки предния мост да превърти, за да се включи вече може да е късно.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакайте и аз да хвана гратиса, докато има :)

 

Това за WTCC наистина е интересно и аз дълго време се чудех тези Шевролети и Сеати как така са ги направили 4х4, а пък те били с предно!

 

Иначе модата на колите с предно то това не е ново, по-скоро новото е как започнаха все по-големи, мощни и тежки двигатели да им слагат. Може да разваля малко пътното поведение за регулярните автомобили (примерно Мазда 6 комби с новия 2.2л дизел ако не се лъжа 170к.с.), но пък вече има и компактни наточени модели с по близо 300 к.с. и предно (Фокуси, Сеат Леон и т.н.), за които по ревютата много им хвалят диференциалите че удържат мощността без много голямо недозавиване.

 

Октавия РС за мен е малко на ръба, сега тук Сами ще каже с още по-голямта мощност дали и както недозавиване усеща.

 

Иначе за халдекса понеже го изпробвах на различни условия и натрупах наблюдения - Жоро, това е начинът да се пести гориво, вече няма как постоянно да си 4х4. Аз примерно го усещам най-много при изкачване - сухо, мокро, бързо, бавно - дърпа си като детска игра. А на предишната О2 с предно беше едно пилене и мирис на съединител. И другата голяма разлика е завои - влиза се с по-голяма скорост и няма мърдане. Освен това съм се заигравал няколко пъти при по рязко тръгване и задницата е доста жива, което после се коригира с газ и колата се връща в правия път. Това е огромна разлика и дори мега аматьор като мен я усеща

 

А и също така не си го представяй, че "чака" да превърти предния мост, за да се включи. Доколкото знам е 96%/4% постоянно, т.е. не му трябва да се включи, а да прехвърли въртящ момент до 50%50%, което отнема някакви милимунди. На мен даже ми се случи на няколко пъти да превъртя задна гума при изкачване, т.е. следва доста бързо да прехвърля :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, нямам предвид да е нон стоп зацепен 4х4, а да имаш ръчка или бутон до теб и ти да го включиш да работи в истински режим 4х4 и така докато ТИ го изключиш. ;)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж тая класация и ще си промениш мнението за халдекса :)  http://www.crash.net/wrc/championship_tables/content.html

Полото е с халдекс.

Жоре,много ядоса бате Стефан,щото той сега се е надъхал на Голф R 4х4 :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате Стефчо да си купи каквото му е на сърце! Или по-точно, за каквото е отделил пари. Халдекса върши работа и е по-добре с него, отколкото без него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да те разочаровам пак,но имаше сравнение между идентичните Ауди Q7 куатро и Порше Каен с халдекс и ПОРШЕТО СПЕЧЕЛИ ПО ПРОХОДИМОСТ И ПЪТНО ПОВЕДЕНИЕ И Т.Н. Най новото поколение халдекс бие куатрото от 80-та година.ФАКТ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да те разочаровам пак,но имаше сравнение между идентичните Ауди Q7 куатро и Порше Каен с халдекс и ПОРШЕТО СПЕЧЕЛИ ПО ПРОХОДИМОСТ И ПЪТНО ПОВЕДЕНИЕ И Т.Н. Най новото поколение халдекс бие куатрото от 80-та година.ФАКТ

Това "пак" мисля трябва да спреш да го употребяваш. Никога не съм бил разочарован.

Това ново поколение на халдекс да не е извънземно нещо. Какво му е по-различното? И как ще ми сравняват Порше с Ауди.

Като е много читав халдекса, що Сеата само с предно бие Голфа, а????

 

ае лека нощ, че съм дърт и отдавна трябваше да съм в леглото, пък и ще ставам ранко :)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сеата е доста по-лек, разликата в мощността е минимлна, пистата е суха и, не на последно място - има механичен блокаж на диференциала. До колото си споням, на странично ускорение (центробежни сили) и максмална скорост Гоуфо беше по-добър. :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако дойдеш на Вонеща вода,може да направим едно каране по завойчетата с по 2-ма човека в кола,аз ще карам първи,пък да видим с мега стабилното си 4х4 дали ще може да ме следваш.Без да правим глупости разбира се.

