Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с оборотите


Nano007

Recommended Posts

Здравейте, имам Skoda Octavia 1 '97 1.6 75 коня. Последната седмица имам проблем с оборотите на колата, след като колата загрее оборотите ми започват да играят в интервал от 1500 до 2000 оборот. Това го прави дори когато съм на място и се усеща леко придърпване когато карам с ниска скорост и малките предавки. Мислех си че има проблем с бубината, но пробвах да дам искра на корпус, всичко изглежда нормално. Моля някой, ако е има подобен проблем или знае от какво може да ми помогне, ще съм много благодарен. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не давай искра на корпус!

Защото подобни действия често водят до изгарянето на бобината - пък тя струва пари, все пак!

Затова я свързвай през някакво импровизирано искрище.

Тоест, една пластмасова скоба с два електрода, раздалечени на разстояние 8-9 мм. И единия електрод се свързва към бобината, а другия - към маса. За 10 минути можеш да си го направиш, от стара ученическа линийка, и две жици....

А за играенето на оборотите - като начало добре почисти дроселовата заслонка!

Със сигурност е цялата пълна с гняс и всякакви боклуци.

И ако освен играенето на обороти ти се е вдигнал и разходът на гориво - със сигурност това е най-вероятната причина.

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не давай искра на корпус!

...

А за играенето на оборотите - като начало добре почисти дроселовата заслонка!

...

И ако освен играенето на обороти ти се е вдигнал и разходът на гориво - със сигурност това е най-вероятната причина.

 

Първото е пълна глупост. Няма как да дадеш искра освен към корпус. Друго да да кажеш "внимавай да не дадеш на късо". Ама карай

 

Второто е вероятна причина. Само дето не се казва заслона, а клапа, но това са подробности от пейзажа ;)

 

А третото със сигурност е най-вероятно да попадне сред бисерите ти :) Звучи гордо!

 

@Nano007, други неща за които се сещам:

1) Свещи - проверил ли си ги?

2) Кабели - погледнал ли си дали нямаш "дискотека" вечер?

3) Кофти гориво - пробвай друга бензиностанция

4) Позапушени дюза(и) (не помня 1.6 моно или пълна инжекция е) - пробвай с добавка за инжекцион

 

Успех и да споделиш като си решиш проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за суветите момчета. Ще опитам утре някои от нещата които казахте да видя може да е някое от тях. Ако не отново ще пиша за съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото пъти съм давал ей така искра директно от бобината към корпуса - и после доста често съм съжалявал..... А особено при новите компаундирани бобини - които никак не издържат на такива манипулации, за разлика от по-старите, които са маслонапълнени.

Защото никога не можеш да уцелиш междината - а тя трябва да е точно определена, 8-10 мм, та да се получи и определеното натоварване, респективно определеното изходно напрежение и изходен ток.

Иначе, ако междината е по-малка - токът през първичната расте, и може да си замине изходния високоволтов транзистор на комутатора. Пък той също струва пари, а как се разпоява - направо да ти се приплаче! А ако комутаторът е интегриран - просто го хвърляш. Пък ако междината е по-голяма - расте напрежението на бобината, и искрата пробива през изолацията й, а не към маса..... Тоест, хвърляш бобината.

И после съм се питал - абе какъв ми беше проблемът да направя нещо импровизирано, което да върши работа?! Защо ми трябваше да бързам, мама му стара? Хората неслучайно го пишат това в дебелите книги - когато правиш проби с бобината, абе тури искрище, тоест препоръчания товар!

Няколко години съм се занимавал с това..... ремонт и конструиране на електронни запалвания, подмяна на бобини, на холотрони, и в къщи още имам едно кашонче с транзистори, ценери, и интегрални схеми за тая цел..... Пък и с куп други части, за или от разни комутатори.

Тъй че по въпроса за бисерите - това е.

А за останалите съвети, за възможни проблеми - вероятно човекът и до тях ще допре.

Но все си мисля, че нищо няма да му стане, ако върже бобината през някакво искрище - когато я пробва.

Нито ще му натежи, нито ще му отнеме много време да го направи....

Напротив - ще му спести доста възможни главоболия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви, за пореден път хиляди приказки за нищо! Съветваш да се правят разни безумни импровизации вместо да вземеш една свещ, да и забиеш кабела и да я опреш на корпус! 

 

Иначе, ако междината е по-малка - токът през първичната расте, и може да си замине изходния високоволтов транзистор на комутатора.

...

Няколко години съм се занимавал с това..... ремонт и конструиране на електронни запалвания, подмяна на бобини, на холотрони, и в къщи още имам едно кашонче с транзистори, ценери, и интегрални схеми за тая цел..... Пък и с куп други части, за или от разни комутатори.

Първото - я ми го покажи този "високоволтов транзистор". Да видим колко толкова е високоволтов ;)

 

И като те чета - колко ли хора са плакали от това, че си се докоснал до автомобила им ... Мъка, мъка ...

 

И КРАЙ СЪС СПАМА! Ако имаш КОНКРЕТНА идея къде е проблема пиши. Останалото ще се счита за спам и ще се трие без предупреждение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретна идея - колега, щом оборотите плават при загряла кола, виж и датчиците!

Иначе и за друго се сещам.... Управляващият блок - но това е лошият вариант.

И дай Боже да не е той.....

Свещ - да де, Петре, но това не е извод към маса, нали? И няма вероятност бобината да я опафкаш.

Виждаш ли сега какво предлагаш - пак някакво подобно решение. 

Транзистор - ами ето ти един много типичен, като за тая цел :

http://www.digchip.com/datasheets/parts/datasheet/968/BU931ZP.php

Можеш да му видиш напрежението.

Само че когато се отвори прекалено въздушната междина - ценерите база-колектор не го опазват, и транзисторът си гърми.

Една малка подробност - която струва няколко лева. Ще кажеш - нищо работа. Но защо човек да се набутва?

Иначе няма за какво да се разправяме.

Просто бих искал да му спестя на човека нервите и ненужните проблеми - това е всичко.

А ако това ти се струва спам....  изтрий го тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.