Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 3 1.8TSI 4x4 ревю след 3000км


Recommended Posts

Здравейте юнаци!

 

След 2 месеца и малко над 3000км с новата машина, мисля че мога вече да пусна малко по-детайлна информация за колата :) Надявам се това да е в помощ на някои от колегите, които се чудят дали да поръчат О3 спрямо О2 или се чудят какво да поръчат на своята О3.

 

Историята: Продадох старата О2 1.9 TDI manual hatch FWD след 7 години и 100 хил.км за около 1/3 от цената й като нова, което според мен е добра цена. Колата служи много вярно, но исках следващата да бъде комби 4х4 (стара мечта).

 

Накратко - на 10 Октомври 2013 поръчахме нова Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG, която точно след 3 месеца (Януари 2014) беше тук! Когато я поръчвах в ЕТ ми казаха, че като пристигне сигурно ще е първата такава в БГ.

 

Няколко добавени екстри - панорамен покрив, адаптивен ксенон, пакет за лоши пътища, частичен кожен салон, отопляеми предно стъкло, седалки и т.н., хром пакет, ел. отключване, LED стопове и цвят Denim blue. Досега съм видял в София още две комбита с този цвят.

 

Имам само няколко забележки:

- Спрямо предходния модел липсва функционалната кутия върху таблото, държачите за шишета са много тесни и са обърнати в другата посока (т.е. не е удобно в движение да си извадиш шишето, да пиеш и да го върнеш), има много големи и в началото дразнещи отражения - вентилационният отвор на таблото е много голям и се отразява много високо на предното стъкло, а в страничното огледало много силно се отразява хромът от страничния вентилационен отвор.

- Под вратите се задържа супер много вода, която бавно засъхва на капки, а между някои фуги, да кажем около багажника засъхва мръсотия повече от нормалното. Тук просто се изисква по-внимателно измиване и подсушаване

- Колеги в английския форум се оплакват от рушащ се много бързо интериор (протъркани седалки, волан, ръчна спирачка), незатварящи се пръскачки на фарове, които аз засега не съм изпитал (чукам на дърво!) и вероятно са били на по-рано произведени коли...но следва да се има в предвид

 

Така, сега the good stuff :)

- По каталог я дават от 0-100 за 7.5, което е равно с О1 VRS и по-бързо от O2 и О3 VRS TDI. Като се добави и двойното задвижване, колата е голям фактор на пътя. Супер много ме дразнеше на предишната, че почти на всяко по-рязко тръгване чувам превъртане на гуми, придърпване на волана, ужасно недозавиване и т.н. Сега това го няма и като цяло се чувства много по-сигурна. Двигателят работи супер тихо, досега съм вдигал най-много 180 и се чува само вятъра. МЕжду другото шумоизолацията спрямо предходния модел е много подобрена

- Евала им правя на чехите за дизайна. Специално този модел е точно "вълк в овча кожа" :) Както виждате по снимките няма някакви по-различни брони от да кажем 1.2 TSI, няма дори изкарани ауспуси (2 са, но са зад бронята и насочени надолу, за разлика от VRS), отзад пише просто едно семпло 4x4. Освен това моята е с пакет за лоши пътища, което не позволява по-големи от стандартните 16-ки джанти. Пакетът за лоши пътища увеличава клиренца с 1.5 см и има пластмасови кори под двигателя и купето.

- Возията ми се стори твърда в началото, но според мен е било поради новите гуми и неразработените спирачки. Сега е осезаемо по-добре, сравнявайки с О2 минаването през същите релси/бабуни/дупки в София е много по-меко. Между другото всички 4х4 модели са с мултилинк отзад, за разлика от торсионната греда и разликата в стабилността се усеща, т.е по-малко люлее при неравностите.

- Разходът на гориво не ми се споменава. Гледам да го държа не повече от 10 засега и то се старая доста. Вероятно е нормално за такава кола, но наистина ако човек се отпусне 10 е минимума. По каталог дават смесен цикъл от 6.7, което според мен е печатна грешка :) Като цяло не съм свикнал на такива цифри след като 10 години карам дизел и все още се настройвам психически...

- От Болерото не съм особено впечатлен, но не ми се даваха 3 хил.лв. за навигация. От музиката не съм впичатлен, малко глухо ми звучат МР3-ките. Честно казано на О2 ми беше по-добър саунда. Както и да е...важно е bluetooth-a да работи, аз силно го препоръчвам - много ясно се чува, бързо се връзва, лесно се набират телефони, даже и снимки на контактите ми качи.

 

Мога да пиша още много, но не искам да отегчавам повече. Ако нещо искате да питате по-конкретно, питайте!

