Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с показанията на гориво


fantamaniaka

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Днес свалих поплавъка и го сложих на друга кола ( същия модел , марка двигател )

Проблема е същия с показанията и при нея.

Явно проблема е в потенциометъра на поплавъка но кое по точно от него?

 

Ето го в свален вид .Цялата платка може да се обърне заедно с поплавъка но тогава не може да се закопчее и не може да влезне в резервоара.Тоест не е обърната...

2014-07-31%2014.33.50.jpg

 

 

Пробвах и да обърна сините кабели , ефект няма.

 

20140731_125339.jpg

Редактирано от fantamaniaka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

нямах възможност за съжаление.

Надявам се скоро да го пробвам и това.(но едва ли има смисъл при условие, че щом го закачих на другата кола и веднага видях проблема както при моята)

Снимах го за да може някой да изкаже мнение кое може да води до такива странни показания.

Редактирано от fantamaniaka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай за тъпия въпрос , ама този целия механизъм няма ли възможност да се обърне в жлебовете на "кошницата" ?

Аз имам такава измервателна система от Фаворит , ако искаш мога да ти я дам да тестваш с нея какво ще показва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самата бяла плочка заедно с поплавъка може да се извади и да се обърне.

Но ако се обърне ясно се вижда че зъбчетата които по принцип я задържат и закопчават са наобратно и няма как да захапят.

Другото е че поплавъка е в такова положение че не може да се сложи в резервоара , пречи на вкарването заедно с кошницата.

Освен да го извадя и някак да я сглобя на място вътре като я вкарам до половина и така сложа бялата плочка ( потенциометъра )

 

Измервателна система?

Тоест такъв потенциометър с такъв поплавък ли?

от кой град сте? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моноинжекционните системи са същите измервателни системи , че и самата помпа изглежда в подобна кутия ... като стойности не знам дали са еднакви , но мога да погледна поне дали съответства номера на платката .

От София.

 

Ммм дааа , изглеждат еднакви , но номера на платката е 310 или 318 и изглежда малко по-сложна като механизъм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря все пак :)

Просто наобратно да се сложи целия механизам ще е доста трудно но и едва ли това е правилния начин..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

по-долу излагам само някои ПРЕДПОЛОЖЕНИЯ екстраполирани от опит със съвсем друг тип електроника и системи, но коит мисля, че може би са валидни в твоя случай.

 

Само да попитам измери ли съпротивлението на самия поплавък, т.е. на потенциометъра на поплавъка.

 

За да придобиеш правилна представа ти трябва аналогово ом-метър - да кажем условно - от стария тип, които са със стрелка, а не цифров дисплей.

(цифровия ом метър няма да ти свърши работа, тъй като с него не може да установиш плавност на изменение на съпротивлението. С него може да измериш крайните стойности на потенциометъра и да видиш дали са според спецификация. Но това което те интересува е плавност на съпротивлението или иначе казано цялост на пистите на потенциометъра, ако това въобще там е потенциометър.)

 

Закачаш ом-метъра за двата кабела и местиш бавно поплавъка. Стрелката на ом метъра - трябва да се мести плавно без присецвания, забивания в нулата или безкрайност.

 

Въпреки, че има някои забелжки - не мога да видя от снимката, но има две писти на бялата платка. Горна и долна.

Като гледам горната е "раирана", а долната цяла.

 

Тук имаш два вариант - горната е с променливо съпротивление а долната е маса (звучи странно, тъй като масата не е нужно да е на плъзгаща се писта, ама знае ли човек.)

Другия вариант да е диференциален потенциометър - т.е. всяка писта е своего рода потенциометър с разлини параметри. При плъзгане компютъра отчита разлика между двата потенциометъра или сравнява техните показания за по-точно определяне на нивото. Достатъчно е едната писта да е с увредени показания за да се забърка.

 

Аз не бих залагал на това как стрелката на уреда се движи обратно пропорционално на поплавъка.

Това най-вероятно е страничен ефект или съвпадение от начина на измерване на съпротивлението на този сензор.

 

Не разбирам много от коли, но за сметка на това имам познания по електроника и мога да ти кажа, че съм виждал и по странни ефекти от съвсем дребни повреди.

Въобще забрави за обратното движение на стрелката и почни да го мислиш - като просто повреден уред.

 

 

 

Още нещо ми хрумна доката гледал снимките:

1. Само горната писта е разирана.

