Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Octavia 1: 1.9 TDI 90 к.с или 4х4 6 скорости 90 к.с.


someone7

Recommended Posts

Привет! Имам желанието да стана ваш колега:) Продавам настоящата колица (френска марка 2009 г.) и искам да си вземем здрав макар и по-стар автомобил. Четох доста в този и ФВ форуми.По принцип съм карал винаги бензин,но сега се спрях на Октавия 2002-04 1.9 TDI 90 к.с. Разбрах, че този двигател е много здрав,не е с помпа-дюза,турбината не е с променлива геометрия (AGR двигателите). Гледам,че всички 4х4 са AGR(освен,ако не греша),докато нормалното комби има и ALH.Не съм състезател и имам доста градско,затова се питам (за да избегна променливата геометрия),дали ако не намеря обикновено комби AGR двигател,да се вземе 4x4? Гледам тези с 6 степенна скоростна кутия, но моля за съвети и мнения относно тях. Четох някъде из форума,че обслужване на халдекса е 250-350 лв. Това ли е разликата чисто финансово при 4х4 или има и още? Благодаря на всички,които ще се включат с мнения:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че 2002-2004 година AGR няма да намериш. След фейслифта, 90 коня са само ALH, но те нямат четирикраки изпълнения. Всички дизели 4x4 които съм виждал след фейслифта са с по-новия мотор 101 коня ( помпа дюза ) и 6 скорости. Който обаче въобще не е лош автомобил, така да знаеш.

 

AGR съм го виждал само преди 2001 година, доста стари коли са това и да се намери слънчевка е почти невъзможно.

 

Ако специално не ти трябва 4x4, не го слагай като определящо за избора, защото много ти стеснява възможностите да намериш читава кола. Променливата геометрия не е страшна, ако се обслужва като хората. ALH са прекрасни мотори. Помпа дюзата също не трябва да те плаши. Всичко това с условието, че изначало купиш кола в добро състояние де, не някой изтърбушен курник. Просто не оставяй глупави догми като "да не е с променлива геометрия" и "без помпи дюзи" да те водят, защото ще трябва да избираш между 3-4 коли на пазара :) И без това избора на октавии не е огромен, да не кажа неприятно малък.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Значи ..... 4х4 май отпада,а и не съм рибар или offroad-любител. B)  В "четирикраките" ме привлече 6 степенната скоростна кутия.

Относно Помпа - дюза съм много резервиран. :unsure: Със сигурност са здрави двигатели,но се притеснявам да не стане някой фал с дюза/ите и ....да съжалявам бързо,че съм се решил на дизел.

 Колега,да разбирам ли тогава,че каквато и Октавия (1.9 ТДИ 90 к.с.) да взема в диапазона 2002- 2004 г. все ще е ALH ? Разбрах,че всички ALH са с турбо с променлива геометрия, но и всички ли са ПД или има и някой без?

П.С. Ако премина на вариант Б - бензин - 1.6 ли е най-здравият двигател там? :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво те влече 6-ст.кутия,като при 90 коня е пак толкова къса като 5-ст.

няма други освен AGR без пром.геом.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ли ? Щом е така къса наистина не си заслужава :) Мерси за инфото! :book_1:

Извинявам се за въпроса,но:

1. чета, че ALH 90 и 110 к.с. се различавали само по разпръсквачите,дюзите били еднакви. 

2. Ако се вземе турбо с променлива геометрия + ПД - каква е поддръжката/профилактиката,за да не изгърми което и да е ? Отваряне и чистене или?

П.С. Доста чета из форумите,но не ми се изясни това ( поне засега де). :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ето малко инфо относно моторите, че виждам, че се бъркаш яко променлива геометрия, помпи дюзи и т.н. Това са TDI моторите, които се монтират на О1:

 

AGR - 90 коня роторна помпа, уестгейт

ALH - 90 коня, роторна помпа, променлива геометрия

AHF(ASV) - 110 коня, роторна помпа, променлива геометрия.

ATD (AXR) - 101 коня, помпа-дюза, променлива геометрия.

ASZ - 130 коня, помпа-дюза, променлива геометрия.

 

В ниския данък влиза ALH, ATD/AXR.

 

Ако някой ти предалага O1 дизел 105, 115, 116, 140, 150 - коня - такива НЯМА! Нищо че в мобилето се срещат :)

 

- роторните помпи AGR и AHF се правят преди фейслифта, след лифта ги заменят съответно с ALH и ASV ( пак роторни помпи) и допълват гамата с по-новите помпа - дюза модели.

- AGR е единствения без променлива геометрия.

- 4x4 съм виждал върху AGR и ATD/AXR. Казвали са ми, че има и ASZ четирикрак, ама мен лично ме съмнява, поне не съм срещал никога.

- 6 скоростни са ASZ (винаги) и ATD/AXR когато е на 4x4.

- Подобни мотори ( дето били с различни разпръсквачи ) са ALH(90кс) и AHF(110кс). Разлика има и в компютъра.

 

Дали е помпа дюза или не, има много по-малко значение от това, колата да е читава! Т.е. гледай и помпа-дюзите, за да не се окаже, че изпускаш читави коли, а си купуваш курник, дето не бил помпа-дюза, ама няма нищо здраво в него. Както казах избора на читави О1 хич не е огромен, затова, човек не трябва да стеснява критериите, ако иска въобще да избира. Относно дали да е с променлива геометрия, както виждаш реално избор нямаш. Сами ти е отговорил за подръжката и.