 

И като награда за четенето, ето снимките :)

q1hHcUE.jpg

C0BqINs.jpg

LMdg7cr.jpg

ie1CPm7.jpg

7wcFOCa.jpg

p7bOZmv.jpg

qsNSpks.jpg

dUxQOhd.jpg

29dlJGa.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти е хубава, колега. Със здраве да си джиткаш. Разхода би трябвали да падне малко, а за музиката и аз съм на мнение, че е крачка назад спрямо О2. Говорим за коли със стандартни аудио с-ми. Виж, Canton-а е друга бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

УАУ!

Честото, със здраве да си я караш!

Като ти гледам колата е все едно аз съм я конфигурирал =)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и от мен и със здраве много километри.

Откакто пусна темата снощи се чудя къде съм я виждал тази кола, и сега се сетих, че малко преди дадойде моята прз януари четох едно твое ревю, но в друг форум :)

За поставката за бутилки съгласен - не знам в Чехия какви са бутилките за вода, но отворите определено са тесни и мачкат бутилките, при което се чува един неприятен звук всеки път. Освен това аз ще кажа и друг кусур - като сложиш бутилка във вратата на пътника до шофьора има зор да се отвори жабката, пак мачка бутилката.

За музиката - честно казано не съм чувал осезаемо по-добро заводско изпълнение в този ценови клас, впечатления от Опел, Рено и Тойота. Общо взето не могат да се очакват чудеса от тези малки говорителчета във вратите, ако в багажника няма нещо... ;)

От болерото и аз не бях впечатлен на тестовете и това беше основната причина на търся нещо повече, кълъбъса е съвсем друга работа, всичко идва от дисплея. Също гласовото управление не е много удачно - твърде бедно е на опции, не можеш да управляваш функциите на автомобила с него, което би било супер, вместо да се ровиш по менютата, но може би искам твърде много.

Синхронизацията с телефон е много забавна когато телефона ти е с две карти - определено е мистерия за устройството какво става когато говориш от алтернативната карта :D

Редактирано от kamengk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, много добра конфигурация! Това за рушащият се интериор е притеснително. На мен на теста ми направи впечатление, че воланът не е от перфорирана кожа, а на всичкото отгоре е и изкуствена, но явно в този клас - толкова. Въпреки това Октавия си е хубава и практична.

На задната броня на комбитата наистина се събира доста мръсотия, защото мястото е равно и затова и аз мисля да си взема такава сребриста лепенка за под вратата. Хем изглежда добре, хем би трябвало да не си личи толкова мръсотията.

Панорамният покрив като концепция ми изглежда страхотно. "Кабрио-усещане". След 2 седмици мисля да проверя дали е така и на практика. Поне така обещават от ЕТ.

Редактирано от nikolaaaay
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пожеланията ! Има ли други, които не могат да видят снимките?

 

kamengk - прав си за жабката. Днес пътувахме до Стара Загора и този път седях на местото до шофьора, наистина трябва да избираш или бутилка да имаш или да отваряш жабката :)

 

Относно звука съм категоричен, че на О2 elegance (skoda stream май се казваше?) sounda ми беше по-добър, отколкото сега с bolero-то

 

bega4kata лентите на вратите са допълнително да - от официалните аксесоари. Уточнявам, че това се води черно (реално цветът е сив), има и сребърни, но те не ми се връзват като цвят. Сребърна е лепенката върху задната броня обаче, защото черното ми се видя много аграрно.

 

Също от аксесоарите взех гумени стелки за купето и двулицева гума/текстил подложка за багажника, както и  лайсни по праговете - доволен съм от всички аксесоари

 

GvO2eHP.jpg

 

Като безсмислени екстри мога да препоръчам да спестите пари от - асистент за умора на водача и система за следене налягането в гумите. И също имайте предвид, че с панорамния покрив губите държача за очила....аз го разбрах чак като си взех колата :/

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за колата, прекрасен избор на цвят и екстри (най-много ми харесва панорамния покрив).

Много безаварийни километри и със здаве и кеф да си я караш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пожеланията ! Има ли други, които не могат да видят снимките?

 

kamengk - прав си за жабката. Днес пътувахме до Стара Загора и този път седях на местото до шофьора, наистина трябва да избираш или бутилка да имаш или да отваряш жабката :)

 

Относно звука съм категоричен, че на О2 elegance (skoda stream май се казваше?) sounda ми беше по-добър, отколкото сега с bolero-то

 

bega4kata лентите на вратите са допълнително да - от официалните аксесоари. Уточнявам, че това се води черно (реално цветът е сив), има и сребърни, но те не ми се връзват като цвят. Сребърна е лепенката върху задната броня обаче, защото черното ми се видя много аграрно.

