Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с показанията на гориво


fantamaniaka

Recommended Posts

Здравейте

купих си шкода фабия 2004 година 1.9 SDI

Проблема е , че показва стрелката на горивото наобратно. Тоест ако има 10 литра в нея ще показва почти пълен резервоар, а ако има почти пълен резервоар ще показва почти празен.

От стария собственик знам че е обръчал кабелите на поплавъка но не се е оправил проблема.

Някакви идеи?

Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Кабелите на колата се оказа че са наред. Поплавъка също си работи нормално.

Явно проблема остава в таблото.

Някой ремонтирал ли го е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм ремонтирал колега и не съм от най-големите майстори ... но съм чувал и виждал че проблема си е в кабелите при резервоара или при таблото проста са обърнати но.......... видях че си писал че не е в кабелите такаче   :eusa_think: ще питам и ще дописвам 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще го пробвам после.

Дано да е толкова лесен проблема :) ( за калибровка само )

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега

"калибриране на стрелки" е Тест-а който ги докарва заедно в крайно положение нали?

Пробвах го но резултат нямаше.

Някакви други идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, за теста имах в предвид. По време на теста стрелката започва от началото, стига до края и застава по средата. Твоята къде застана? Ако не е застанала по средата ще трябва да разглобиш таблото и с ръка да я наместиш така че по време на теста да направи това което ти описах.

Не мисля че има друг вариант. Аз поне така оправях на едно Поло стрелките. Ако греша моля някой да ме поправи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

преди малко я тествах с ВАГ-а колата

При тест на показанието на горивото стрелката се движи както трябва, до края и после се връща и после до средата.

Тоест не е проблема е таблото.

Поплавъра може би прави проблеми? Но как да разбера дали е от него и дали може да се отремонтира?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мда.. щом прави теста както трябва таблото би трябвало да е ок. Ами трябва да извадиш сондата с поплавъка и го размърдай на сухо да видм какви стойности дава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

под задната седалка ли е сондата ?

защото когато ми казаха че е ок не бях я гледал аз а едни познати в един сервиз..

Затова мисля вече сам да си я правя и тествам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново

свалих поплавъка от резервоара. То на самия него няма особено както да му се счупи, огледах до движи се свободно лесно.Не се виждат никакви намеси от човешка ръка.Самия поплавък добре ли опира на пистата където трябва да отчита положението му.На сухо когато местя поплавъка нагоре ( пълен резервоар ) стрелката на таблото пада надолу , и обратното когато е в най долно положение на таблото показва че е пълен резервоара.

Срязах кабелите на буксата (2 кабела) и им обърнах местата. Резултат нямаше.

пак казвам че с ваг ком таблото показва правилно диагностиката си.

Някакви други идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нивомера е от тип платка с резистивен слой е възможно някой да е сменял платката поради изтъркване и да е сложил новата наобратно(ако монтажа позволява) и да не е обърнал внимание.Така ще ти се получава описания от теб ефект.

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_01471.jpg

 

 

Това представлява.Утре ще го сваля и огледам пак но не изглеждаше да има някаква намеса.

всъщност ако има начин да се обърне плочката с 2-те писти по който се допира поплавъка , ъгъла на пиститите ще е наобратно тоест няма да може да се докосва по нея поплавъка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти същата история е моя на фелицията 1.3МПИ,само че в кошницата имам ел.помпа.И ти са прав,че като се обърне платката пистите ще са ориентиранио наобратно спрямо плъзчага.В момента и аз имам проблем с неправдоподобно показание на уреда на бензина и в петък свалях помпата с поплавъка.И при мен са 2 кабела за нивомера - цин и жълт и между тях съпротивлението се променя от 10 до 300 ома.Така че направи опит с един потенциометър със съпротивление колкото резистивния на нивомера да симулираш работата на поплавъка и да видиш какви ще са показанията.Въртиш потенциометъра от край до край много плавно и следиш поведението на стрелката.Имай в предвид,че най-вероятно проблема ти няма да се окажа от този датчик,а в таблото.Защото пък при мен ако колта ев покой понякога уредчето показва реалното ниво,а понякога - стои на 0.А понякога е някъде между тези положения.И започва да пада постепенно до нула,където остава за постоянно за неопределено време.И скоро ще отворя таблото.Защото там схемата не е класическа,а това уредче се управлява от една интеграла - маломощен четворен операционен усилвател и доста периферни елементи около него.това за таблото на фелата.А при теб е още по-сложно - най-вероятно цял микроконтролер и това,че си направил тест на стрелките не означава,че си тествал цялата система,участваща в измерването на горивото.Но според мен щом теста на стрелката работи най-вероятно нещо по входните вериги на датчика за новото става и при дадени условия показанието е неправдоподобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно най лесния вариант се оказва с друг нивомер да пробвам на мястото на моя.

При теб явно е по различно.

Благодаря за отговора ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И без друг нивомер може да се ориентираш дали проблем ти е в нивомера - с изкл.букса към нивомера виж показанието на уреда за гориво - трябва да е празен резервоар.Сега не съм сигурен дали таблото тества и веригата на нивомера и дали ще запише грешка,че нивомера е разкачен,пробвай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това го пробвах днес.

Показва празен резервоар с изключена букса.

Таблото не записа греша когато е изключена буксата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава движи плавно полпавъка нагоре - надолу и гледай показанието и в кой момент се получава проблема.Или свържи един потенциометър и така тествай.Предполагам резистивния слой е с линейна характеристика,а не с логоритмична.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам за слоя но когато днес на сухо го извадих и включих буксата а поплавъка беше най долу - стрелката беше отчиташе че е пълен.

Когато почнах да го местя нагоре - стрелката падаше също толкова бавно колкото аз местих поплавъка.

Няма точна на различие.Скоростта на двете движения е еднаква и обратно пропорционална.

Когато го вдигна в максимално положение нагоре ( пълен резервоар ) стрелката пада най долу и светва лампата за резерва на горивото.

Днес карах около 100тина километра и стрелката бавничко си мърдаше нагоре ( към пълен резервоар)

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами остава варианта да премериш пълното съпротивление на резистивния слой и да тестваш с потенциометър.Така ако показанието е същото - игнорираш платката на нивомера и няма да търсиш нивомер.,Друго,което ми идва на ум - провери в адаптация на таблото дали стойноститеса по дефолт,или някой се е опитвал да прави някакви други настройки на показанието и вместо да направи това, е променил типа на показанието,т.е. е въвел някаква стойност,чрез която таблото инвертита показанието по погрешка или поради некомпетентност и това е омазало показанието на уредчето.Но трябвада се поразровиш повечко и да провериш какви адаптации могат да се извършат на системата за отчитане на горивото.Защото акакто го описваш показанието е точно инверсно - обратнопропорционално.Ако не се окаже софтуерен проблема вече се насочи към хардуера на таблото - може някоя входна верига да е дала фира или по-точно някой елемент,който инвертира стойността на съпротивлението на датчика на нивомера.Щото най-вероятно всичко това минава през микроконтролер,а при мен - през цяла интеграла - операционен усилвател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.