Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кормилната рейка е пътник... :(


siromaha

Recommended Posts

От известно време чувам едно тропане отпред, вляво, което се усили през последната седмица. Мислех, че е тампон/накрайник/шарнир и т.н., но се оказа, че рейката е хванала пътя.

 

Майстора ми каза, че рециклирането е около 350-400 лв. Предложи ми и нова рейка (чешка) за около 500 лв. Не съм много сигурен дали не е просто рециклирана, предлагана като нова.

 

Отделно, четох по други места за някакъв сервиз на МЕИ (Техническия Университет), където рециклирането било към 200-300 лв и давали гаранция.

 

Та... дайте съвет как да действам, че тракането се засилва и почвам да се притеснявам сериозно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта я рециклираха преди около 3мес. в ТУ 180лв.с една година гаранция.

Но естествено,ако имаш възможност си вземи нова.

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рециклирането се прави ако рейката е протекла. Ако се е износил червяка, няма оправяне. Поне аз не знам някой да наварява износените зъби на червяка и после да даде гаранция, че няма да се отчупят в движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес на срещата на НИМ колегата Пепино покара и ме убеди, че проблемът не е в рейката (отделно разбрах, или по-скоро ме подсетиха, че рейката ми е електрическа).

Проблемът може би е в тампоните на предните носачи. Тази седмица ще я вкарам в бокса и ще пиша пак :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих днес до Трансексперт (м/у другото... страхотно обслужване, внимание и подробни обяснения, но за това друг път) където меко казано ми се доплака.

Оказа се че не само рейката е пътник. Присъдата след прегледа е:

 

- Рейката трябва да се рециклира. Майсторите бяха доста учудени, че на кола с толкова малко километри вече е разхлопана. Казаха, че най-вероятно е фабрично дефектна.

- Заминали са тампоните на носачите. Може още малко да карат, ама са за смяна

- Заминали са тампоните (долните) на двигателя.

- Тръгнали са да си ходят задните амортисьори... единия вече се е качил на влака, другия го догонва

 

Грубата сметка за всичко + труда ще отиде към хилядарка  :(  :(  :(

 

Мисля на първо време да сменя тампоните на носачите, щото така или иначе съм решил да слагам полиуретанови (български от Steroid-X). Заедно с това да се рециклира рейката и да се сменят тампоните на двигателя (щото така или иначе ще се разглобява отпред и да не плащам за труд 2 пъти)

 

Амортисьорите ще чакат засега...

 

Та... решил съм, след много ровене из нета, да рециклирам рейката във сервиза на "МЕИ". В трансекспрес ми казаха, че всички, които се занимават с това общо взето са еднакво некадърни :D . Споделиха, че вероятно сервиза на "Жан" (Жанет) имат най-доброто обурудване, но не се ангажираха със положително мнение. Кажете, ако имате по-добро предложение. 

 

За тампоните на носачите съм се спрял на българските Steroid-X... някой отзиви за тях?

 

Мерси предварително!

Редактирано от siromaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си първо тампоните на носачите и не пипай рейката.

Покарай колата известно време и виж дали има разлика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За в МЕИто - рейка на Форд Ка преди около две години ще станат вече. Няма течове и проблеми - 140лв струваше.

 

Но на Шкодите нали е електрическа... Как работи?

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм нов в хидравличните рейки (разбирайте до сега не съм отварял и дано не ми се налага) , ама за да се сложи такава присъда не трябва ли рейката от някъде да тече , да губи течност и т.н. :eusa_think:

То и мойта Фобия притропва в краката на шофьора , ама се доверих на собствения си усет и се оказах прав (вътрешен накрайник) ... като го сменя ще ти кажа дали е спряла да хлопа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също си мисля, че трябва нещо да тече, за да се рецилира. На форда беше цялата в масло... и тропаше на умряло. Досега не съм чувал, че някой е рециклирал рейка на октавията - не знам какъв зор трябва да види, за да се разбие това нещо.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си първо тампоните на носачите и не пипай рейката.

Покарай колата известно време и виж дали има разлика!

Начи, ще те послушам, ама ако продължи да тропа ще ме побърка :) Не пречи да пробвам все пак... така или иначе щях да ги сменям :)

Иначе момците в сервиза като вдигнаха колата на стенда и ми показаха как тропа, докато клатят гумата.

 

За в МЕИто - рейка на Форд Ка преди около две години ще станат вече. Няма течове и проблеми - 140лв струваше.

 

Но на Шкодите нали е електрическа... Как работи?

