Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Тема за "тунинг майстори" в Субару Форум


BlackPearl

Recommended Posts

Отдавна следя подробно Субару Форум.....

Всеки форум си има майстори..... в Субару форум има един майстор с дълга история...

 

Не го познавам момчето, не мога да кажа мнение за него, но от вчера се появи много интересна тема, която е валидна за 80% от майсторите в БГ. (Сами, ти поне в 95 % :) от случаите не спадаш в тези 80%...(100% ако ти дам, значи си Бог).

 

Майсторът има тема 100+ страници, там преди беше и votolom - (Гошето след Фабията имаше СТИ- там го обслужвапе, сега обслужва на баща си Субаруто- НЯМА НИКАКВИ ЗАБЕЛЕЖКИ към Краси- майстора). Та , тези 100 страници са му като бял списък все едно. Пише, какви иновации има, какви нови неща, как той ги правил. Прави ги на 2-3 Субаристи (по-изтъкнати като)- ФОРИ сектата 2.5ХТ и на едно момче Troshko с СТИ (писал съм си няколко пъти с него- много отзивчив и готин човек).

 

И в един момент се получава, че иновациите му....дето са за еди колко си пари ....някъде има засечка в работата..... и се почва.....клиента е виновен.

 

Щом Бачи (разбирайте Любомир Мечков) го храни здраво, значи има защо: Пък и той басма не цепи!

 

Наслажвавайте се на темата:
http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=16527

Пак казвам, не го познавам, не вземам страна, но това е типично поведение на БГ майстор- тунер, който като "сгафи" (само предположение), клиента е виновен.....Виновен, че  дал 10-20-30 хилки за труд, а не си е купил ГТР да си раздава газ без проблеми!

По темата между другото, инвестираните средства (тук говоря само за чаркаля) над това Фори отдавна са минали 50хилки. А минимум половината са дадени към "майстора" от темата.

 

Пуснах я, защото е доста интересна, да се види, че навсякъде има такива "инциденти" и че в БГ, когато даваш си страшен пич, а когато явно не си доволен и си търсиш правата.....си еди къв си и колата ти е правена с менте части от еди къде си, от нета и тн..... Ама га вземаше парите....ни рИва!

 

Олицетворение на родната действителност!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох го това, и с риск да взема нечия страна - а никак не искам да взимам такава, защото не ги познавам хората - но общото ми мнение е, че Майсторът Тричко едва ли е виновен за всичко.

И не само това - ами доста от нещата, които пише, явно са така...... Защото другата страна не ги оспорва.

А явно и това е така, че се е опитал доста неща да оправи по тоя мотор - обаче дали му е била дадена възможност да го направи..... Имам предвид - да го оправи изцяло.

Казвал е и някакви неща на клиента...... Но онзи дали го е чул - май не е.

Иначе не искам и майстора да го оправдавам..... Всеки може да сбърка - човешко е.

Но че и клиентът доста неща е омазал преди това, а и че има претенции до небето - явно и това е така.

И сега да обвинява майстора, Тричко..... не знам дали само майсторът е виновен.

Макар че и клиента го разбирам - дал е една чанта пари, над 50 хиляди, и иска 500 конна кола! И всичко по нея да е фърст и фулл! И сигурно иска да хвърчи с нея над шосетата на милата ни татковина - като въртолет! :D

Това в кръга на майтапа де!

Но като цяло, докато го четох това, и ми стана ясно следното - доста хора са работили по тая кола..... А клиентът обвинява само и единствено Тричко.

Майстор Тричко - е виновен за всичко!

Но дали е така...... Съмнявам се.

Защото доста от нещата, частите например - не са купувани от майстора. А и самият майстор нали пише - казахме ти, че тия части не са подходящи, но ти въпреки това реши да ги сложиш!

Е, кой е виновен - майсторът ли?

Иначе, че се случват такива неща - съгласен съм.

И за това нещо - че когато даваш парите, си много готин, пък когато си търсиш правата, и гледат да те сиктиросат - също съм съгласен, че е доста често явление у нас.

Но явно има и нещо друго - тия хора са имали и някакви бизнес отношения...... Та нещата между тях така са се омешали, че вече не е много ясно кой е прав, и кой е крив.

И накрая не ми става ясно едно...... Клиентът си е купил Субару, което сигурно струва към 60-70 хиляди. А после е дал още над 50 - та да го тунингова и да го раздуе до 500 коня.

Ами какъв му е бил проблемът да го направи това в чужбина?

За тия пари - и там ще му спретнат същите коне!

