Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Интервал за смяна на дизелов горивен филтър ???


веселин

Recommended Posts

На колко хиляди км. пробег сменяте горивните си филтри ??? Аз нещо съм пропуснал този момент - и се оказа че съм минал 26 хил. от предишната смяна - не съм заблязал негативи откъм поведение на двигателя - нито пък днес при източване на горивото от старият филтър видях някакви мътилки - старият беше Sardes - турски , днес сложих Unico - дъщерна  фирма на Mann Hummel

В сервизната книжка - периодът на гаранционното обслужване в Еуратек видях , че е сменян на 15 хил. заедно с маслото

Някакви отзиви ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече си го сменил , така че споко :sorry:

Аз моя го сменям ПРЕЗ смяна на маслото (18000 - 20 000) , даже последните пъти го сменях заедно на 10 000 ама , то от недоглеждане :D

П.С. Да не говорим че има хора които го сменят и на 40 000  + .... :tongue_1:

П.С.2 Ако сменяш масло на 15 000 , не е лошо и горивния ф-р да сменяш :sorry:

Редактирано от mRt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно и аз го сменям на 15 000км вече. В самото начало, когато взех колата, сипвах само на OMV премиум нафтата - много добре. После смених квартала, удобна ми стана ЕКО и почнах да сипвам евтината им нафта. Опитах няколко пъти от скъпата им - нищо различно не усетих. Тогава филтъра ми беше на към 20-25 000км. Усетих, че колата гори повече... Смених филтъра и се нормализираха нещата. От тогава го сменям с маслото: 4-5 литра масло (максимално 1литър масло резерва за доливане - за една смяна на маслото грубо толкова изхарчва моята) + 4 филтъра - това го правя всяка година Март месец. За една година от Март до Март правя 15 000км.

Според мен, това е най-нормалната смяна на консумативи - по книжка им дават 2 години или 15 000км, освен, ако не е променлив интервала - тогава може и повече да "изкарат".

 

Това е моята рецепта - вече 70 000км така правя и съм доволен. Не си заслужава спестяването за сметка на поддръжката (на мен всичкото това ми излиза 200лв на година).

 

Поздрави

 

ПП: Тъкмо днес това направих. 15 000км от предната смяна - смених всички филтри и маслото.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15-20 хиляди, това е разумния интервал.

Иначе съветват да се сменява заедно с маслото и с масления - но аз и тях ги сменявам през тия километри, на 18-20 хиляди, така че и горивния го сменявам тогава.

И по едно време, докато зареждах от Лукойл - видях, че по филтъра беше полепнала някаква зеленикава гняс.....

Даже и хората в сервиза, където ми го сменяваха, се учудиха - това пък какво е?

Пък като зареждам от другаде - такава гняс няма.....

И филтрите - много е желателно да са качествени, тоест маркови. И то от оторизиран доставчик! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15-20 хиляди, това е разумния интервал.

:BangHead:  :dash: Прочети си книжката! Там ясно пише на колко се сменя. За моята е 30к и сменям на толкова. Проблеми нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ама нали го видях колко е зацапан - когато веднъж го смених на малко повече км.

И си казах - няма да ме заболи, ако го сменявам малко по-рано.

Защото като дойдат проблемите.... ще се ядосвам, ама кел файда.

Пък 52 лв, колкото струва един читав филтър за моята - дали ще ги дам на 18 хиляди, или на 25 - няма да направя някаква голяма икономия.

30 хиляди обаче - като за нашето гориво, ми се вижда много! :eusa_naughty:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо не пише в книжката - интервал за смяна на горивен филтър - Unico е 21 лв - Mann  42  Knecht-Mahle не съм се интересувал колко струват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... съветват да се сменява.......аз и тях ги сменявам... така че и горивния го сменявам...... където ми го сменяваха.....

 

"Сменям" бе Стиви. С м е н я м.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо не пише в книжката - интервал за смяна на горивен филтър...

Да прав си, моя грешка. До сега в ЕТ на всеки 30 000км е сменян. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Сменям" бе Стиви. С м е н я м.

Не е ли все тая?

И още нещо искам да добавя - когато ми го смениха наскоро, и после имах усещането, че колата сякаш литна!

Направо се отпуши!

Същия е ефектът и при смяна на въздушния филтър - колата сякаш се сдобива с 10-15 коня отгоре!

Тъй че човек може и по вървежа да се ориентира, кога са за смяна тия филтри. :)

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И още нещо искам да добавя - когато ми го смениха наскоро, и после имах усещането, че колата сякаш литна!

Направо се отпуши!

 

 

еми тя не е стигала нафта до дюзите, падало е налягането на нафтата след филтъра  ;)

 

 

Същия е ефектът и при смяна на въздушния филтър - колата сякаш се сдобива с 10-15 коня отгоре!

 

 

аз за това го сменям всяка седмица и скоро ще събера едни 300 коня отгоре  :dog:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точноооо, не е стигала нафтата до дюзите - пък аз съм искал колата да върви.... Ама как да стане това?

А за въздушния - не го сменявам чак всяка седмица, Маджо. Ама и него като го сменявах някъде на 20 хиляди - и малко преди това усещах, че колата сякаш се дави..... И не й стига въздух.

Та ето заради това в един момент си казах - абе, няма да ме заболи, ако ги подменям тия филтри по-рано, и на по-малко км, а не както е по книжката.

Просто защото нашето гориво и нашата зацапаност на въздуха, особено в по-големите градове - също не е като в книжката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....и малко преди това усещах, че колата сякаш се дави..... И не й стига въздух.

 

 

пък ако давенето е придружено с изкашляне през ауспуха, значи вярно си е за смяна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това  е общо взето - сменям на 15 000 км. заедно с маслото и те така :cheers: :cleaning:

Нема да сбъркаш! :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали за филтър или за ремонт.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 лв. филтър за период от 15 000 км. пробег - не ме притеснява финансово особено

не споря че не може и на 30 хил. да се сменя - но трябва да е задължително с хубаво гориво

Бях свидетел как Тойота Ленд Крузър / служебна / 2009 нова и оттогава карана само с Лукойл дизел - и гаранционно обслужвана в Тойота с качествени филтри - имаше проблем заради задръстен горивен филтър - на по- малко изминати километри от необходимите за смяна на филтър

Лукойл дизел - на мой автомобил - няма начин просто

Редактирано от веселин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

150 000km само и единствено с дизел от Лукойл (предполагам имам 300-400литра заредени извън България). Филтъра се сменя на две смени на масло, т.е. на 30к км. Грижи никакви. Довечера ще проверя и какво пише в сервизната книжка. Не че е от голямо значение де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като нямам понятие, дали випауър дизела отговаря на DIN EN 590, сменям на 40-50к - как дойде, и така вече 24 г. Преди да скоча на Октавийката (2006 г.) наливах обикновена нафта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.