Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Как да подменим повредена регистрационна табела


sauber

Recommended Posts

Привет на всички!

Скоро едно мома ми връхлетя в гръб на светофар и понеже ме запрати в автомобила отпред освен всичко ми се повреди и регистрационната табела. Седеше доста грозно и нямаше как да оставя нещата така. За съжаление обаче, преди време когато на стария ми автомобил предния номер беше започнал да избелява, служител на КАТ ми беше казал " Боядисваш го с маркер и това е, нямам как да го смениш"...Ама не е баш така =) Та ето в няколко стъпки как се случват нещата:

 

1. Звъните на 02/9820511. Това е телефона на БМВ ЕООД ( Безконтакти мултиплексорни вериги, фирма собственост на МВР и ангажирана с производството на рег. табелите ). Питате дали можете да отидете да подмените рег. номера си който е или със българския флаг на БГ или с флага на ЕС. Проверете това и го кажете като информация. На мен ми се наложи да изчакам 2 седмици, тъй като моята табела е с родния ни флаг, а в производството нямаха боя за направата му. След като ви потвърдят, че можете да отидете и могат да ви произведат номера - стъпка 2.

 

2. Отивате в Уникредит Булбанк, но в точно този клон - София, ул. Кукуш номер 2. Хората там знаят точно за какво иде реч и когато кажете, че искате да платите за рег. табела, ще ви дадат попълнено платежно. От вас се иска само да попълните номера на колата в него и да си платите =) Вариантите за плащането са 2. Единият е с монтаж - 24лв. Другият е без монтаж - 20лв. Харесва ви или не, банковата такса за превода е 6лв...

unikredit.jpg

 

3. С платежното отивате на ул. Кукуш 1 където е складовата база на МВР и там се помещава БМВ ЕООД.

image.jpg

 

4. Паркирате някъде там, демонтирате си повредената табела от автомобила и с платежното и табелата отивате на портала. Там казвате, че сте за БМВ, записват ви и ви пускат.

 

5. В БМВ си попълвате личните данни в една бланка която се казва нещо от сорта на "Заявление за подмяна на рег. табела". Изключително любезните хора там ще ви я дадат. Взимат ви попълненото заявление, платежното и старата табела. Излизате отпред да пушите една цигара и след 15 мин. си получавате чисто нова табела. Това е всичко =)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В БМВ само и единствено подменят табели. Никакъв шанс да ти произведат без да върнеш старата. За съжаление при изгубена/открадната табела МПСто подлежи на пререгистриране. Сиреч собственика с МПСто в КАТ по местоотчетност и нови табели+нов талон. Номера също се променя, няма как да ти дадат същия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако е изгубена примерно само предната?

:)  Ако можеше щеше да е огромна "пробойна" в системата на подразделение КАТ на МВР! Щеше да има много злоупотреби.

По темата: информацията е наистина много полезна. Благодря, @sauber!

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изгубена/открадната табела е важно веднага да се обяви за открадната в районното.

Иначе после може да те търяс,т че някъде си заредил гориво и си духнал от бензиностанцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Информацията вече не е актуална- БМВ вече не работят с КАТ- лично се убедих преди месец- бях от първите, на които служители на КАТ, а не от БМВ монтираха табели.

После си ги домонтирах аз :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не успях да разбера за какво точно говориш, но БМВ продължават да са единствения производител на рег. табели за автомобили. Преди няколко месеца бяха открили злоупотреби в дружеството и се говореше, че ще го местят към друго министерство/агенция, но така или иначе тук темата е къде можеш да подмениш повредена табела, а не на кой е собственост БМВ =) Ако говори за регистрация и пререгистрация в КАТ - това е тотално друго нещо...

 

@Odin - прав си много! Не знам сега каква е ситуацията, но при първите ценови пикове на горивата ( преди около 2 години ) се крадяха рег. табели както едно време се крадяха чистачки. Целта беше точно същата - зареждане без пари.