Или хайде, парите може да бъдат и малко повече.....

Но и проблемите, гарантирано - няма да са такива!

Та, ето това са мислите ми, които ми дойдоха - докато го четох всичкото това.

Пак казвам - без да взимам ничия страна!

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

stivi- явно нищо не си чел значи.

 

Няма значение, че предните калпави майстори са окепазили нещата...претенциите на човека са към майстора защото: той е правил последен ребилд пълен на мотора: (тук се почва) http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=7684&start=2200

 

Не заемам страната на клиента, но при положение, че правиш пълен ребилд на мотора за 10+ хилки и после харчи като ненормален...... поне за мен не е нормално! Спорят за маслата (техни си бизнес работи), но да твърдиш , че само заради маслото има такива проблеми..... не знам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последен пълен ребилд на мотора го е правил майсторът.... Да, съгласен съм. А и той не го отрича.

Но и той казва неща, като претенции към клиента - които онзи също не отрича. Така е, нали?

Хайде сега да се поставим на мястото на майстора, макар че не искам да съм му адвокат, най-малкото защото не го познавам - казал е на клиента, че частите, които онзи иска да му сложат, не са подходящи. Примерно - бутала с малък срок на служба.

Онзи обаче е настоял.....

Ти в такава ситуация - как ще постъпиш?

Ще ти дам подобен пример, от моя опит - идва при мен клиент, който иска да му се монтират клокерски памети на компа - при положение че дъното му е интелско, и е с биос, който не позволява никакви форсажи.

Казвам му - абе смени си дъното, няма да усетиш никакъв прираст в бързодействието! И няколко пъти му го повтарям това - че да няма после, ама не разбрах за какво става въпрос.

И оня накрая - не, аз искам тия памети, и да работят на това дъно! Плащам ги - и това е!

Купуват се паметите, от друга фирма, защото при мен няма такива, слагам ги на дъното, и почват тестове..... И оня в един момент изревава - ама няма никакъв прираст, наистина!

Еееее, а аз какво ти казах?

И той - ама дай сега да ги върнем, и да си взема парите!

И аз му предлагам - слушай, дай още малко пари, и си купи читаво дъно на Асус, което позволява по-малки тайминги..... И тогава ще усетиш, че бързодействието на машината ти е по-високо.

Не, не иска. Иска си парите. Излъгали го били.....

Кой го е излъгал обаче - той самият.

Внушил си е неща, които не са така. И аз му го казах това - ама кой да ме чуе.

Само дето разликата е, че ставаше въпрос не за 50 хиляди - а за близо хилядарка.

Но ситуацията - е приблизително същата.

Та, ти как би постъпил в такава ситуация?

И пак казвам - не искам нито на единия да бъда адвокат, нито на другия. :eusa_naughty:

Обаче според мен - и двамата имат "заслуга" за всичко, което се е получило. Но не е виновен само и единствено майсторът!

Просто не върви само него да обвиняваме за всичко, и да казваме - той е виновен!

А клиентът - той какво?

Агнец божи, излъгали са го, прибрали са му парите, и въобще, и изобщо.....

Така ли е? Или нещата са малко по-други?

От това, което чета..... май са малко по-други.  

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

stivi? Ти нали не вземаше страна?

 

Аз съм пуснал темата със следната насоченост..... Айде, тук се говори за тунинг- ОК.

 

Отивам аз с проблеми по колата и най-вече двигател/периферия!

 

Ок- казва ми майстора- ще сменяме всичко. Сменя го....и се оаква? Ко праим тогава? Или както в Каблешково?

 

Има голяма разлика и в тунинга? Едно са бутала с къс пробег- ама не значи 1000-5000км. нали? Не сме на рали?
Ако беше сложил пък КОСИ (cosworth) бутала и хоп и с тях белята....а те коситата са майка плаче? Ко праим?

 

Въпроса за темата е не: Дайте да псуваме майстора, дайте да го очерним: Не го познавам, може добре да работи!

 

Сами е нормално да каже- НЯМА ГАРАНЦИЯ! Аз съм съгласен! Отивам и му казвам : искам да ми направиш такъв файл: Прави го- колата се чупи- не мога да обвиня никого!

Клиентът обаче за мен е нормално да има права, когато колата не е гаранционна- даже и при тунинг!
Защо? Защото повечето майстори казват- ще го направя за толкова пари, а не казват- ВИЖ, това и това са рисковете, правиш го на твоя отговорност?
Сами беше направил на един авер колата, въпреки, че му каза да не я прави така и тя хвърли турбо. Въпреки това, Сами без да е длъжен си пое турбото- това е другата крайност!

