Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Турбото на Октавия 1,9 TDI 110 кс. 1999г. изключва ???


sostin

Recommended Posts

Здравейте колеги

Преди десетина дни си взех Октавия 1,9 TDI 110 кс. 1999г.  Като цяло автомобила е перфектен , но .... има едно голямо НО. Днес ми се наложи да пътувам до провинцията и така да се каже и направих първият тест на дълъг път.

Какво се случи.... на излизане от София , посока Ботевград , по магистралата в байра , както всичко си беше наред и при около 130 , 140 км/ч турбото просто изключи..... съответно мощността падна рязко и едвам достигах до 100.  Покарах още малко така след което спрях , огасих двигателя , мигах една минута като малоумен , запалих - турбото си го имаше и колата си тръгна пак нормално. юпреди да се случи това набирах и до 160 и нямаше никакъв проблем , обороти ,всичко си беше как си требе. След изключването на турбото , колато просто изгуби мощност , не се е форсирала , не е изпушила от зад ...... На връщане от Враца пак я натиснах по магистралата , качих я до 190 , всичко си работеше перфектно , после пак турбото изчезна .... огасих мотора в движение и запалих на скорост почти веднага и пак се появи.........Сега си го има и си работи всичко.

 

Някой има ли някаква идея какво се случва и какво да правя от тук на там ??? То е ясно че ще се прави нещо , но какво може да е ???

Благодаря ви предварително !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си се разминал :)  Трябва да отидеш в сервиз за диагностика/живи данни и ще си покаже. На твое място не бих я настъпвал изобщо, докато не се реши проблема.

Тук можеш да се ориентираш за читави сервизи:

http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/forum/120-%D0%B1%D1%8F%D0%BB-%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%8A%D0%BA/

Успех :)

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти като за начало да се раздвижи геометрията на турбото. Ако не помогне - почистване на геометрия и в зависимост от състоянието на турбината - ремонт. Колата влиза в авариен режим и за това се получава описаният от теб ефект. Няма да е лошо да се направи диагностика с Vag Com, да се прочетат записаните грешки и да се види на колко надува турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъъъъъ, това не го знаех че не е добра идея да я паля на скорост , но ще го имам в предвит , защото да , автомобила зверски ме кефи и днес ми напълни душата как стои на пътя на дълго :)))

 

Pepino , всичко това което ми каза приятелю е много добре , но без да крия ще си призная че съм пълен лаик на тема турбо и тн. и идея си нямам кой може да направи въпросните манипулации читаво , та за това реших и да попитам тук. Попрочетох набързо че хората са много доволни от теб , правиш разни чудеса с Шкодите , но май ги поглеждаш само на събиранията , които така и не можах да разбера точно къде и кога се правят . Напоследък ми се струпа доста работа и съм малко разсеян за всичко останало .

 

Та питането ми е , е ли е възможно да я погледнеш ти брато , щото аз вярвам на хората , да я разръчкаш там каквото трябва , съответно ще си ти платя колкото си струва и така. Само казваш къде да ти я докарам - нали си в София ?

Ако не е удобно , ще ме насочиш ли поне при кой да отида така че да не ми приказват врели не кипели и да ми лазят по нервите :)))

 

P.S.     Мислите ли че трябва да пребия копелето което ми продаде автомобила , за туй че го питах десет пъти , даже и след като му я платих и я прехвърлих на мое име , дали всичко и особенно турбопто работи добре . за  да знам какво да правя и той упорито твърдеше че всичко е ок . ???

 

И един приятелски съвет към всички които си продяват автомобилите и знаят за подобни проблеми . Пичове не бъдете гадове и казвайте на хората за какво иде реч, щот на мен ми се случи на магистралата и нямаше драма , но се замислих ако така ми избега турбото при изпреварване на тир на двупосочен и срещу мен идва друг тир и по средата на маневрата колата изгуби така брутално мощност ..... ко прайм ??? Бъдете хора че некой може да се очисти ей !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това може да стане по всяко време, не е задължително да е станало при предишния собственик. Може би дори и като си тръгвал на път да ти е било изправно и после... Машина е все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случва се колега, нищо страшно не е станало. Моята Октавия на първото излизане извънградско го направи този номер. Оказа се изгнил актуатор. Предният собственик нямаше никаква идея за проблема, тъй като колата я караше жена му само на градско. Друг въпрос е, че и в Еуратек не установиха проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , най-вероятно човека не е знаел за проблема , но както и да е :))) Големия въпрос сега е при кой или къде да я закарам в София ,да я оправи и да продължавам да се наслаждавам на иначе прекрасния автомобил ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече съм с лепенката :)))) и отново едно голямо благодара на Pepino :)))))  дано сме я раздвижили тая пущиня хахаха :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами раздвижвахме геометрията на турбината , по-скоро аз гледах , магьосника го прави :))) , но честно казано трябва да я изкарам извън София да я натисна за да видя дали е ок сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобява се и се почиства.

Понякога става с раздвижването ,което ти е направил Пепино с ваг-кома и ако е станало да може да разтоварва/да сте гледали наляганията после,трябва често да и даваш пълна газ.Всеки ден и евентуално може и да задържи по-дълго да работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, разглобяване и почистване определено е най-доброто решение , но се опитваме да решим проблема , до колкото е възможно по по-безболезнен начин. За сега мога да кажа че всичко е наред и не съм влизал в авариен след като Пепино я пипна , пък да видим. По мое мнение, нещата трябва първо да се почват от по - простичките действия и ако не стават вече да се премине към разглобаване и тн. Все пак говорим за автомобили на по 15 години, поне моя и е нормално в някъв момент да се стигне и до по-съществени действия, но както казах при мен за сега се оправи положението. Съветвам колегата със същиа пробелм да пробва първо въпросното раздвижване и ако това не му помогне тогава да мине на слваляне на турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ,на моята кола,ако така се получи,докато не го разглобя ,не мога да заспя.Трябва да съм сигурен ,че на 100% съм си решил проблема и то по най-добрия възможен начин.Най-малкото,че примерно нямаш манометър за да следиш как се движи налягането и съответно лопатките.Но и това с раздвижването е решение.Сложи си манометър.

какво му е болезненото на разглобяването?Имаш в предвид,болезнено за джоба ти :)

Дано никога да не ти забие вече.Спазвай съветите на Пепино дето ти е казал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Здр. Колеги , и аз имам подобен проблем с турбото и вече незнам какво да я правя. Като я карам градско турбото си се включва както трябва , а като я подкарам 100 - 120 и се изключва (на 4-та при 2500 оборота). Гаса и я пала и се оправя и си варви както трябва. На другия ден същата работа. Ако можете помагайте....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяйте турбото с най спартанското - с гейт!   :tongue_1: 5 години 100 000 км. 70/30 в полза на градското каране и не знам какво е да ти забие колата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.