Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1.9 tdi, забива на 3500 оборота


kokodream

Recommended Posts

Колеги, ако знаете как да разчета тази грешка и да видя какво може да се направи.
Актуатор е раздвижен, вакумните маркучи са сменени,
Утре с един приятел ще направим лог , но не знам на кой канал да се направи.
Skoda Octavia 1.9 tdi, 110 коня, 2003 година.
Код на двигателя : ASV433620AHF



nu7gjsv2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......

Skoda Octavia 1.9 tdi, 110 коня, 2003 година.

Код на двигателя : ASV433620AHF

 

Колега, двигателят ти или е ASV или е AHF. Не може да е и двете едновременно.....

Не че има толкова значение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,
Код на двигателя : ASV433620AHF - така е написано в талона на колата.
Информацията за грешки от Wiki е прегледана.

С този пост исках да разбера, дали някой е минал по този път и да разбере, от къде може да е проблема със забиването на 3500 оборота.
Преди това даваше още една грешка, която се свързва с пренадуването на турбото, след като моя приятел раздвижи актуатора на турбото грешката изчезна, остана само тази със MAF сензора. Разбрахме къде вече се намира този сензор и при първа възможност ще го проверим.
 От форума на ауди  дадоха няколко съвета, един от тях ми се струва най-надежден - сваляне на турбото и почистване.
Ще пиша отново, може да е полезно и за още някой, как точно сме разрешили този проблем.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали правиш разлика между MAP и MAF? :)

 

Иначе уточни, какво разбираш под забива на 3500. Колата си ускорява добре до 3500 и там рязко забива муцуната? И не се оправя докато не изгасиш и запалиш? Винаги на 3500? Или ускорява плавно до 3500 и там влиза в плато (демек не ускорява, но подържа там)?

 

Отварянето на турбина за чистене не е тривиална задача! Можете лесно да проверите дали е за чистене без да я сваляте, като откачите актуатора и пробвате да задвижите геометрията на ръка. Ако всичко е наред (чисто), тя трябва да се движи с лекота, даже "звънти" в крайните положения. Внимавайте да не загубите зегерката на актуатора!

 

Имай предвид, че тези мотори страдат от хронична ръжда по актуатора  по конструктивни причини. Щом се е опряло до раздвижване.... начи ръждата вече е почнала. Това, че се е раздвижил, не значи, че е ОК и работи. Пружината му може и да работи, но клапата вътре ако е пробила, вакума отива по дяволите. Може да се провери с манометър и вакумпомпа... или с надуване на бузи :)

 

Като цяло чистенето на турбина, колектори и ЕГР никога не е излишно при коли на годинки, хубаво е да се направи. Но не е сигурно, че това ти е проблема. Лог фаил би дал някой насоки...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Цецо75, мисля че е много полезно всичко това което казваш, точно от такова разяснение имам нужда.
Колата ускорява добре, и поддържа обороти, моя стил на каране е по-скоро "пенсионерски", обичам да я карам около 2000 оборота.
Проблема идва когато трябва да изпреварвам, преминавам на по-ниска предавка, примерно 3-та, и достигайки до 3000- 3500, колата спира да ускорява и изпада точно както си го описал в ''плато''.

Шофирам в Англия, точно тук където живея, пътищата са  в завои и не позволява скоростно шофиране. Рядко излизам на магистрала, за да я отпуша, както казват колегите. И примерно при една права отсечка от порядака на 500 метра, се опитвам максимално бързо да изпреваря някой трактор, и се получава това забиване. Иначе колата върви много добре, дава максималната икономия на гориво, но при мен основния проблем е, че я карам основно при студен двигател, кратки разтояния. И си мисля, че напълно е вероятно, да се е замазала геометрията.

Утре ще се опитаме да направим лог файл, да видим този сензор на колекторната тръба, и най-накрая ще пробваме твоя съвет с откачане на актуатора и задвижване на геометрията на ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте, най-после ще намерим време да свалим турбината и да се заемем с нея.
Поръчах нов актуатор, имам едно питане относно него, той самия трябва ли да се настройва/поплавака/, ако трябва , някой знае ли точно как става тази настройка.
Ще почистим основно турбината, ЕГР-а, колекторните тръби и ще сменим актуатора.
Преди дни прегледахме МАП-а,  намира се точно под левия фар /това е за английския волан/
Моя приятел направи замерване, оказа се че буксата с която се свързва самия МАП, дава прекъсвания,
Тази букса не мога да я намеря никъде из нета, някой знае ли какъв и е номера за да я потърся.

Благодаря отново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там има и една гарнитура, хубаво е да се смени.

..............

Ще почистим основно турбината, ЕГР-а, колекторните тръби и ще сменим актуатора.........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледаш белега с боя на лостчето на стария актуатор. След монтажа закачате колата на ВАГ Ком и в движение следите дали се получава исканото налягане и да не пренадува. В зависимост от резултата скъсявате или удължавате лостчето на актуатора, докато започне да дава исканото налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеи много,но правилното е с вакуум. Иначе я прави вилката дълга колкото на стария.Но тъй като площа на мембраните на разл.производители е различна,както и самите пружини вътре са различни,така на око не е оптимална настройката.