 

На всеки е ясно, че повечето искат да усучат кеша. Малко са като Сами примерно които поемат отговорност...да си припомним на siromaha историята?

За мен лично: Ако отида и кажа: Искам Фабия 280коня и ми кажат: СТАВА! ххххх пари, такива части от нас и я правим! Ако след това се счупи нещо с тяхните чаркаля е нормално да си търся правата? НЕ е ли така?
Ако кажат- виж, не е удачно, или СТАВА- НО НЕ ПОЕМАМЕ ГАРАНЦИЯ, или не поемаме гаранция след 10хил.км- ОК!
Ама в случая- дай това, дай онова, 5-10-15хилки и после.....Аааааа, да не си я правил бе, е несериозно!

За мен в тази субару тема- истината е някъде по-средата. Всеки има вина. Аз лично мисля, че ако седнат ще стигнат до консенсус и решение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не взимам страна - а просто казвам какво ми е впечатлението, когато го изчетох всичкото това.

Но ето какво казва и бизнесменът Алекс, това е един от хората, замесени волно или неволно в това :

........Понеже зная случая от пряко наблюдение, мога да кажа с чисто сърце, че истината е някъде по средата (както е 95%) от такива случаи в междуличностните отношения......

Той го казва, нали?

Иначе, че е нормално клиентът да има права - да, така е.

А че и майсторът трябва да поема някаква отговорност - и това е така.

Но просто си представи следната ситуация - правят се донякъде нещата, и се забиват пари. От един момент нататък обаче - клиентът си казва, абе те нещата стават все по-сложни и по-дебели, и се отказва.

Как трябва да се действа в такъв случай?

Моето мнение е - че отговорността трябва да се подели между двамата.

Тоест, двамата да седнат, да видят какво може да се направи, и да го направят.

Ама имало проблеми по мотора..... Ами да ги решат. Хайде сега - не смятам, че е невъзможно.

Или аз ако съм майсторът - ще му върна частично старото положение, дори и ако трябва да поръчам нов блок и нови бутала - много пари, обаче после клиентът няма да може да ми каже нищо!

Вярно, мощността няма да е 500 коня..... Но няма да има и яко гълтане на масло, нали?

Говоря за примерно решение - което обаче майсторът не иска да направи.

И въобще, двамата се карат, и си изкарват кирливите ризи пред хората - вместо да седнат, и да се разберат как да решат проблемите.

Ето това е най-жалкото - караницата, и джънкането..... Типично по български.

Иначе и ти сам го казваш - всеки има вина!

Да де - а оттук нататък как трябва да бъдат нещата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси! Като гледам за какви проблеми и цифри си говорят, направо се радвам че карам 1.8Т VAG. Вярно, че те говорят за мотори 500+ коне ама това не е сериозно! 

 

Наистина в тунинга гаранции няма и колкото е по-натегната една кола, токова е по-голям риска да се счупи. И все пак се радвам, че съм попаднал на добри майстори и на добър тунер, не случайно ходих 5 пъти до Варна за ремап след всяка промяна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и накрая какво им написа модератора, Младене - тези коне се правят и със стоковите железа и малко доработка, без да се отваря ДВГ. ;)

 

Жалкото в тази тема е, че са се разделили на 3-4 групи според различните им интереси, докато само когато се обединят клиенти, търговци и майстори би могло да има изгоден за всички тях резултат. Все пак има 1-2 от тях, които са наясно с необходимостта да си стиснат ръцете.

Другото важно за мен е, че ТРЯБВА ДА СЕ ЧЕТЕ НЕПРЕСТАННО, защото това са непознати и нови технологии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетах темата и човека си е прав - просто в България "майстор" си е нарицателно. Няма фактура, няма договор и/или общи условия, няма гаранция... 

И аз съм ял хурката на псевдо прехвалени майстори и за това ако искам кола с много коне то просто ще си купя стокова такава.

Ще Ви дам пример - мой клиент имащ официален сервиз се беше издънил и клиента директно го зачеса в съда без обяснения  и си изиска по официален ред цялата документация от представителството и тъй като в официалния сервиз си има история на колата от ден първи. 

Това същото е абсурд да се случи при "гаражен" майстор - просто няма документи годни за съд.

А за гаранция на тунинг - ако майстор ми каже гаранция франция и дай да видим дали ще стане е просто смешно.

Не падаме от небето - всеки производител има поне по един официален тунинг от външно ателие, на който се признава заводска гаранция. 