 

Също от аксесоарите взех гумени стелки за купето и двулицева гума/текстил подложка за багажника, както и  лайсни по праговете - доволен съм от всички аксесоари

 

GvO2eHP.jpg

 

Като безсмислени екстри мога да препоръчам да спестите пари от - асистент за умора на водача и система за следене налягането в гумите. И също имайте предвид, че с панорамния покрив губите държача за очила....аз го разбрах чак като си взех колата :/

Е, хубава работа. Сега къде ще си държа очилата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, хубава работа. Сега къде ще си държа очилата :)

Не е голяма загуба, ако са ти големи очилата не влизат  :BangHead: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И малки да са - пак не влизат... Само детски  :D

Трябва малко под ъгъл да ги сложиш, иначе не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, колега! Много сполучлив набор от екипировка. И цвета е готин.

И детски не влизат в поставката за очила без риск да излязат на части. Но пък е доста удобна за дребни "боклучки"  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и благодаря за чудесното ревю!

 

 

- Под вратите се задържа супер много вода, която бавно засъхва на капки, а между някои фуги, да кажем около багажника засъхва мръсотия повече от нормалното. Тук просто се изисква по-внимателно измиване и подсушаване

 

Изглежда външния уплътнител на вратата прилепва много плътно и почти не дава възможност на водата да се оттича и изпарява. Може би целта е по-добра шумоизолация. Миналия уикенд измих колата, след което цяла седмица е стояла в гаража и като я изкарах се оказа че капките под вратите не бяха мръднали. 

 

Болерото като функционалност ли те разочарова или само като звук? Когато обмислях дали си струва ми се стори че всичките му предимства са в сферата на естетиката и го пропуснах. По този повод сега имам допълнително място в жабката :)

Редактирано от byclops
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

С малко закъснение ... Честито колега ! Колата изглежда страхотно !!! Цвета е много як . Много безаварийни км да й навъртиш .

И ... да я докараш на НИМ ( срещи София ) да я видим и наживо :eusa_clap:

П.С. Супер представяне :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е хубава!Браво!

 

П>С> "Като безсмислени екстри мога да препоръчам да спестите пари от - асистент за умора на водача и система за следене налягането в гумите" - Какво не ти харесва в системата за следене на налягането?!!!

Редактирано от VALDO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Късмет!

И е нормално с двойното задвижване колата да ти е по-стабилна при потегляне, и въобще при рязко стъпване върху газта.

И на мен това ми направи впечатление при тест драйва, когато сравних РС и 1.8Т 4х4 - че втората е някак си по-стабилна, докато при първата - трябва по-внимателно да боравиш с газта! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Уупс видях, че съм зарязал собствената си тема, та дори не съм отговорил на някои от въпросите по-горе :sorry:

 

Всъщност имах идея да напиша ъпдейт след първо сервизиране, защото колата е на 9000км, само че вчера реших да погледна в книжката и не можах да повярвам - пише първа смяна на масло след 2 години или 30 000км !! Няколко пъти го  гледах и ми е странно - няколко пъти гледах лепенката под багажника и пише IQ6, което отговаря на 2год. и 30к. Нормално ли е според вас, щото аз съм си свикнал на 10-12 хил. някъде да си сменям ?

 

Иначе друг кратък ъпдейт:

- пробвахме Launch control-a и е доста яко, чупи врат. Малко подготовка иска - автоматика да е на S mode, изключване на тракшън контрола, изключване на старт/стоп, ляв крак на спирачка и десен крак заровен в газта

- макс. скорост е актуална по брошура, повече от 235 не успях да вдигна (по километраж). 0-100 също е актуално 7-7.5, НО трябва да е на S, за да се постигне. При нормален старт на D е по-бавничко..колата не е лека

- двигателят е наистина супер тих, спокойно може да се кара с 200 на дълъг път и се чува само вятъра (недостатък от предишния модел, и тук повече/по-малко си го има). Но пък при набиране/даване на газ звукът е супер синтетичен/глух и малко дразни, друго си е някой бесен осмак примерно :)

- много по-сигурна в завои от предишната ми с предно, с осезаемо по-висока скорост влизам и няма драма. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

PUF PAF, тези лайсни по вратите в ЕТ ли ги слагат или всичко свършва само с продажбата? Много ми харесват, но се чудя, дали този нюанс на графитено ще е удачен и на рейсър блу?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви лайсни видя по вратите? Хром пакет са лайсните.Поръчват се при конфигурирането на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.