п.с. - Забравих да спомена, че друга услуга която се предлага в БМВ са така наречените "фън табели". В размера на стандартната рег. табела можете да изпишете всякакви символи по желание, цвят за фон и прочие. "Баце Геле", "Аз обичам Левски", "Цецко" (последното е като за предно стъкло на ТИР). Въображението ваше, производството тяхно. Естествено фън табелите не се монтират на коли :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.с. - Забравих да спомена, че друга услуга която се предлага в БМВ са така наречените "фън табели". В размера на стандартната рег. табела можете да изпишете всякакви символи по желание, цвят за фон и прочие. "Баце Геле", "Аз обичам Левски", "Цецко" (последното е като за предно стъкло на ТИР). Въображението ваше, производството тяхно. Естествено фън табелите не се монтират на коли :P

http://www.bmv_mm.online.bg/boards.html 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключително полезна тема. Преди година и половина и аз имах нужда от нов номер и се възползвах от услугите на въпросната фирма. Единственото неприятно в случая беше, че трябва да се разкарваш до най-близката банка за да им платиш. Сега не знам дали все още процедират по този начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не успях да разбера за какво точно говориш, но БМВ продължават да са единствения производител на рег. табели за автомобили. Преди няколко месеца бяха открили злоупотреби в дружеството и се говореше, че ще го местят към друго министерство/агенция, но така или иначе тук темата е къде можеш да подмениш повредена табела, а не на кой е собственост БМВ =) Ако говори за регистрация и пререгистрация в КАТ - това е тотално друго нещо...

Адаша говори, че на 18 февруари изтече договорът на МВР - КАТ с БМВ за производство на табели. А ОП го спечели друга фирма и сега решението се обжалва пред КЗК. И е спорно в един момент дали тези със заменени табели от БМВ издадени след 18.02 няма да се окажат фалшиви (произведени без основание).

Редактирано от ID A
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключително полезна тема. Преди година и половина и аз имах нужда от нов номер и се възползвах от услугите на въпросната фирма. Единственото неприятно в случая беше, че трябва да се разкарваш до най-близката банка за да им платиш. Сега не знам дали все още процедират по този начин.

 

За това съветвам всички да следват хронологията която съм описал. Така е най-бързо и оптимално. Напрактика отивате подготвени в производството.

 

Адаша говори, че на 18 февруари изтече договорът на МВР - КАТ с БМВ за производство на табели. А ОП го спечели друга фирма и сега решението се обжалва пред КЗК. И е спорно в един момент дали тези със заменени табели от БМВ издадени след 18.02 няма да се окажат фалшиви (произведени без основание).

 

Това не го знаех. Явно пак някой прави схема "Мики Маус, дай да вземем тия пари за тия табели". Така или иначе БМВ е държавна фирма и това не би могло да ме притесни. Освен това, докато КЗК не излезе с решение, случая напрактика не съществува и те би трябвало да имат право да работят =)

 

А аз да питам - заслужава ли си подмяната на табелата само заради една малка дупчица в нея по средата на табелата? С големината на пробито с шило е. :)

 

Знаеш ли какво казало кучето след като си облизало г*з* ? "Въпрос на вкус!" =) Сиреч ако те дразни - отиди. Ако пък не - недей. Никой няма да ти направи проблем за повреден номер, особено с повреде като твоята. Масово номерата са криви от ПТПта, захванати със всевъзможни крепежни похвати...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Аз ще си позволя да актуализирам малко темата, като кажа, че все още (почти) всичко е актуално. Днес (22.12.2015) ходих с една позната до въпросната фирма и подмених своя и още един регистрационен номер. Продължават да изготвят номера, които стават за 2-3 мин., като забавянето идва от това, че трябва да се приведат 30 лв. по банков път + още 4 ако искаш и пластмасата държаща номера. Клона в близост са го затворили и ме пратиха до ЦКБ срещу мебелен магазин ЗОНА. Не са особено любезни, но с малко търпение всичко се оправи и сега номера ми изглежда както когато беше сложен за първи път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Моя преден номер и той е в окояно състояние, само се чудя дали да не изчакам зимата или да се мятам още сега. Идеи за работното им време (предполагам най-неудобното за работещите в офис :angry: ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Ако е възможно, някой който знае или има ходене до БМВ да за следната информация:

 

1. Там ли се вади 3-ти номер  - служи за багажник за колела или каравани и други устройства, които закриват задния номер.

