Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Регистрация на Шкода 100S


shkodaka_120l

Recommended Posts

Здравейте!

Регистриран съм от доста време в този форум, но за пръв път ще се осмеля да пиша тук.

Възнамерявам да закупя една Шкодичка - 100S, произведена през далечната 1972 година. Съвсем скоро ходих да я гледам и що-годе ми допадна. Колата е гаражна, спряна е от движение преди около 20 години и оттогава не е мърдала от гаража. Слава Богу, не е бракувана. Въпросът е там, че е със стари номера (тези черните, които са). Доколкото знам колите, които не са със сменени стари номера и регистрирани с новите, се водят служебно бракувани в системата на КАТ от 2006г. насам, т.е. се заличават от системата и вече не фигурират там. Това означава, че не би трябвало да може да се регистрира повече тази кола, понеже са въведени и допълнителни утежнения за подобни случаи. Това за мен се явява сериозен проблем, тъй като смятам да си възстановя във времето Шкодата, да я регистрирам, да си я карам и поддържам. Според вас, как стои въпросът с колите, които са със старите черни номера, има ли някакъв шанс за тях или могат да послужат само за части? Интересува ме, ако има някой по-запознат с материала, нека сподели своето мнение и възгледи по темата, защото четох доста противоречиви информации по форуми и сайтове. 

Благодаря ви предварително и се надявам, че бихте могли да ми помогнете!   :help:

Хубав и ползотворен ден ви желая!  ;)

Редактирано от shkodaka_120l
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стягаш я , минаваш на Техностест , от там в КАТ и си готов ... колкото до документацията тук ми е слабото място ... до колкото знам кола без регистрация не изисква нотариално заверен договор т.е. договор между купувач и продавач , стария талон и си собственик и с тях тръгваш по мъките (Технотест).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията!

Значи би могло да се регистрира автомобилът, нищо че е служебно бракуван от КАТ, защото мен това ме притесняваше най-вече.

От друга страна обаче, би имало известен проблем относно документите, въпреки че продавачът твърди, че има наличните документи. Щом е спряна от движение, би следвало талонът да е върнат в КАТ. Оттук нататък следва собственикът да отиде до КАТ, където би трябвало да е старият талон и евентуално, ако всичко е наред, да му го върнат, стига документът да е там и да успеят да го открият. Могат ли да върнат талона от КАТ, след като колата е спряна от движение?

Но да допуснем, че всичко се развие благоприятно, собственикът си вземе стария талон, правим договор между купувач и продавач, който не е нотариално заверен, плащам сумата и колата става моя. След това вече се заемам с нейната реставрация и оправяне. ^_^

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата попада в графата ,, бракувана за съхранение в частен имот"

Въпроса с документите стои вече по сталински - ,,има документи - има кола , няма документи - няма кола".Постарай се за технотеста и успех!

На мене ми натрисаха 1000МБ за прилични пари , ама без документи.Викам ми - хора ,  намерете ги , ще ви дам още някой лев , ама на - не

успяха.Кола за Калояново не ми трябва.Айде още веднъж успех! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря искрено за отговорите!  :)

Така, значи най-важната част от операцията се явяват документите, без тях колата все едно не съществува. Мен ме притесняваше и фактът, че черните номера са си на колата, а не са върнат, но доколкото разбрах, при спиране на автомобила от движение се връща само талона в КАТ, а при бракуването му - тогава вече и регистрационните табели. Би следвало да ги върна впоследствие, при регистрирането на превозното средство и поставянето му на нови номера. 

Според вас дали ще има някакъв проблем с взимането обратно на талона от КАТ, след като Шкодата 20 години и повече е спряна от движение? Според мен не би следвало да има известни затруднения, но все пак живеем в България и всичко може да се очаква! А и все пак собственикът си взима стария талон от КАТ, за да може да продаде колата и новият собственик да има възможност да я регистрира на по-следващ етап.

Още веднъж благодаря за окуражаването, подкрепата и отговорите!  :sunny:

P.S. Според вас, може ли да се регистрира бракуван автомобил?  :tell_me:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен не би трябвало да има.

Ако колата обаче е бракувана ,, като тотална щета " или за разкомплектоване , няма обратен път назад - от 01.09. 2012г поправка в ЗвДП 

отменя/забранява регистрацията на коли от морга. Така заминаха уникати на скраб.

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мерси, колега, да се надяваме, че всичко ще мине успешно и благополучно!