А другите нормални тунинг фирми дават гаранция за това, което вършат. Пример  - http://www.mtm-online.de/en/service/guarantee

Всичко останало е печелбарство на гърба на клиента и живота му...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВНапълно подкрепям клиента! Аз имах проблеми с колата на жена ми, Мазда автомат с роботизирана кутия.Едни "майстори" от Варна на Мазда, защото Самито не правеше Мазда. Та смениха ми съединителя и маховика и тък като не се намерили точно каквото трябва вместо демферен маховик са сложили обикновен.Колата почна да тресе, но не ми казаха за тяхната модификация, а че нещо не е наред с дизеловият двигател. Разбрахме за "тунинговането" чак след като Самул отвори колата (разглобихме всичко) .... Та да занете, Гюнтер сервиз правят и Мазди :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............ Та да занете, Гюнтер сервиз правят и Мазди :P

 

цъ! Не прави Мазди, а направи товята, защото си му приятел  ;)  Точно когато я разглобяваше бях при него.

 

Относно гаранцията в тунинга! 

Не разбирайте, че гаранция може да се даде на всичко, като на нов гаранционен автомобил! Проблемите идват, когато отделни хора правят колата, едните и събират железата а другите я ремапват и като стане фал, едните викат - мапера я е пръснал, а мапера вика - онези в сервиза не са я събрали както трябва! И какво става? Истаната е някъде по средата, но кой поема отговорноста и щетите? Те си остават за клиента в повечето случаи. 

 

Ще ви разкажа как работят в един тунинг център и какво ми обясниха за едно Митсубиши Ево 10

Мой приятел си беше харесал въпросното Ево10, което сток е 300 коня 4х4. Той обаче иска да си направи кола, която като я настъпиш да "бие ток" от нея! Возихме се с колата, тя е била ремапвана в Проспийд и е изкарала 360 коня на мотора с друга генерация и буст контролер. Обаче колата не върви колкото му се иска на моя приятел и затова отидохме в Проспийд да говорим с Ники Златков, какво може да се направи и Ево-то да тръгне както трябва!

Видяхме се с Ники Златков /много точен, любезен и компетентен човек/, който подрнобно обясни какво може да се направи с Ево-то и да остане ежедневна кола!

Целият проект ще постигне към 500+ коне, като се сменят следните неща /изброявам основното/

- Нова електроника, турбо, колектори, генерации, помпи, дюзи, съединител, бутала, биели /валове мисля също/ турбо пътища, кулер и др., цената няма да я коментираме!

- За гаранцията на всичко, каза: Гаранция за колата даваме ако се обслужва само при нас, като на всеки 30к км. задължително се отваря мотора и се ревизира. На всяка ревизия се сменят сегменти, ако се наложи и бутала. Ако са ок се сменят прз една ревизия + биели и лагери, мери се коляновия вал и ако се налага и той се сменя. И така имаш гаранция на всичко което се прави по мотора. 

Така че, за такива проекти на всеки 30к км. се инвестира между 5 и10к лева и колата е чук! 

 

Колегите от Субару форума са дали доста пари и са получили гаранция-франция! 

 

п.п.

Ися, за бат Сами няма какво да говорим, той се е доказал в годините като кадърен и отговорен майстор. Мисля че това е формулата на успеха - професионализъм+коректоност и отговорност!

Редактирано от masterOne
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мимо,клиента като е малоумник надъхан и дава много газ на магистралата,ще я счупи,ако ще не Ники Зладков,ами и Господ да му дава гаранция.

Тунингованите коли трябва да се карат с голямо внимание.Да се следи егк,темп на масло и налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мимо,клиента като е малоумник надъхан и дава много газ на магистралата,ще я счупи,ако ще не Ники Зладков,ами и Господ да му дава гаранция.

Тунингованите коли трябва да се карат с голямо внимание.Да се следи егк,темп на масло и налягане.

Именно!

И точно затова не искам да обвиняваме само майстора - защото не е ясно и клиентът какво е правил с колата.

Не че майсторът е безгрешен..... Явно не е така.

Но очевидно и клиентът също има пръст в проблемите по колата.

Поне от прочетеното - стигам до тоя извод.

Иначе какво ми беше казал един колега, не му помня името - ами като искаш много мощна кола, купи си я стокова такава!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На основа на мненията по-горе прочетох темата в субару и по моему грешка на клиента е 5% а на майстора 95%.