2. Само с банково извлечение ли приемат, или могат да се преведат по сметка?

3. Ако 2 е валидно за превод - някой да снима бланката или ако има сметката.

 

Аз ще се обацдам на прословутия телефон и евентуално ще се ходи на място за проучване, но все пак ако някой ходи по-скоро от мен - ще е полезна информация.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вече може ли да се вади трети номер?

защото преди няколко години при регистрация питах в КАТ и ми казаха, че не може

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вече може ли да се вади трети номер?

защото преди няколко години при регистрация питах в КАТ и ми казаха, че не може

 

от 01.06.2015 има наредба и е възможно.

Но започнах вчера да се интересувам и тогава беше намерена тая апокрифна информация.

Смао, че не ми е яасно къде.

Логиката сочи да е на същото място (БМВ), но знае ли човек...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката казва КАТ. БМВ заменят една съществуваща табела с друга. Те не променят информация в сървърите на КАТ и едва ли мога да допишат още една табела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ми е да повярвам, че в България някой ще разреши 3ти номер. Не че е абсурдно или нещо такова. Просто логиката на орграните (специално на лумпените от КАТ) е да забраняват, само и само да не си създават "излишна" работа. Аз съм виждал и в България и по Европа коли, които поради някаква причина им се скрива задния номер (багажници за колела, ремъркенца и прочие), да слагат някакъв вид самоделен номер на допълнителния товар. Тук шанса да имаш проблем с това, че задния ти номер е скрит е минимален. Причината е, че гореспоменатите лумпени никога няма да те погнат, виждайки "нарушение" след като вече си ги подминал. Десетки пъти съм ставал свидетел на шофьори, които при вида на палката връщат една и дават газ. В повечето случай даже не са си правили труда и да се обърнат да им видят номера...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имат вътрешни наредби, просот в момента асимилирам информацията.

Един Пич (Петър Велков)_от мтб форума е прокарал първоначалната пътека и се е преборил за вътрешните наредби по закона за обществена информация.

Просто аз поне блога не мога да го отворя.

Но като цяло процедурата е свързана първоначално с КАТ наистина - за да докажеш, че имаш нужда от 3 ти номер.

темата е :http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=158821&sid=3e80d17e29713280ff758179a2e66682&start=150

Ще се опитам да изнамеря подробно и да синтезираме нещо като важна тема.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

евала за усилията на колегата, но реално сме още много далеч от крайното работещо решение ... 

линковете към документите, които е дал, при мен нещо не работят, но с две думи процедурата е само в КАТ и со кратце е:

 

 

1. Собственикът на МПС подава писмено заявление;
2. В тридневен срок след получаването на табелата от КАТ го уведомяват;
3. Собственикът предоставя следните документи:
- заявление за промяна в регистрацията на МПС;
- свидетелство за регистрация на МПС – две части (голям и малък талон);
- копие от документ за собственост на багажника;
- квитанция за платена такса.
4. Извършва се преглед на багажника и идентификация на МПС;
5. Монтира се третата табела и се издава ново СРМПС (талон).

 с други думи, процедурата е изцяло в КАТ, трябват документи за собственост (фактура?) на багажник, номерът се нитова(?!) на багажника и този багажник повече не може(!) да се ползва на друга кола. Цялото нещо отнема доста време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата по издаване

Понеже до момента не съм срещал друго описание на процедурата по издаване, ще я опиша тук.

