Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Трудно палене Octavia 1 1.9ТДИ- 110кс.


bobi888888

Recommended Posts

Здравейте колеги. Поздравления за форума. Да си опиша и аз притесненията. Вчера понастъпих малко количката (на трета-90-100, а на четвърта 120-140), при което колата двигателят започна да се форсира, вдига оборотите. Изключих на свободна, двигателят се изфорсира 5-6 хил. оборота за около 3-4 секунди, аз я изгасих. След 5 минути я запалих, с малко повече въртене, но без проблем. На другия ден я карах, мощността си е същата (или ако не е, то е незначителната загубата), но ми се струва, че загрява с една идея повече (нямам термостат и температурата играе - за това знам, че на определен участък от пътя колко трябва да е отклонението на стрелката). Това "настъпване" на колата се случи след полузагрял (45-50 грд.) ДВГ, за около 3-4 минути. Впечатление ми прави, че двигателя пали малко по трудно и изкарва малко повече дим, след което се изчиства. Моля за мнение относно загряването (загряването може и да си го втълпявам) и по-трудното палене с дима - трябва ли да се притеснявам. Само да добавя, че при самоизфорсирането на двигателя, колата изпуши доста сериозно за 4-5 сек. и след това я изгасих. Благодаря. 

ПС: Октавия, 1.9 тди, 110 кс, 1999 год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами маслото си е в норми, не е намаляло. турбото си работи нормално, има си мощност и си го чувам както преди- леко свирене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

все пак провери горивния филтър ако не сменян го смени виж маркучите за въздух в нафтата може да провериш и центровката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. ще ги проверя и ще направя диагностика, но в края на седмицата. все пак ако някой се сети за нещо друго, ще съм благодарен. лек ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърни внимание на мнението на Бегачката за маслото и турбото. 

Нека да прегледат и турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това самофорсиране, обикновенно значи големи неприятности... Ама те обикновенно като се случат, обикновенно са необратими. Пък ти си я карал след това и казваш, че върви нормално и не пуши в движение... Дано да е малкия дявол.

 

На диагностиката едва ли ще видиш нещо свързано с проблема.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това състояние на колата не е нормално и аз на твое място не бих я карал изобщо преди да я види майстор, че сметката може да стане солена. 

 

Както си го описал прилича на заминало турбо, ама след като го чуваш как си работи и мощността е същата може и да не е, все пак не рискувай. Лично мнение, пиши като разбереш какво е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това самофорсиране, обикновенно значи големи неприятности... Ама те обикновенно като се случат, обикновенно са необратими. ....

:PDT_Armataz_07:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. ще я закарам на майстор но в края на седмицата, просто сега нямам възможност. След случката съм я карал около 100 км, като повече от 90 км/ч не вдигнах (от страх). нямаше пушене, само някакви вибрации малки. възможно ли е да се е нарушила по някакъв начин центровката или нещо на ГНП? Ами да, дано да е малкия дявол. Лека вечер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да вдига сам двигателя обороти и да се форсира, означава най-вероятно, че през всмукателния колектор е минало масло, което е причината за това. Засмукването на масло е или от картерните газове (когато има  налягане в картера, заради износен двигател, но е слабо вероятно), или повреда в самото турбо, с теч на масло в интеркулера, което се е събирало с времето, но ти не си обърнал внимание колко масло изтича при смяната с ново, то се е събирало там, след това е влязло във всмукателния колектор и е изгоряло. Може и през ЕГР-а също да е отишло във всмукателния колектор. Износени гумички на клапаните и износени клапани, износени сегменти и др.

Най-добре ходи на майстор, а не си прави експерименти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рискът е да се счупи оста и/или перката на турбото и счупените парченца да навлязат в кулер, турбопътища, всм.колектор /там откъдето сега е минало маслото/, а не дай боже и по-нататък ....

Тогава следва демонтаж и детайлно почистване и пак няма 100% гаранция за пълен успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.