И после като колегата legaltk ти е написал-караш,гледаш и въртиш.Ако може обаче да е манометър най добре.С ваг-кома пак става но се бави той малко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера следобяд, че и цяла вечер успяхме да свалим турбината. Достъпа до самата турбина беше предизвикателство за нас
Не е истина какъв нагар имаше по нея, всмуквателните колекторни тръби бяха налепнали здраво, както и ЕГР-а, имаше отвор колкото за един пръст.
Турбината я зачистихме, като накрая минахме и с водна шкурка, вътре геометрията се движи свободно вече. Сменихме актуатора, като с шублер го регулирахме да е като стария. Наистина има разлика във вилката.
Стария актуатор показва признаци че работи, но издава един скърцащ звук и в основата се вижда че е тръгнала лека ръжда, така, че при положение, че закупих нов го изпратихме в пенсия.
Днес следобед ще опалим колекторните тръби и ще пристъпим към сглабяне.
Сега разбирам защо майсторите вземат добри пари за тази процедура, не е лошо да се прави профилактика на този модул.
Не разбирам защо обаче турбините са правят все по сложни и проблемни. Какво им пречи да монтират стария модел турбина, която е без променлива геометрия.

Тук ще постна интернет страници които сме ползвали.

http://uk-mkivs.net/topic/34834-vnt-tdi-turbo-how-to-adjust-actuator-cure-boost-problems/

http://pics.tdiclub.com/data/500/Drivbiwire_VNT_repair_procedure_small.pdf

След като сглобим, ще споделя резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сглобявайте внимателно!

Да не обърнете гривната на променливата геометрията на обратно! :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И после задължително на VAG-COM! Хем да сте сигурни, че не сте обърнали гривната, а и без това вероятно ще трябва да пипнете актуатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колеги,
Сглобихме по обратния ред, направихме лог /който е по-отдолу/ .
Ще помоля за съвет, да разгледате лог-а, трябва ли лоста на актуатора да се донастройва,
Колата не дава грешки, спря да забива на високи обороти, НО
Но се появи странно жужене от N75, шума се появява при отнемане педала на газта, при изгасяне на колата.
Първия лог е на 3-та скорост, 2-рия на 4-та




http://postimg.org/image/j4gp33123/


http://postimg.org/image/6dfeh2xy7/

Преди малко, разгледахме една тема свързана с регулиране на вилката на актуатора .
Изглежда че ще трябва  да го скъсим малко, за да ни се качат % на N75 . Трябвало при 4000 оборота, N75  да показва м/у 70 и 80 %.
Така ли е?
Ако някой има идея за жиженето на N75 ще сме благодарни.
 

Редактирано от kokodream
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо такова ли е на звук?:


 

При мен е откакто колата стана на 25 000км (от чисто нова кола едва ли не) - сега съм на 72 000км и стана още по-силно. След всяко гасене избучава доста силно и няма абсолютно никакви странични ефекти, които да съм уловил.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логовете са ок, според мен, даже ми е странно послушна турбината. Ако колата е нормално пъргава, аз бих си я оставил така.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, шума е същия , но аз го чувам и от вътре в купето, след като сменям скоростите и отнемам от газта и при гасене най-вече се чува ясно.
Ние затапихме и АГР-а, също така, лично моя грешка, уреда който прави гасенето на двигателя по-меко, го шунтирахме, да не може да затваря АГР-а. По причина че маркучетата бяха изгорели по краищата и се скъсаха, при опит да извадя маркучето счупих пластмасовата тръбичка в която влиза маркучето, нямаше време да отваряме тази кихалка за да нагодим маркучето и просто вързахме лоста, за да не затвори и загаси двигателя по време на движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркучетата е добре да се изрязват, за да не се чупи тръбичката.

Относно N75 - може да пробвате с N75 от друга такава кола, ако намериш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да така е, и аз тъкмо мислех да пробвам да ги изрежа и понеже ми се стори че поддаде, напънах и белята стана.
Не знам дали ще намеря подобен N75, ще опитам.
Дали може да е от него този шум,
Иначе колата никога не е вървяла така добре от както съм я купил.
Единствено само този шум, който ме дразни в момента.
Колата ми е Skoda Octavia 1.9tdi 110 Elegance 2003 година. Да си призная за 3 години съм сменил само една стоп машинка + консумативите.
Винаги съм наливал най-доброто масло. Преди три години търсех да купя Skoda Octavia 1.9 TDi Laurin & Klement комби, но само моята отговаряше на 2-та ми критерия в този момент : пълна сервизна история и 1 собственик/ понеже пазара на автомобили в Англия е огромен, може да подбираш/. Шкодата е една много добра кола, много икономична, здраво окачване  и стабилна на пътя, истински работен кон, както казват тук в Англия.
 

Редактирано от kokodream
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ето, че грейна усмивка върху лицата ни, колата ''заспа''.
Този странен жужукащ шум бе локализиран и отстранен. Оказа се, че сме затапили маркуча от N75 към ЕГР-а много близо до самия N75. Сега обърнахме маркуча и е затапено по-близо да ЕГР-а. Затапихме самия маркуч, за да мога когато минавам технически преглед, да сменя само маркуча и после пак да върна стария затапен. Че ме съмнява/ макар и да е малко вероятно/ на самия технически преглед, да не ми отчете повече co2 emissions.
Намалихме милиграмите които подава помпата и ги нагодихме към 2.2/2,4 милиграма при 80.2 градуса.
Врътнахме с един оборот вилката на актуатора, и стойностите на N75 при 4000 оборота са вече към 72%, за сега ще го оставим така, и ще проверим след седмица как се държи.
Благодаря ви колеги за съветите и идеите, според мен едно от важните неща е споделянето, в ерата на интернет мисля че е безполезно да крием информация, която би била полезна.
В момента Шкодата е пъргава и агресивна, с лекота върти гуми при тръгване, не че ще ги въртя.
 Като разход :
35 паунда за актуатор, 6 паунда за 4 гарнитури за колекторните тръби, 3.50 за червен силикон, 3.50 за маркучи, 5 паунда за флакон със смазка.
С бирата общо 60 паунда.

Редактирано от kokodream
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.