 

Поздрави

Аз съм нов в хидравличните рейки (разбирайте до сега не съм отварял и дано не ми се налага) , ама за да се сложи такава присъда не трябва ли рейката от някъде да тече , да губи течност и т.н. :eusa_think:

То и мойта Фобия притропва в краката на шофьора , ама се доверих на собствения си усет и се оказах прав (вътрешен накрайник) ... като го сменя ще ти кажа дали е спряла да хлопа.

 

Да, електрическа е! До колкото разбирам при електрическите няма течове понеже рейката не работи с помпа, а с ел. мотор. Вътре няма хидравлична течност, което да е под налягане и съответно няма какво да тече. Обясниха ми, че има луфт във някакъв пръстен на рейката и от там идва тропането.

 

Ще пиша, като има развитие... и пак да питам - някой да има опит със тези българските тампони?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш ли как се рециклира "нашата" рейка ?!!! Можеш и сам. Има два големи шестограма на задната и страна. Трябва да се затегнат по 10-15 градуса . Но не повече, понеже волана няма да ти се връща сам . Под тези два "болта" има пружини , които държат рейката в посадъчното място и не и дават да дрънчи.

Руските форуми са пълни с тази тема .  По принцип друго не се чупи по рейката , само луфта е проблем и се лекува така както споменах. Интересни са ми тези майстори в България как рециклират електрическа рейка ? Продават се в магазините резервни зъбни колела, лагери и електромотори за рейки ли ??? :)  :D Или я тъпчат с грес да дрънка по-малко . Интересно пък как разбраха , че едни амортисьори са пътници докато не са ги сменили . На ръка или на око.... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях чел за това затягане. Момчетата в сервиза, обаче, ме изпревариха и още преди да ги питам ми казаха, че само със затягане няма да стане. Устройството на рейката ми е тъмна Индия, но до колкото разбрах въпросния пръстен е износен и тракането идва от създадения луфт. Демонстрираха ми тракането със разклащане на гумата, със идеята да ме убедят, че само със затягане няма да стане. Като отида да ми сменят тампоните ще ги разпитам по-подробно.

 

За амортисьорите - и двата са протекли, но за тях нямам зор да ги сменям и ще карам с тях докато може :)

 

Иначе днес поръчах тампоните от Steroid-X - http://steroid-x.com/skoda/octavia-04.html

Понеже никой не даде отзиви, явно аз ще съм опитното зайче :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

За амортисьорите - и двата са протекли, но за тях нямам зор да ги сменям и ще карам с тях докато може :)

 

 

 

Може да ти износят гумите много кофти! ламелите на гумите стават на вълни и започват да вият в движение. Отделно стабилноста на колата ти идва от задницата и като подскача в завоите, пак не е добре! Така че те съветвам да не ги караш "докато може"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С новите тампони и със затягане на левия болт на рейката... тропането изчезна безкрайно :D

 

Благодарности на Пепино и Димон за акъла ;)  :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............. и със затягане на левия болт на рейката... тропането изчезна безкрайно :D

 

 

 

сега обясни на Димон, как се стига до тея болтове  ;)

 

 

 

п.п.

дано това нещо е трайно, че като разбрах колко е бил луфта  :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега обясни на Димон, как се стига до тея болтове  ;)

 

 

 

п.п.

дано това нещо е трайно, че като разбрах колко е бил луфта  :o

 

Амаааааа, ти там си вътрешен... на мен не ми споделиха нищо за големината на луфта :) Другия път за ръчичка и с мен :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Здравейте колеги. И моята рейка се е разтропала доста и искам да пробвам с болтовете, за които споменахте.

Може ли да ми кажете лесен ли е достъпа до тях и дали има някъде снимка да видя къде точно се намират ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Доколкото разбирам, кормилната рейка е електрическа  и е необслужваема, т.е. не се долива хидравлична течност?  При мен преди няколко дена се появи следното съмнение за проблем - при каране по планински път с остри завои, на ляв завой при влизане с по-високо скорост и навиване на волана се чува нещо като жужене и във волана се усеща високочесттна вибрация. Усетих го няколко пъти, само на ляв завой, при каране направо - нищо, при завои с по-малък радиус - нищо. Опитах се да повторя упражнението на паркинг с правене на кръгчета наляво и надясно - нищо. От прочетеното в темата останах с впечатление, че проблем с разбита рейка се усеща като тропане, а при мен е вибрация, като че държиш в ръка включена електрическа четка за зъби... Някакви идеи какво може да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен е лагер главина.А рейката защо да не се да не се долива масло.Тя е електрическа защото помпата се върти от електромотор а не от ремък.Иначе би трябвало да  си има казанче за масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Фабия 1 има масло,за Октавията незнам как е точно.Макар,че  карах 2г там не съм пипал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.