Първо се подава писмено заявление в свободен текст до началника на сектор „Пътна полиция“ в регионалното МВР, в което е регистриран автомобилът, за който ще се издава трета табела. Заявлението трябва да е от името на собственика на автомобила и да съдържа описани данните на собственика, данните на автомобила и данните (марка, модел, евентуално номер) на багажника.

След това се прави визуална проверка от техника на сектор ПП дали багажникът отговаря на техническите изисквания – наличие на място за регистрационна табела, предвидено от производителя, както и собствени светлини. Ако проверката „мине“, се задвижва „задкулисната“ част на процедурата – търкаляне на писма между КАТ, ГДНП и производителя на регистрационни табели, докато „заветната“ такава не стигне в КАТ.

Тогава отново се явявате там, с автомобила и багажника. За да не ви изненадат, както изненадаха мен, носете си двете части на регистрационния талон на автомобила („голям“ и „малък“), полицата за гражданската отговорност и документ за придобиване на багажника – фактура или касова бележка. С тези документи на място се попълва заявление за промяна на регистрацията на МПС, прави се сверка на номера на рамата (неясно защо) и третата табела се монтира на багажника с нит, досущ като тези на задните табели на МПС.

Edit: Забравил съм да отбележа – заплаща се и такса за промяна в регистрацията на автомобила, покриваща преиздаването на двете части на регистрационния талон и регистрационната табела – без комисионите от банката, около 24 лв.

Основни недостатъци

Процедурата е излишно тежка и бавна. В „нормалните“ държави, където подобна практика съществува от години, издаването на третите табели е пренасочено към малки частни производители – на практика в повечето случаи не е важно кой и как е създал табелата, ако тя отговаря на изискванията и се ползва законно. Сиреч, ако е светлоотражаваща и същата като тези на колата – всичко е ОК. Тук процедурата е съизмеримо сложна с тази за регистриране на МПС, ако не и дори по-сложна.

Освен това, някой по горните етажи на структурите на МВР, най-вероятно служител на ГДНП, въобще не се е сетил, че някои хора могат да имат по повече от един багажник и/или повече от един автомобил. Занитването на табелата за багажника прави (теоретично) невъзможно ползването на багажника с друг автомобил, съответно отдаването на такива багажници под наем, както и създава нуждата от закупуване на допълнителен багажник, ако искаме да ползваме такъв с друг автомобил.

Това, което ми е най-трудно да си обясня, е защо държавата се опитва да решава почти несъществуващ проблем – ползването на фалшиви или чужди/неправилни номера за МПС, за законни или не цели, мислейки си че налага достатъчно тежък контрол над издаването им. Ние ли не сме дорасли сами да носим отговорност за идентифицирането на автомобилите си, или държавата не е дорасла да ни даде тази възможност?

Както пееше Гошо Минчев – въпроси напират, не спират, а отговор няма и няма…

 

 

 

Чл. 6. За издаване на трета регистрационна табела, собственикът на МПС подава писмено заявление до началника на отдел/сектор „Пътна полиция“, където е издадена постоянната регистрация.

 

Чл. 7. В тридневен срок от регистриране на молбата и положителна санкция от началника на отдел/сектор „Пътна полиция“, за издаване на трета табела с регистрационен номер се изпраща писмена заявка до Главна дирекция „Национална полиция“ (ГДНП).

 

Чл. 9. В тридневен срок от доставяне на табелата, отдел/сектор „Пътна полиция“ по месторегистрация на МПС уведомява собственика на МПС да представи МПС с монтирания багажник в пункта за регистрация при същия отдел/сектор за извършване на монтажа.

 

Чл. 10. За извършване на монтаж на трета регистрационна табела на МПС, собственикът следва да предостави (на) отдел/сектор „Пътна полиция“ по месторегистрация на МПС следните документи:

 

заявление за промяна в регистрацията на МПС.

свидетелство за регистрация на МПС част I и част II.

копие от документа за собственост за багажника.

квитанция за платена такса.

 

Чл. 11. Преди извършване на монтаж на трета регистрационна табела отдел/сектор „Пътна полиция“ по месторегистрация на МПС извършва идентификация на МПС и преглед на монтирания багажник за товари.

