Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с газова Фела 1.3 МПИ


zmiata29

Recommended Posts

Колеги имам следната дилема, въпрос:
Въпросната шкода преди две години се сдоби с обикновена газова уредба, а тя е пълна инжекция(стария мотор на Шкода 1.3), майстора който ми я постави ми каза, че тия мотори си харчат повече, но тогава направих сметка, че пак ще е по евтино. Но се оказа, че харча е бая. Обиколих един тон разбирачи все чистеха нещо, блещиха се по разни лаптопи и накрая -Айде готов си. Да ама не и понеже я карам само лятото, си минава една година. На пролет пак се почва обикаляне на сервизи и настройки, отделно дето почна и на бензин да не работи като хората. Та днес ми преслушаха на поредния компютър и най накрая някой да се намери да ми каже истината. Та натрупва една и съща грешка за ламбда сондата(или както там се казва) и след това омазва целия компютър на колата и та излиза от всякакви режими и си прави каквото иска. Чистят грешката и в момента в който прехвърлиш на газ след три минути пак почва да си я трупа. Човека не е газаджия и ме посъветва да отида при такъв и да ми постави ламбда симулатор и рече че щяло да заспи. Отивам при познат майстор на газови уредби и той най учтиво ме разубеди с довода, че и това е решение до време и пак щяло да се прецаква компа.
Та въпроса ми към разбиращите е , има ли спасение(бюджетно) за отстраняване на този проблем или наистина трябва да минавам на газов инжекцион?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах същия проблем.1.3МПИ с обикновена газова уредба.При превключване на газ записваше грешка за постоянно бедна смес,отчитана от ламбда сондата.При това компа минаваше в авариен режим и колата ставаше по-тромава.след доста ходене по "диагностици" и "майстори" си реших проблема сам,като коригирах вида на емулация на вградения в ламбда контрл системата емулатор на ламбда сондата.

 

За да работи нормално и да не записа грешки на газ на всяка 1.3МПИ с обикновена газова уредба трябва да бъдат поставени 2 емулатора - емулатор за инжекторите и ламбда емулатор.Ефект,разбира се,че има и той е че ЕКУ-то не записва грешки и двигателя си работи на газ нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на бензин колата ще си работи нормално и няма да записва грешки.То това е и целта.При правилно свързани емулатори,същите работят само когато двигателя работи на газ и се изключват при каране на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми днес ходих, при едни други майстори и те безплатно пробваха с два различни емулатора и не става и не става. Някой да продава газов инжекцион, качествен и евтин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Такаа..сложих инжекцион EASYJET, но нова греда. За тези които познават уредбата се оказа , че е с различни инжектори за различни киловати. Аз взех 12 -ки , защото са за киловатите от 48 до 77 , Шкодето е 50 киловата. Та сега газаджията каза ,че тябвало да взема 9ки, щото с тия се дави на празните обороти. Ужас, вече ...... полудявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не я познавам , но като гледах таблицата на таз уредба е прав майстора ти :sorry:

И пак без да я познавам мога да ти кажа , че интерфейса за насторйка е супер не кооперативен , дано поне след като ти я настроят да не ти създава проблеми дъъълго време.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Извинявам се за въпроса , но какъв разход си очаквал с обикновената газова? Аз съм с 1,3MPI , 50kW с обикновена газова с емулатор, разход градско около 10/100 градско и 7,5-8/100 извънградско при нормално каране /не на магистрала/. При близки стойности на разход на бензин /справка в аутодата/ не мога да очаквам чудеса. Когато слагах обикновената газова ми казаха, че с газов инжекцион ще е малко по-икономично - без разлика бензин/газ, но ценово разликата беше х2 за самата уредба.

Мисля, че просто ти трябва добър газаджия и проблема ще се разреши. Ако в София няма ела в Пловдив ще те свържа с един майстор, преди беше до военна болница а сега се премести до старческия дом , Слави се казва момчето и наистина си разбира. От 2008г. съм на газ и не съм имал никакви проблеми с натрупване на грешки и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря на всички, вече съм с добъра комплектация ГИ, и съм доволен, 7,5 смесено газ, само извънградско не съм я тествал, но скоро ще се похваля. Сега съм на тема климатик, свалям от една на части всичко необходимо и следващата събота и неделя ще го монтирам. Щеше ми се да чуя някакви коментари относно ефективноста му и как влияе на динамиката , предимно на дълъг път?

Редактирано от zmiata29
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ти има ли хидравлика на волана и също така тази,от която сваляш климатичната инсталация има ли също хидравлика?Щото няма 1.3МПИ с двете неща едновременно.може да има или само климатик,или само хидравлика.А пък може и да е присаждан - най-често италиански Diavia,който е сбирщайн и не си заслужава,щото няма части за него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което съм взел е оргиналдъ, шкода мейд, сега разгледах лапата която се прикрепя към мотора и след това на нея се наредат; хидравликата(най-отдолу), по средата комресора и най- отгоре е атернатора, съответно с по дълъг ремък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ти е проблем,можеш ли да направиш някаква снимка че ми е интересно какви са стойката и ремъка  :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега lent не знам на какви коли си попадал , но от 2008г карам италианка 1,3 MPI GLX-i със серво на волана , ABS и климатик. :D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно пъргавината на колата - при пуснат климатик все едно си се вързал за някое дърво , но от това моторче 68Hp какво може да се очаква. Иначе извънградско си е голям кеф с климатика, зора е докато набираш до желаната скорост, стигнеш ли я няма разлика с и без клима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги моята ли не върви, ама нито климатик нито хидравлика на волана имам, на АМ Тракия като тръгна от София и добре че на 2,3 места има голям наклон да се засилва, а в обратна посока просто нямам думи тунелите ги качвам с 80 намалям преди табелата за ограничение а педала ще го смачкам на 4та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 80 не ми се е налагало да падна , но свалям на 4та и скоростта стига до 100-110 точно преди ограничението на тунелите посока София. Има разлика в киловатите на 1,3MPI. 40kW и 50kW при еднаква кубатура 1300куб.см., но разлика от 18 конски сили си оказват влияние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

50kW e моята и все пак на тунелите е смърт и като ги мина може и 150км/ч да дигне

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.