2. Доланта има 3 лентички само в края

3. А ми се струва, че и тя трябва да е раирана цялата.

Защо?

Виж на горната писта как на равни интервали от раировката излиза малка писта, която е съденина с черен остров със следваща писта, която отивам по натам в раировката.

Долната писта също като че ли има такива външни писти на интервали (виж задната страна на платката), но и липсва "раировка"

 

Но релано ако става въпрос за диференциален потенциометър и едната писта е изтъркана, съвсем нормално е компютъра да отчита точно на обратното

Редактирано от Phiko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще го извадя и ще го огледам точно.

И по двете писти се плъзга самия поплавък във формата на пъпка.

Движи се плавно и не е "изтъркан" нацяло смисъл не прескача и тн..

Ще разгледам сервизите дали от някъде мога да намеря аналогов ом метър за да проверя как се движат показанията.

Наистина може да е страничен ефект обратното показание , просто се заблудих че може да е точно до някъде защото когато налея гориво се променя толкова колкото и ще се промени ако е нормален (различна е само посоката) когато карам по същия начин.

 

Ако до тогава не намеря ом метър ще пробвам с моя поплавък на друга кола но чак другата седмица.

Благодаря за отговора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един линк - на английски, човека пише че си е решил проблема с почистване и лъскане на пистите и контактите.

 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/295905-before-you-replace-your-fuel-level-sending-unit

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо се заиграх, че ми стана интересно.

Ако съм прав на гърба на платката трябва да има интегрална схема, която "обира" колебанията на поплавъка.

В смисъл като спираш и като тръгваш или минаваш по дупки, бензина в резервоара се люшка и това би довело до треперене на стрелката на таблото.

В такъв смисъл - виж какво има на гърба на платката - може и да е запечатано с черна смола, но аз лично знам поне 3 начина, по който дадена интегрална схема може да си обърне изхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Phiko , това с почистването не върши ли работа само в случаите , когато прекъсва или показва грешна информация прибора ... аз до колкото разбрах на колегата му показва на обратно.

Инак това , което има аз е с 300 ом съпротивление и при пълен резервоар е 10 ома , при празен 300 с линейно изменение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, ето една статия на английски за Ауди ТТ (но като гледам е същият) и тя би обяснила проблема елементарно.

На колегата някой му е сменял горивната помпа и е сложил грешната :)

 

http://www.ttforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=250317&hilit=fuel+senders

 

Vehicles up to 05.02
float at lower end position approx. 59 Ohms
float at upper end position approx. 282 Ohms

Vehicles as of 05.02
float at lower end position approx. 282 Ohms
float at upper end position approx. 59 Ohms

 

С други думи колега, Фабията ти е имала гръмнала помпа, предишния собстеник се изтарикатеил (или просто не е знаел какво прави), отишъл е в някоя морга и взел нещо което работи, демек помпи гориво.

Забележи, че разликата между 2002/2003 година и т.н. са точно обратните стойности.

 

С други думи - може спокойно да караш така - тъй като омовете са точно същите, но в обратна посока - просто стрелката ще ти върви на обратно, но ще бъде точна.

Включително и факта с лампата за резерва (която просто окъсява потенциометъра, т.е. тогава няма значение съпротивлението - ще ти работи правилно.)

 

С други думи - едва ли се продава отеделно такава платка, така че или нова помпа или карай така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега идва другия въпрос - защо след смяна на местата на кабелите продължава да отчита на обратно ... гледах на предишната страница , че колегата и това е правил :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е елемтарно това е ел. верига с резистор, смяната на кебелите няма да промени съпротивлението.

Ако имаш резистор и му мериш ОМ-ажа - няма значение дали слагаш червения или черния кабел на уреда отляво или отдясно на резистора (условно казано).

В смисъл резистора е пасивен елемент и той няма плюс и минус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другия вариант би бил да си намери съответния уред за таблото, който е от обратната версия.

Това би било по вероятно - отколкото да се намери такава платка с потенциометъра.

Или пък стара помпа (изгоряла) от автоморгата с правилната платка и просто да си вземе само платката от нея.

 

Това, което ме подведе в началото беше, че не съм прочел, че колегата така я е купил шкодата от предишния собственик, който не е имал обяснение за ситуацията.

