Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вече е тук. Octavia 3 Race Blue 1,6 TDI 7DSG


Recommended Posts

Здравейте,

дойде най-после и моята Октавия Комби. Вече даже й направих 1 250 км. и приключих първата фаза на разработването. Първите ми впечатления са, че колата е много много добра. Най-голямото ми притеснение беше, че двигателят ще бъде слаб за това купе. Оказва се, че 1,6 ТДИ е напълно достатъчен за теглото на автомобила, а в комбинация с DSG, шофирането е истинско удоволствие.

Колата е сглобена доста добре за този клас, материалите са ОК. Колата е широка и удобна. Естрите, които поръчах са точно това, което очаквах и не съжалявам за нищо от конфигурацията, която направих. Единственият проблем засега е, че алармата /интерфейсна от ЕТ/ се включва когато пускам печката дистанционно. Другата седмица ще ходя да го оправят.

Разходът от първото зареждане след 680 км. е 5,6 л. по БК и 5,9 л. реално, при съотношение 60/40 извънградско/градско. Извън града при шофиране с около 100 км./ч. дава разход 4,7л. На градско в София на отсечки от по 15-20 км. БК показва между 5,2л. и 7,5 л. Обикновено е около 5,5 - 6,0 л. по моите маршрути. "Рекордът" ми за градско засега е 4,8 л. за 20 километрова отсечка в София. Като цяло мисля, че каталожните данни за разхода са напълно възможни при добри условия.

Изпреварванията по двупосочни пътища се оказват много лесни. Двигателят има достатъчно мощност, а и DSG помага много. При съвсем леко подаване на газ, смъква с една предавка надолу, а при малко по-сериозно настъпване - намалява с две предавки и колата се изстрелва напред. С досегашната ми Алфа 1,8 бензин със 140 к.с. изпреварванията са по-трудни. Разлика в динамиката при натоварена и ненатоварена кола не усещам.

Панорамният покрив е направен много добре. Няма никакви допълнтелни шумове от него, а гледката към небето е много приятна. Единственият "недостатък" е, че стъклото започва малко по-назад и не може да се наблюдава светофара в градски условия. Недостатъците на колата като цяло са незначителни в сравнение с това, което са направили немците и чехите. Впечатлен съм. Не очаквах толкова добра кола в този клас и неслучайно Октавия 3 вече са по 2 на светофар само година след премиерата :)

 

 

 

033057607-big.jpg?r=0

Регистрацията се забави до 2 седмици, но номерът който ми се падна си заслужава чакането.

 

033057608-big.jpg?r=0

 

 

033057611.jpg?r=0

Хром-пакетът подчертава линията на комбито. Много съм доволен, че го поръчах.

 

033057616.jpg?r=0

Имам и антена на покрива, въпреки че нямам нито навигация, нито phonebox. ОТ ЕТ предположиха, че е за радиото, понеже била с панорамен покрив. Колегата с 1,8 4х4 обаче има ПП, а няма антена. Според мен е по-скоро, за да улавя по-добре сигнала от дистанционното на печката.

 

033057618.jpg?r=0

 

 

033057623.jpg?r=0

Има безброй места за съхранение на малки неща. Само за очилата няма удобно място.

 

033057625.jpg?r=0

 

033057629.jpg?r=0

 

033057634.jpg?r=0

 

Управлението на Болеро-то е добро, но звукът наистина не е добър. Има компютърни колонки, които изкарват по-добър звук. За сметка на това блутуут-ът работи бързо и разговорите по телефона са лесни и удобни. Когато е свързан и юсб-кабела може да си пускаш и музиката от телефона, а батерията се зарежда.

 

033057636.jpg?r=0

 

Албум

 

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Честито и от мене. Радвам се, че сте доволен. Дано проблемите с DQ DSG7 вече да са отстранени с новите конструктивни промени. В противен случай - аз също ще съм изтеглил "късата" клечка. Желая Ви поне 200,000 безаварийни километра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, чудестна е, панорамния покрив е отличен, малката принцеса със сигурност се чувства страхотно на задната седалка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега ! Колата наистина изглежда много добре , а това че си избрал точните екстри за теб увеличава удоволствието от нея :eusa_clap:

Да ви служи вярно и безпроблемно и след хубавата разходка която сте направили (до Копривщица като гледам) да я докараш и на срещите на НИМ да я видим на живо и ние :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност за децата е голяма забава панорамния покрив . Честито и много незабравими моменти и километри , колата е чудесна синият цвят и хрома са много добра комбинация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много готин автомобил! Страшен цвят! Панорамния покрив е много точно попадение. Отличен избор.  :eusa_clap:

Честита да ти е и много вярно да служи хубавицата!  :PDT_Armataz_07:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и много радост и удоволствие от шофирането да носи това разкошно комби!Комбинацията от цвят и избрани екстри е страхотна!Поздравления за перфектния избор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, супер е колата :)

 

А защо се е забавила регистрацията толкова много, ако не е тайна?

