Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разпределителен вал и повдигачи Октавия2- 1.9 TDI 105 кс


Alexandar

Recommended Posts

Здравейте,

 

За съжаление изглежда, че имам сериозен проблем с Октавията с двигател 1.9 TDI 105 BJB.

От тази сутрин от мотора се чува не свойствено и притеснително тропане. Изведнъж се появи. Има го на празен ход, и се засилва при обороти 1300-1400 (повече не посмях да вдигна.)

 

На празен ход малко наподобява работа на мотор, който работи на 3 цилиндъра вместо на 4.

Ето и клип, който направих преди малко, за да чуете:



Рових из интернет доста и намерих клип на една Джета ТDI, при която се чува същият звук като при мен - както при подаване на газ, така и на празен ход. 1:1. Клипчето е с доста по-добро качество, така че слагам и него, за по-добра ориентация:


Ако има значение в случая - всички ремъци, ролки, водна помпа и всичко, което се сменя на кола 2-ра ръка е сменено в ЕТ преди година и 2 месеца и 17500 км. Маслото ми е на 7500 км, също от ЕТ.

От това, което изчетох и прегледах из интернет изгледите въобще не са розови. Подвигачи и/или клапани, разпределителен вал и т.н. Колко са истина - не знам.

Нямам светещи лапми. Всичко беше 6, даже 6+ до тази сутрин. Колата вървеше идеално, харчеше малко и нямах никакви проблеми с нея.

След около час-два ще мога и да я закача на ВАГ ком да видим дали логва нещо. Ако се сещате или знаете нещо по-специално - примерно лог, който трябва да се направи в случая.. въпреки, че ме е страх да я запаля, камо ли да я карам...

На 5 км съм от вкъщи мога ли да се прибера бавно и внимателно или да я оставям ? Аз съм си решил да я оставя, но да питам все пак.

Благодаря предварително на всички
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oчаквано няма никакви грешки.

P.S. Maй в общи линии се доближавам до проблема - разпределителен вал и повдигачи.... Още 2 клипчета с TDI-та със същите симптоми, абсолютно 1:1:




Все пак бих се радвал, ако някой сподели мнение Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както предполагах проблемът е в разпределителния вал и повдигачите. Един от повдигачите дори е счупен. Една от гърбиците на вала е сериозно износена, може би около 2 мм.

 

Доста често срещан проблем при помпа дюза моторите особено до 2006-тa, най-често проявяващ се в диапазона 200 - 300к км.

Чуждестранните форуми са пълни с такива теми, както и YouTube.

Изненадващо за мен в българските се среща рядко. Ето една полезна тема от Сеат форума:

http://seat-bg.com/viewtopic.php?t=16623&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=da79fe9c2627d270cc4475d0bd47d123

 

Въпросното тропане/тракане е много специфично и много трудно може да се сбърка след като изгледаш 2-3 клипчета в интернет.

Смяна на вал, повдигачи, черупковидни лагери и всичко трябва да е точно.

Цени:

Има 3 опции за вал:

нов, оригинален VW - oколо 1100 лв.

нов, заместител, марка BGA, с не ясно качество общо взето и без гаранция - около 420 лв.

втора ръка в добро състояние, без износвания - около 150 лв.

Повдигачи - нови "Ина" - около 210-220 лв.

Нови черупковидни лагери - около 100 лв.

Сменя се и една гарнитурка - около 20 лв.

Труд - 120 лв.

Може би е добра идея темата да се преименува на "Разпределителен вал и повдигачи - ТDI PD" и да се сложи в FAQ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бай Илия със Сеат-а беше сложил запазен вал втора ръка, доколкото си спомням.

Успех! Ще се оправи.

:hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бай Илия със Сеат-а беше сложил запазен вал втора ръка, доколкото си спомням.

Успех! Ще се оправи.

:hello:

 

 

Кофти Саше, ама ще я оправиш. Успех!

 

 

Цената на повдигачите нещо ме съмнява. :eusa_think:

По спомен беше около 38 лв. за 1 бр.

Благодаря. Да, случва се, какво да се прави, пък и това им е слабо място така излиза. Вече всичко е оправено и колата пак си върви идеално. И аз се успокоих вчера, че от петък ходех като болен :wacko_1:

 

Ще снимам тези дни стария вал и счупения повдигач (оказаха се два). Да има и нагледен материал.

 

Износването на едната гърбица на вала е не 2мм, както изглеждаше на око, а 4 мм...