Клиента греши с глупостта си- не можеш от въртолет да направиш самолет. Поне тук в България не могат. А майстора така и не видях колко успешни тунинга е направил и ако наистина е майстор е трябвало да знае какво става. Защото тунинг според мен би трябвало да се прави само на клиент на който знаеш способности и стил на каране. Не може в сервиз за тунинг да има непрекъснато 10 кибика които да гледат как се работи. Това според мен е кварталният гараж и се играе на проба грешка и майстора е толкова майстор колкото ..................... Основно правило кола се прави само при един човек на който му знаеш възможностите/ знанията и човека ти познава колата. Относно въпроса с частите пак се свежда до горното като не искаш да ти набият например китайски или неправилни части в колата ти си ги купувай, но когато клиента тръгне да си купува частите от една страна майстора губи а от друга клиента започва да разбира какво трябва да се прави по колата му. В заключение ще кажа-

За клиента – Простотията не ходи по гората.

За майстора – една реплика от един Български филм „Викам ти майсторе защото не ти знам името”

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bubaru, ти им пусна тема за сравнение СТИ срещу Октавия РС 3.....всички "плюха" по Шкода като производител и по Октавия, как ен била спортен автомобил и еди си кво си.

Намесиха се, че тяхната ФОРИ СЕКТА наказвала наред турбо панамери и тн.......а то какво стана в действителност?

Морга парти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bubaru, ти им пусна тема за сравнение СТИ срещу Октавия РС 3.....всички "плюха" по Шкода като производител и по Октавия, как ен била спортен автомобил и еди си кво си.

Намесиха се, че тяхната ФОРИ СЕКТА наказвала наред турбо панамери и тн.......а то какво стана в действителност?

Морга парти!

Ето за това става въпрос!

Че уж "здравите" Субарута - явно не са чак такива..... Особено когато става въпрос да ги пораздуеш.

Макар че ми е ясно, че тия опити, да направиш от въртолет самолет - явно не се получават толкова лесно! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BlackPearl,

Без да чета темата в Субару, мога да потвърдя, че по нашите ширини неща като читав майстор и читав клиент не съществуват. Това е причината да не споделям аз къде си правя маздата.
1. Майсторът и много да е читав понякога не може да разбере клиента какво иска да бъде направено. Така често се получава - аз искам колата ми да върви на магистралата като залепена, а ако срещне ручейчета да подскача и после пак да се форсира яко. Клиентът обикновено е убеден, че е много велик, плаща заплатите на майсторчетата и те без неговата светла личност биха потънали в забрава и едва ли не ще скачат от балконите (нали отвсякъде това му обясняват). Маисторът би трябвало да го отреже и да каже, че не се хваща. Да, но - клиентът, ако е много гръмогласен ще проглуши интернета . Ние сме по викането и по вдигането на шум. Но не правилните хора го вдигат тоя шум. Има все по-малко уважение към хората, които все още правят нещо и все повече уважение към съществата разполагащи с пари. Само защото имат пари. Това е трагедията.

p.s. - А сега прочетох темата в Субару, ами нищо особено - стандартни дрязги и допускам , че има намесени търговски интереси. Някъде се споменаваше, че са се сдърпали на тема пазарен сегмент, някакви търговски марки и т.н. - така че не вярвайте на всичко в темата. Това е най-гадното в автофорумите - че някои си позволяват да печелят като фактори в автофорума. Така е и в Ауди и другаде, че дори и в Мазда. Всеки срещу всеки, разпарчосани на групи. Предлагам да не преливаме от тази гадост в шкода форума ;). Съвсем, сериозно , заразно е. :)

Прихваща от въздуха

 

p.s.2

Всеки иска да има парите, за да получи някакво уважение. Майсторът много е сбъркал ако е взел пари - да си сърба попарата. Моето майсторче, когато беше му дошъл един такъв гръмогласен клиент - беше му оправил каквото можал и го изпратил без да му вземе пари. Беше си поскъсал нервите, оня може би е потрил доволно ръце че му излязло без пари, ама доверието не може да бъде възстановено там повече.

Редактирано от FAV135
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателите на японските автомобили не е хубаво да се отварят.

За двигателите на Субару - горното да се чете умножено по 4 :)

Хубавото е, че на 'нормалния юзер' това не му се налага.

Смених три японски коли след Шкодите и където и да отида ми обясняваха колко били зле откъм ремонт, но така и не съм ходил за друго освен спирачки, съединител и масло. Единственото, което може би ми липсва е 'социалният контакт' с майсторите. Но като чета тази тема виждам, че не съм загубил много. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.