 

Чл. 13. Монтажът на третата табела с регистрационен номер се извършва в пункта за регистрация при отдел/сектор „Пътна полиция“, върху монтирания багажник за превоз на товари, на определеното от производителя място за това.

 

Чл. 12. След извършване на монтаж на трета регистрационна табела от отдел/сектор „Пътна полиция“ по месторегистрация на МПС се издава ново СРМПС част I и част II, в което е отразено издаването на новата регистрационна табела.

Официалната процедура, преразказана

 

Собственикът на МПС подава писмено заявление;

В тридневен срок след получаването на табелата от КАТ го уведомяват;

Собственикът предоставя следните документи:

 

заявление за промяна в регистрацията на МПС;

свидетелство за регистрация на МПС – две части (голям и малък талон);

копие от документ за собственост на багажника;

квитанция за платена такса.

 

Извършва се преглед на багажника и идентификация на МПС;

Монтира се третата табела и се издава ново СРМПС (талон).

 

Никъде в процедурата не се изискват допълнителни документи като TUV сертификат (имаше такъв случай, споменат в mtb-bg форума), както и по никакъв начин процедурата не предполага монтирането на третата табела за багажника чрез невъзобновяем нит.

 

Други интересни подробности са липсата на чл. 8 от обсъжданите вътрешни правила и това, че чл. 12 идва след чл. 13.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз доколкото огледах снимките на всички имаше нит, също така щом се извършва преглед на багажника, явно багажника подлежи на одобрение и не може да се подменя току така, т.е. багажник и табела са някак свързани, а табелата е свързана с колата. Само на катаджиите мозъчните клетки нямат връзка. Интересно е какво пишат в документите на колата, които подменят, ... марка и модел на багажник?!

 

Има едни лайстни, които са само фарове и място за номер, които се продават с цел да си ги монтираш на багажник за колела, който няма такива екстри фабрично, та ми е интересно тях как ще "узаконяват" :) Реално все едно да нитоват задния номер на колата само за пластмасовата държачка, а не за ламарината.

 

Документ за собственост на багажник ?! изпринтена paypal фактура приемат ли :) Ако решиш да смениш багажника, ще трябва ли да сменяш номерата и на колата?! едва ли ще ти дадат 4-ти номер :)

 

Процедурата е абсолютен хел, успех с регистрацията колега и пиши какво си направил, аз за сега ще съм "незаконен". То и без друго за нея знаят 20 човека в страната :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както всяко едно нещо в администрацията и тук едната ръка не знае какво прави другата.

С други думи - дадена е възможност на едно лице - началника на отдел/сектор „Пътна полиция“.

Той решава на кое може и на кое неможе и как става.

Реално от това което четох, е че се позовава на една друга наредба която указва как се монтира номера - а именно с прословутата пломба.

Най вероятно описват модела и колко номера имаш допълнителни - доколкото разбрах можеш да имаш общо 2+3 допълнителни.

Относно лайстните - май-никой досега не се е пробвал, но вероятността да мине е млак, защото имало справка дали отговаря на някакви технически изисквания.

А и доколкото разбрах тая лайстан се използва когато имаш няколко багайника на други коли - тогава се обезмисля.

Иначе ако дадат и само на твоята кола - става.

Документа и аз незнам и се чудя какво ще рече - касова бележка не е документ.

Предполагам е някакво тяхно си тълкуване от рода на декларация, гаранционна карта и касова бележка или нещо подобно.

Надявам се да не искат нотариално заверена декларация и снимки по години, че багажника винаги си е бил твой :)

 

Относно това - аз другата година ще се боря  - сега само проучвам, и леко-полеко ще събирам информация.

Другото което е, че цялото нещо поне при първия е отнело 10 седмици!!!

Така, че за мен както си правя планове да ползвам такъв багажник няма да е удачно да отида щастлив 2 седмици преди почивката неподготвен и да разчитам на чудеса :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.