Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на ангренажна верига на Фелиция 1.3 карбуратор


skoda9841

Recommended Posts

Ако не си го правил до сега , помисли за специалист ... не че е някаква философия , ама можеш да си докараш доста главоболия .

Като консумативи са ти необходими - верига с колела , гарнитура за картер и капак за ангренаж , както и гарнитура за делко , семеринг за колянов вал , масло и филтър (ако Фелицията е след '95 год. може да си вземеш и гарнитура за водна помпа).

Сваля се ремъка , алтернатора , опората на тампона на двигателя и долния тампон на скоростната кутия , делкото , шайбата на коляновия вал , източваш антифриза и откачваш долния маркуч на радиатора. Спускаш мотора на долу , сваляш картера и капака на ангренажа , разконтряш колелото на разпределителния вал и сваляш веригата.

Броиш 12 оси между белезите на колелата и качваш новата верига. Не е зле предварително да погледнеш дали има аксиален луфт коляновия вал , за да може да си вземеш аксиален лагер със съответния ремонтен размер и да го смениш преди да качиш веригата (ако е необходимо). И на края по обратния ред събираш всичко.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Зaвиси от годината на производство - моятa е 97 и нямa.Но знам, че фaворитите имaт,може би и първите фелиции - между 94 и 97-мa.Твоятa коя година е излюпенa?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там не е имало никога гарнитура (поне при Фаврит/Фелиция) ... друг е въпроса ако някой специалист е успял да изкриви капака и е подлагал гарнитури , но тогава се променя височината на камерата и зъбната помпа няма да може да качва налягане.

 

П.П. Колега , ползвай кирилица моля!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

здравеи колега,искам да те попитам смених ангренажната верига  на мойта скода фелициа,та вапроса ми е в книгата на констатин косев пише че се зацепва на 11оси а навсякаде другаде я дават на 12 оси ас я зацепих на 11 дали ще е проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 звена пише , което е някаква печатна грешка предполагам , инак винаги съм зацепвал на 12 оси и до сега не съм правил експерименти ... със сигурност няма да ударят клапаните , но как ще се държи с променено газоразпределение нямам никаква идея - или ще върви или не .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

здравеите,днес зацепих веригата на 12 оси и скам да кажа,че колата трагна много по леко да варви,досега беше на 11 оси пак добре се представяше но определено има разлика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Ако не си го правил до сега , помисли за специалист ... не че е някаква философия , ама можеш да си докараш доста главоболия .

Като консумативи са ти необходими - верига с колела , гарнитура за картер и капак за ангренаж , както и гарнитура за делко , семеринг за колянов вал , масло и филтър (ако Фелицията е след '95 год. може да си вземеш и гарнитура за водна помпа).

Сваля се ремъка , алтернатора , опората на тампона на двигателя и долния тампон на скоростната кутия , делкото , шайбата на коляновия вал , източваш антифриза и откачваш долния маркуч на радиатора. Спускаш мотора на долу , сваляш картера и капака на ангренажа , разконтряш колелото на разпределителния вал и сваляш веригата.

Броиш 12 оси между белезите на колелата и качваш новата верига. Не е зле предварително да погледнеш дали има аксиален луфт коляновия вал , за да може да си вземеш аксиален лагер със съответния ремонтен размер и да го смениш преди да качиш веригата (ако е необходимо). И на края по обратния ред събираш всичко.

Успех!

Моята Фела е 2000 г. трябва ли да свалям тампона на кутията и дали трябва да сваля водната помпа?

А и каква е тая гарнитура за делко при мен няма делко затапена е дупката за него!?

А и да питам какво имаш предвид под "опората на тампона на двигателя"?

 

Благодаря и за книгата колега. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом няма делко , значи е MPI ... какво точно се сваля нямам идея , но със сигурност трябва да разкачиш тампона на двигателя и ламарите от долу и от дясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених я :) почва се с демонтирането на гумата, тампон на водна помпа (да висне малко мотора), шарнир, полуоска, картер, маслена помпа, капак ангренаж, разконтряне на гайката на горното зъбно колело развиване на гайката, демонтиране на старата, монтиране на новата като се гледат белезите и се броят 12 звена на веригата между тях и по обратен ред всичко по колата. Благодаря на колегите за съветите и на The Best Forman за книгата и полезната информация. която ми прати. Поздрави

 

пп. това по горе важи за 1.3 MPi 54 к.с.

Редактирано от momcho2000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.