 

Здравейте,

Сами, горния пост е перфектно написан. С предно, колата наистина е по-стабилна в завоите, защото предницата дърпа.

Със задно е по зле, защото задницата бута и търси да тръгне на някъде, най вече водена от центробежните сили в завой.

Сега да ти кажа аз какво съм карал. Пълноприводна техника 4х4 6х6 и дори 8х8. Включваш предния мост с ръчка и нема лабаво. Не можете да си представите колко е стабилен този автомобил на сняг и в завои. Няма поднасяне. Пробвал съм и само на заден мост при същите условия, дори при равен, но заснежен път - задницата върви на където си иска, ако се отпуснеш малко и почнеш да си играеш с газта. Така, че пълноприводното 4х4 придава изключителна и безспорна стабилност на автомобила. Страхотното чувство да си сигурен. Докато при халдекса съвсем не е така и затова ме е яд, че има заблудени хора и го възхваляват до небесата. Халдекса се включва, когато превърти предния мост, т.е. да не закъсаш някъде. И това е моментно. /Иначе, си ги мъкнеш карантиите/ Когато предния мост не превърта, а това не е задължително да стане при равен заснежен, но хлъзгав път все едно си без 4х4 и изобщо не може да се разчита на него, че ще направи автомобила по-стабилен. Защото като тръгне да се пързаля и 5 халдекса няма да помогнат. Също и при спускане, /което никак не е за подценяване/ по хлъзгав път, всички знаем, се извършва "на скорост" и едно е да ти задържат две колела, а коренно различно, когато задържат и четирите колела. Тука целта е да не се допуска такова пързаляне или занасяне. Всъщност превантивна. И в случая не виждам как халдекса ще помогне.

Много е просто устроено класическото 4х4. Има една муфа в раздатката с положение вкл./изкл. и това е. Дали ще се задейства с ръчка, с въздух или ток, няма значение. А този халдекс е толкова усложнен и чета тук и за обслужването му, масла и т.н. И какво, като превърти предния мост включва, като захапе - изключва, баси и лашкането. Как да издържи дълго този възел. И на всичкото отгоре не върши на 100% работата на 4х4. Язък за надписа на задния капак.

Принципа на действие на халдекса съм го научил някъде от форума. Не съм чел литература. Може и да имам някои неточности, но не мисля, че са решаващи.

 

п.п. И горния цитат - Павката не може да разчита на никаква стабилност от халдекса, защото пътя е сух и той няма как да се включи. А за да превърти на сухо предни гуми при вземане на завой, не знам как трябва да кара. Просто ще му е в тежест.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за намесата но не си прав колега „

 

Халдекса се включва, когато превърти преден мост

Аз съм с друго впечатление, а именно:

 

  • Халдекса се активира когато дам газ до дупка;
  • В завой
  • Когато поднесе, превърти преден мост

П.П... не съм сигурен дали не се активира и при наклон.

 

 

Поздрави

Редактирано от Anubis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, не споря. Каквото кажете за халдекса, това е.

 

 Халдекса се активира, когато:

 

1 Газ до дупка - в сняг и лед не виждам с какво ще ти помогне такава газ.

2 Как халдекса разбира, че си в завой /и както писах по-горе хлъзгавите участъци не са само в завои/

3 За третото съм писал цял ферман.

 

Поздрави :)

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По точка 1 помага, за да не седиш на едно място :), точка 2 датчик.

 

По точка едно мога да споря, но не виждам смисъл.

Може ли халдекса тотално да се изключва или по тази логика на всеки завой се включва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, но не знам английски.

Задавам прости въпросчета и искам такива отговори. Не искам да се задълбочавам в изучаването на халдекса.

Естествено, че инженерите, които са го измислили са по-умни от мен. Искам да му разбера недостатъците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.