И още един казус да доуточним. Сигурно ли е, че договорът не трябва да е нотариално заверен, след като става дума за нерегистриран автомобил?  :unsure:

P.S. Как мислите, дали ще има проблем и евентуално глоба за това, че автомобилът е със старите регистрационни табели?  :wacko_1:

Редактирано от shkodaka_120l
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стягаш я , минаваш на Техностест ........

Какъв Технотест, какви 5 лв??? Човека е написал "Спряна от движение". Какъв "Личен имот"?

Обяснявам за пореден път - с "черните" номера се водят със служебно прекратена регистрация. Прехвърлянето на такъв автомобил си става по общия ред, но вместо талон се представя сл. бележка от КАТ за "бивш собственик". Отивате при нотариус/задължително/ автомобила си е регистриран, служебното прекратяване на регистрацията е за да може на застрахователите да им излезе процента застраховани с Г.О. автомобили/ и си прехвърляте автомобила най-нормално. После отивате в КАТ и сменяте собствеността. Ако обаче, както е в твоя случай автомобила не може да отиде до КАТ и да се представи там в 14 дневен срок, то тогава си вадиш едно заявление за промяна на собственост, но не караш автомобила. Като си готов - след година-две отиваш и казваш - "Имах доброто желание да си сменя собствеността, но докато пътувах към КАТ ми падна една тухла на предното стъкло /може и друга причина да си измислиш, но гледай да е нещо по екзотично, за да е по-весело, например падна ми калника, предния, левия/. Променят ти собствеността без да те глобяват. Е, ако ти се дават 20-50 лв. може и да не си правиш този труд.

P.s. Ако имаше научна степан по регистрация на автомобили, щях да защитя най-малко "Академик".

Редактирано от dyankog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен не би трябвало да има.

Ако колата обаче е бракувана ,, като тотална щета " или за разкомплектоване , няма обратен път назад - от 01.09. 2012г поправка в ЗвДП 

отменя/забранява регистрацията на коли от морга. Така заминаха уникати на скраб.

Не в ЗДвП, а в Наредба І-45 За регистрацията и отчета и т.н. /заглавието е бая дълго/.

А за заминаването на Уникати си прав - доста заминаха!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дянко , благодаря за разясненията и на мен и на колегата , не ти трябва да си академик.Това , че си компетентен експерт  в областта от национално ниво

си е голямо призвание. :) Ето и инфо от Класик форума по темата - много подробно:

http://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,958.0.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и инфо от Класик форума по темата - много подробно:

http://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,958.0.html

Да там се постарах доста добре да разясня процедурата. Просто не се сетих да постна линка /а и си мислих, че не е редно/. Все пак тема от един форум в друг ...

Успехи!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че има такива компетентни и разяснителни мнения по казуса ми!

Заемам се първоначално с изваждането на удостоверения за бивш собственик. Едва след това, ако всичко е нормално и няма някакви усложнения, се пристъпва евентуално към договор за покупко-продажба на автомобила, който обаче трябва задължително да е нотариално заверен. Но нека нещата следват своята логическа последователност и не се избързва.

Още веднъж благодаря сериозно и поздрави!  :D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..."Имах доброто желание да си сменя собствеността, но докато пътувах към КАТ ми падна една тухла на предното стъкло /може и друга причина да си измислиш, но гледай да е нещо по екзотично, за да е по-весело, например падна ми калника, предния, левия/. Променят ти собствеността без да те глобяват.

P.s. Ако имаше научна степан по регистрация на автомобили, щях да защитя най-малко "Академик"...

 

... :lol:  Точно, дори нагледно обяснено!

Ти имаш не само научна степен по регистрация, ами и по рехабилитация на автомобили.

P.S. Ако може само да допълня (поясня) с цялото ми уважение д-р Григоров - Заявленията за регистрация в КАТ нямат давност, т.е. веднъж подадено си стои и чака да се приключи, така, че с подаването му навреме (14 - дневен срок) си изпълнил задължението си и не подлежиш на глоба.

Редактирано от owner
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..." Заявленията за регистрация в КАТ нямат давност, т.е. веднъж подадено си стои и чака да се приключи, така, че с подаването му навреме (14 - дневен срок) си изпълнил задължението си и не подлежиш на глоба."...

Това е една чудесна новина и се радвам да я чуя! Добре, че има компетентни хора като вас, че да можем да се оправяме с непрекъснато променящите и усложняващи се наредби и закони в тази държава! Искрени благодарности!  :eusa_clap: 

P.S. Ако някой знае още някоя и друга полезна информация, нека я сподели в темата. Сигурен съм, че ще ни бъде от полза на всички, които имаме неясноти и въпроси относно темата за регистрация на автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.