Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с датчик?


Коко

Recommended Posts

Здравейте,

След като се порадвах на новата придобивка (да, виновен съм още не съм качил снимки...) забелязах, че термостатът си е отишъл - колата така и не загряваше коректно, обикновено стоеше на ниска температура, когато стрелката плахо достигнеше 90 градуса  и се пуснех по наклон - пак падаше...

 

Обаждам се в Еуратек - цена за смяна на термостат - 140 лева.

Обаждам се в неоторизирания от никой майстор, който е правил ремонти по предишната ми кола - термостат - смяна 60 лева. На място човекът ме убеди, че антифризът ми не е сменян - и за още 40 лева ще го смени....

 

Взимам колата на следващия ден - петък, качвам се и си тръгвам щастлив. Стрелката качва на 90 градуса, заковава там, колата достига работна температура в рамките на 3-4 километра, животът е прекрасен, идва пролет, предстои пътуване....

До събота, когато се качвам да карам колата студена. И насреща ми се облещва алармата за ниско ниво на охладителната течност, заедно с красиви анимирани червени знаци и надписи "STOP"...

Първоначалният шок преминава - нивото на антифриза е ОК, колата е току що запалена - та не е и прегряла. Гася, паля... Сигналът спира. След това минах 50-60 километра, включително магистрални, температурата се държа прекрасно, при гасене и палене колата не подаваше сигнал за нищо....

 

Вчера - пак. Обаждам се на майстора и учтиво го питам защо, по дяволите, колата проявява подобно своенравие. "Долей антифриз!!!". Окей, отварям капачката. Първо впечатление - тоя антифриз ми се струва доста мазен и някак гъст... Може би се лъжа - напълно възможно е да се лъжа. В края на краищата - колата не прегрява, не стои студена, движи чудесно... Доливам яката... За да констатирам следобяда, че сигналът е налице. Тази сутрин - също...

 

Отделно от това тая сутрин  се събудих с натрапчивата мисъл "хайде сега да видим какво става като препълниш яката казанчето" - защото наистина съм го препълнил...

 

И в кратце - когато колата се пали за пръв път (студена е) ми дава сигнал за ниско ниво на антифриза. След 500 метра и един рестарт алармата изчезва, все едно никога не я е имало - дали е датчик за нивото и как да се оправя с проблема?  Освен това количеството антифриз в системата е доста високо, а ми предстои дълго пътуване (основно магистрали) - според вас това проблем ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами по-добре си дай антифриза на необходимото ниво и си дръж шише с антифриз в багажника за доливане. Ами за гъстотата му, надявам се че майстора ти не ти е налял концентрат антифриз без да го разреди? Концентрата си е доста гъст и се разрежда 1:1 с дестилирана вода. Не е добре да се кара с концентрат. Мисля ,че имаше устройства(една голяма пипета с поплавък) за проверка на каква температура замръзва антифриза, ако даде -72 градуса значи е концентрат. Разредения антифриз трябва да е някъде -37 - 40 градуса.

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви :)

 

Че ще карам - ще карам - въпросът е - с какво неоторизираният ми майстор може да е провокирал подобно недоволство на датчика?

Пресечен антифриз? Концентрат? Разреждане с чешмяна вода, съответно полепване на разни работи по датчика? Имайте предвид, че преди БеГе интервенцията датчикът си работеше прекрасно....

 

Може да си караш.

Измий или смени разширителния съд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може и да е чисто съвпадение на нещата... Както каза bega4kata, свали разширителния съд и го почисти, ако и това не помогне - нов. Моята при студено време всяка сутрин пищи и лампата мига 2-3 минути, а след това спира и антифриза си е ок, просто не намирам време да направя профилактика/смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може, но аз не вярвам твърде много в подобни съвпадения...

Вчера, в подземен паркинг (на температура +17,5 градуса според компа) колата запали без аларма.

Тази сутрин на +10, колата запали с алармата. Алармата спря за 500-600 метра (след рестарт)...

 

Та така - въоръжил съм се с 50 кубикова спринцовка, за да намаля нивото на антифриза. Пътувам и когато се върна - ще пробвам системата с почистване на двете пиш... двата шиша на датчика с четка за зъби :)

 

 

А може и да е чисто съвпадение на нещата... Както каза bega4kata, свали разширителния съд и го почисти, ако и това не помогне - нов. Моята при студено време всяка сутрин пищи и лампата мига 2-3 минути, а след това спира и антифриза си е ок, просто не намирам време да направя профилактика/смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...
  • 6 месеци по-късно...

Здравейте,

Съжалявам за късното включване...

Да докладвам - изтърках двете пръчки в разширителното казанче с четка за зъби и се оправи.

 

Наскоро си смених антифриза при Евгени (Трансексперт) - новият изглежда доста по-добре... 

 

А от 2 сутрини алармата пак се появи. Тъй като нямам никакво желание да сменям разширителен съд в момента, ще си купя отново четка за зъби и пак ще поизтъркам двата електрода - с което очаквам пак да се оправи :) 

 

 

Колега как си реши проблема и какво всъшност се оказа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.