 

Бензиновите по букви не ги знам, но като цяло са:

 

1.4 - бегай далеч.

1.6 - мисля, че има две модификации 101 и 102 коня , едната за малко прескача евтиния данък!

1.8 20V - 125 коня.

1.8Т 20V - 150 или 180 коня.

2.0 - 115 коня или нещо от сорта.

 

От всичките имам впечатления (добри) само върху 1.8 модификациите.

 

От мен толкоз, дано сега се ориентираш вече.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голямо БЛАГОДАРЯ на всички!!! Като гледам май везните клонят към ALH 90 к.с.

Що се отнася за избора- наистина е доста ограничен,но все една хубавица трябва да се намери:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4x4 дизел октавиите са 90 к.с. AGR (роторна помпа)и 101к.с. ATD , AXR(помпа дюза)

Редактирано от a4tech
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това разбрах, а4tech - всички 4x4  1.9 TDI  90 к.с. ги дават да са AGR (роторна помпа). Ето линка, от който погледнах за сведение:
http://drive.bg/models.php?modelName=OCTAVIA+Combi+%281U5%29&osCsid=9442lulisab8vu28o5p4kp6tr1&cModel=575

Цецо75 е прав - за жалост това са по-старите двигатели (преди 2001 г.). :book_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е AGR 2001 4х4 , ма това,че са "по-старите двигатели" какво те притеснява не мога да разбера , 90 и 110 коня са най-икономичните , а след едно чипче и почват да си вървят много готино :)  В мобилето има една дузина 1.9 4х4 101 к.с. с 6 скорости , вземи разходи се и поразгледай :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не ме притесняват "по-старите" двигатели. Само да е читава - бих я взел. Тъй като тези дни предстои да продам моята, скоро ще мога да пообиколя,за да разгледам. Почти съм сигурен,че като отида на място ще "лъсне" ясно коя си струва да се вземе  - дали 4x4 или нормално комби - истината ще излезе наяве !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите ще си ги провериш с Ваг Ком на 13 канал при загрял ДВГ, без вкл. други консуматори.

Друг ориентир би бил моментния разход на място при загрял ДВГ, но по-добре е по първия начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверката с Ваг Ком е задължителна,това няма спор! :computer:  Предполагам,че ще се закара в сервиз, работещ с тази програма.

Относно моментния разход на място - предполагам се гледа по борд компютър или начинът е друг? :book_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ще направя нужното, за да проверя автомобилът, на който се спра. Ако това не е възможно ( собственикът не иска или нещо от сорта :eusa_naughty: ) - навярно ще търся друг! Все пак би ли ми казал какъв моментен разход на място би трябвало да даде борд компютърът?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ALH при загрял мотор дава 0.4-0.5 на място с изключени консуматори. На студено около 0.7-0.9 ама то е много относително от темепературата.

 

Ама истината е с VAG-COM. Ако търговеца не ти разреши да я провериш в сервиз или поне на място с VAG-COM, тегли му майната, тя ако колата е в ред, той няма причини да не иска.

 

Ако е след фейслифта, в ЕКУ - то има второ показание за километрите. Не, че е 100% гаранция, че и то не може да се манипулира, но пак е някаква проверка дали съвпадат с тези на километража (горе долу, те никога не са 100% еднакви).

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не исках да посочвам конкретни стойности,  защото има различни по код ДВГ, които имат различни показания по борд. Дори еднакви по код ДВГ може да имат различни показания по борд и пак да са наред с дюзите. При много ДВГ 0,7 е нормално и при загрял ДВГ. Написал съм, че служи за ориентир, защото според мен всичко над 0,7 задължително трябва да се провери с Ваг Ком.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цецо75 и legaltk огромни благодарности за информацията! Ако колата се купува от автокъща, на която собственикът се противи на тест с Ваг Ком - просто си тръгвам. Не бих рискувал да взема без компютърна диагностика. Мислих си за вариант,за който срещнах някъде тук из форума - дали има колега/и, който има Ваг Ком и да се направи уговорка. Разбира се първо оглеждам колата на място и при добре изглеждащ екстериор,интериор и двигател - да се премине към финализиране на "инспекцията" - диагностика с Ваг Ком-чето? Та тогава колегата да дойде на място и да тества. Разбира се ще си платя каквото трябва за услугата . (Някой колега беше писал,че е действал така и всичко се получава   :D/ ). Ако можете да дадете координати ще съм много благодарен :)

Редактирано от someone7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, обратното - той се страхуваше от ПД, а ние с Цецо го убеждаваме, че дяволът не е толкова черен.

Колкото до проверката на дюзите, ти също гледаш 13-ти канал, нали?

Ясно ми е какво имаш предвид за ваг-кома, но ти ако си на негово място /покупка от автокъща/ как би постъпил?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, много благодаря за всички съвети и мнения! Наистина вече ме убедихте,че ПД не е чак такъв проблем и стига да намеря читав автомобил с такъв двигател  - не бих се притеснявал! Иначе, що се отнася до проверката с Ваг Ком - така или иначе аз не разбирам от нея,нито пък ще си я правя сам. Доверявам се на този,който като види резултатите,разчита ги и казва "Това е читав двигател" или обратното! Мисля,че това е достатъчно като становище,нали :) Отново - големи благодарности на всики за отзивчивостта Ви! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с разхода на гориво и показанието на борда ми с вижда малко нелогично. Карам О1 2009г. 1.9 TDI 101к.с вече е на 120 000 км. И от нова на борт на обороти показва от 0,8-1 л/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.