Първо от ЕТ ми казаха, че понеже е товарна с N1, регистрацията може да бъде по-бавна, до 2 седмици. После казаха, че обикновено ставало за 1 седмица, но реално беше точно 2. Мисля, че точно по това време имаше и някакъв проблем в КАТ с издаването на номерата и затова се позабави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес видях колата, паркирана в Младост. Наистина хваща окото! Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Доколкото разбрах новите октавии са оборудвани със старт - стоп система би ли споделил как  се представя тя, ако си я тествал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, колега. Много да те радва и много безаварийни километри и семейни разходки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Октавия 3 всички агрегати без TSI 86. и TDI  90.са със старт-стоп като основно оборудване. При мен системата бачка безпроблемно, контролира се удобно, по-подходяща е за шофиране в непикови часове, при задръствания я изключвам. Полезна опция е, че ако автомобилът угасне поради някаква причина, двигателят автоматично стартира сам. Задължително условие за действането на системата е и поставен предпазен колан, ако не е сложен системата не работи. Твърде е рано да кажем за влиянието върху акумулатора, моята дойде с Варта 68 Ah. Удобно е, че преди стартиране на автомобила можете да проверите заряда на батерията в проценти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотен автомобил, да ти е честит! И аз още не мога да се нарадвам на моята.

 

Браво за решението за DSG - аз не можах (за съжаление, въпреки, че съм фен на автоматиците) да се престраша да рискувам след всичките легенди, които съм слушал за предишната версия на 7-ст. DSG. Предполагам наличието на 7 добре разпределени скорости прави мотора още по-приятен за каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Доколкото разбрах новите октавии са оборудвани със старт - стоп система би ли споделил как  се представя тя, ако си я тествал?

Системата работи много добре, особено в комбинация с DSG. Спираш и тръгваш без изобщо да пускаш волана. Освен това имам чувството, че сегашните Октавии са настроени по-добре от тези от по-предните месеци на производство, защото тестовият автомобил ми се струва, че гаснеше една идея по-рано от моя. Още докато спираш едва ли не. Моята гасне 1-2 секунди след окончателното спиране и имаш време да си изправиш волана примерно, ако това се налага или просто да поотпуснеш спирачката, за да не загасне ако виждаш, че спирането ще е съвсем за кратко.

Стартирането на двигателя става при отпускането на спирачката и докато си преместиш крака на газта, вече е запалила и потеглила. Карал съм Фиат 500 със старт-стоп и ръчни скорости и той палеше едва когато натиснеш съединителя за първа скорост, но това е твърде късно, когато искаш да потеглиш веднага и тогава не ми хареса. При DSG стартирането става при съвсем леко отпускане на спирачката още и няма никакъв проблем с потеглянето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...... Твърде е рано да кажем за влиянието върху акумулатора....

 

Стартера даже повече се амортизира. Не си гасете колите през 20м. Лично аз виждам само вреди от тази екстра, ама съм със стари разбирания :)

Да ви са честити новите автомобили и си ги пазете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползата от тази екстра за икономия/екология е доста голяма.

 

Проста сметка - пътя ми към работа е 13 км в посока. Тези 13 км ги минавам за 40 минути, 20 от които висене по дълги светофари = изключен двигател. Т.е. за 100 километра градски пробег по този маршрут се събират около 150 минути на празен ход в чакане на светофар. Това са 2 часа и половина сумарно работа на празен ход по 0.5 литра става 1.25 литра / 100 икономия. Да кажем, че е 1 литър, пак си е доста в проценти. А това, че не се обгазява безмислено градската среда е безценно.

 

Няма какво да ги мислите колко и какво амортизирали, за това имат 5 години гаранция тези коли, за това сме и изсипали една шапка пари да си ги купим нови:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 40 минути, 20 от които висене по дълги светофари 

Бе не е баш така - от тея 20 мин. голяма част минават в пълзене и, до колкото знам, за запалване се впръсква повече горивце ... Енергията за завъртане на двигателя също не пада от небето и за да бъде възстановена в акумулатора си се изразходва пак горивце, тъй като изтощения акумулатор натоварва алтернатора, а той от своя страна - двигателя. И като прибавим амортизацията на стартер и акумулатор кво излиза - мижи да те лажем :eusa_think:

 

П.П. Съвсем друго е, когато се очертава минута и повече висене - тогава, най-вече от еколотична гледна точка, всеки може да си врътне ключа. Обаче през зимата и през летните жеги ко прайм :eusa_think:

Редактирано от stefan l
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.