Аз си мислех, че просто се е появила (изведнъж) такава повреда и съответно мислех в насока какво би изгоряло, за да се обърнат показанията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно и се махам, ето един случай, в който човека пък си е сменил таблот с макси-дот и му се обърнал показателя за гориво, т.е. потвърждава проблема, който може да е от двете страни.

Показателя или сензора.

 

Някой сега може ли да ми отговори, защо във ВАГ решават изведнъж да обърнат ОМ-овете, но да ги запазят със същата стойност :)

Сигурно се забавляват с учудените шофьори по света....

 

http://www.briskoda.net/forums/topic/91621-fuel-gauge-adaption/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сега схванах принципа на работа на таз система .

Значи единственият вариант да се подкара този прибор на тази кола е да се прережат пистите на платката и да се разменят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно се е получило при Аудито но...

За съжаление и това не мисля че е отговора за моя проблем:

Аудито е бензиново и в тази пластмаса (люлка) или както се казва цялото стой помпа а при мен мисля че вътре няма помпа.

Не съм го разглобявал но няма как да има при условие че няма нито кабели нито нищо с което да заработи ако има помпа.

 

Пистите по платката ги почистих когато го свалях но едва ли е от това.Те няма как да се замърсят защото всичко това е потопено в нафта и когато го свалих изглежда като "ново"

 

Единственно остава май проблема ако е сменяно таблото и е сложено такова на което показанията са обърнати.Но тогава идва въпроса : какво табло трябва да си търся за моята кола..

Ако до тогава нямам решение на проблема надявам се другата седмица да мога да пробвам друг поплавък на моя резервоар ;) (въпреки че не знам до колко има смисъл да пробвам защото днес моя когато го закачих на друга кола си показва пак наобратно)

Благодаря на всички за мненията ;) ;) ;)  (Това се казва форум!!)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, ето една статия на английски за Ауди ТТ (но като гледам е същият) и тя би обяснила проблема елементарно.

На колегата някой му е сменял горивната помпа и е сложил грешната :)

 

http://www.ttforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=250317&hilit=fuel+senders

 

Vehicles up to 05.02

float at lower end position approx. 59 Ohms

float at upper end position approx. 282 Ohms

 

Vehicles as of 05.02

float at lower end position approx. 282 Ohms

float at upper end position approx. 59 Ohms

 

С други думи колега, Фабията ти е имала гръмнала помпа, предишния собственик се изтарикатил (или просто не е знаел какво прави), отишъл е в някоя морга и взел нещо което работи, демек помпи гориво.

Забележи, че разликата между 2002/2003 година и т.н. са точно обратните стойности.

 

С други думи - може спокойно да караш така - тъй като омовете са точно същите, но в обратна посока - просто стрелката ще ти върви на обратно, но ще бъде точна.

Включително и факта с лампата за резерва (която просто окъсява потенциометъра, т.е. тогава няма значение съпротивлението - ще ти работи правилно.)

 

С други думи - едва ли се продава отеделно такава платка, така че или нова помпа или карай така.

Ей това дава отговор на целия ти проблем колега. Както е писал колегата Phiko поплавъка работи на обратно демек е сложен прибор от модел до 2002г. а както ти писах по-горе единствения вариант да пригодиш този прибор е да режеш пистите на платката и да ги запоиш на обратно , защото в ECU-то имаш омметър и за него има значение как се променя съпротивлението , а не как са вързани жиците.

Виж как се променя съпротивлението и ако ти върши работа ще ти пратя прибора да го тестваш , защото моита е 2001 и няма да е показателно дори и да работи (всъщност ако работи правилно при мен при теб няма да работи правилно си мисля)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

няколко неща се сетих и ще започна от най-важното.

 

fantamaniaka, обърни ВНИМАНИЕ на следното:

тази платка с пластините и пистите е електрически уред накиснат в резервоар с гориво и най-вече горивни пари.

 

Хубаво е, че си дизел и дизела се изпарява по-трудно от бензина, но все пак е затворено пространство с гориво.

Незвисимо колко е нисък волтажа (аз предполагам че е нисък) най-вероятно от VW са предвидили добра изолация и предпазни мерки по този поплавък.

Искра, може да предизвикаш и с батерия от 1.5 волта ако си мераклия - това го казвам като пример, че всякакви неща може да се случат.

 

Последното, което искаш е да предизвикаш искра в резервоара си, поради самоделни модификации по тази платка.

ВНИМАНИВАЙ - да не се взривиш и да те гледаме по телевизията!