 

Относно повдигачите - 27 лв. е бройката, марка Ина, чернички. От това което изчетох излиза, че са най-добрите. Взех си 8 броя и смених всичките. Прав си, били са по-скъпи преди, но от известно време са намалени.

 

Дано съм бил полезен на някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее, много тъпо Санде, ама к'во да прайш, машина е. Надявам се ремонта да мине безпроблемно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее, много тъпо Санде, ама к'во да прайш, машина е. Надявам се ремонта да мине безпроблемно.

Да, така е. И на мен ми беше много криво, но какво да се прави. Пак добре, че се случи на 2 км от работата, а не в някое от пътуванията извън БГ, че тогава щях да се видя в чудо. Покрай всичко това хубавото беше, че и EГР-а беше прегледан,така и так беше разглобена и се оказа, че е ОК и няма нужда от чистене.

 

Важното е, че вече е оправена и си я джиткам отново. :)

 

Малко снимки:

post-1399-0-45876100-1397078759_thumb.jpgpost-1399-0-68955600-1397078853_thumb.jpgpost-1399-0-92112500-1397078884_thumb.jpg

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото.

И за повдигачите - добре че малко са паднали.....

А колко ти излезе разпредвала, и на коя фирма е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото.

И за повдигачите - добре че малко са паднали.....

А колко ти излезе разпредвала, и на коя фирма е?

Имах сериозна дилема за вала. Никой не дава гаранция за вал, дори и нов оргинален да си вземеш. Оригиналния отпадна заради твърде високата цена и се колебаех между нов, заместител, марка BGA и втора ръка без износвания (ако се намери естествено). Не можах да открия отзиви за BGA, къде е правен и т.н. А и също разбрах, че фирмата, която ги внася, предлага някои не качествени части, но специално за валовете никой нямаше информация. Защото не е много ясно дали нов китайски е по-добре от втора ръка без износвания. По-скоро не. Вкрайна сметка в последния момент преди да се поръча нов BGA изпадна втора ръка без забележки и сложихме него - 150 лв. А за "оригиналните" валове на VW за 1000 лв. може да се прочете в темата от Сеат форума, която пуснах...

 

Сега поне ако някой се сблъска с такъв проблем, ще може да се ориентира бързо и да си направи сметка кое колко струва :)

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко км горе-долу се появи проблема?Имаше ли загуба на мощност или други предвестници?Нали уж бяха най-здравите нашите 1,9 TDI PD..Дали има значение кода на двигателя какъв е или на кой каквото му се падне?Иначе поздравления за успешния ремонт и само нафта и газ да й даваш занапред!

P.S Питам защото си падам малко авто хипохондрик :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко км горе-долу се появи проблема?Имаше ли загуба на мощност или други предвестници?Нали уж бяха най-здравите нашите 1,9 TDI PD..Дали има значение кода на двигателя какъв е или на кой каквото му се падне?Иначе поздравления за успешния ремонт и само нафта и газ да й даваш занапред!

P.S Питам защото си падам малко авто хипохондрик :)

Мерси за пожеланието. Да, забравих да спомена. Проблема се появи на 230к км. От нещата, които изчетох, излиза, че най-често се появява в диапазона 200-300к км. Не знам дали беше съвпадение, но по-нова кола от 2006-та не намерих с този проблем. Само на едно място се споменаваше, че проблемните са най-вече в предиода 2004-2006.

 

Не намерих зависимост от кода. Моят е BJB.

 

В темата от Сеат форума се споменава за загуба на мощност, но там проблема се е появил на магистрала. 

 

Аз не мога да кажа, защото пътувах за работа и карах с 30 км/ч когато чух, че тропа отпред. Спрях, отбих и след това 1-2 км карах с 15 км/ч на аварийки, колкото да стигна до работата и да я зазимя там. След това с репатрак и така... Преди това си вървеше и харчеше нормално.

 

Здрави, здрави, но са машини все пак и си имат слаби места. Пък и километрите не са й малко и не съм 1-ви собственик, така че... Друг е въпроса, че на задномоторната ще държи сигурно още 27 години, ама това е друга тема. Вече колите не ги правят така за съжаление.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре че си се оправил с проблема!

И вижте и тук цените на разпредваловете - доста са изгодни, и са от известни производители :

 

http://www.autopower.bg/%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD-%D0%B2%D0%B0%D0%BB-skoda-octavia-1z3-1.9-tdi-d16981c96.html

 

Поръчвал съм оттук разни части, за Шкоди, а и не само, и винаги съм оставал много доволен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.