 

Беше споменал, че си рязал някакви кабели - огледай добре какво си правил.

 

Иначе, начина да обърнеш показанието е кабелът, който е на "раираната" писта да го препоиш от другата страна на пистата (ако е възможно).

С други думи в момента двете кабелчета излизат от едната страна на платката, а на теб ти трябва кабела на "раираната" писта да излиза от другата страна на платката и съответно пистата.

 

Пак казвам - аз НЕ бих се наел да правя такова нещо и те съветвам и ти да НЕ го правиш.

 

 

Относно защо си се озовал в това положение:

 

1. Това, че нямаш помпа в резервоара е следствие от това, че колата ти е Дизел.

2. Това, че нямаш помпа не означава, че поплавъка и платката с пистите са различни от тези на Ауди-то или други автомобили от групата на ВАГ.

Напротив, детайлите са еднакви или почти еднакви. Просто при теб няма помпа - другото е същото.

 

3. Това, което казах, че помпата е изгоряла и затова е сменена е пълна глупост (след като нямаш помпа)

4. От друга страна, като премериш вероятностите, по-скоро таблото е било повредено, отколкото поплавъка. (на поплавъка каквто толкова да му се прецака?)

5. Следователно, по-вероятно е твоето табло да е сменяно. Както виждаш - казвам "по-вероятно" тъй като това са само предположения.

 

Сега може да си зададеш въпроса, защо някой е сменял таблото на тази кола:

 

а) изгоряло е по принцип - не е нещо, което да не може да се случи

б) изгоряло е, защото някой е бърникал по него (например опитвал се е да мести километража назад ...). Мисля, че съм чувал за такива случаи.

в) друга причина.

 

Хайде със здраве и внимай с тоците и горивото!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е таблото да е сменяно , прави сте. (обърнах внимание сега че нямам лампа на airbag и на хидравликата) изобщо. Може да са махнати ако е имала проблеми колата или да е сменено цялото табло.

Значи най вероятно за ново табло съм.

Благодаря на всички за мненията и отговорите в темата.

Поздрави

Редактирано от fantamaniaka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......Искра, може да предизвикаш и с батерия от 1.5 волта ако си мераклия - това го казвам като пример, че всякакви неща може да се случат.

 

Последното, което искаш е да предизвикаш искра в резервоара си, поради самоделни модификации по тази платка.

 

Нивомерите са само с минусови кабели. От съображение за сигурност. Постоянния плюс е на уреда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

joro,

 

абе да ти кажа, според мен няма никакво значение дали са плюс или минус.

За да измериш съпротивление ти трябва ток, т.е. през резистора трябва да протече ток, който да предизвика пад в напрежението, който пад се мери от уреда.

Обикновените ом-метри - тези които ползваме всеки ден - правят точно това. (Този метод не е най-прецизния, но за ниво на горивото в колата едва ли някой, ще слага по-скъпи машини.)

В този смисъл - трябва да има затворена верига, през която да циркулира ток.

Поне на мен не ми и известно, да има начин чрез който да измериш съпротивление без да протече ток през веригата.

Най-малкото закона на Ом дефинира точно това - съпротивлението е отношението между тока и напрежението.

Трябва да има ток - а ток има само когато веригата е затворена.

Когато е затворена веригата - искра не може да има, тя се получава при временно прекъсване на тока и натрупване на заряд по края на прекъсната жица или клема.

Когато зарадя достигне прага на съпротивлението на околната среда - прескача искра - много високо напрежение и много слаб ток в случая.

 

Истината е, че не знам какви предпазни мерки ползват в автомобило строенето, но тъй като реално не сме чули за избухнали резервоари - най-вероятно се оценили риска спрямо вероятност за искрене.

Ще взема да се информирам, че ми стана интересно.

 

Тази платка с пистите - тя вътре в самия резервоар ли е или над него - има ли достъп платката до горвините пари или няма?

Или пък е наксината вътре в самото гориво - защото ако е потопена в бензина или нафтата - колкото и да искри - няма да стане кой знае какво.

То реално няма и да може да искри - тъй като вероятно бензина е добър проводник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резистора е последователно вързан във веригата на уреда на таблото и през него минава минуса.

Минус /маса/, защото цялото купе е маса и вероятността да стане някакво късо на корпус е нулева. Този резервоар може и да е пластмасов- не знам, но това си е от времето на железните резервоари. Това е логиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.